0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Orhan korsanBenim teknem filikadan yapıldığı için alt kısmı düz dolayisi ile batırmamıyorum.Tekneme mümkün olduğunca ağırlık koyarak batırmaya çalıştım.Vede batırdıkça süratim arttı zira pervane suyla daha fazla buluştu.Bu yazdıklarınızdan şunu anlayabilirmiyim, tekneme daha fazla ağırlık koyabilirim.
Çok güzel bir konu bu Barut Korsan'ım.Bana lise yıllarımı hatırlattı.Şöyle derdik;F= m*a Yani "Ef eşittir em a her derde deva.
Benim filika 46 kişilik idi.Benim tahminim 5 ton ilave edilirse su hattı yerine oturur diye.Korsanım inanın özellikle baş ve orta bölmelere agırlık koydukça ( ki tekneye aldığım vede bölgelere göre yerleştirdiğim insanlarla denememe göre) tekne daha düzgün vede hızlı gidiyor.
Orhan Hocam rüzgar ve dalga etkisini de hesaba katmayınca sanki konu yarım kaldı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKafadan gelen dalgalarda anlık olarak düşen tekne hızını kısa sürede tekrar yakalayabilmek için daha güçlü bir motora ihtiyaç vardır.Çünkü bu anlık yavaşlayıp hızlanmalar sırasında bir ivme var demektir.Kısaca sert denizlerde daha güçlü motor teknenin hızının düşmesini engellemek için yararlıdır.
Kafadan yediğimiz kuvvetli rüzgarda ise ikimizde 3 dm hıza düşmekten kurtulamamıştık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap