0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.144
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #30 : Kasım 16, 2015, 22:39:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hoşbulduk.korsanlarim iş yoğunluğu nedeni ile gündüz giremiyorum ama aksamlari sorulara ve teknik veriler hakkında yardımcı olmaya çalışacağım.kusurumuz olursa şimdiden  özürdilerim.

Forumda , yeni korsanlarımızın ilk mesajlarında  korsan tanıtımlarımız  bölümünde kendilerini tanıtmaları geleneğimiz vardır. Sizde uyarsanız seviniriz.
Selamlar,
*
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #31 : Kasım 16, 2015, 23:14:46 »
   Marmaranın ılık kışı tabi ki bir kuzeyli denizci için. Bizim için ısı 20 derecenin altına indiğinde hava buz kesti oluyor.
   Mumla değil projektörle ara bulamazsın . Hakkını vermek lazım, girdi çıktı birkaç marina yelkencisi vardır , onlarda maksimum 30 mil kışın kış günü...
   30 derece ile 20 derece aralığında marina yelkencileri denize çıkar. 30 dm 'nin altında yaptıkları günü birlik seyirler, bir batı kaçağın da dahi okyanus seyrine dönüşüverir dillerinde. Korkunç kış seyrinde şöyle olmuştu diye anlatırlar. ılıman denize kaçmış ve onu Marmara denizini seçmiş bir kuzey avrupalı denizcinin kış eylencesi oluverirler.
   Konu ısınmak ta
   Denizde ısınmak
   Enerjiyi karadan alabildiğiniz  ısınmak değil...
Kentte yaşıyorsanız marina bir zorunluluktur  biraz, ısınmak çok yakındaki sıcak evinizdir.
    Deniz: ancak onu seven , ondan korkan , ona saygı duyan , kıl , titiz ve fesat insanların diyarıdır.

   
*
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #32 : Kasım 16, 2015, 23:42:14 »
  Çok mu ahmak var yada kışın denize benim gibi çok az mı çıkan var? Yada mazot gibi ısı kaynağını rus teninden alan kaçak kasap mı var??
  yaaaaaa eylencelik değil denize çıktınız nasıl ısınmayı düşünüyorsunuz?
Kış geldi deniz bitti.
   Sonrada üç tarafı denizler ile çevrili ülkem.... Soba kurmuş gelmiş ılıman marmaraya  30 yıl önce yelkenlisi ile aralık ortasında. Hangi aklımla size ne yazayım?
*
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #33 : Kasım 16, 2015, 23:58:41 »
  Marina yelkencileri tabi ki bizim onurumuzdur. Tercihlerini denizden yana kullanmış her birey amacı ne olursa olsun denizi seçip bir yelkenli tekne aldığı için  onlara teşekkür ediyorum.
  Dört teker bir araç yerine yüzer bir araç seçmeleri ve ısı sorunlarını iskeleye bağlanmadan en ekonomik şekilde nasıl çözdüklerini bu platformda paylaşmalarını bekliyorum.

*

    Çevrimdışı Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.228
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #34 : Kasım 17, 2015, 00:19:56 »
MARİNA YELKENCİLERİ deyimi neyi ifade ediyor?
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #35 : Kasım 17, 2015, 17:18:28 »
Yusuf Korsanim,
Yazinizin devamini ilgiyle bekliyorum, lutfen,  her aksam sadece konuya odakli olarak .
*

    Çevrimdışı Ahmet Semiz

  • * Gezgin Korsan
  • 1.530
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #36 : Kasım 17, 2015, 22:30:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yusuf Korsanim,
Yazinizin devamini ilgiyle bekliyorum, lutfen,  her aksam sadece konuya odakli olarak .

Ben de ilgi ile bekliyorum
iskele  kaptanı
*
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #37 : Kasım 17, 2015, 22:55:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
MARİNA YELKENCİLERİ deyimi neyi ifade ediyor?
    Yelkenini marinada sadece havalandırmak için açan yelkenci......
*
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #38 : Kasım 17, 2015, 23:00:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dakika bir soru bir:   -DİZEL-ısıtıcı ne demek acaba? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
merhabalar evvela bu başlık altında  teknede ısınma konusu  ve ısıtıcı problemleri hakkında ihtiyaç duyduğunuzu düşündüğüm bu   kış günlerinde sizlere dizel ısıtıcılar hakkında bilgi vermeye ve sorularınıza cevap vermeye çalışacağım.
1.TEKNELERDE ISINMA METOTLARI
A.Elektrikle ısınma
sahil elektriğine bağlı değilseniz jeneratöre ihtiyaç duyar
b. dizel ısıtıcı hava üflemeli
en ideal ısınma şeklidir.
c.dizel ısıtıcı su ısıtmalı 
daha cok motor yatlara ve geniş teknelere kullanılır
d.klima
 açık denizde jeneratöre ihtiyaç duyar

Biz burda webasto dediğimiz dizel ısıtıcılar üzerinde duracağız nedeni ise tekneler için en uygun ve en ucuz sistemler olması ve her türlü şartlar altında çalışmasından dolayıdır.
dizel ısıtıcıların seçilme nedenleri
1.verdiği hava kuru ve sıcak havadır
2.satın alma maliyeti ucuzdur.
3.işletme maliyeti ucuzdur.
4.tüm tekneyi ısıtmaya yeter.
5.kamaralar banyolar ve teknenin ulaşılamayan her bölgesine hava girer
6.teknenin tüm nemini alır.
7.12 veya 24 volt dc akü enerjisi ile calışır.marinada veya açık denizde jeneratöre ihtiyac duymaz.
8.hava girişi dış ortamdan alındı ise temiz havayı alıp ısıtarak içeri verir.içeri giren havanin kalitesi yüksek olur

ÇİHAZ TEKNENİN NERESİNE VE NASIL  MONTE EDİLMELİ
1.Cihaz kesinlikle yaşam mahaline takılmamalıdır.
2.Cihaz yelkenli teknelerde baş ve kıç pozisyonda montaj yapılmalı.
3.cihazın voltajı kesinlikle direk bir kesiciden alınmamalıdır.nedeni ise ani enerji kesilmesi neden ile cihaz fanı duracağından kazanı soğutamayaçağı için yüksek ısı nedeni ile cihaz arızalanabilir.doğrusu aküden sigorta ile direk alınmasıdır.
4.temiz hava girişi mutlaka dışarıdan alınmalıdır.
5.Eksoz cıkışı mutlaka deve boynu yapılmalıdır.
6.hava hortumlarını mümkün olduğunca düz gitmeli dirsek az kullanılmalıdır.

TEKNEME KAÇLIK WEBASTO TAKTIRMAM GEREK
1.tekne karadenizde veya ege DENİZİNDE  olması secimi etkiler.
2.teknenin izolasyonlu  olması secimi etkiler.
3.ısıtılacak alanın metre küpü.
4.oda sayısı.
5.hortum mesafesi.
bu bigiler ışıgında webasto modellerinin ısıtabileceği alanları yazalım.
1.webasto AT 2000 : 
15 metre küp bir alnı ısıtır.hortum boyu düz gittiği var sayılırsa 4m gecmemeli.hortumun uzun olması hava direncine neden olur verimi düşürür.bunun karşılığı eberspacher d2, d2 200 w daha fazla ısı verir webasta at 200 göre fakat yakıtı 04 litre daha fazla sarf eder.tek cıkış verilmesi uyugun olur.
2.webasto evo 40 (4000)
30 metre küp alanı ısıtır.bir adet 90 lık cıkış 2 adet 60 cıkış verilebilir.çıkışlardan biri mutlaka 90 lık olmak zorunda.
3.webasto evo 55  (5500)
45 metre küp alanı ısıtır.dört çıkış verilebilir.çıkışlardan biri mutlaka 90 lık olmak zorunda.
YAKIT SARFİYATALRI
CİHAZ                          MODEL                   ZAMAN                 SARFİYAT                     
WEBASTO                   AT 2000                  10 SAAT                2.4 LİTRE                 
WEBASTO                   EVO 40                    10 SAAT                4.3 LİTRE   
WEBASTO                   EVO 55                    10 SAAT                6.1 LİTRE       

Bu değerler maksimum çalışma değerleridir.örnek çalışma düğmesi yarıya pozisyona getirilirse yakıt sarfiyatı yarı yarıya azalır.
aşağıdaki şemadan yelkenlisi olanlar uygun değerleri bulabilirler.



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

webasto cihazı çalıştırma düğmesi üzerindeki ışık led ile arıza durumunda sinyal vererek arıza nın ne olduğunu bize söyler.

sürekli yanan ışık  sorun olmadığını gösterir.cakar yapan ışık arızayı belirtir.
hızlı hızlı cakan ısıkları saymayacağız arkasından yavaş yavaş cakan ışıkları sayacağız.orneğin 3 defa cakıyor alttaki tabloya bakıp arızanın ne olduğunu öğrenebilirsiniz. 3 karşılığı yüksek voltaj veya düşük voltaj
 

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.321
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #39 : Kasım 19, 2015, 00:41:48 »
Yusuf,

Kafamda bir otobüs karavan projesi var. Maşallah'a taktığın Webasto'nun aynısı yeterli olur mu? Bildiğin 46 kişilik otobüsü söküp karavan yapmaca.

Kaça mal olur?

Toplu alım olsa avantaj olur mu fiyatta?
S/Y Maşallah
*
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #40 : Kasım 19, 2015, 01:25:00 »
Merhaba hakan bey
Birincisi masallaha taktigim webasto 3900  luk idi
    48 kişilik otobusten yapılacak karavan için en ideal webasto evo 5500 olur.
    Fiyatları çok uygun ve toplu alımlarda indirim olur ozel den fiyat konusunda ayrıntılı bilgi veririm.
    4000 lik 30 metre küp luk bir alanı isitirken 5500  45 metre küplük bir alanı isitir tabiki tekneler ile otobusu hir tutamayız otobuslerde izalasyon daha zayif özelikle camların çok olması ısı kaybına neden oluyor .
    Toplu alımlarda anahtar teslim fiyatları çok uygun olur.
    Tek olduğu zaman da indirimli fiyattan yararlanirsiniz.teos erdek marmaris de de yardımcı olabilirim. Hem montaj hem teknik manada.
« Son Düzenleme: Kasım 19, 2015, 01:26:55 Gönderen: Yusuf Eryavuz »
*
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #41 : Kasım 19, 2015, 12:23:21 »
Yusuf korsanım,

Koyduğunuz 2 resmi ayrı ayrı yüklemeniz mümkünmü. .

Alıntının içinde olduğu için büyütüp bakamıyorum
*

    Çevrimdışı Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.228
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #42 : Kasım 19, 2015, 13:10:20 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 19, 2015, 13:12:01 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mustafa Erol

  • * Gezgin Korsan
  • 81
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • gezgin korsan
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #43 : Kasım 19, 2015, 13:25:57 »
Korsanlar bendende farklı bir zihni sinir icadı, tekneye bildiğiniz evdekiler gibi bir adet panel radyatör kullanıcaz.Ben bunun için salondaki masanın altını düşünüyorum.Farş tahtalarının altından sıcak su gidiş ve dönüş hortumları döşenecek.Isı kaynağı olarakta bir düdüklü tencere kullanacağız.Aslında bir basınçlı kap.Aşırı genleşme anında sizinde bildiğiniz gibi emniyet valfinden yani düdükten basıncını atacak.Bunu bir hortumla sintineye veririz.Tencereye giriş ve çıkış için hortum ağızları  yapıcaz.Sistemde suyu dolaştırmak içinse 12V kalorifer sirkülasyon pompaları var onlardan koyacağız.
Enerji kaynağı olarak LPG ocağı olabilir ki ben bildiğimiz mumları(tealight) düşünüyorum.Daha emniyetli olduğu için aynı anda belki 20 adetini yakarak.Bunu geliştirmek isteyen otomatik ateşleme termostatik kontrol vb. özellikler ekleyebilir.Bence en sade haliyle; Bir pompa,Bir düdüklü tencere giriş çıkış vanaları üzerine yapılmış olan,sıcak su hortumu,Panel radyatör, yeterli olacaktır.Böylece ani ısınıp soğumayan yumuşak bir sıcaklığa kavuşulabilir evdeki gibi düşünüyorum.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.514
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #44 : Kasım 19, 2015, 13:45:03 »
Ateş nerede yanacak?  Düdüklü  tencere konusu açılnca  benim aklıma mutfak geliyor.  LPG veya  mum farketmez, sonuçta ortamda yana bir ateş olacak ve bu ateş karbon dioksit,  karbonmonoksit ve su buharını ortama verecek,  sadece ısı radyatör dilimine ulaşatırılmaya çalışılacak. Düdüklü tencerenin  taşmasını sintineye verebilirsiniz ama sorun sürekli taşan bir tencerede suyun  bitmesidir.  Tekne içinde açık bir ateşle ısı elde edecekseniz bunu  motor vs yardımı ile kalorifer dilimine ulaştırmaya çalışmak da çok gerekli olmayabilir, ısı zaten içeriye yayılacaktır.

Bacalı şofbenlerin ve kombilerin  bile teknede kullanılması önerilmiyor ki bu cihazların asıl görevi emniyetli bir şekilde ısı elde edip bunu suya iletmektir. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.