0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. A.

Ynt: TECRÜBELERİNİZ VE SİZDEN SİZDEN BİR İZ..
« Yanıtla #30 : Ocak 19, 2014, 11:45:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dört kollu demirler tam yatık kullanıldıklarında rahatlıkla tutunurlar, bu nedenle uzun kaloma bırakmak gerekir. Genellikle kapalı koylarda rüzgar ve dalga etkisinden uzak demirliyorsanız sorun olmaz. Yine de modern demir çeşitlerinden teknenizin boyuna uygun birin seçmenizi öneririm.
Teşekkürler Ahmet korsanım

Sizin fikrinize tamamen katılıyorum..

hafta sonu gezilerimde ve kısa konaklamalı gezilerimde  zaten havaya kapalı dinlenebileceğimiz huzurlu ortamlarda olmaya gayret gösteriyoruz..
bahsettiğim hafif sistem de bunun için geçerli..

Zaten teknem için ana donanım olarak demir ve zincirim var ..bir de sizlerin fikirlerinden yola çıkarak ana donanımın yedeğini hazırlayacağım.

bir de hafif çapamız oldumu içimiz rahat  yola çıkabiliriz...


*

    M. A.

Ynt: TECRÜBELERİNİZ VE SİZDEN SİZDEN BİR İZ..
« Yanıtla #31 : Ekim 16, 2014, 00:11:14 »
 Başlangıçta  3 -5 maddeden oluşturduğumuz bakım işi meğerse hiç de öyle   yazıldığı gibi basit ve hızlı değilmiş
Birkaç haftada biz bu işi hallederiz sonra da  gelsin denizler bol bol seyirler düşüncesi ile başladığımız bakım işlerimiz gayet yavaş  gayet zahmetli  ve  geniş zaman  diliminde halledilebildi .

Öncelikle  teknenin gerçek durumunu görebilmek için işlerimizi ben ve Tamer Köksal (45 yıllık ömrümde 30 yıllık arkadaşım) kardeşim yapmaya karar verdik . Çünkü malum tekne  1985 modeldi  ve en kötüsünden en iyisine kadar her şeye hazırlıklı olmalıydık..  Daha önceki tecrübelerimizden ve yıllardır tekne sahibi olmanın verdiği avantajı kullanalım dedik..
 
Cefasını beraber çekeriz ... Nasılsa sefasını da beraber sürüyoruz...

Mesleğimiz icabı Mekanik bütün techizatımız hazır olduğu  ve de Tamer ustamın polyester konusunda da sağlam bilgi ve tecrübesi olduğu için biz gözümüzü karartıp ve işimize  start ı  verdik..

 İşimiz uzun sürecekti çünkü ikimizde aktif olarak işlerimizde çalışıyor ve sadece hafta sonları  çalışarak bu işi yapacaktık..
 
En önemli dezavantaj çalışmalarımızı yapacağımız zamanın kısa olması idi ...  Ancak bu büyük sorun değil di...

Bizim yaptığımız iş bitince geriye dönüp bir daha arkamıza  bakmamıza gerek kalmıyor yani iş bitiyordu... Bu da bizim  en önemli avantajımızdı...

İlk hafta  teknenin içini  hazırladığımız malzeme depolama alanına indirdik. Yatak yastık ve örtüleri ise işyerimde Hazırladığım odaya götürdük..

Boş teknede ilk yapılan iş ise İbrahim Kara korsanımın tavsiyesi ile oldu

 Dümen palası ve dümen sistemini kökten söküp bakımını yaparak toparlamak oldu.. (Bunun için kendisine çok teşekkür ederim çünkü gerçekten bakım gerekliymiş)

Daha sonra  Teknede mevcut pis su tankı olmadan kullanılan manuel tuvalet söküldü

Bundan önce teknemizde içten takma 10 bg perkins motor varmış ve bu motora ait su giriş çıkışları hortumdan köreltilmiş olarak duruyordu .. Plastik çıkışların kontrolunu yaptığımızda bunların çürümüş olduğunu gördük ..

İlerimizde başımıza iş almamak için bu çıkışların tamamını söküp çıkardık ve içten ve dıştan polyester yamalar ile tamamını kapattık ve körelttik..

Tekne gövdesinin içten ve dıştan gövde bütünlüğünü  çok dikkatli bir şekilde incelediğimizde  Geçmişe dair yaralanma yama ve polyester çürümesi görülmedi bu çok güzeldi ayrıca teknenin kabuğu  kalınlığı da oldukça iyi idi

Böyle güzel durumlarla karşılaştığımızda yorgunluğumuzu  unutuyor ve mutlu oluyoruz..

Teknemizin dış kabuk işleri bitince Havuzluktaki  içten takma motora ulaşılan mevcut kapağı köreltip yeni havuzluk platformu oluşturuldu.
 Güverte ve alt kabuk zımpara ve macunlama ile boyaya hazır hale geldi..

Buraya kadar bizle ilgili olan kısımlarda hiç sorun çıkmadan hızla ilerledik...

Ancak direk  arma yelken  ve donanıma gelince çakıldık kaldık...

Yelken durumunu sorduğumuz bir firma yelkenin orjinal yelkeni olduğunu ve artık değişmesi gerektiğini söyledi.. Bu konu bizim en zayıf yerimizdi.. dinlemek ve itimat etmek durumundaydık..

Çekek yerindeki tekne komşumuz  bu işlerden anlayan bir bileni getirdi.. sağ olsun o da bu direk kısa (6.5 mt)
Buna 7.5 mt direk ve O na uygun yelken deyince....
Baktık ki bu iş öyle değil...... aldığımız ortak karar ile  Armaya hiç müdahale etmeden doğrusu  yanlışı ne varsa olduğu gibi kullanmaya karar verdik..

Arma ve  iç yaşam alanını  ihtiyaca göre düzenlemek amacı ile kurban bayramı öncesi teknemizi  Foçamızın  serin suları ile buluşturduk..

Denize hazırlık sürecinde fikirleri ,tavsiyeleri ile paylaşımda bulunan korsanlara çok teşekkür ediyorum..




« Son Düzenleme: Ekim 16, 2014, 00:13:19 Gönderen: Mehmet Aydemir »


*

    M. D.

Ynt: TECRÜBELERİNİZ VE SİZDEN SİZDEN BİR İZ..
« Yanıtla #32 : Ekim 16, 2014, 00:31:07 »
Mehmet kardeşim, suya inmişsiniz ya gerisi gelir... 29 Ağustostan beri bazı sıkıntılardan dolayı Foça'ya gelemedim. Gurcataları delmeden makara asma kelepçelerin arabanın bagajında iki defa İstanbul'a gitti geldi. Foçaya ilk gelişimde uğrarım.
Görüşmek üzere selametle..


*

    M. A.

Ynt: TECRÜBELERİNİZ VE SİZDEN SİZDEN BİR İZ..
« Yanıtla #33 : Ekim 16, 2014, 01:12:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mehmet kardeşim, suya inmişsiniz ya gerisi gelir... 29 Ağustostan beri bazı sıkıntılardan dolayı Foça'ya gelemedim. Gurcataları delmeden makara asma kelepçelerin arabanın bagajında iki defa İstanbul'a gitti geldi. Foçaya ilk gelişimde uğrarım.
Görüşmek üzere selametle..

Mikail korsanım çok teşekkürler   en kısa zamanda görüşmek dileğiyle


*

    E. B.

Ynt: TECRÜBELERİNİZ VE SİZDEN SİZDEN BİR İZ..
« Yanıtla #34 : Ekim 16, 2014, 03:55:08 »
Mehmet korsanım bu yaptığınız işlerin fotoğrafı yokmu?