0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ş. Ö.

Tuzlu su soğutmalı yanmar temizligi
« : Nisan 23, 2015, 11:46:30 »
Yanmar 3GM30 Motoruma tekneyi aldigimdan bu yana yag degisimleri ve inpeller degisimi harici dokunmamistim.Sorun cikartmiyorsa bozma dusuncesinden .Direk deniz suyu ile sogutma yaptigindan yillarin tuz ve kirecinin icinde biriktigini dusundugumden ve normalden fazla isindigini gozlemledigimden.Motora girismeye karar verdim.Ilk is termostati sokup 42 deacmayabaslayim 52 de maksimum acikligi bilgisini ocagin uzerinde su ile deece ile kontrol ederek yaptim.Termostat dogru calisiyordu.Ikinci asama manifolt cikisinda oksoz gazi ve suyun karistigi krom parcayi soktum igne deligi kadar bir bosluk oldugunu gordum ve temizledim.4 civatadan biri kirildi.Onu oradan cikarmak ve dis acmak farkli bir is ve akilda olmayan sorunlar tabii.
    Ardrdan Rydlyme adli bir urun hakkinda yabanci bir forumdan motor icin uygulandigini gordum ve getirttim.(AGEMEK adli bir firmadan)Tuzlu su sogutma sisteminin hacmini servisten ogrenmeye calistim ama onlarda bilemediler.10litre varsaydik 2 litre de yolda kayip dusunup 12 litrenin yarisi urun yarisi su seklinde 500 luk bir bilge pomp ile makinanin iicinde siviyi dolastirdim.Makinanin ilk girisinden yukaribypass yolunu kapatarak adece motorun icinden gecmesini saglayarak tabii.Termostatda sokuk olarak tabii.Baslangicta bypass yaptigim yerde basinc nedeniyle (iptidai kapatmam sebebiyle) kacis oldu aradan 15-20 dakika gectikten sonra bu kesildi motorun icinde ki yollarda direncle karsilasma kalmadigiicin.Motorun altinda tuzlu su tahliye muslugu acildi.Tamamen temizlendigini dusunuyorum denize cikinca isinma ile ilgili tekrar bilgi verecegim.GSM:5057330616 ayrintili bilgi almak isteyen olursa ulaabilirsiniz.Resimleri ve video google drive yukluyorum.






*

    Ş. Ö.

Ynt: Tuzlu su soğutmalı yanmar temizligi
« Yanıtla #1 : Nisan 23, 2015, 11:49:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. E.

Ynt: Tuzlu su soğutmalı yanmar temizligi
« Yanıtla #2 : Nisan 23, 2015, 11:50:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... manifolt cikisinda oksoz gazi ve suyun karistigi krom parcayi soktum igne deligi kadar bir bosluk oldugunu gordum ve temizledim...

Bu sorun ne kadar çok oluşuyor teknelerde. Mutlaka kontrol etmek gerek. Rıza Usta'nın çok mantıklı bir açıklaması var bunun  neden olduğuna dair.


*

    Ş. Ö.

Ynt: Tuzlu su soğutmalı yanmar temizligi
« Yanıtla #3 : Nisan 23, 2015, 12:03:42 »
Aslinda benim motorum icin ; yapan bir musluk koymuş baglandin motoru kapattin motorun icindeki tuzlu suyu tahliye etmemiz lazim .Tahliye bende edilemiyordu tikaliydi simdi selale gibi acildi.Urunun ph ini ko trol etmek gerekiyor ph 6 ya 1 saatten once ulasirsa reaksiyona girmis ve olmus demek oluyor uru den eklemek gerek.Benim uygulamamda ph 1 den .kipirdamadi.


*

    K. A.

Ynt: Tuzlu su soğutmalı yanmar temizligi
« Yanıtla #4 : Nisan 23, 2015, 18:35:16 »
benim motor da deniz suyu soğutmalı uygun zamanınızda sizi aramak isterim hafta sonu

*

    Ş. Ö.

Ynt: Tuzlu su soğutmalı yanmar temizligi
« Yanıtla #5 : Nisan 23, 2015, 19:30:29 »
Kemal Korsanim ne zaman isterseniz gorusebiliriz.
*

    N. D.

Ynt: Tuzlu su soğutmalı yanmar temizligi
« Yanıtla #6 : Nisan 18, 2019, 15:35:11 »
Sevket korsanim, bu temizlemi isi 2015 te yapilmis.

Siz bu temizligi yaptiginizda motor toplam kac yasindaydi?

Bu temizlikten sonra hararet durumunda düzelme oldumu?
ve tekrar temizleme gerektimi?

Aradan 4 sene gecmis.
*

    N. Ö.

Ynt: Tuzlu su soğutmalı yanmar temizligi
« Yanıtla #7 : Nisan 18, 2019, 15:54:09 »
Geçmişte bir arkadaşım, kendi teknesinin motoruna sirke ile tatlı suyu yarıyarıya karıştırıp koymuş ve bir gece bekletmişti.
Ertesi gün denize boşalttığında süt gibi bembeyaz bir sıvı aktığını ve hararet sorununun tamamen bittiğini söylemişti.
*

    S. E.

Ynt: Tuzlu su soğutmalı yanmar temizligi
« Yanıtla #8 : Nisan 18, 2019, 18:10:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçmişte bir arkadaşım, kendi teknesinin motoruna sirke ile tatlı suyu yarıyarıya karıştırıp koymuş ve bir gece bekletmişti.
Ertesi gün denize boşalttığında süt gibi bembeyaz bir sıvı aktığını ve hararet sorununun tamamen bittiğini söylemişti.

Dıştan takma motorlarım da daima kışlama öncesi ikiye bir oranında sirke ile devir daim ediyorum. Ben devamlı yaptığım için bir iyileşme farketmiyorum ama devirdaimi düşük olan eski motorlarda özellikle çok faydalı bunu su çıkışının debisinin artmasından hemen farkediyorsunuz. Sadece bu devir daimden sonra tekrar tatlı su ile bir daha yapıyorum. Sirke contalara ve lastiklere zarar verebilir belki diye düşünüyorum sonra kışlama moduna alıyorum.

Çok ciddi bir sorun varsa Sirke biraz yavaş etki ediyor. Porçöz daha iyi bir alternatif olabilir.