0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.620
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #30 : Ağustos 16, 2019, 10:11:55 »
eşanjör de so nuçta metal bir parçadır ve motor gövdesine bağlıdır. Dirsek de motor gövdesine bağlıdır. İkisinin içinden de ayny deniz suyu geçer. Elektrik bağlantısı vardır ve aynı su ortamındadırlar. Eşeanjör ile dirsek bağlantısı arasına bir tutya gerekir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Volkan Gorciz

  • * Gezgin Korsan
  • 32
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Meltemi, Çeşme
    • Solar Marine ®
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #31 : Ağustos 16, 2019, 10:29:50 »
D1-10/20/30/40 Volvo Penta larda yok. Bunlarda koyacak bir yer olduğunu da sanmıyorum. Sanırım küçük motorlarda önemsenmiyor.
S/Y Meltemi, Teos Marina
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #32 : Ağustos 16, 2019, 12:36:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bütünleme...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

tek çıkış deliği var, nasıl bütünleme  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Volkan Gorciz

  • * Gezgin Korsan
  • 32
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Meltemi, Çeşme
    • Solar Marine ®
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #33 : Ağustos 16, 2019, 14:41:47 »
Egsoz kanalı içeride, deniz suyu kanalı onun dışında bulunan geniş çaplı boru nun içinde.. İki borunun arasından akıyor. İleride birleşiyorlar ve kavuçuk egsoz hortumundan atılıyorlar.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Meltemi, Teos Marina

*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #34 : Ağustos 16, 2019, 15:15:44 »
vay bu daha iyi , ilerideki birlesme yerini gormemistim iyi tasarlamislar o Zaman
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Volkan Gorciz

  • * Gezgin Korsan
  • 32
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Meltemi, Çeşme
    • Solar Marine ®
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #35 : Ağustos 19, 2019, 12:46:00 »
Motorlarımızda zamanla ortaya çıkan Sorunlar: Performans düşmesi, beyaz duman, siyah duman, o birleşme yerindeki akışın düzgün olmayışından dolayı başımızı ağrıtıyor.

Demir dökümden imal edilen ve bence boyu olması gerekenden daha kısa tutulmuş olan bu dirsek, sorunlu. Deniz soğutma suyu ve egsoz gazı, paslanan ve yüzey kalitesi bozulan iç içe geçmiş olan bu kanallardan geçerken laminer (düzenli) bir akış sağlanamıyor. Neticede, tıkanma, deniz suyununun manifolda doğru geri sıçraması, ek yerinde tuz birikimi gibi bir çok sorunun kaynağı haline geliyor bu parça.

Aynı işlevi yerine getiren dirsek, Yanmar motorlarda paslanmaz çelikten imal edilmiş ve bu parçanın boyu, Volvo Penta dakine göre yaklaşık iki misli uzun tutulmuş. Malzeme kalınlığı ve kalitesi hakkında tam bilgim yok Yanmar'ın kullandığı dirseğin, ancak; daha uzun ömürlü olduğunu işittim.

S/Y Meltemi, Teos Marina