0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. P.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenli teknemde 27 bg yanmar motor var 6000 saatte 2500 devire çıkınca eksozdan siyah duman ve kurum atıyor. Yağ eksiltmiyor. Sebebi nedir,  motor bitik midir. Bilgiler için şimdiden teşeklürler.
Bende de aynı sorun vardı ; ta ki boğazda kaplin kesene kadar. Layn kaçıklığı sebebi ile motorun zorlandığı için siyah duman attığını öğrendim.  Laynı ayarlayınca duman atma sorunu da bitti. Umarım sizinkisi böyle bir şey değildir.
Not : Volvonun yetkili servis ustası , motor takozlarının hareketli/esnek/yaylı olduğu durumlarda 10 metrenin altındaki teknelerde esnek kaplin tavsiye etmediklerini , bu durumun zamanla laynı bozduğunu söyledi. Esnek kaplini kaldırıp şanzımanı direk şafta bağladık. İyi mi oldu bilemiyorum ama motor daha rahat sanki ...
« Son Düzenleme: Mayıs 21, 2019, 22:32:20 Gönderen: Muharrem Peçe »


*

    U. Ü.

Arkadaşlar,  verdiğiniz bilgilerin ışığında tabii ki benim motorun devamlı bakımını yapan usta enjektör memelerini yenileri ile değiştirip bir cihaz yardımı ile motorun kompresyonunu ölçtü ve öotorda bir sorun olmadığını söyledi, şimdi sırası ile pompa ve sente ayarlarını kontrol edecek inşallah onlardada problem yoktur.en son katlanır pervaneye bakacağız bildiğiniz gibi bu iş karaya çıkmadan olmuyor.


*

    N. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar,  verdiğiniz bilgilerin ışığında tabii ki benim motorun devamlı bakımını yapan usta enjektör memelerini yenileri ile değiştirip bir cihaz yardımı ile motorun kompresyonunu ölçtü ve öotorda bir sorun olmadığını söyledi, şimdi sırası ile pompa ve sente ayarlarını kontrol edecek inşallah onlardada problem yoktur.en son katlanır pervaneye bakacağız bildiğiniz gibi bu iş karaya çıkmadan olmuyor.
Kara duman meselesini fazla da kafaya takmamak lazım , eğer görünen sorun sadece bu ise ...
3 yıl önce gümrüklerden 2 adet Mercedes E200 CDİ aldım . Biri 99 otomatik diğeri 98 düz vites . Araçların biri motor tamiri yapıldı , her ikisi de , sıfır Bosch enjektörler takıldı , ikisinin de pompa dağıtılarak tamir takımları conta lastik vs yenilendi , birinin tıkanan eksoz içi katalitik konvektörleri çıkarıldı , ikisinin de yakıt yolları manifoltları , gaz yağı ile yıkandı ...Hala ikisi de bende ve fazla gaz bastığınızda ikisi de kara duman atıyor , ben motorlara en az 5 er bin harcadıktan sonra kara dumanı kafaya takmamaya başladım !


*

    E. D.

    Ben teknemi aldığımda üzerinde 4000 saati aşmış 50 hp volvo penta MD22 vardı. Dört yıl boyunca kullandım. Ara sıra suyu eksikse su, yağı eksikse yağ ilave ettim. hiç kışlık, yazlık bakım yapmadım. Hiç impeller değiştirmedim. Hiçbir zaman siyah duman, gri duman, pembe duman gibi gökkuşağı renklerinden birini atmadı. Hiçbir zaman su atmasında bir sorun olmadı, hararet yapmadı. Marşa hiç iki defa basmadım, hep tek seferde çalıştı. Motor performansında hiç düşme olmadı. Hiç bir zaman beni yolda bırakmadı. Satarken alıcı dekompresyon (kompresyon) testi yaptırdı, silindirlerden birisinde sıfır kompresyon ikisinde eksik kompresyon değeri çıktı. Sadece biri tam verimle çalışıyordu. Buna rağmen performans düşüklüğü gözlenmemesi şaşırtıcıydı. Alıcı da bunu sorun etmedi, zaten rektifiye yaptıracaktı. Ben galiba şanslı kullardanmışım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.


*

    S. Ş.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
    Ben teknemi aldığımda üzerinde 4000 saati aşmış 50 hp volvo penta MD22 vardı. Dört yıl boyunca kullandım. Ara sıra suyu eksikse su, yağı eksikse yağ ilave ettim. hiç kışlık, yazlık bakım yapmadım. Hiç impeller değiştirmedim. Hiçbir zaman siyah duman, gri duman, pembe duman gibi gökkuşağı renklerinden birini atmadı. Hiçbir zaman su atmasında bir sorun olmadı, hararet yapmadı. Marşa hiç iki defa basmadım, hep tek seferde çalıştı. Motor performansında hiç düşme olmadı. Hiç bir zaman beni yolda bırakmadı. Satarken alıcı dekompresyon (kompresyon) testi yaptırdı, silindirlerden birisinde sıfır kompresyon ikisinde eksik kompresyon değeri çıktı. Sadece biri tam verimle çalışıyordu. Buna rağmen performans düşüklüğü gözlenmemesi şaşırtıcıydı. Alıcı da bunu sorun etmedi, zaten rektifiye yaptıracaktı. Ben galiba şanslı kullardanmışım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.

her sene impeller değiştirme alışkanlığımdan vaz geçiyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    N. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
    Ben teknemi aldığımda üzerinde 4000 saati aşmış 50 hp volvo penta MD22 vardı. Dört yıl boyunca kullandım. Ara sıra suyu eksikse su, yağı eksikse yağ ilave ettim. hiç kışlık, yazlık bakım yapmadım. Hiç impeller değiştirmedim. Hiçbir zaman siyah duman, gri duman, pembe duman gibi gökkuşağı renklerinden birini atmadı. Hiçbir zaman su atmasında bir sorun olmadı, hararet yapmadı. Marşa hiç iki defa basmadım, hep tek seferde çalıştı. Motor performansında hiç düşme olmadı. Hiç bir zaman beni yolda bırakmadı. Satarken alıcı dekompresyon (kompresyon) testi yaptırdı, silindirlerden birisinde sıfır kompresyon ikisinde eksik kompresyon değeri çıktı. Sadece biri tam verimle çalışıyordu. Buna rağmen performans düşüklüğü gözlenmemesi şaşırtıcıydı. Alıcı da bunu sorun etmedi, zaten rektifiye yaptıracaktı. Ben galiba şanslı kullardanmışım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.

Erdal Kaptan , seyre çıkmadan önce motor ısıttınız ve seyirlerde fazla gaz açmaktan kaçındınız sanırım . Yarım yol mu ? dörtte üç yol mu verirdiniz ?
*

    E. D.

    Nevzat hocam, motor ısıtmazdım, en fazla beş dakika önce çalıştırır yürürdüm. Genelde 2200-2500 devir gerektiğinde daha yüksek devirle kullanırdım. Bir şey bildiğimden değil, acemilikten Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
    Ben teknemi aldığımda üzerinde 4000 saati aşmış 50 hp volvo penta MD22 vardı. Dört yıl boyunca kullandım. Ara sıra suyu eksikse su, yağı eksikse yağ ilave ettim. hiç kışlık, yazlık bakım yapmadım. Hiç impeller değiştirmedim. Hiçbir zaman siyah duman, gri duman, pembe duman gibi gökkuşağı renklerinden birini atmadı. Hiçbir zaman su atmasında bir sorun olmadı, hararet yapmadı. Marşa hiç iki defa basmadım, hep tek seferde çalıştı. Motor performansında hiç düşme olmadı. Hiç bir zaman beni yolda bırakmadı. Satarken alıcı dekompresyon (kompresyon) testi yaptırdı, silindirlerden birisinde sıfır kompresyon ikisinde eksik kompresyon değeri çıktı. Sadece biri tam verimle çalışıyordu. Buna rağmen performans düşüklüğü gözlenmemesi şaşırtıcıydı. Alıcı da bunu sorun etmedi, zaten rektifiye yaptıracaktı. Ben galiba şanslı kullardanmışım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.

her sene impeller değiştirme alışkanlığımdan vaz geçiyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

ilk emoji yanlış oldu(istem dışı) ama ikincisi doğru,
Selamlar..............