0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #15 : Aralık 17, 2008, 11:18:58 »
Sevgili Korsanlar,
Vardevelaları bu kadar sağlam bağlamayın güverteye, bir zorlanma halinde güverte kaplamasıyla beraber kopmasın.
Sevgiler
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Aali San

  • * Gezgin Korsan
  • 1.639
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #16 : Aralık 17, 2008, 11:26:11 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bence de...
Çok anlı şanlı bi teknede bir yönlendirici makaranın güverteden kopmasına şahit olmuştum,
evlere şenlik...Kendiyle beraber altında bir A4 boyutlarına yakın alanda fiber güverteyi ve üzerindeki
tik kaplamayı da birlikte koparıp, cenova ıskotasının üzerinde, güverteden 2 metre yukarı fırlamıştı.

Yani, bir nesnenin ayvayı yeme tehlikesi zaten varsa, onu aşırı sağlam yapmaya çalışmak pek akıl
karı değil. Tabii bu yukarıdaki örnek için geçerli değil.Arkadaşım 600.000 Övroluk teknede güverte
makarasını bi zahmet asla kopmayacak gibi yapsaydın bari...Ama işte ne çok zayıf ne de çok sağlam
olmazsa, verdiği hasar umulandan fazla oluyor.

S/Y Sanela
*

    hazar

Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #17 : Aralık 17, 2008, 11:27:31 »
Betona çakılan dübeller var.Metal uygun olurmu bilmiyorum ama onlaın içine civata sürülüyor civata dübelin  kanatlarını açıyor.. İnşaatcılar kurdukları iskeleleri bu dübele civatalanan kolllar ile sağlama alıyorlar.Bu dübellere sülyen sürüp dekiğe çaksam.olurmu.
*

    hazar

Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #18 : Aralık 17, 2008, 11:34:20 »
hımm..bu durumda vardevalayı yeniden  yerleştirmek gerekecek ilk büyük iş'de güverteye önce şöyle güzel bir kalın  zorlanınca esneyen  bir karış uzunluğunda katı yay.Puntel borusunu üzerine geçir. birisi kakışladığında  komple esnesin yaylansın ama sonra geriye gelsin. Şu yeni polis copları gibi.  Vardevalayı  puntele yaslanarak teknesini ayırmağa çalışan adamıı "plonjonunu " müteakip , ya denizden toplarız yada güvereteden....

*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.363
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #19 : Aralık 17, 2008, 11:36:20 »
Bu tür dübeller ahşap içinde iyi sonuç vermezler. Bu dübellerin çalışmasındaki temel prensip sıkışmadır. Yani içine civatayı viraladığınızda dübel genişleyebilidği kadar genişler vr betona sürtünme ile tutunur. bu tür bir dübeli ahşaba uygularsanız genişleme olduğunda ahşaptaki delik de genişler, tutnma gücü de çok az olur. Ypışkan olarak ne kullanırsanız kullanın malzemeler çalıştığı için yeteri kadar tutunma oluşmaz. Bu tür bir uygulama yerine ahşabı belirli çapta delip içine aynı çapta kaveletayı yapışkanla birlikte çakmak daha iyi tutunur. Yine de dişli ve ahşap için yapılmış metal parçalar daha iyi tutunacaktır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.363
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #20 : Aralık 17, 2008, 11:42:24 »
Vardavela ayaklarının aslında çok güçlü olmasınagerek yok. Bu tellerin amacı aslında sadece denize düşecek adam ve malzemeyi engellemektir. tel uçları da genellikle pushpit ve pullpite bağlıdır. Bunlar da naslı bağalnırsa bağlansın çok fazla bağlanma noktası bulunduğundan çok sağlamdırlar. Vardevela ayakları gerile telleri belirli bir yükseklikte tutsalar yeterlidir.

Yani bu teller içeriden dışarıya doğru gelebilecek yükü taşımak içindir ve görevlerini yaparlar. Hepimiz yapıyoruz ama yanaşırken hiç birtekne dışarıan tellerden veya ayaklardan itilmemeldir. Gerekiyorsa, pushpitle pullpitten veya çarmıhlardan itilebilir. En doğrusu ise tekne gövdesinden itilmesidir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    hazar

Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #21 : Aralık 17, 2008, 11:46:37 »
Korsan hocam...
tamam benden buraya kadar. Ben  şimdi bi güzel gevşekleri sıkayım. değişmesi gerekenleri değiştireyim. Vardevelaya bir iki uyarı levhası asarak bu işi külliyen unutayım.  " DİKKAT ! GEVŞEK VARDEVALA YASLANMAYIN"
*

    Çevrimdışı Ateş Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 1.972
    • Yaşadığı Şehir
  • Bozburun/Muğla
Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #22 : Aralık 17, 2008, 11:49:22 »
Yaa cok haklisin Ahmet abi. Lakin yanindaki kayik egitim amacli kullaniliyorsa, hergun 2 sefer besbenzemezle sefere cikiyorsa, reisi ne kadar soylese de elemanlar kendilerine en kolay gelen puntellere abaniveriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    hazar

Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #23 : Aralık 17, 2008, 11:50:12 »
BORDAYA :  bir çıkartma yapıştırmak:  HEDEF NOKTASI VE ALTINDA BİR YAZI: zahmet olmazsa buradan itebilirmisiniz lütfen.
*

    hazar

Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #24 : Aralık 17, 2008, 11:50:54 »
Vay haylazlar vay....
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yaa cok haklisin Ahmet abi. Lakin yanindaki kayik egitim amacli kullaniliyorsa, hergun 2 sefer besbenzemezle sefere cikiyorsa, reisi ne kadar soylese de elemanlar kendilerine en kolay gelen puntellere abaniveriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    hazar

Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #25 : Aralık 17, 2008, 11:52:32 »
Bu durumda Puntel ve gergi tellerine elektrik vermek bir nihai çözüm olabilir.
*

    hazar

Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #26 : Aralık 17, 2008, 11:56:29 »

Buda konu gündemini tekrar şu yeni tip, mükemmel,harika,sonderece gerekli,her teknede bulunması mübrem olan, AEROGEN  rüzgar jeneratörü'ne taşıyacaktır...gerekçeli olarak..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu durumda Puntel ve gergi tellerine elektrik vermek bir nihai çözüm olabilir.
*

    Çevrimdışı Aali San

  • * Gezgin Korsan
  • 1.639
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #27 : Aralık 17, 2008, 11:59:22 »
Aaa, siz galiba Mehmet Atay ile dostluğa başlamışsınız...Bu dübel fikri onun 2-3
senelik projesidir. Görüldük bir uygulama değil, ama belki olur ?
Bilemiyorum...Mak. mehendizi olmanın yarattığı mesleki deformasyondan olsa gerek,
bu tarz ''çakma'' vb işlerine hep karşı oldum. Mesela bi teknenin yapımında çivi kullanımı
filan düşünülüyorsa, tüylerim diken diken olur, oradan hızla uzaklaşırım .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
Özellikle ahşap güverteli teknelerde ille cıvata - somun ( veya benzeri ) bağlantılarda
ısrarımın nedeni , altına dikkatli ve yeterli sika vb uygulanmış da olsa, zamanla vidalar
oynadığında , deliklere su işlemeye başlıyor. Minimal bile olsa...Bu uzun zamanda vidayı
tutan haşap yüzeyin mukavemetini kaybetmesine neden oluyor, vida daha fazla oynuyor,
daha fazla su işliyor, vida da sonunda yalama oluyor. Cıvata, pul, somunla bu risk oluşmaz.

Şimdi okuyucunun protestolarını göze alarak ; başka bir düşüncemi açıklamak isterim
yüksek müsaadelerinizle...Vardavela ille şart mıdır ?
( Okuyucu kitlesinden yüksek sesle '' Aklını kaçırmış adam herhalde...Önce emniyet !
Önce emniyet !
nidaları....)  

Klasik teknelerin göz estetiğimize bu kadar uymasının bir nedeni de vardavela, pulpit, pushpit
denilen icatlardan uzak durmalarıdır bence.
Bu nedenle bi ara ; pulpit ve pushpiti sökmeden ) tüm vardavela dikmelerini söküp atsam,
oooh, şööle güverte de rahatlasa, ben de diye düşündümdü. Kamara üzerindeki boylu boyunca
el tutamakları bana yeterli güvenceyi sağlar gibi geliyordu. Fakat bu defa usturmaçaları
bağlama sorunu çıkacaktı, ya güverteye mapalar yapacaksınız, güverteye diz çöküp usturmaça
bağlayacaksınız filan, zor iş...Ya da kimi motoryatlar gibi kamara üstü tutamaklardan usturmaça
sallandıracaksınız, hem görüntüsü abes, hem çapariz verir.
S/Y Sanela
*

    Çevrimdışı Aali San

  • * Gezgin Korsan
  • 1.639
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #28 : Aralık 17, 2008, 12:08:10 »
Eğitim Teknesi olması gerekmiyor ki Ateş Kardiş...

Bi ara geçici olarak yanıma şöhretli bi yarış teknesi bağlandı...
Ekibinin de bir kısmı Boğazın buz tuttuğu veya efsanevi 3:1
Macaristan galibiyetimize filan yetişmiş ağır abilerden...
Onlar dahi benim dikmeleri ittirip kaktırarak üç dört tanesini
sallanır metronom ibresine benzettilerdi...
S/Y Sanela
*

    Çevrimdışı Aali San

  • * Gezgin Korsan
  • 1.639
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: VARDEVELA sıkıştırma SORUNU
« Yanıtla #29 : Aralık 17, 2008, 13:48:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hımm..bu durumda vardevalayı yeniden  yerleştirmek gerekecek ilk büyük iş'de güverteye önce şöyle güzel bir kalın  zorlanınca esneyen  bir karış uzunluğunda katı yay.Puntel borusunu üzerine geçir. birisi kakışladığında  komple esnesin yaylansın ama sonra geriye gelsin. Şu yeni polis copları gibi.  Vardevalayı  puntele yaslanarak teknesini ayırmağa çalışan adamıı "plonjonunu " müteakip , ya denizden toplarız yada güvereteden....

Bu fikir hoşuma gitti...İzninizle buluşunuzu geliştirmeye karar verdim. Şimdi sizin o yayın içine
bir nevi menteşe gibi bir parça koyuyorum. Bu menteşe benzeri nesne vardavelanın dışardan
abanıldığında içeri doğru yatmasına izin verecek, içerden dışarı doğru harekete ise izin vermeyecek. Adını ODIMOS koydum ( one directional movable stanchion ) , denizciliğe hayırlı
olsun. Çeşit zenginleştirme amacıyla sizin AEROGEN'in yanına bunu da imalatını katalım, paraya
para demeyelim, AMEL Super Marabu 54'ü biz alalım, mandalinacılardan evvel...
S/Y Sanela