0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Murat Ceylan

  • * Gezgin Korsan
  • 693
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • NİMETİM - WİM
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #15 : Ağustos 12, 2019, 20:10:33 »
Yarından tezi yok söküyorum o dirseği Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap))
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 852
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #16 : Ağustos 13, 2019, 15:47:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Semih kaptan bu parça fazla ısınmıyor. Motor termostatı açılana kadar eliniz ile dokunabilirsiniz bu parçaya. Termostat açıldıktan sonra ise en fazla 60-70 dereceye kadar ısınır. Daha fazla ısınıyorsa deniz suyu soğutma devresini kontrol etmek gerekir. Bu sıcaklıklarda sürekli soğutulan dirsekte çatlama olmaz. Dirsekte İmalat hatası olursa başka tabii.

Çatlamadan kasıt o değildir. Çatlak korozyonudur bahsi geçen.
İkisi de krom olan, hatta biri krom, biri plastik olan birleşme yüzeylerinde görünen korozyon tipi bu. Mekanizmasi konusunda uzmani olmadığım açıklamaları var, ama ozeti şu.
Geniş yüzey alaninda suyla temas eden yüzeylerde olmayan korozyon, ince araliklarda, flanş bağlanti yuzeylerinde oluşuyor. Adina çatlak korozyonu (crevice corrosion) deniyor. Malzeme catlagiyla ilgisi yok.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Volkan Gorciz

  • * Gezgin Korsan
  • 32
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Meltemi, Çeşme
    • Solar Marine ®
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #17 : Ağustos 14, 2019, 21:03:06 »
50 saat, 45 günlük orijinal demir döküm elbow:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Servisten alınan tıkanmış bir elbow:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Zaman içerisinde bu hale geliyor..

Motor egsoz gazını rahat atamaz ise, deniz suyu bu kanallardan düzgün bir şekilde geçemez ise ne olur?

Maraton koşan bir atlete yün kazak ve ağzını ve burnunu kaplayan bir maske giydirip koşmasın beklemek gibi bir şey..Motor nasıl performans gösterebilir bu parça tıkanınca?

S/Y Meltemi, Teos Marina
*

    Çevrimdışı Volkan Gorciz

  • * Gezgin Korsan
  • 32
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Meltemi, Çeşme
    • Solar Marine ®
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #18 : Ağustos 15, 2019, 09:57:20 »
Ümit bey konu ile ilgili düşünce, bilgi ve görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yapılan işin doğru mu yanlış mı olduğunu anlamak amacıyla bahsetmiş olduğunuz "Pitting ve Crevice Korozyonu" olarak adlandırılan ve paslanmaz çeliklerde gözlemlenmiş olan bazı sorunları irdelemeye çalışacağım.

Bahsi geçen sorunlar daha çok Cr-Ni oranı ve dolayısıyla maliyeti 316 malzemelere göre daha düşük olan 304 malzeme uygulamalarında görülmektedir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu olaylar 316 kalite paslanmaz çelikte kesinlikle olmaz diyemeyiz elbette, ancak; 316 malzeme alaşımında en az %16 Cr ve %10 Ni olması gerekir ki, 316 olarak anılabilsin bu malzeme. 316 paslanmaz çelikte üst sınır olan %18 Cr, %14 Ni içeren paslanmaz çelik malzeme ise alt sınır değerlerde bu alaşımlar içeren 316 malzeme ile karşılaştırıldığında her tür korozyon hadisesine çok daha dirençli olacaktır. Çünkü çeliği her tür korozyona karşı koruyan yüzeydeki Cr2O3 oluşumu Cr oranının daha zengin olduğu bu malzemede çok daha kararlıdır. Dolayısıyla imalat için kullanılan malzemenin kalitesi de önemlidir.

Crevice ve Pitting korozyonlarının oluşma ihtimalini oldukça düşüren diğer bir unsur da egzos içerisinde plastik bir yüzey ile temas eden veya üzeri başka bir malzeme ile kaplanmış hiç bir bölgenin olmayışıdır. İstenmeyen bu kusurlar sürekli deniz suyuna maruz kalan yüzeylerde daha fazla görülürler, fakat; egsozda dolaşan deniz suyu motor durdurulduğunda egsoz susturucu boşluğuna iner ve elbow içerisinde deniz suyu kalmaz.

Hemen tüm teknelerde bulunan egsoz susturucusunda kullanılan ve giriş çıkışları kaynak dikişi ile birleştirilen 316 malzemeden üretilmiş başlıkların ise nadiren delindiği ve yenisi ile değiştirildiği görülmüştür. Benim tekne 12 yılını doldurdu ve bende bir sorun yaşanmadı en azından bu konuda %100 eminim.

Selamlar..
S/Y Meltemi, Teos Marina

*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #19 : Ağustos 15, 2019, 17:51:16 »
Volkan kaptan,

Konuyu sen enine boyu yatırdıktan sonra epey bir araştırdım,metalden anlamıyorum ama  forum sitelerini didikledim. Kesinlikle  316 ile sorunsuz çözüm elde edildiğini yazmış kullanan kaptanlar...

Hatta bir de üretici var Amerikası İngilteresi ona siparişi geçmiş ,memnunuz demişler.

Darısı biz de de biri çıksın... hem yanmar hem volvo da  dirsek konusunu çözerse binlerce satar.

Aşağıya linki iliştiriyorum.İhtiyacı olan senınle yada bu firmayla gidersin.Adam sadece bu işe odaklanmış neredeyse...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Ağustos 15, 2019, 17:52:56 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Volkan Gorciz

  • * Gezgin Korsan
  • 32
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Meltemi, Çeşme
    • Solar Marine ®
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #20 : Ağustos 15, 2019, 19:48:57 »
Semih kaptan en başta yazdığım gibi, 12 yıldır motorum ile yaşamış olduğum sorunları düşünerek bu işe soyundum. Benim için tekrar aynı sıkıntıları yaşamamak önemli. Parçanın çalışmasından da son derece memnunum.

316 malzemeden dökülerek yapılan ve demir elbow ile aynı ölçülere sahip bu parça ise benim için tam çözüm değil. Çünkü özellikle motor şaft açısı sıfır olan benimki gibi sail drive ile çalışanlarda orijinal dirseğin boyu yeterli olmuyor. Bu nedenle kendim için imal etmiş olduğum dirseğin boyunu 10 cm. kadar uzattım.

Dirsek - Susturucu arası mesafe müsaade ederse bu şekilde kullanmak çok daha yararlı olacaktır. Bu şekilde motorunuzu isterseniz rölantide şarj için veya sırtı çekmek için düşük devirlerde kullanın, elbow dan kaynaklı hiç bir sorun yaşanmayacağını düşünüyorum.

S/Y Meltemi, Teos Marina
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #21 : Ağustos 15, 2019, 20:15:05 »
bır sey daha dusunuyorum tam çözüm için

İki fark metal ve arada sanırım satılan sert kaucuk bir gasket  var ,  ki  o  iki metal birbirine temas etmesin .

Su tepeden tazyikle indigi için ister istemez iletim oyle yada boyle   iki metal arasında kısmen de olsa bypass iletim olucak sanki,bu konuda tecrubeyle sabit bır sey bulamadım ,demek ki sorun yok

« Son Düzenleme: Ağustos 15, 2019, 20:21:01 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Volkan Gorciz

  • * Gezgin Korsan
  • 32
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Meltemi, Çeşme
    • Solar Marine ®
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #22 : Ağustos 15, 2019, 20:47:25 »
Semih kaptan elbow dan bütünlemeye kaldın.. :-)) Orada deniz suyu yok..
S/Y Meltemi, Teos Marina
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #23 : Ağustos 15, 2019, 22:55:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Semih kaptan elbow dan bütünlemeye kaldın.. :-)) Orada deniz suyu yok..

Nasi ya  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
exchangera giren cikan deniz suyu, cikan su elbowun tepesindeki ince delikten asagiya dokulup  denize dogru gidiyor
« Son Düzenleme: Ağustos 15, 2019, 22:56:45 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #24 : Ağustos 15, 2019, 23:57:27 »
Bu arada mixer gibi olmasinin onemli  avantajlari var, simdi ben ayirdim diyebilirsin ama birlikte olmali

1) motor daha iyi soguyor
2) ayri olsaydi egzoz borusu boyunca sicaklik tekneyi asiri isitirdi
3) daha temiz dumansiz bir egzozun oluyor

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Volkan Gorciz

  • * Gezgin Korsan
  • 32
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Meltemi, Çeşme
    • Solar Marine ®
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #25 : Ağustos 16, 2019, 07:32:46 »
Semih kaptan mixer deniz soğutma suyunu egsoz gazları ile karıştırıp, denize tahliye işini yapar.

Tepeden inen su kapalı sistem içerisinde içerideki egsoz borusunun dış cidarlarını soğutur sonra da egsoz dan dışarı atılır.

Senin gasket dediğin sızdırmazlık parçasına yani elbow ile egsoz manifoldunun birleştiği yere deniz suyu gelmez. Dolayısıyla bu noktada normalde korozyon vs. olmaz. Buradaki gasket, egsoz gazlarının dış ortama sızmaması için kullanılıyor. Alüminyum döküm olan egsoz manifoldu ve kromdan imal edilmiş elbow da bu şekilde birbirlerine temas etmemiş oluyorlar. Bir sorun yok yani rahat ol :-)




S/Y Meltemi, Teos Marina
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.620
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #26 : Ağustos 16, 2019, 08:02:31 »
Galvanik korozyon aynı sıvı ile temasta olan iki değişik metalin elektriki olarak bağlanması ile ortaya çıkar. Moro doğrudan deniz suyu ile soğututlyorsa tüm su kanallarının olduğu yerler ve saplama ve somun ile bağlı paslanmaz egsoz dirseği bu etkiyi yaratır. Aynı şekilde eşanjör ile dirwsek arasında da bu etki oluşur. Paslanmaz çelik dirsek değil ama motor su kanalları veya eşanjör etkilenebilir. Uygun bir noktaya tutya koyulması doğru olur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Volkan Gorciz

  • * Gezgin Korsan
  • 32
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Meltemi, Çeşme
    • Solar Marine ®
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #27 : Ağustos 16, 2019, 08:37:29 »
Ahmet bey motor doğrudan deniz suyu ile soğutulmuyor. Motor gövdesi içerisindeki soğutma kanalları içerisinde dolaşan tatlı su ve antifreeze karışımı. Motor gövdesinde bulunan Eşanjör, yani ısı değiştirici, motoru soğutan bu tatlı su antifreeze karışımı ile deniz suyunu birbirleri ile karıştırmadan motor ısısının deniz soğutma suyu devresi vasıtasıyla dış ortama yani denize taşınması işini yapar ki, bu şekilde motor gövdesi deniz korozyonundan etkilenmesin.

Konumuzun başlığı olan Elbow, Dirsek, Mixer isimleri ile anılan parça, Eşanjör den çıkan, ısı transferi işini tamamlamış olan atık deniz suyu soğutma suyudur.

Bu su, denizden alınır deniz suyu filtresi den geçer, ardından impeller marifetiyle motorun dışından, kavçuk hortum ile Eşanjöre girer ve içerideki ince bakır soğutma borularının içerisinden geçtikten sonra zaten işi biter. Motor ile deniz suyu teması yoktur. Eşanjörde ısı aktarımı yapılmış olan deniz soğutma suyu, akabinde Eşanjör çıkışında bulunan kısa kavçuk dirsek ile Elbow, Dirsek, Mikser olarak anılan parçanın içerisinden geçer ki, bu parça da soğutulsun. Egsoz gazları da soğur ve bu şekilde hep birlikte susturucu dan geçerek dış ortama atılmış olurlar.

Siz deniz suyu soğutma devresinine tutya ilavesini hangi noktada yapmıştınız?
S/Y Meltemi, Teos Marina
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #28 : Ağustos 16, 2019, 09:43:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Semih kaptan mixer deniz soğutma suyunu egsoz gazları ile karıştırıp, denize tahliye işini yapar.

Tepeden inen su kapalı sistem içerisinde içerideki egsoz borusunun dış cidarlarını soğutur sonra da egsoz dan dışarı atılır.

Senin gasket dediğin sızdırmazlık parçasına yani elbow ile egsoz manifoldunun birleştiği yere deniz suyu gelmez. Dolayısıyla bu noktada normalde korozyon vs. olmaz. Buradaki gasket, egsoz gazlarının dış ortama sızmaması için kullanılıyor. Alüminyum döküm olan egsoz manifoldu ve kromdan imal edilmiş elbow da bu şekilde birbirlerine temas etmemiş oluyorlar. Bir sorun yok yani rahat ol :-)






Benim bildigim deniz suyu ile egzoz ayni dorsekten tek bir delikten atiliyor , onun icin adi mixer, disini falan sogutma yok ondan karbonlasma fazla oluyor cidarda diye biliyorum
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Volkan Gorciz

  • * Gezgin Korsan
  • 32
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Meltemi, Çeşme
    • Solar Marine ®
Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #29 : Ağustos 16, 2019, 10:03:52 »
Bütünleme...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Meltemi, Teos Marina