0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #30 : Ağustos 16, 2019, 10:11:55 »
eşanjör de so nuçta metal bir parçadır ve motor gövdesine bağlıdır. Dirsek de motor gövdesine bağlıdır. İkisinin içinden de ayny deniz suyu geçer. Elektrik bağlantısı vardır ve aynı su ortamındadırlar. Eşeanjör ile dirsek bağlantısı arasına bir tutya gerekir.


*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #31 : Ağustos 16, 2019, 10:29:50 »
D1-10/20/30/40 Volvo Penta larda yok. Bunlarda koyacak bir yer olduğunu da sanmıyorum. Sanırım küçük motorlarda önemsenmiyor.


*

    S. Ş.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #32 : Ağustos 16, 2019, 12:36:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bütünleme...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

tek çıkış deliği var, nasıl bütünleme  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #33 : Ağustos 16, 2019, 14:41:47 »
Egsoz kanalı içeride, deniz suyu kanalı onun dışında bulunan geniş çaplı boru nun içinde.. İki borunun arasından akıyor. İleride birleşiyorlar ve kavuçuk egsoz hortumundan atılıyorlar.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. Ş.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #34 : Ağustos 16, 2019, 15:15:44 »
vay bu daha iyi , ilerideki birlesme yerini gormemistim iyi tasarlamislar o Zaman

*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #35 : Ağustos 19, 2019, 12:46:00 »
Motorlarımızda zamanla ortaya çıkan Sorunlar: Performans düşmesi, beyaz duman, siyah duman, o birleşme yerindeki akışın düzgün olmayışından dolayı başımızı ağrıtıyor.

Demir dökümden imal edilen ve bence boyu olması gerekenden daha kısa tutulmuş olan bu dirsek, sorunlu. Deniz soğutma suyu ve egsoz gazı, paslanan ve yüzey kalitesi bozulan iç içe geçmiş olan bu kanallardan geçerken laminer (düzenli) bir akış sağlanamıyor. Neticede, tıkanma, deniz suyununun manifolda doğru geri sıçraması, ek yerinde tuz birikimi gibi bir çok sorunun kaynağı haline geliyor bu parça.

Aynı işlevi yerine getiren dirsek, Yanmar motorlarda paslanmaz çelikten imal edilmiş ve bu parçanın boyu, Volvo Penta dakine göre yaklaşık iki misli uzun tutulmuş. Malzeme kalınlığı ve kalitesi hakkında tam bilgim yok Yanmar'ın kullandığı dirseğin, ancak; daha uzun ömürlü olduğunu işittim.

*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #36 : Eylül 24, 2019, 06:27:58 »
Güncel Volvo Penta D1-20 dirsek, elbow, mixer sorunu..

İnanması zor ancak; motor iki yaşında ve 2000 dv/dk üzerine çıkamıyor. Sahibi motorda soğutma suyu kalmadığını görüyor. Dirseği söküp bakınca egsoz manifoldunda erimiş alüminyumu ve bu delikten tatlı soğutma suyunun sintineye boşaldığını görüyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    H. E.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #37 : Eylül 24, 2019, 11:04:44 »
D2-55 için de imal edilebilir mi? Maliyeti ne kadar olur?
*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #38 : Eylül 24, 2019, 13:09:33 »
D1-20/30/40 gayet mükemmel yapılıyor. D2-55 üzerinde çalışmak gerekiyor. Yapılmaması için bir neden yok. Onu da 316 malzemeden yapıp yakında maliyetini çıkaracağım. Yakın zamanda belli olur.
*

    A. B. K.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #39 : Eylül 24, 2019, 16:59:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güncel Volvo Penta D1-20 dirsek, elbow, mixer sorunu..

İnanması zor ancak; motor iki yaşında ve 2000 dv/dk üzerine çıkamıyor. Sahibi motorda soğutma suyu kalmadığını görüyor. Dirseği söküp bakınca egsoz manifoldunda erimiş alüminyumu ve bu delikten tatlı soğutma suyunun sintineye boşaldığını görüyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Ayni sorun bende de oldu, motor D1-20. Dirsek degisti ve exchanger a kaynak yapildi.
*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #40 : Eylül 24, 2019, 17:22:42 »
Çok sık kontrol edin. Kaynak yeri ve etrafı çok inceldiği için aynı hadise tekrarlayabilir. Dirseği de çok sık kontrol etmek lazım en azından her sezon..
*

    A. B. K.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #41 : Eylül 24, 2019, 17:50:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok sık kontrol edin. Kaynak yeri ve etrafı çok inceldiği için aynı hadise tekrarlayabilir. Dirseği de çok sık kontrol etmek lazım en azından her sezon..

Kesinlikle. 550 mil yaptim tamirden sonra, hic su eksiltmedi, ama her seyirden once gozum mutlak coolantta. Gecici bir dirsek taktik, onun yerine sezon sonunda paslanmazini takacagiz
*

    H. E.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #42 : Eylül 25, 2019, 09:01:04 »
Bu dirseği vanalar gibi plastikten yapsalar?
*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #43 : Eylül 26, 2019, 06:40:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu dirseği vanalar gibi plastikten yapsalar?


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Eylül 26, 2019, 06:44:08 Gönderen: Volkan Gorciz »
*

    E. O.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #44 : Eylül 26, 2019, 09:34:18 »
Yunanistanda iken yağ değişimi sırasında D2 75 motorumun dirseğini ve eşanjörünü 1500 saatte su kaçağı olmamasına rağmen açtırdım. Dirsek tıkanmaya beş kalmış.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Olabildiğince temizleyip yerine taktılar. 6 ay -1 sene içinde değişmesi gerektiğini söylediler.

D2 75 içinde bir çalışma yapılırsa ben almaya talibim.