Bu 4. sayfa...Gezgin Korsan » Makine Dairesi » Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi » Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
* FORUMDA ARA
« önceki sonraki »
YANITLA
ANKET EKLE
HABERDAR ET
OKUNMADI SAY
ARKADAŞINA GÖNDER
YAZDIR
Sayfa: 1 2 3 [4] 5 Aşağı git
GÖNDEREN KONU: UZUN YOL TEKNE SEÇIMINDE NELERE DIKKAT ETMELIYIZ? (OKUNMA SAYISI 911 DEFA)
Hakan Erim, Selim Yılmazer, Barış Baykan, Cengiz Atayer, Engin Özdinçler, Gökhan Akgün, Öcal Turan, Hakkı Algın, Orhan Tatlıcılar, Kurmay Erbaş, Levent Yılık, Halit Kayaalp, Erşan Gürkaynak, Murat Aktürk, Uğur Tunç, Sermet Sağol, İrfan Yalçın, Cengiz Çamur, H. Hamdi Yalçın, Can Ateş, Rıfat Kurteş, Faruk Göçmen, Eşref Girgin, Kemal Albayrak, Engin Saygılı, Soner Çevik, Cüneyt Özer ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Çevrimiçi Vural Perk
VİKO....
Gezgin Korsan
*
İleti: 4.842
Didim
MSN Messenger -
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapProfili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #45 : Bugün, 14:34:12 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Sevgili Kaan..
Bence burada kafayı karıştıran şey ne biliyormusun. "Emniyet"...
Neden emniyet.. Akdeniz yada Ege'de. Nereye gidersen git 400 millik bir alanda , sıkıntıya düştüğünde ulaşabileceğin, yada sana ulaşabilecek konumda olursun. Ancak 3000-5000 millik okyanus alanında , başın derde girdiğinde eğer yanında, yakınlarında , bir gemi yada benzeri birşey yoksa kaderinle uzun süre başbaşa durumdasın.. Ben buna sadece tedbir diyorum. Tabiki dediğin türde ki tekneler seri üretim teknelerden bir adım önde bu durumda. Daha da tedbirli olmak istiyorsan çelik yada saç bir tekne ile yola çıkarsın..
Uzun yol diye tabir ettiğimiz şey aslında , yola çıktığında , iki yada üç sene sürecek, değişik hava şartlarında ve değişik iklimlerde bir serüvendir. Bu serüvenin hiçbir şekilde yarım kalmasını arzu etmezsin. Bu serüvende kendini ve teknendekileri, aynı zamanda da tekneni de emniyet altına almak zorundasın. Bu nedenle daha sağlam daha stabil bir tekne her zaman iyidir. Dediğim gibi , imkanın varsa saç tekne ile yola çıkarsın.
Ancak denizlerde ki kimse de kahraman değil. Neden okyanus hep Kasım aylarında başlayan periyotta geçilir.
Kaldıki okyanus stabil bir denizdir. Çok eksterm durumlar olmadığı sürece aynı şartlarda yol alacağın bir deniz. Ha eksterm bir durum istiyorsan okuanus'u azorlar üzerinden geçersin.. Bakalım hangi tekne ne kadar dayanır..
Bütün tekneler seri üretim bence.
Cumhur Gökova'nın özellikle 70 knot havada geçtiği okyanus geçişi standart özelliklerde bir tekneydi.
Okyanus'u Hakan Erim'in teknesi de, Bülent Büyükdağ'ın tekneside geçer. Önemli olan her iki teknenin Akdeniz'i geçip geçemeyeceği. Eğer Akdeniz'den çıkarlarsa her yere geçerler...
Ben kıyı teknesi tabirini de doğru bulmuyorum. Kıyıdan 10 mil açıkta hiçbir okyanusta göremeyeceğiniz havayada yakalanabilirsiniz. Önemli olan o havayı atlatıp atlatamayacağınız.
İyi bir kaptan, iyi bir tekne dünyanın her yerine yelken açar bence..
Bunlar benim acizane düşüncelerim. VİKO standart bir tekne. Ama iyi donatılmış, iyi bakılmış, takviye edilmiş bir tekne.. Kaptanı salaklık yapmadığı sürece her okyanusu aşar. Okyanus aşmak öyle çok büyütülecek birşeyde değil bence.. Bu forumda ki herkes kolaylıkla yapabilir. Sadece biraz tecrübe. Zor anlarda doğru kararlar, emniyet vs..
Sevgiler
İletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 77.172.123.40 (?)
Çevrimdışı Cem Eğrikavuk
S/Y Nymph
Gezgin Korsan
*
İleti: 322
İstanbul
facebook profil
Profili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #46 : Bugün, 15:00:33 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Hakan Öge'nin karşılaştırmasında, açık deniz seyri kadar karaya yakın seyir ve demirleme konularında analiz yaptığına dikkat çekerim.
İletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 78.186.136.39 (?)
Çevrimiçi Eyüp Oğan
S/Y Rossinante
Gezgin Korsan
*
İleti: 2.271
İstanbul
Profili Görüntüle Rossinante E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #47 : Bugün, 15:02:23 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
İnsanoğlu kürekle de geçiyor, sal'la da... (Erden Eruç'a sevgiler)
Hakan Öge küçük sayılacak Tuzla yapımı bir tekneyle, hem de Güney Amerikayı güneyinden dönerek dünya turunu tamamladı.
Benim, Uzun yol tekne seçiminde aradığım kriterler, içinde uzun yıllar yaşayabileceğim özellikleri barındırıp barındırmaması oluyor.
Örneğin, Center Kokpit olmasını isterim ki, arka kabin geniş ve başımı eğmeden girebileceğim yükseklikte olsun. Havuzluk merkezde ve güvenlikli olsun.. 2 kamara yeterli diye düşünürüm. Depolanabilir alanların çok olmasını isterim. Su depolalarının, mazot depolarının standart dışında büyüsün isterim. Buzdolabı vs büyük olsun isterim vs..vs...
Güneş enerjisi, rüzgar enerjisi olsun.. İkiz yelken (şimdi Nezih Korsan kızacak) olmalı mı? olsun bence, fazla mal göz çıkarmaz.. Rüzgar otopilotu olsun..
Aklıma geldikçe eklerim..
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yapİletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 160.62.4.100 (?)
Çevrimdışı Mutluay İzbudak
Gezgin Korsan
*
İleti: 127
Urla-İZMİR
facebook profil
Profili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #48 : Bugün, 15:16:37 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Nezih korsanım, Sayın Hakan Öge'nin aşağıdaki yazısının devamına/tümüne nereden ulaşabilirim acaba? Varsa siz ekleyebilir misiniz? Teşekkürler.
Alıntı yapılan: Nezih Kılınçkını - Bugün, 04:46:28
Tasarım
Yelkenli tekne tasarımları birbirinden ciddi olarak farklılık gösterir. Amacınız, kapasiteniz, maddi gücünüz doğrultusunda oldukça farklı tekneler edinebilirsiniz.
Yelkenli tekneleri genel olarak iki gruba ayırmak mümkün:
1. Tek gövdeli tekneler;
2. Çok gövdeli tekneler (katamaran, trimaran gibi)
Tek gövdeli tekneler:
Bunlar ezici çoğunlukla dünya denizlerinde en çok rastladığımız tekneler. Bu tekneler bilmeyen biri için birbirinin aynı gibi görünse de aslında oldukça farklı biçimlere sahiptir.
Bu sayımızda teknelerin görünmeyen, su altında kalan bölümden bahsedelim.
Tek gövdeli teknelerin su altında iki önemli parçası, daha doğrusu çıkıntısı var: biri teknenin stabilitesini sağlayan salması, diğeri de tekneyi yönlendirmeye yarayan dümen palası. Bu iki parça da su altında fazladan sürtünmeye neden olduklarından tekne tasarımcılarını belki de en çok uğraştıran, dolayısıyla da en çok farklılıklar gösteren parçalardır denebilir. Gelin, bu farklı su altı tasarımlarına genel bir göz atalım:
Salma:
Salmaları genel olarak, tekneyi boydan boya geçen omurga salma ve teknenin omurgasından bir kanat gibi çıkan fin salma olarak ikiye ayırabiliriz.
Teknenin en derin kısmı salmalardır. Salma birden çok işe yarar. En önemli fonksiyonu ...........................
İletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 94.121.173.150 (?)
Çevrimiçi Vural Perk
VİKO....
Gezgin Korsan
*
İleti: 4.842
Didim
MSN Messenger -
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapProfili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #49 : Bugün, 15:19:51 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Sevgili Eyüp konuyu eksenine oturtmuş.
Sevgili Kaan konuyu kendi fikirlerim ile tamamlamak gerekirse..
Bence uzun bir yola, yada seyahate hangi tekne ile çıkacak olursam olayım teknemin şu şekilde olmasını isterdim sanırım...
- Motor ve şanzıman konusunda aklımda en ufak bir şüphe olmasın
- Elektroniklerim yedeekli ve yeterli kapasite de olsun
- içi ferah ve geniş olsun
- yelkenlerim sağlam ve yedekli olsun
- demir ve zincirime sonuna kadar güvenmeli, en az iki yedek demir teknede olsun
- su depom en az 1000 litre kapasite de olsun
- mazot depolarım keza 1000 litrenin altına düşmesin
- çok param varsa su yapıcı olmasını isterim
- rüzgar jenaratörüm olsun, en az 300 wat güneş panellerim olsun isterim
- ais ve benzeri ekipmanlarım sağlam ve çalışır olsun, mutlaka olsun
- buzdolabım geniş olsun, derin dondurucum mutlaka olsun
- rüzgar dümenim mutlaka olsun... Eğer mümkünse ikinci otopilotum olsun
Bunları kapsayacak bir tekne ile yola çıkmak isterdim. Yada seçimimi yaparken bunlara sahip olan tekneleri tercih ederdim. Almaya gücüm Yetmiyorsa, teknemi bu şekilde donatmak isterdim.
İletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 77.172.123.40 (?)
Çevrimiçi Zafer Türkmen
S/Y Petunia
Gezgin Korsan
*
İleti: 3.198
İstanbul
Profili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #50 : Bugün, 15:46:56 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Eyüpcüğüm Kaan ın 3 Kız kardeş benzetmesi için, okumuştum bir zamanlar, buldum(Biraz eski ama fikir veriyor):
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBu kız kardeşler arasında ben Najad derim.
Her ne kadar gönlümde yatan Amel 54 olsa da bir Najad 460 ın peşindeyim Tam istediğim donanıma sahip ve "fulün fulü" ama adam tok satıcı
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapUzun yol seyri için, yukarıda korsanların yazdıklarına ben "keç armalı" yı eklemek isterim.
Selamlar.
İletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 78.188.13.123 (?)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Çevrimiçi Faruk Göçmen
Vuslat - New york
Gezgin Korsan
*
İleti: 38
New York - USA
Profili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #51 : Bugün, 18:05:52 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Yabanci forumlardada kiran kirana tartisilan bir konu, ozellikle ilgimi cekti zira bu aralar bende bu konuda interneti tariyordum. Goruslerini paylasan arkadaslar cok guzel saptamalar yapmis hepsini okudum hepsi mantikli geldi. Salma ve pala bilhassa uzun uzadiya kafa yorulmasi gereken konular. arma sekli vs bir dunya ayrinti daha var ama temel sorun salma ve pala. Yine bu ayki yelken dergilerinden birinde benzer bir konuda guzel bilgiler vardi. off shore seyahatlerde teknelerin "achilles tendon" u olarak pala konusunu ele almislar. Bu aralar forumdanda takip ettigimiz bir kaptanimizin okyanus geciside sanirim malum arizadan dolayi yarim kaldi. pala kirima ugrarsa kic tarafina asilabilecek yedek yeke dumen sistemi yada ruzgar otopilotuna uyumlu bir acil durum sistemi bulundurulmasi uzerine kafa patlatmislar. vural kaptanin bahsettigi gibi boyle hazirliklar ve yedeklemeler yapilabilir.
Benzer topiklerdede SIK SIK duydugumuz gibi teknelermi saglam insanlarmi? konusu var. fiziksel kondusyon, fitness, dayaniklilik, stamina vs durumlarini yabana atmamak lazim. Ben uzun yol plani yapiyor olsam mutlaka duzenli bir spor planinida hazirlik listesine eklerdim.
Uzun yol teknelerinin bakimi daha zor ve masrafli diye duyuyorum bu konuda tecrubeleriniz nelerdir. bu tarz teknelerin yeni modelleri pahali olmakla beraber 30-40 yasinda olanlari oldukca hesapli. eski tekne yoktur, bakimsiz tekne vardir mantigiyla hareket ederek boyle bir tekn alinbilirmi?
boyle bir tekneyle okyanusu gecmek nispeten daha kolay olacagi icin, sailboatlistings gibi siteleri tarayip amerikadan boyle bir tekne alip, lojistik konulari halledip tekneyi elden gecirip eksiklerini tamamladiktan sonra karsiya gecmek mantiklimi?
İletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 68.192.43.43 (?)
Çevrimiçi Kaan Erdem
S/Y Dimple
Gezgin Korsan
*
İleti: 1.594
Marmaris Netsel Marina
facebook profil
MSN Messenger -
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapProfili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #52 : Bugün, 19:14:12 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Sevgili Vural,
Evet aslında bam teli emniyet.Gerçekten bu önemlice dikkat edilmesi gereken bir husus. Rüzgar dümeni benim açımdan da çok önemli hatta matafora da. Tabii bunlara baktığımızda kıç aynanın yapısı da dikkate alınmalı.
Yazdıklarına ilave olarak Dümen palası ve Salma yapısı ve bakımlılığı da ilave edilebilir.
Sevgili Eyüp yazdıklarına ve diğer yazarlara bazı eklemeler yapalım.
Teknede uzun süre yaşayınca (İstanbulda iken hemen hemen 4 güz yazları ise hemen hemen her gün teknede idik) malum 15 ayı biraz geçti fark ettik ki devamlı teknede yaşadığınızda önceleri önemsemediğiniz pek çok ayrıntı ortaya çıkıyor.Bunların en başında da yiyecek, içecek, giysiler, ayakkabı, su, mazot, alet edavat, yedek parça, okunacak kitaplarınız ve pilot kitaplar dahası haritalarınız için stoklama alanı sayılabilir.
40 feet bir teknede benim 34 feet teknemdeki kadar depolama alanı olmaması mesela benim dikkatimi çeken bir husus olmuştur. Üzerinde biraz düşününce bunun uzun yol yapacak bir teknede tasarım esnasında öncelikli düşünülen başlıklardan biri olduğunu anladım.
Mesela benim teknemde 220 lt su ve 200lt yakıt kapasitem var ve bu tanklar salmanın içinde, hal böyle olunca çok ciddi bir alan kazanılmış.
Vuralın değindiği enerji ise gerçekten çok önemli bir husus, hele de elektronik oto pilot var ise. Bu yaz Hisarönü körfezinden Marmaris'e dönünce ilk iş güneş panellerimi 300 Watt a çıkarttım. Ardından Göcek e geçtiğimde 2,5 aylık süreçte 1 gün Skopea Marinada 2 gün ise Ece Marinada elektrik aldım. Ama ne yazık ki derin dondurucumu çalıştıramadım yani 300 Watt dahi bize yetmedi, bazı akşamlar ise buzdolabını kapalı tuttum.Uzun yolda bu konu çok önemli.
Zaferciğim,
O kızı hayırlısı ile alacağız :-) Bu arada yazının linki için de teşekkürler.
Faruk Korsanım,
Aslında en baştan beri Nezihin işaret ettiği bir konuya değinmişsiniz. Benim açımdan da 0 bir tekne almak yerine oldukça bilinen ve yaşlansa da çok değer kaybetmeyen markaların teknelerinin 30 hatta 40 lı yaşlarda olanları alınabilir ve elden geçirilebilir. Böylece her ayrıntısını sizin bildiğiniz, ekonomik gücünüze bağlı masrafları yıllara yayacağınız bir tekneniz olur, daha sı bir yabancı limana girdiğinizde de gelip teknenizi ciddi yüzle süzen bir sürü yabancı ile tanışırsınız :-) (En sık karşılaştığımız durumdur bu )
Dimple yi ben aldığımda 27 yaşında idi. O günkü kozmetik görüntüsünü Taşucuna gelen ve ilk gören olarak çılgın dostum Nezih bilir ve ilerleyen süreçte neler yaptığımı da.
Tekne şu an 36 yaşında ve 0. Zira bu süreç içinde hem gezdim hem de tekneyi refit ettim.Motor,Eektronik,Elektrik ve Su tesisatı, güverte tikleri, yelkenleri hepsi 0. Ayrıca direği indirip elden geçirdim,kontrol ettim. Zamana yayarak yapılan bu işler bana hem kontrollü bir bütçe ile üzülmeden yapmamı sağladı,hem neyin ne olduğunu ben biliyorum ve elbette güveniyorum.
Şimdi düşünüyorum da bana mal olan tutara baktığımda bu teknenin yenisinin yanına bile yaklaşamazdım.
Kişisel olarak bugün de 40 feet 0 bir tekne alacak olsam ve bütçem olsa gene döner bu tekneyi alırım.
Belki her iki tür tekneleri kullanmış ve bu tür teknelerin seyir konforunu pek çok kez deneyimlemem bunda etkili olmuştur.
Nezihin Maramu gibi çok özel bir tekneyi almasının arka yüzüne bakarsak uzun sohbetlerimiz, Nezihin sogulayıcılığı ve gözlem yapması ilk kez Marmariste Maramuya aşık olması benim onun adına söyleyebileceklerim.
Devamını bence Nezih 3 yıldır Mahayana da yaşadıklarını aktararak yapmalı.
Evet sanırım bu topik içeriği dolu olarak daha da genişleyecek.Bence tüm yazılanlar birikince buradan bir GE-Ko rehber kitabı bile doğabilir ve Fuarlarda,kurslarda yola yeni başlayacaklara hediye bile edilebilir.
Saygı, Sevgi ve Selametle
Not:Marmaris,Göcek,Fethiye,Finike buralarda bütçenize uygun Maramu falan bulabilirsiniz hanidemişolayım.
İletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 213.248.168.174 (?)
Çevrimiçi Nezih Kılınçkını
S/Y Mahayana
Gezgin Korsan
*
İleti: 1.488
Tekne ile dünyayı geziyor...
Profili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #53 : Bugün, 19:40:37 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Alıntı yapılan: Eyüp Oğan - Bugün, 15:02:23
İnsanoğlu kürekle de geçiyor, sal'la da... (Erden Eruç'a sevgiler)
Hakan Öge küçük sayılacak Tuzla yapımı bir tekneyle, hem de Güney Amerikayı güneyinden dönerek dünya turunu tamamladı.
Benim, Uzun yol tekne seçiminde aradığım kriterler, içinde uzun yıllar yaşayabileceğim özellikleri barındırıp barındırmaması oluyor.
Örneğin, Center Kokpit olmasını isterim ki, arka kabin geniş ve başımı eğmeden girebileceğim yükseklikte olsun. Havuzluk merkezde ve güvenlikli olsun.. 2 kamara yeterli diye düşünürüm. Depolanabilir alanların çok olmasını isterim. Su depolalarının, mazot depolarının standart dışında büyüsün isterim. Buzdolabı vs büyük olsun isterim vs..vs...
Güneş enerjisi, rüzgar enerjisi olsun.. İkiz yelken (şimdi Nezih Korsan kızacak) olmalı mı? olsun bence, fazla mal göz çıkarmaz.. Rüzgar otopilotu olsun..
Aklıma geldikçe eklerim..
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Sevgili Eyüp kaptanım,
Sen başka, başkası başka bir denizcidir.
Güçlü, kuvvetli ,denge sahibi gibi görünüyorsun ve yarışlara katılıyorsun.
Anladığım kadarı ile ekstrem donanımları seviyorsun. Yapabilirsin başarırsın.
Başaramıyacağına emin olduğum bir başka ''yalnız'' denizciye hiç tavsiyede bulunmam zira tek başına gönder ile
uğraşmanın malum bir tehlikesi vardır.
Örneğin biz atlantik geçerken çift gönderi balona 4 kişi geçirmeye uğraşırken gönderi denize düşürdük.
İkiz yelken aynı ıstralyadan açıldığı zaman tramola atamazsın. Bu yüzden çok eski ender bazı teknelerde çift ıstralya çift
furling kullanılır. Gördüm.
Atlantiğe ikiz yelken ile açılan çoğu teknenin karşıya varınca söküp 2. elde sattığına şahit oldum.
İkiz yelken ile direk rota tutturmak ile boci tramola ile kıçtan alınan rüzgarlarda daha çok hız yapıldığından.
Ortalama hız ve varış süresi hemen hemen aynıya denk gelir.
Zaten Capo Verdelere inip oradan geçiş yapılırsa rüzgar genellikle sancak kıçtan esecektir.
Böyle bir durum da kendimi ikiz yelkenlerin maliyeti, hamallığı ve gönder risklerine sokmayı tercih etmem.
Farzet ki 1 gün geç gittin. Gittiğin yerde karaya çıkınca otelde mi yaşayacağız. Yine teknemizde salınıyor olacağız.
Bana ne kadar artı değer kazandıracak ve benim bu artı değere ihtiyacım var mıdır.!!!!
Bir yorumunda gezgin tekneleri artık uzaktan bile fark etmeye başladığını, telaşsız, zamanla yarışmadıklarını dile
getirmiştin.
Sana bir amel maramu bulmuştum linkini de atmıştım. Hem de hemen yanıbaşında idi.
Bana dönmedin. Bir arkadaşımız Çok iyi bir fiata aldı.
Herşey gönlünce olsun.
Sevgiler.
Not: Bu sene ARC ile atlantiğe açılan teknelerin ikiz yelken ve rüzgar dümeni kullanan oranını öğrenmeye çalışın.
İletiyi düzenle
« Son Düzenleme: Bugün, 19:48:05 Gönderen: Nezih Kılınçkını »
Moderatöre rapor et 181.209.148.214 (?)
S/Y Mahayana - Denizci, denizcinin eşşeğidir...
Çevrimiçi Faruk Göçmen
Vuslat - New york
Gezgin Korsan
*
İleti: 38
New York - USA
Profili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #54 : Bugün, 19:47:17 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Alıntı yapılan: Kaan Erdem - Bugün, 19:14:12
Sevgili Vural,
Evet aslında bam teli emniyet.Gerçekten bu önemlice dikkat edilmesi gereken bir husus. Rüzgar dümeni benim açımdan da çok önemli hatta matafora da. Tabii bunlara baktığımızda kıç aynanın yapısı da dikkate alınmalı.
Yazdıklarına ilave olarak Dümen palası ve Salma yapısı ve bakımlılığı da ilave edilebilir.
Sevgili Eyüp yazdıklarına ve diğer yazarlara bazı eklemeler yapalım.
Teknede uzun süre yaşayınca (İstanbulda iken hemen hemen 4 güz yazları ise hemen hemen her gün teknede idik) malum 15 ayı biraz geçti fark ettik ki devamlı teknede yaşadığınızda önceleri önemsemediğiniz pek çok ayrıntı ortaya çıkıyor.Bunların en başında da yiyecek, içecek, giysiler, ayakkabı, su, mazot, alet edavat, yedek parça, okunacak kitaplarınız ve pilot kitaplar dahası haritalarınız için stoklama alanı sayılabilir.
40 feet bir teknede benim 34 feet teknemdeki kadar depolama alanı olmaması mesela benim dikkatimi çeken bir husus olmuştur. Üzerinde biraz düşününce bunun uzun yol yapacak bir teknede tasarım esnasında öncelikli düşünülen başlıklardan biri olduğunu anladım.
Mesela benim teknemde 220 lt su ve 200lt yakıt kapasitem var ve bu tanklar salmanın içinde, hal böyle olunca çok ciddi bir alan kazanılmış.
Vuralın değindiği enerji ise gerçekten çok önemli bir husus, hele de elektronik oto pilot var ise. Bu yaz Hisarönü körfezinden Marmaris'e dönünce ilk iş güneş panellerimi 300 Watt a çıkarttım. Ardından Göcek e geçtiğimde 2,5 aylık süreçte 1 gün Skopea Marinada 2 gün ise Ece Marinada elektrik aldım. Ama ne yazık ki derin dondurucumu çalıştıramadım yani 300 Watt dahi bize yetmedi, bazı akşamlar ise buzdolabını kapalı tuttum.Uzun yolda bu konu çok önemli.
Zaferciğim,
O kızı hayırlısı ile alacağız :-) Bu arada yazının linki için de teşekkürler.
Faruk Korsanım,
Aslında en baştan beri Nezihin işaret ettiği bir konuya değinmişsiniz. Benim açımdan da 0 bir tekne almak yerine oldukça bilinen ve yaşlansa da çok değer kaybetmeyen markaların teknelerinin 30 hatta 40 lı yaşlarda olanları alınabilir ve elden geçirilebilir. Böylece her ayrıntısını sizin bildiğiniz, ekonomik gücünüze bağlı masrafları yıllara yayacağınız bir tekneniz olur, daha sı bir yabancı limana girdiğinizde de gelip teknenizi ciddi yüzle süzen bir sürü yabancı ile tanışırsınız :-) (En sık karşılaştığımız durumdur bu )
Dimple yi ben aldığımda 27 yaşında idi. O günkü kozmetik görüntüsünü Taşucuna gelen ve ilk gören olarak çılgın dostum Nezih bilir ve ilerleyen süreçte neler yaptığımı da.
Tekne şu an 36 yaşında ve 0. Zira bu süreç içinde hem gezdim hem de tekneyi refit ettim.Motor,Eektronik,Elektrik ve Su tesisatı, güverte tikleri, yelkenleri hepsi 0. Ayrıca direği indirip elden geçirdim,kontrol ettim. Zamana yayarak yapılan bu işler bana hem kontrollü bir bütçe ile üzülmeden yapmamı sağladı,hem neyin ne olduğunu ben biliyorum ve elbette güveniyorum.
Şimdi düşünüyorum da bana mal olan tutara baktığımda bu teknenin yenisinin yanına bile yaklaşamazdım.
Kişisel olarak bugün de 40 feet 0 bir tekne alacak olsam ve bütçem olsa gene döner bu tekneyi alırım.
Belki her iki tür tekneleri kullanmış ve bu tür teknelerin seyir konforunu pek çok kez deneyimlemem bunda etkili olmuştur.
Nezihin Maramu gibi çok özel bir tekneyi almasının arka yüzüne bakarsak uzun sohbetlerimiz, Nezihin sogulayıcılığı ve gözlem yapması ilk kez Marmariste Maramuya aşık olması benim onun adına söyleyebileceklerim.
Devamını bence Nezih 3 yıldır Mahayana da yaşadıklarını aktararak yapmalı.
Evet sanırım bu topik içeriği dolu olarak daha da genişleyecek.Bence tüm yazılanlar birikince buradan bir GE-Ko rehber kitabı bile doğabilir ve Fuarlarda,kurslarda yola yeni başlayacaklara hediye bile edilebilir.
Saygı, Sevgi ve Selametle
Not:Marmaris,Göcek,Fethiye,Finike buralarda bütçenize uygun Maramu falan bulabilirsiniz hanidemişolayım.
haklisiniz. Ozellikle hirvatistan seri uretim piyasasini takip ediyordum ama okudukca diger tarafa kaymaya basliyorum. yukaridaki listede gecen, seri uretim olmayan 30 ft civari teknelerin sahiplerinin tecrubelerini duyalim. manevra kabiliyeti, yavaslik, diger hafif displacement tekneler yelken yaparken bunlarin yerinden kimildayamamasi vs.
İletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 68.192.43.43 (?)
Çevrimiçi Öcal Turan
Gezgin Korsan
*
İleti: 263
S/Y Serenity
Profili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #55 : Bugün, 20:01:24 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Sevgili korsanlar ,benim teknenin yapım aşamaları na ait fotoğraflar var.
Aldığım arkadaş uzun yol için hazırlık yaptığından, çok sağlam bir imalatçıdan almasına rağmen özellikle bazı modifikasyonlar yapmış.
Teknenin burun ve su hattı salma bölgesi ile çarmıh ayaklarındaki güçlendirmeler ,mobilya ve diğer iç aksamın epoksi ile sabitlenmesi ve gövdeye rijit bir yapı sağlanması, güvertede ayrıca güçlendirmeler,skeg ve pala ,yatar direk ve yatırma sistemi,sabit tanklar ,makina dairesine kolay ulaşım ,kilitli farş tahtaları ve kokpit dolapları ,havuzlukta geniş su tahliyeleri vs. siz zaten çoğu bilirkişi olan korsanlarımıza değil ama ziyaretçilere bir fikir verebilir.
Tekne Almanya da bize de Ay sınıfı denizaltıları yapan Emden Drog tersanesinde ki bizim Orhan Barut korsanımıza benzer özellikler taşıyan ama birazda hayalini katan bir mühendis tarafından hem nehirde hem açık denizde gidecek şekilde dizayn edilmiş bir klasik..Ve fabrikada kabuk olarak 23 adet yapılmış.Bu kabuklar alan kişiler tarafından tamamlanmış. Fabrika başka işlerinden dolayı üretimi kesmiş sonra.
Dizayn eden mühendisin adı ve tekne boyu ile anılıyorlar. Almancası olan korsanlar internette bilgi bulabilirler.
Bizim adam (Werner) 1985 yılında kabuğu almış ancak 1991 yılında suya atabilmiş.
Model :Dollart 33
Boy 9.95 .
En 3.25
Boş Ağırlık 5.5 ton
Salma 2 ton kurşun
Su çekimi 1.15-1.20 m.
Kendi direğini indirme özelliği
Başta çift ıstralya,güçlendirilmiş çarmıhlar
Direkte basamaklar
Su tankları 360 Lt.
Pis su tankı 80 Lt.
Mazot tankı 170 Lt.
Elektrik elektronik olarakta çok özen verilmiş tekneye ama benim için önemli olan teknenin gövde ve armasının diğer fabrikasyon teknelerde olmayan bir takım özellikleri idi satın alırken kriterlerim.
İnşallah becerebilmişimdir fotoğraflar burada
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapSevgi ve saygılar,
İletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 78.83.40.224 (?)
Çevrimiçi Faruk Göçmen
Vuslat - New york
Gezgin Korsan
*
İleti: 38
New York - USA
Profili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #56 : Bugün, 20:06:43 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap hemde cutter yemede yaninda yat.
yeri gelmisken uzun yol yapanlarin uzerinde cok durdugu bir seyi daha dile getirmekte yarar var. resimdeki teknedede gorulen kisim sidedeck dedigimiz, teknenin basina giderken falan kullandigimiz kisim boyle genis olursa iyi olur. buralara gerekirse extra bidonlarda su vs stokda yapiyorlar sanirim.
İletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 68.192.43.43 (?)
Çevrimiçi Nezih Kılınçkını
S/Y Mahayana
Gezgin Korsan
*
İleti: 1.488
Tekne ile dünyayı geziyor...
Profili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #57 : Bugün, 20:12:35 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Alıntı yapılan: Mutluay İzbudak - Bugün, 15:16:37
Nezih korsanım, Sayın Hakan Öge'nin aşağıdaki yazısının devamına/tümüne nereden ulaşabilirim acaba? Varsa siz ekleyebilir misiniz? Teşekkürler.
Alıntı yapılan: Nezih Kılınçkını - Bugün, 04:46:28
Tasarım
Yelkenli tekne tasarımları birbirinden ciddi olarak farklılık gösterir. Amacınız, kapasiteniz, maddi gücünüz doğrultusunda oldukça farklı tekneler edinebilirsiniz.
Yelkenli tekneleri genel olarak iki gruba ayırmak mümkün:
1. Tek gövdeli tekneler;
2. Çok gövdeli tekneler (katamaran, trimaran gibi)
Tek gövdeli tekneler:
Bunlar ezici çoğunlukla dünya denizlerinde en çok rastladığımız tekneler. Bu tekneler bilmeyen biri için birbirinin aynı gibi görünse de aslında oldukça farklı biçimlere sahiptir.
Bu sayımızda teknelerin görünmeyen, su altında kalan bölümden bahsedelim.
Tek gövdeli teknelerin su altında iki önemli parçası, daha doğrusu çıkıntısı var: biri teknenin stabilitesini sağlayan salması, diğeri de tekneyi yönlendirmeye yarayan dümen palası. Bu iki parça da su altında fazladan sürtünmeye neden olduklarından tekne tasarımcılarını belki de en çok uğraştıran, dolayısıyla da en çok farklılıklar gösteren parçalardır denebilir. Gelin, bu farklı su altı tasarımlarına genel bir göz atalım:
Salma:
Salmaları genel olarak, tekneyi boydan boya geçen omurga salma ve teknenin omurgasından bir kanat gibi çıkan fin salma olarak ikiye ayırabiliriz.
Teknenin en derin kısmı salmalardır. Salma birden çok işe yarar. En önemli fonksiyonu ...........................
Mutluay,
'Denize sevdalılar' FB de paylaşılmış. tamamının orada olduğunu sanmıyorum.
Dergiye yazıyordu bir zamanlar.
İletiyi düzenle
Moderatöre rapor et 181.209.148.214 (?)
S/Y Mahayana - Denizci, denizcinin eşşeğidir...
Çevrimiçi Öcal Turan
Gezgin Korsan
*
İleti: 263
S/Y Serenity
Profili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #58 : Bugün, 20:18:25 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Bu arada söyleyeyim biraz donanımı da hadi;
Furuno 1621 radar,otopilot,lazy jack,boom vang,yeni yelkenler ,vaeco akü takip cihazı,Sıcak soğuk klima,ayrıca vebasto,gaz alarmı,manuel ve otomatik (nem sensörü ile) sintine pompaları,240 w güneş panelleri,matafora,4 hp dıştan takma,filika, derinlik-rüzgar -sürat göstergeleri,15 amper iki seçenekli redresör, 1000 w invertör, whf vs.vs ve Epeyce harita,kitap ,navigasyon ekipmanı,dürbün vs.
Tekneyi Vural Korsan ın verdiği paraların üçte birine aldım ,tekneler pahalı diyenlere duyurulur.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yapİletiyi düzenle
« Son Düzenleme: Bugün, 20:19:40 Gönderen: Öcal Turan »
Moderatöre rapor et 78.83.40.224 (?)
Çevrimiçi Nezih Kılınçkını
S/Y Mahayana
Gezgin Korsan
*
İleti: 1.488
Tekne ile dünyayı geziyor...
Profili Görüntüle E-Posta Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)
Ynt: Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?
« Yanıtla #59 : Bugün, 20:24:43 »
AlıntıDeğiştirSilKonuyu Böl
Teknede yaşam ve gezgin hayatında ENERJİ
Toplam 5 panel (600W) ile 3.5 yıldır yol yapıyorum.Yetmiyor.
Şu an yeni yaptırmış olduğum davlumbaz (hardtop) üzerine 2 adet güneş paneli koyuyorum.
Yeni almış olduğum rutland 914 rüzgar jenaratörünün mizane direğine montaj çalışması sürüyor.
Amerikaya gidince kıçta roll bar ortasına D400 rüzgar genaratörü ekleyeceğim.
Ayrıca şu an uygun şaft alternatörü arıyorum. Braketi kasnağı hazır beklemede.
Tekneyi enerji manyağı yapmaya kafayı takmıştım. Her türlü hava koşullarında tam tedbir.
Bilmem anlatabildim mi...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yapİletiyi düzenle
« Son Düzenleme: Bugün, 20:28:06 Gönderen: Nezih Kılınçkını »
Moderatöre rapor et 181.209.148.214 (?)
S/Y Mahayana - Denizci, denizcinin eşşeğidir...
YANITLA
ANKET EKLE
HABERDAR ET
OKUNMADI SAY
ARKADAŞINA GÖNDER
YAZDIR
Sayfa: 1 2 3 [4] 5 Yukarı git
« önceki sonraki »
Gezgin Korsan » Makine Dairesi » Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi » Uzun yol tekne seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?