Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Ahşap vidası hiç çözmez ; trifon çözmez...
Trifon önce tutar ( bir müddet ) ...sonra laçka olur, bu defa bi kalın trifon gerekir, sonra bi kalını...
En sonunda vardavelanın dibinde metal para çapında koca bi delik kalır !
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapTek çare sizin de dşündüğünüz gibi, vardavela ayağının dibine sağlamca bir civata kaynaklatmak,
bunu da içerden pul ve somunla sıkmaktır.
Lakin işte hele punteller iyice küpeşte kenarına yakın '' konuşlandırılmışsa '' bu cıvataya içeriden
ulaşılamaz, ulaşılsa somun takılamaz, somun takılsa anahtarla sıkılamaz...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBu sorunun çözümü için ürettiğim '' bilimsel '' çözümüm '' merkezden kaçık, egzantrik cıvata ''
uygulamasıdır. Yani cıvata vardavela pabucunun ( akla ilk geleceği gibi ) tam ortasına değil,
teknenin orta merkezine yakın biçimde kaynaklanmasıdır. Böyle olursa içerden somun takmaya
sıkmaya vs yeterli pay çıkabilir.
Bu kadar uğraşmaya değer mi derseniz ; uyguladığım başka bir kolay ve ucuz yöntemi aktarayım.
Bauhaus'dan bi tüp Bison 5 min epoksi ve mangal yakmakta kullanılan uzun ve kalın kibritlerden bir
kutu alınır...Şu anki haliyle vardavela ayaklarınızın vidaları yalama olduğunda azcık epoksi karılır,
vida deliklerine epoksiyle kibrit çöpleri sağlamca basılır. 10 dakika sonra bir ıskarpelayla kafalarını
koparıp, tercihan elektrikli tornavida ile vidalar tekrar sağlamca yerine viralanır...
Bu tedbir ne kadar süre idare eder ?
Komşu tekne yerinden çıkarken baş pulpitiyle sizin vardavela tellerine yaslanıp, ikisini üçünü
yine yalama edene kadar dayanır...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapAma Cem haksız değil , di mi ? Bu işi bayağı biliyorum. Hem teorisi, hem pratiğiyle...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap