0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Motor soğutma sıvısından ısı ele edilebilir. Bir çok teknede bu sıvı bir eşanjör yardımı ile tekne kullanım suyunu ısıtmakta kullanılıyor. Basit bir otomobil (daha doğrusu satıldığı isimle jip ) kaloriferi iş görür, yalnız ısı elde edebilmek için motorun çalışıyor olması gerekir ki bu da önemli yakıt tükeimi ve gürültü demektir.
Olabilirse 50 TL ye aldığım resimdeki gibi bir kat kaloriferi eşanjörünü kullanmak aklıma geldi. Hem avuç kadar boyutlu daha kibar hem de neredeyse bedava. Ancak motor sıcak su devirdaim ini etkilermi vb. Sorular aklıma geliyor. Motorum OM 616 Mercedes 65 HP.
Resim nerede acaba?
Umut korsanım çizimde de anlatmaya çalıştığım gibi tencereden vazgeçtik.Bir tank içerisinde su ısıtacağız,sıcak suyu devirdaim pompası ile kabin içerisine yollayıp bildiğimiz panel radyatörden geçireceğiz,sonra tekrar tanka toplayacağız.eskihisar topçular araba vapurundaki radyatörler gibi, toplam tank hacmi 10 litre civarı,sistemdeki su ile birlikte tahminim 15 litre gibi bir suyu ısıtacağız.Tankın dış yüzeyinden bir gömlek gibi saç geçecek ve ısınan hava egzost buradan toplanarak en üstten bir boru vasıtasıyla dışarı atılacak.En dış kısım ise cam yünü izole edilecek ki bulunduğu yeri yakmasın.Yakıtımız bence kesinlikle mum olacak.Ben yapıcam sizlerle paylaşırım.Hatta soğuk bir kış günü Yeşilköye kahve içmeye beklerim.