0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Transducer Zehirli
« Yanıtla #15 : Mart 30, 2019, 15:56:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Boştaki balon mandarina bir kasa yapıyorsunuz ruzgar altından atlıyorsunuz. Sadece tutunuyorsunuz bağlı değilsiniz.
Bir kişi dümende. Direği çok zorlamamak için tekneyi çok yatırmamaya çalısıyor.
Bir kişi balon mandarını vinçle ayarlıyor. Suya çok girerseniz yükseltiyor. Gerekirse alçaltıyor.
Bir tane geri donus halati balon mandarinin ucundaki kasaya bağlı tekneye geri donebilmek için. Onuda bir kişi kontrol ediyor. Yoruldugunuzda balon mandari sizi yukseltirken geri donus halatındaki kişi sizi guverteye dogru cekiyor.

Vakti zamanında çok hatalı bir şekilde denemiştik. Şimdiki aklımla kıyıya yakın, ustumda bir telsiz  ve can yelekli olarak denerim. 

Kolay gelsin.

Günlerdir adamın profil fotosuyla uğraşmaktan şu ince detayı kimse görmemiş, bak ne güzel hikaye çıktı.

Selçuk kaptan "üstümde telsiz olarak " derken telsiz ne için? Teknede en az 2 kişi var zaten sizi gözeten. Onlarla konuşmak içinse o pozisyonda biraz zor olur gibi geldi bana.

Can yeleksiz yaptıysanız eğer "Selçuk kaptanın" kaptanını hemen geri alıyorum.

Biz bu isi yapmayi planlarken tekne duzenegini yolda 3-4 saat konustuk.  Direk kirilmasindan ip kopmasina tekne bordasina carpmaya kadar her seyi dusunduk kendimizce o zamanki bilgimizle. Lakin tek ustunde durmadigimiz sey dusersem ne olacagi idi. Cevap basit tekne donucek beni alacakti konu kapandi cunku isin guvenlik tarafindan ziyade konsantre oldugumuz kisim teknik tarafiydi.  Ama bunun asamalarini detaylandirmadik.  Tekneden adam dustu egitimi hepimiz almistik ama pratigim ve bilgim yeterli degildi yada soyle diyim simdi geriye bakinca yetersizdi diyebiliyorum. Defalarca tekneden dusen bir sapka minder usturmaca gibi seylerin geri donup cok zor olsada bulmustum ama o usturmaca ile kendimi ayni kefeye koymadim o zaman icin nedense.  Bu bence en buyuk hatamizdi. Bununla baglantili olarak Telsiz dedim. Cunku ruzgarli havada suda iseniz sesinizi 50 metre oteye bile duyuramiyorsunuz ruzgar karsinizda ise. Gorsel olarak bir usturmacadan farksizsiniz ses yok aksi gibi birde gunesin deniz uzerinde yansimasina filan kalirsaniz tekneden gozukme sansiniz yok. Burda kurtulmaniz icin gereken iki sey var. Birincisi teknedekilerin MOB prosedurunu duzgun uygulamasi.  Ve biz bu durumlarin ustunden gecmedik. Kim gozcu olacak kim yelkenleri indirecek kaptan MOB basacak mi nasil bir manevra yapilacak vs gibi detaylari planlamadik. Ikinci olarak denize dusende telsiz olursa tekneyi cok kolay kendine yonlendirebilir.  Cunku suda bile olsaniz 1-2 mil uzakliktaki bir yelkenliyi gozden kaybetmezsiniz.

Omer bey o zaman dilimi icinde ne yazik ki bu fotograf Turkiye icin acik deniz sayilabilecek bir yerde can yeleksiz olarak cekildi. Avatar olarak kullanmamin nedeni bana bunlari hatirlatmasi. Bu basit bilgileri zaman icinde cok kolay unutuyorum cunku.

Serdar bey gibi bende konuya bir deginiyim dedim ama 10 dakikadir bulamadim. Kablosu bagli olmazsa calismaz diyim bari  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kolay Gelsin
*

    Çevrimdışı Emre Odabaşı

  • * Gezgin Korsan
  • 434
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Yel, Ece marina
Ynt: Transducer Zehirli
« Yanıtla #16 : Mart 30, 2019, 17:20:38 »
Yurt dışında transducer zehirlisi diye satılan farklı bir ürün var. Eski transducer (Hız/derinlik/sıcaklık) arızalanınca yenisi ile beraber bundan da getirtip kullandım. Normal zehirliye göre çok daha ince, siyah renkte bir ürün. İki kat sürülüyor. Teknem kışın Tuzla Viaport'da duruyor.

Eski transducer suda bir ay kalınca tamamen kilitlenmiş ve yaklaşık 4-5cm sakal yapmıştı. Yenisini zehirli sürerek taktıktan 1,5 ay sonra çıkarıp baktığımda hiç kekamoz yoktu.

Normal karina zehirlileri oldukça yoğun kıvamda. Bu transducerin özellikle hız pervanesinin çalışmasını etkiler diye düşünüyorum. Bu yüzden hareketsiz zamanlarda kör tapa takılması öngörülüyor diye düşünüyorum
« Son Düzenleme: Mart 30, 2019, 17:22:18 Gönderen: Emre Odabaşı »
*

    Çevrimdışı Serkan Doğan

  • * Gezgin Korsan
  • 8
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir Çeşme
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Adel 76, Çeşme
Ynt: Transducer Zehirli
« Yanıtla #17 : Mayıs 09, 2019, 21:03:31 »
Gözün üzerine ince bir tabaka slikon sürün. Slikonun üzerinde kekamoz vb. olmaz.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.623
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Transducer Zehirli
« Yanıtla #18 : Mayıs 09, 2019, 21:19:50 »
Transducer üzerine normal zehirli uygulamasının bir zararı olmuyor. Transducer üzerindeki çarkı sökğp yuvasını ve çarkın kendisini boyarsanız, zehirli her yerine uygulanmış oluyor ve zehirliniz ne kadar etkili ise transducer üzerinde de o kadar etkili oluyor. Akıntının olmadığı bölgelerde zamanında GPS ile hızı kontrol etmiştim. Aynı rotada gittim ve döndüm. Gerek harita üzerinde mesafe ölçümü ile zaman kıyaslaması gerek GPS hızı ile uyum gösterdi. Amacım etkisi üzerinde test yapmaktan çok sizin de düşündüğünüz gibi nasıl olsa etkilemiştir, etkilediği oranda cihaz üzerinden kalibre ederim düşüncesi idi. Transducer'e çekinmeden zehirli uygulayabilirsiniz. Benim yöntemim bir oje şişesine zehirli doldurup oje fırçası ile uygulamaktı.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.