0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Ö.

Ynt: 12 V Küçük Sarfiyatları Takip
« Yanıtla #15 : Şubat 17, 2021, 10:32:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güneş paneli yönetimi için aküye bağlanan akıllık ekranlı sistemlerde de anlık harcamaları da gösteriyor. Aynı değeri verecektir değil mi? Yani amaç ve sonuç aynı diye düşünüyorum. O cihazlarda da benzer sistem vardır.
Güneş panelinin regülatörünü diyorsanız hayır, o sadece panel ile akü arasındaki akımı gösteriyor.

Ama battery monitör denilen aletleri diyorsanız evet, onlar çok daha detaylı bilgi (kalan kapasite, şarj-deşarj bilgileri, sıcaklık vb) veriyor.

öZgür (mobil)



*

    V. G.

Ynt: 12 V Küçük Sarfiyatları Takip
« Yanıtla #16 : Şubat 18, 2021, 18:31:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güneş paneli yönetimi için aküye bağlanan akıllık ekranlı sistemlerde de anlık harcamaları da gösteriyor. Aynı değeri verecektir değil mi? Yani amaç ve sonuç aynı diye düşünüyorum. O cihazlarda da benzer sistem vardır.

Battery Monitörler servis akülerinin doluluk oranı ve akım dengesinin izlenmesi için kullanılır genellikle. Aküler üzerinden çekilen net akımı gösterir. Güneş panelleri aküleri şarj ediyor iken, tekne içerisinde çalışan elektrikli aletlerin akülerden çekmekte olduğu akımın farkını burada görürsünüz. Genellikle + akım değeri net sarfiyatı, - akım değeri şarjı gösterir. Güneş panelleri ile aküler arasında bulunan şarj regülatöründe ise sadece akülere gönderilen şarj akımı değerini ve gün içerisinde toplam kaç Ah şarj yapıldığını, aynı zamanda akülerin doluluk oranını izleyebilirsiniz.

Şarj Regülatörünün akülere gün içerisinde net 100 Ah enerji şarj ettiğini sayacından okuduğumuzu farz edelim. Sayacın hesapladığı bu enerjinin akülere kayıp olmadan iletildiğini kabul edelim. Normalde akülere yüklediğiniz enerjiyi kullandığınızda akü kimyasından kaynaklanan kayıplar söz konusu olacaktır. Yani akülere yüklenen 100 Ah enerji, akünün deşarj rejimine bağlı olarak %5-10 civarında ısı olarak kaybolacaktır. Yüksek akımlar ile deşarj edilen akülerde daha çok ısı ve enerji kaybı olur.


*

    B. E.

Ynt: 12 V Küçük Sarfiyatları Takip
« Yanıtla #17 : Mart 24, 2021, 18:49:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özgür kaptanım, buradaki ekran tüm harcama akımını mı gösteriyor yoksa sadece belli bir gruba mı bağladınız?
Kontrol panosundan açılıp kapanan tüm elektrikli cihazları gösteriyor.
Ekstradan bir tek Inverter vardı direk servis aküsü üstünden beslenen, onu ayrıca gruba dahil ettim.
Şimdi tekne içinde ırgat ve baş pervane dışındaki tüm elektrikli cihazların tüketimini anlık görüyorum.


Özgür kaptanım bu konuda bir bilgi daha soracağım. Tüm cihazları görebilmek için pano arkasında tüm sigortaların eksilerinin bağlı olduğu metal parça ile direkt aküden gelen eksiyi şöntün iki tarafına bağlayarak tüm açık olan sigorta üzerinden geçen akımı görebilmiş oluruz. Toplu cihaz bağlantı mantığı bu şekilde olmalı değil mi? Yanlış anlamamak adına tekrar sorayım istedim. Sevgiler...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. Ö.

Ynt: 12 V Küçük Sarfiyatları Takip
« Yanıtla #18 : Mart 26, 2021, 23:16:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özgür kaptanım, buradaki ekran tüm harcama akımını mı gösteriyor yoksa sadece belli bir gruba mı bağladınız?
Kontrol panosundan açılıp kapanan tüm elektrikli cihazları gösteriyor.
Ekstradan bir tek Inverter vardı direk servis aküsü üstünden beslenen, onu ayrıca gruba dahil ettim.
Şimdi tekne içinde ırgat ve baş pervane dışındaki tüm elektrikli cihazların tüketimini anlık görüyorum.


Özgür kaptanım bu konuda bir bilgi daha soracağım. Tüm cihazları görebilmek için pano arkasında tüm sigortaların eksilerinin bağlı olduğu metal parça ile direkt aküden gelen eksiyi şöntün iki tarafına bağlayarak tüm açık olan sigorta üzerinden geçen akımı görebilmiş oluruz. Toplu cihaz bağlantı mantığı bu şekilde olmalı değil mi? Yanlış anlamamak adına tekrar sorayım istedim. Sevgiler...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet, doğru, aküden gelen negatif kablo ile negatif barası (eksilerin bağlı olduğu metal parça) arasına şöntü takarsanız aküden geçen herşeyi görürsünüz, ama dikkat edeceğiniz şey eğer ırgat gibi büyük bir alet buradan besleniyorsa şöntünüzü buna göre çok yüksek akımlara uygun bir model seçmelisiniz.
Ben 50A'lik bir şönt kullandığım için ırgatı vb. bağlamayacak şekilde, sadece pano ve iç tüketim cihazlarının uçlarını üstünden geçirdim.

Aslında en güzeli (ve elbette daha pahalısı) bobin tipi şönt kullanmak ve tüm servis aküsünden geçeni (hem giren hem çıkan) ölçmek. ama o tip ölçüm yapan battery monitör tarzı aletler oldukça pahalı.. bu basit dijital volt-ampermetre çok aşırı ucuz.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    B. E.

Ynt: 12 V Küçük Sarfiyatları Takip
« Yanıtla #19 : Mart 27, 2021, 10:36:35 »
Dönüş için teşekkürler. Benim ırgatın sigortası panoda değil. Motor bölümünde. :-) Teşekkürler...