Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Efe Sarıoğlu - Mart 29, 2019, 16:03:26
-
Takribi 2 yıldır suda olan teknemin altı oldukça kötü durumda, bu hafta karaya çıkarıp zehirli işlemlerini yapacağım. Tekne dediğim gibi 2 yıldır suda ama linkte modelini de paylaştığım Garmin Transducer 5-6 aydır suda olmasına rağmen tekneden çok daha fazla kekamoz ve midye tutmuş. Sorum şu; Tekneyi boyadığım zehirli ile boyasam hassasiyet de değişiklik olur mu, çalışmasını etkiler mi? 2. bir alternatif spray şeklinde pervane zehirli boyaları olabilir mi?
https://www.pecheur.com/en/gb/buy-transom-mount-transducer-garmin-dual-beam-102446.html
-
Zehirli ile boyayabilirsiniz. Hassasiyette ve veya çalışmada bir değişiklik olmaz.
-
benim bildiğim kadarıyla normal zehirlinin plastik transdüsere sürülmeme sebebi boya içerisindeki çözücü, seyreltici kimyasal maddelerin plastiği bozabilmesi. Yoksa fonksiyonla ilgili değil zehirli sürülmeme alışkanlığı.
ben yukarıya kaldırabildiğim bir lamaya bağlayıp kullanmadığım zaman sudan çıkartıyordum, çözüm olarak.
-
benim bildiğim kadarıyla normal zehirlinin plastik transdüsere sürülmeme sebebi boya içerisindeki çözücü, seyreltici kimyasal maddelerin plastiği bozabilmesi. Yoksa fonksiyonla ilgili değil zehirli sürülmeme alışkanlığı.
ben yukarıya kaldırabildiğim bir lamaya bağlayıp kullanmadığım zaman sudan çıkartıyordum, çözüm olarak.
Normal derinlik ölcer ve hız ölçerlerde plastik, herkes boyuyor birsey olmuyor?
-
Bende boyamiyorum ama sadece kotu gozukuyor diye. Ayda bir filan scotch ve dis fircasi ile temizliyorum.
Umit bey gibi girip cikan ve menteseli sistemler denedim. Teferruat oldu sonra.
Kolay Gelsin
-
Herkese cevaplar için teşekkür ederim. Boyanması sıkıntı yaratmıyorsa problem çözülmüştür. ;??^+%%
-
Bende boyamiyorum ama sadece kotu gozukuyor diye. Ayda bir filan scotch ve dis fircasi ile temizliyorum.
Umit bey gibi girip cikan ve menteseli sistemler denedim. Teferruat oldu sonra.
Kolay Gelsin
Selçuk bey profil fotoğrafında teknenin sancak tarafındaki suyun üzerindeki siyahlık insan mı? Büyüteç ile de baktım anlamadım. Merak ettim.
-
Bende boyamiyorum ama sadece kotu gozukuyor diye. Ayda bir filan scotch ve dis fircasi ile temizliyorum.
Umit bey gibi girip cikan ve menteseli sistemler denedim. Teferruat oldu sonra.
Kolay Gelsin
Selçuk bey profil fotoğrafında teknenin sancak tarafındaki suyun üzerindeki siyahlık insan mı? Büyüteç ile de baktım anlamadım. Merak ettim.
Suda yürüyor, Jesus Christ:)
-
Bende boyamiyorum ama sadece kotu gozukuyor diye. Ayda bir filan scotch ve dis fircasi ile temizliyorum.
Umit bey gibi girip cikan ve menteseli sistemler denedim. Teferruat oldu sonra.
Kolay Gelsin
Selçuk bey profil fotoğrafında teknenin sancak tarafındaki suyun üzerindeki siyahlık insan mı? Büyüteç ile de baktım anlamadım. Merak ettim.
Evet doğrudur insandır ömer bey.
-
Bende boyamiyorum ama sadece kotu gozukuyor diye. Ayda bir filan scotch ve dis fircasi ile temizliyorum.
Umit bey gibi girip cikan ve menteseli sistemler denedim. Teferruat oldu sonra.
Kolay Gelsin
Selçuk bey profil fotoğrafında teknenin sancak tarafındaki suyun üzerindeki siyahlık insan mı? Büyüteç ile de baktım anlamadım. Merak ettim.
Evet doğrudur insandır ömer bey.
Su kayağı yapar gibi görünüyor insansa ama tabi ki olamaz. Biraz detay verseniz, seyir halinde direğe bağlı herhalde.
-
Bende boyamiyorum ama sadece kotu gozukuyor diye. Ayda bir filan scotch ve dis fircasi ile temizliyorum.
Umit bey gibi girip cikan ve menteseli sistemler denedim. Teferruat oldu sonra.
Kolay Gelsin
Selçuk bey profil fotoğrafında teknenin sancak tarafındaki suyun üzerindeki siyahlık insan mı? Büyüteç ile de baktım anlamadım. Merak ettim.
Evet doğrudur insandır ömer bey.
Su kayağı yapar gibi görünüyor insansa ama tabi ki olamaz. Biraz detay verseniz, seyir halinde direğe bağlı herhalde.
Alex Thomson Gibi.....Ama bu resimde Tersi
O direğe Tırmanıyor, Buradaki herkimse Balon Mandarı ile aşağı sarkıtılmış...
Bir Ceza Almış Galiba Kaptandan...
Allah Korusun
-
Boştaki balon mandarina bir kasa yapıyorsunuz ruzgar altından atlıyorsunuz. Sadece tutunuyorsunuz bağlı değilsiniz.
Bir kişi dümende. Direği çok zorlamamak için tekneyi çok yatırmamaya çalısıyor.
Bir kişi balon mandarını vinçle ayarlıyor. Suya çok girerseniz yükseltiyor. Gerekirse alçaltıyor.
Bir tane geri donus halati balon mandarinin ucundaki kasaya bağlı tekneye geri donebilmek için. Onuda bir kişi kontrol ediyor. Yoruldugunuzda balon mandari sizi yukseltirken geri donus halatındaki kişi sizi guverteye dogru cekiyor.
Vakti zamanında çok hatalı bir şekilde denemiştik. Şimdiki aklımla kıyıya yakın, ustumda bir telsiz ve can yelekli olarak denerim.
Kolay gelsin.
-
Boştaki balon mandarina bir kasa yapıyorsunuz ruzgar altından atlıyorsunuz. Sadece tutunuyorsunuz bağlı değilsiniz.
Bir kişi dümende. Direği çok zorlamamak için tekneyi çok yatırmamaya çalısıyor.
Bir kişi balon mandarını vinçle ayarlıyor. Suya çok girerseniz yükseltiyor. Gerekirse alçaltıyor.
Bir tane geri donus halati balon mandarinin ucundaki kasaya bağlı tekneye geri donebilmek için. Onuda bir kişi kontrol ediyor. Yoruldugunuzda balon mandari sizi yukseltirken geri donus halatındaki kişi sizi guverteye dogru cekiyor.
Vakti zamanında çok hatalı bir şekilde denemiştik. Şimdiki aklımla kıyıya yakın, ustumda bir telsiz ve can yelekli olarak denerim.
Kolay gelsin.
Günlerdir adamın profil fotosuyla uğraşmaktan şu ince detayı kimse görmemiş, bak ne güzel hikaye çıktı.
Selçuk kaptan "üstümde telsiz olarak " derken telsiz ne için? Teknede en az 2 kişi var zaten sizi gözeten. Onlarla konuşmak içinse o pozisyonda biraz zor olur gibi geldi bana.
Can yeleksiz yaptıysanız eğer "Selçuk kaptanın" kaptanını hemen geri alıyorum.
-
Yürüme hızında ve ölü dalga yalpalamasıyla giden bir teknede bu iş,devamlı suya girip çıkarak,arada da tekneye vurarak,cezalı birine filistin işkencesi yapmaya benziyor..Oktay korsan doğru yere parmak basmış..:)
Haa..ben olsam yaparmıydım..yapardım valla..direk eğilirmiydi bilmem..:)
Konuya da değinirsek,
Transducer pervanesine,abartmadan zehirli sürülebilir ve işe yarar..
-
Hızı gösteren bu pervanenin,sıklıkla yerinden çıkartılmasına karşıyım..
Sonuçta bağlantı kafası sert bakalit ama bir süre sonra kılcal çatlayabiliyor,su kaçırmaya başlıyor,bulunduğu yer görülemediği için kaçaklar tehlikeli olabilir..ve bu kapak kısmı pahalı..hemde bulunması zor..
Uzun süre kullanılmadığında pervane çıkartılıp porçöze kısa süre daldırılıp kaynama bittikten sonra yerine dikkatli ve diş kaydırılmadan takılmalı..
Kısa sürelerde çalışmaz duruma geliyorsa,hemen dalıp elinizle çeviriverin,düzelir..
-
Boştaki balon mandarina bir kasa yapıyorsunuz ruzgar altından atlıyorsunuz. Sadece tutunuyorsunuz bağlı değilsiniz.
Bir kişi dümende. Direği çok zorlamamak için tekneyi çok yatırmamaya çalısıyor.
Bir kişi balon mandarını vinçle ayarlıyor. Suya çok girerseniz yükseltiyor. Gerekirse alçaltıyor.
Bir tane geri donus halati balon mandarinin ucundaki kasaya bağlı tekneye geri donebilmek için. Onuda bir kişi kontrol ediyor. Yoruldugunuzda balon mandari sizi yukseltirken geri donus halatındaki kişi sizi guverteye dogru cekiyor.
Vakti zamanında çok hatalı bir şekilde denemiştik. Şimdiki aklımla kıyıya yakın, ustumda bir telsiz ve can yelekli olarak denerim.
Kolay gelsin.
Günlerdir adamın profil fotosuyla uğraşmaktan şu ince detayı kimse görmemiş, bak ne güzel hikaye çıktı.
Selçuk kaptan "üstümde telsiz olarak " derken telsiz ne için? Teknede en az 2 kişi var zaten sizi gözeten. Onlarla konuşmak içinse o pozisyonda biraz zor olur gibi geldi bana.
Can yeleksiz yaptıysanız eğer "Selçuk kaptanın" kaptanını hemen geri alıyorum.
Biz bu isi yapmayi planlarken tekne duzenegini yolda 3-4 saat konustuk. Direk kirilmasindan ip kopmasina tekne bordasina carpmaya kadar her seyi dusunduk kendimizce o zamanki bilgimizle. Lakin tek ustunde durmadigimiz sey dusersem ne olacagi idi. Cevap basit tekne donucek beni alacakti konu kapandi cunku isin guvenlik tarafindan ziyade konsantre oldugumuz kisim teknik tarafiydi. Ama bunun asamalarini detaylandirmadik. Tekneden adam dustu egitimi hepimiz almistik ama pratigim ve bilgim yeterli degildi yada soyle diyim simdi geriye bakinca yetersizdi diyebiliyorum. Defalarca tekneden dusen bir sapka minder usturmaca gibi seylerin geri donup cok zor olsada bulmustum ama o usturmaca ile kendimi ayni kefeye koymadim o zaman icin nedense. Bu bence en buyuk hatamizdi. Bununla baglantili olarak Telsiz dedim. Cunku ruzgarli havada suda iseniz sesinizi 50 metre oteye bile duyuramiyorsunuz ruzgar karsinizda ise. Gorsel olarak bir usturmacadan farksizsiniz ses yok aksi gibi birde gunesin deniz uzerinde yansimasina filan kalirsaniz tekneden gozukme sansiniz yok. Burda kurtulmaniz icin gereken iki sey var. Birincisi teknedekilerin MOB prosedurunu duzgun uygulamasi. Ve biz bu durumlarin ustunden gecmedik. Kim gozcu olacak kim yelkenleri indirecek kaptan MOB basacak mi nasil bir manevra yapilacak vs gibi detaylari planlamadik. Ikinci olarak denize dusende telsiz olursa tekneyi cok kolay kendine yonlendirebilir. Cunku suda bile olsaniz 1-2 mil uzakliktaki bir yelkenliyi gozden kaybetmezsiniz.
Omer bey o zaman dilimi icinde ne yazik ki bu fotograf Turkiye icin acik deniz sayilabilecek bir yerde can yeleksiz olarak cekildi. Avatar olarak kullanmamin nedeni bana bunlari hatirlatmasi. Bu basit bilgileri zaman icinde cok kolay unutuyorum cunku.
Serdar bey gibi bende konuya bir deginiyim dedim ama 10 dakikadir bulamadim. Kablosu bagli olmazsa calismaz diyim bari :)
Kolay Gelsin
-
Yurt dışında transducer zehirlisi diye satılan farklı bir ürün var. Eski transducer (Hız/derinlik/sıcaklık) arızalanınca yenisi ile beraber bundan da getirtip kullandım. Normal zehirliye göre çok daha ince, siyah renkte bir ürün. İki kat sürülüyor. Teknem kışın Tuzla Viaport'da duruyor.
Eski transducer suda bir ay kalınca tamamen kilitlenmiş ve yaklaşık 4-5cm sakal yapmıştı. Yenisini zehirli sürerek taktıktan 1,5 ay sonra çıkarıp baktığımda hiç kekamoz yoktu.
Normal karina zehirlileri oldukça yoğun kıvamda. Bu transducerin özellikle hız pervanesinin çalışmasını etkiler diye düşünüyorum. Bu yüzden hareketsiz zamanlarda kör tapa takılması öngörülüyor diye düşünüyorum
-
Gözün üzerine ince bir tabaka slikon sürün. Slikonun üzerinde kekamoz vb. olmaz.
-
Transducer üzerine normal zehirli uygulamasının bir zararı olmuyor. Transducer üzerindeki çarkı sökğp yuvasını ve çarkın kendisini boyarsanız, zehirli her yerine uygulanmış oluyor ve zehirliniz ne kadar etkili ise transducer üzerinde de o kadar etkili oluyor. Akıntının olmadığı bölgelerde zamanında GPS ile hızı kontrol etmiştim. Aynı rotada gittim ve döndüm. Gerek harita üzerinde mesafe ölçümü ile zaman kıyaslaması gerek GPS hızı ile uyum gösterdi. Amacım etkisi üzerinde test yapmaktan çok sizin de düşündüğünüz gibi nasıl olsa etkilemiştir, etkilediği oranda cihaz üzerinden kalibre ederim düşüncesi idi. Transducer'e çekinmeden zehirli uygulayabilirsiniz. Benim yöntemim bir oje şişesine zehirli doldurup oje fırçası ile uygulamaktı.