0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. E.

Volvo Water Lock Silencer Exhaust
« : Mart 03, 2024, 02:32:17 »
Selamlar,
Susturucu korozyona uğramış ve damlatıyor.
Yenisi yerine farklı malzemeden yapılmış alternatif susturucu kullanan oldu mu?

Yada İstanbul'da tamir edebilecek yer tavsiye edebilecek?
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Volvo Water Lock Silencer Exhaust
« Yanıtla #1 : Mart 03, 2024, 09:19:20 »
Su kaçırmaya başlamışsa korozyon işini yapmış demektir. metalin tamamına yakının korozyon nedeni ile inceldiğini kabul edip, onarım yerine yenisi ile değiştirmek daha doğru olur.


*

    O. S.

Ynt: Volvo Water Lock Silencer Exhaust
« Yanıtla #2 : Mart 04, 2024, 08:46:59 »
Mutlu korsanım selamlar,

Plastik waterlock ile değiştirin, ben değiştirdim ve çok mutluyum. Hem içerdeki motor gürültüsü azaltı hem de sintinedeki su problemi bitti.

D1-30 motor için en küçük boyutlu Vetüs markalı aldım ve montajı kendim yaptım. Plastik bidondan bir tık daha kaliteli gibi duruyordu. Montaj sonrası bir yerlere sabitlemek için eski susturucunun braketini kullandım. Bir yıldır kullanıyorum ve çok ama çok mutluyum, keşke çok daha önce değiştirseydim.


*

    M. E.

Ynt: Volvo Water Lock Silencer Exhaust
« Yanıtla #3 : Mart 04, 2024, 12:16:03 »
Yorumunuz için teşekkürler.
"alternatif " derken benim de aklımda Vetüs vardı. Daha farklı markaların alternatifi var mı bilmiyorum ancak vetüs için yorum duymak iyi oldu.

İçinde deniz suyunun uzun süre oturacağı malzemeyi, paslanmaz çelikten yapmak pek iyi bir fikir değil. O yüzden volvo penta olarak yenisini almayı tercih etmiyorum.


*

    O. S.

Ynt: Volvo Water Lock Silencer Exhaust
« Yanıtla #4 : Mart 05, 2024, 15:32:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yorumunuz için teşekkürler.
"alternatif " derken benim de aklımda Vetüs vardı. Daha farklı markaların alternatifi var mı bilmiyorum ancak vetüs için yorum duymak iyi oldu.

İçinde deniz suyunun uzun süre oturacağı malzemeyi, paslanmaz çelikten yapmak pek iyi bir fikir değil. O yüzden volvo penta olarak yenisini almayı tercih etmiyorum.

Kesinlikle almayın zaten aralarındaki fiyat farkı inanılmazdı.
Diğer taraftan kime sorduysam anlaşılmış gibi gibi "aklın yolu bir" cevabını almıştım. Hiç şüphe duymadan alıp takın derim.
Çok yakın bir arkadaşım için de Sealux 40-45-50 (en küçük) modelini alıp takmıştım. O da çok memnun. İstanbul' dan aldırmıştım, 30-35 dolar seviyesinde idi. Şimdi de aynıdır diye umuyorum.
40-45-50 modelindeki rakamlar giriş/çıkış boru çaplarını belirtiyor. Takdir edersiniz ki, boru içinde kalan ve kullanılmayan kısmın kesilerek çıkartılması faydalı olacaktır ancak ben keserken çatlattım ve geri yapıştırıp o şekilde takmıştım.


*

    M. E.

Ynt: Volvo Water Lock Silencer Exhaust
« Yanıtla #5 : Mart 06, 2024, 09:52:44 »
teşekürler. D2-40 için en küçük boy yeterli olur mu yoksa hacim ile ilgili dikkat edilmesi gereken bir detay var mı?

Bir de dikkat ettiğim vetus ve sealux montajı için sanki düz yüzey üzerine monte edilmiş olarak gösteriyor. Ama volvo penta, kıç tarafın eğimi ile uyumlu olarak yaklaşık 20 derece kadar yukarı bakacak şekilde monte ediliyordu.
Aynı şekilde vetüsü monte etsek bu eğimli açı suyun geri gitmemesi konusunda sorun yaratır mı?
*

    O. S.

Ynt: Volvo Water Lock Silencer Exhaust
« Yanıtla #6 : Mart 06, 2024, 16:02:11 »
Motor gücüne bağlı bir hacim seçimi olduğunu sanmıyorum.
Tabiki de aynı devirde çalışan D2-40, D1-30' dan daha fazla miktarda mazot yakacak, dolayısıyla da daha fazla miktarda egzos gazı oluşturacaktır. İnsanın aklına hacimde de bir değişiklik olması gerektiği fikri geliyor. Ancak her ikisi de aynı susturucuyu kullanıyor.
Diğer taraftan, Vetus' ta da Sealux' ta da hacimsel bir seçim yok. Tek seçenek bağlantı boru çapları.
40-45-50
55-60-65
70-75-80
85-90-95 üçlemeleri ile modeller ayrıştırılmış.

Benim D1-30' da, bir ucu egzos dirseğine bağlı egzos hortumunun iç çapı 45 mm idi. Ben de en küçük modelini aldım.
Siz de Egzos dirseğinden gelen egzos hortumunun iç çapını yada delinen susturucunun boru çapını ölçün, ona göre waterlock satın alın.

Montaj yeri Boyler ile şanzıman arasına denk geliyor. Yani kıçtaki eğime henüz ulaşmamış bölgesi. Dediğiniz gibi kıçtak eğim 20 derece ise waterlock' un bağlandığı bölgedeki eğim 10 derece seviyelerinde. Alt tabanı da sintineye tam oturtulduğunda zaten yukarı doğru olan çıkış ucu biraz daha dik bir açıda duruyor. Waterlock' tan çıkan hortum da zaten kıçtaki bölme içinde en yukarıya kadra çıkıp egzos çıkışına bağlanıyor. Böylece bir deveboyu yaparak geriye doğru su girmesini engelliyor.