0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    U. Ü.

Yelkenli teknemde 27 bg yanmar motor var 6000 saatte 2500 devire çıkınca eksozdan siyah duman ve kurum atıyor. Yağ eksiltmiyor. Sebebi nedir,  motor bitik midir. Bilgiler için şimdiden teşeklürler.


*

    R. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenli teknemde 27 bg yanmar motor var 6000 saatte 2500 devire çıkınca eksozdan siyah duman ve kurum atıyor. Yağ eksiltmiyor. Sebebi nedir,  motor bitik midir. Bilgiler için şimdiden teşeklürler.

Üstadım motor bitik değildir muhtemelen. Uzun zaman yüksek gaz vermediyseniz, yüksek gazın egzostta yaptığı baskı ile içerdeki kurumları dışarı atıyordur.

Bir müddet motor ısındıktan sonra yüksek gaz vermeyi deneyin. Kurum kesilecektir. Siyah duman yağla, yağ yakmayla alakalı değil, mazotla alakalıdır. Yanmamış mazot o şekilde siyah dumanla atılır.  Belki enjektörlere baktırmak gerekebilir. Ama böyle afaki olmaz. Bir ustanın görmesi gerekir. Siz önce kurumu temizleyin. Yani motor ısındıktan sonra (80 derece) yüksek gaz verin boşta veya viteste bunu deneyin. Kurum herhalde bitecektir. Kara duman atmaya devam ediyorsa bir ustaya sorun. Enjektör kaynaklı olabilir..

Kolay gelsin..

« Son Düzenleme: Mayıs 12, 2019, 23:30:17 Gönderen: Recep Ertürk »


*

    E. S.

Uzman değilim ama şöyle fikir yürütebilirim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Siyah duman bence yakıtın ıyı yanmadığının göstergesi, bu da hava girişi veya enjektör  yada pompa problemi olabilir diye düşünürdüm. Bitik motor zatenözellikle soğukta kolay  çalışmayan ve yağ eksilten motordur diye düşünüyorum.


*

    R. E.


Doğru düşünüyorsunuz..
Ben kalitesiz mazotu atladım "enjektöre baktırın" deyip kestirdim. Yanmarlar kolay biten motorlar değildir. Özel bir kusur işlemedikçe (yağsız çalıştırma vs)..

Bitik motor çekişte de kendini belli eder..

Ama her halükarda bir usta baksın motorunuza..
« Son Düzenleme: Mayıs 12, 2019, 23:38:41 Gönderen: Recep Ertürk »


*

    A. Ç.

Siyah duman yakıtın doğru yanmaması nedeni ile olur.

Supaplar kaçırıyor olabilir, üst kapak contası kaçırıyordur, motorun zamanlaması bozulmuştur, pompa arızalıdır, Motora nasıl bakıldığına göre arıza yerini belirlemek daha kolay olur, supap ayarı en son ne zaman yapıldı, enjektör pompası ve enjektörlere ayar yapıldı mı bibi sorular aklıma geliyor. Benim önerim 8000 saate gelmiş bir motoru satıp yerine yenisini almaktır. Her ne kadar 6000 saatte olsa da bu motor için önerim de bu olurdu, satıp yerine yenisini takmak pahalı gibi görünebilir ama oarım bedelleri ve muhtmele yolda kalmaları ekleyince pahalı olmadığı görülür.

Bazı basit şeyleri kontrol ettiğinizi varsayıyorum, motor yüke bindiğinde aşırı bir yük olabilr mi örneğin pervane çok kirli mi, teknenin altı ne durumda. En doğrusu yukarıda söylenmiş, bir motor ustası görsün.

*

    N. Ö.

Bakımı yapılan ve normal kullanılan bir Yanmar, rahatlıkla 10 000 saate kadar kullanılabilir.

Öncelikle hava giriş filtresinin temiz olup olmadığına bakabilirsiniz.
Enjektörleri söküp, oto sanayi sitesindeki bir enjektörcüye kontrol ettirebilirsiniz.

Eğer herşey normal ise ve yük altında iken bu siyah dumanı 2500 devirden sonra atıyorsa , pervanenin hatvesi fazla geliyor da olabilir.
*

    O. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. A.

Sıralamayı yerinizde olsam şöyle yapardım.
1-Pervane kontrol kirlilik ve/veya büyüklüğü ve hatvesi
2-Tekne altı kirlilik kontrolü
3-Motor Ustası kontrolü
*

    U. Ü.

Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim,  sağolun.
*

    R. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim,  sağolun.

Sonucu da paylaşırsanız bizler de bilgi sahibi oluruz.
En azından yaklaşımımızdaki eksikliği, hatayı anlama imkanımız olur.
Selametle..
*

    K. T.

6000 saate gelmiş bir motorun iyi bir bakıma ihtiyacı vardır.  Ben olsam ( maddi durumunuz uygun ise ) motoru çıkarır. Pompa , enjektör silindir kapak contası hatta çıkarmışken yen, motor yapmaya kadar gitmeyi düşünürdüm. Sonuçta bu masraftan sonra sıfır motorunuz olacak... Motoru yeniden boyatır , motor takozlarını yeniler ve aklımdan motor ile ilgili kaygı ve endişeleri ortadan kaldırırdım.
*

    E. O.

Siyah duman değil ama kurum bende de vardı. sübap ayarı ile giderdiler.
*

    L. K.

Bende de aynı motor var beyaz duman vardı ve 2500 devir sonrası siyah çıkıyordu. Teknenin altı çok kekamoz tutmuş, yeni zehirli yaptırdım enjektör memelerini değiştirdim, hava filtresini temizledim yeni yakıt otomatiği taktım şu anda duman yok.
*

    L. K.

Tabi bir de yakıt filtrelerini de değiştirdim
*

    N. D.

Bunların eksözlerinde araçlar gibi katalitik konvektör mü ne karın ağrısı ise ondan varmıdır?