0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Semih kaptan bu parça fazla ısınmıyor. Motor termostatı açılana kadar eliniz ile dokunabilirsiniz bu parçaya. Termostat açıldıktan sonra ise en fazla 60-70 dereceye kadar ısınır. Daha fazla ısınıyorsa deniz suyu soğutma devresini kontrol etmek gerekir. Bu sıcaklıklarda sürekli soğutulan dirsekte çatlama olmaz. Dirsekte İmalat hatası olursa başka tabii.
Semih kaptan elbow dan bütünlemeye kaldın.. :-)) Orada deniz suyu yok..
Semih kaptan mixer deniz soğutma suyunu egsoz gazları ile karıştırıp, denize tahliye işini yapar.Tepeden inen su kapalı sistem içerisinde içerideki egsoz borusunun dış cidarlarını soğutur sonra da egsoz dan dışarı atılır. Senin gasket dediğin sızdırmazlık parçasına yani elbow ile egsoz manifoldunun birleştiği yere deniz suyu gelmez. Dolayısıyla bu noktada normalde korozyon vs. olmaz. Buradaki gasket, egsoz gazlarının dış ortama sızmaması için kullanılıyor. Alüminyum döküm olan egsoz manifoldu ve kromdan imal edilmiş elbow da bu şekilde birbirlerine temas etmemiş oluyorlar. Bir sorun yok yani rahat ol :-)