0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. P.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #30 : Kasım 02, 2010, 15:00:51 »
Orhan korsan

Benim teknem filikadan yapıldığı için alt kısmı düz dolayisi ile batırmamıyorum.Tekneme mümkün olduğunca ağırlık koyarak batırmaya çalıştım.Vede batırdıkça süratim arttı zira pervane suyla daha fazla buluştu.Bu yazdıklarınızdan şunu anlayabilirmiyim, tekneme daha fazla ağırlık koyabilirim.


*

    O. B.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #31 : Kasım 02, 2010, 15:05:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan korsan

Benim teknem filikadan yapıldığı için alt kısmı düz dolayisi ile batırmamıyorum.Tekneme mümkün olduğunca ağırlık koyarak batırmaya çalıştım.Vede batırdıkça süratim arttı zira pervane suyla daha fazla buluştu.Bu yazdıklarınızdan şunu anlayabilirmiyim, tekneme daha fazla ağırlık koyabilirim.
Sizin sorununuz farklı. Sanırım pervaneniz efektif çalışmıyor. Yoksa tekne battıkça hızı azalır. Altı düz teknelerde maksimum hız sınırı çok fazladır. Yani altının düz olması ve suya batmaması daha fazla hız yapmanızı sağlar.


*

    O. B.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #32 : Kasım 02, 2010, 15:10:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok güzel bir konu bu Barut Korsan'ım.
Bana lise yıllarımı hatırlattı.

Şöyle derdik;

F= m*a  Yani "Ef eşittir em a her derde deva.

Noyan Korsan,
İnşallah 1. GEKO ANKARALI KORSANLAR ETKİNLİĞİ'nde "Ef eşittir em a" nın alkol ve hamsi üzerindeki etkisini de inceleyeceğiz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. B.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #33 : Kasım 02, 2010, 15:12:54 »
Olmaz. Rakı masasında fizik dersi varsa benim mazeretim çıkar ona göre. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    C. P.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #34 : Kasım 02, 2010, 15:13:01 »
Benim filika 46 kişilik idi.Benim tahminim 5 ton ilave edilirse su hattı yerine oturur diye.Korsanım inanın özellikle baş ve orta bölmelere agırlık koydukça ( ki tekneye aldığım vede bölgelere göre yerleştirdiğim insanlarla denememe göre) tekne daha düzgün vede hızlı gidiyor.

*

    O. B.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #35 : Kasım 02, 2010, 15:15:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim filika 46 kişilik idi.Benim tahminim 5 ton ilave edilirse su hattı yerine oturur diye.Korsanım inanın özellikle baş ve orta bölmelere agırlık koydukça ( ki tekneye aldığım vede bölgelere göre yerleştirdiğim insanlarla denememe göre) tekne daha düzgün vede hızlı gidiyor.
Ağırlık arttıkça su hattının artacağı ve teknenin daha fazla hız yapacağı kesin. Ama bunun miktarı teknenin formuna bağlı. Eğer ağırlıkl artışı su hattını çok fazla değiştiriyorsa dediğiniz mümkün tabii ki. Daha önce azalır derken teknenizin planing gövdeden deplasman gövdeye döndüğünü varsaymıştım.
« Son Düzenleme: Kasım 02, 2010, 15:17:52 Gönderen: Orhan Barut »
*

    C. P.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #36 : Kasım 02, 2010, 15:16:39 »
teşekkürler
*

    A. S. E.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #37 : Kasım 02, 2010, 15:22:52 »
   Tesekkur ederim Orhan korsanım,çok yararlandım elinize sağlık
*

    m.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #38 : Kasım 02, 2010, 19:36:33 »
Benim 32 feet, 18 bg yanmar, 9.30 m lik su hattım ile,  34 feet 27 bg lik Volvo Penta, 9.20 m lik su hattı olan bir diğer tekne ile aramızdaki fark Orhan Korsan ın dediği gibi kalkışta beni geçmesiydi.
Fakat benim için en önemli olanı ise 50 dm lik mesafede 40-50 TL lik yakıt farkı olmuştu.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   
Üstelik benim kekomozlarım daha çoktu... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kafadan yediğimiz kuvvetli rüzgarda ise ikimizde 3 dm hıza düşmekten kurtulamamıştık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. O.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #39 : Kasım 02, 2010, 20:51:22 »
Orhan Hocam rüzgar ve dalga etkisini de hesaba katmayınca sanki konu yarım kaldı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kafadan gelen dalgalarda anlık olarak düşen tekne hızını kısa sürede tekrar yakalayabilmek için daha güçlü bir motora ihtiyaç vardır.Çünkü bu anlık yavaşlayıp hızlanmalar sırasında bir ivme var demektir.Kısaca sert denizlerde daha güçlü motor teknenin hızının düşmesini engellemek için yararlıdır.
*

    m.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #40 : Kasım 02, 2010, 23:39:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan Hocam rüzgar ve dalga etkisini de hesaba katmayınca sanki konu yarım kaldı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kafadan gelen dalgalarda anlık olarak düşen tekne hızını kısa sürede tekrar yakalayabilmek için daha güçlü bir motora ihtiyaç vardır.Çünkü bu anlık yavaşlayıp hızlanmalar sırasında bir ivme var demektir.Kısaca sert denizlerde daha güçlü motor teknenin hızının düşmesini engellemek için yararlıdır.

Orhan Ustam daha iyi bilir, ama ben sanmıyorum...
Dalga etkisi anlık yavaşlamaya neden olabilir belki ama kafadan gelen rüzgarın etkisi çok daha büyük olur kanımca. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. B.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #41 : Kasım 03, 2010, 10:00:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan Hocam rüzgar ve dalga etkisini de hesaba katmayınca sanki konu yarım kaldı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kafadan gelen dalgalarda anlık olarak düşen tekne hızını kısa sürede tekrar yakalayabilmek için daha güçlü bir motora ihtiyaç vardır.Çünkü bu anlık yavaşlayıp hızlanmalar sırasında bir ivme var demektir.Kısaca sert denizlerde daha güçlü motor teknenin hızının düşmesini engellemek için yararlıdır.
1 Knot lık akıntı örneği su direnci dışındaki tüm etkenler içindi. Yani hepsini(dalga, rüzgar,akıntı vs.) içeriyor.
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2010, 10:02:17 Gönderen: Orhan Barut »
*

    O. B.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #42 : Kasım 03, 2010, 10:01:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kafadan yediğimiz kuvvetli rüzgarda ise ikimizde 3 dm hıza düşmekten kurtulamamıştık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İkinizin de tam yol gitmesi halinde bu mümkün olamaz. Diğeri daha fazla yol yapması lazım.
*

    O. B.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #43 : Kasım 03, 2010, 17:05:06 »
Diyelim ki benim tekne ile 30 knot havada tam yol motor ile yol alıyoruz. Bu durumda:

Motorumuzun vereceği maksimum itme gücü(27HP ile) 195 Kg, Rüzgarın tekneye uygulayacağı karşı kuvvet ise 63 Kg civarında olacaktır.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yani motor gücümün  %32 lik kısmı sadece rüzgarı yenmeye gitmektedir.

Eğer teknede 17 HP motor takılı olsaydı Sağlayabileceğim maksimum itme gücü 122 Kg olacaktı. Bu durumda motorumun %52 lik itme gücü yalnızca rüzgarı yenmeye gidecekti. Kalan %52 ile ben ancak maksimum hızımın yarısı kadar hız yapabilecektim.

27 HP motor takılıyken ise 195-122-63=10 kg ilave bir itme gücü rezervim daha olacaktı.
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2010, 17:08:49 Gönderen: Orhan Barut »
*

    H. Z.

Ynt: Teknemizin Motoru ve Pervanesi Doğru mu?
« Yanıtla #44 : Kasım 15, 2010, 23:23:05 »
Bu sene karalamada ben de pervaneyi yenilemeyi dusunuyorum. Ayni pitch ve kanatta pervene mi? Yoksa pitchi arttirilmis iki kanat pervane mi?  Ayrica teknenin uzerindeki pervanenin dogru pervane oldugunu nasil anlariz?