0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.725
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #45 : Kasım 19, 2015, 14:05:58 »
Düdüklü tencerenin emniyet ventili tek kullanımlıktır. Kritik basınç aşılınca patlar ve basınç tencere dışına tahliye olur.
Sizde esas sorun ısı kaynağı. Ateş nerede yanacak ve atık gazlar nereden atılacak? Isı kaynağından kalorifer dolaşım suyunu ısıtmak iiçin gerekli olan parça eşanjör.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu açılardan bakınca sanki bir kombinin sadece kalorifer modunda kullanılması daha uygun.
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.144
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #46 : Kasım 19, 2015, 14:24:28 »
Benim elimde evlerde kulanılan cinsten böyle bir ısı değiştirici var. Motor dan sıcak su elde edebilirmiyim Bilgili korsanlar ne der acaba. ?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #47 : Kasım 19, 2015, 14:50:34 »
Motor  soğutma sıvısından ısı ele edilebilir.  Bir çok teknede bu sıvı bir eşanjör yardımı ile tekne kullanım suyunu ısıtmakta kullanılıyor.  Basit bir otomobil (daha doğrusu satıldığı isimle jip ) kaloriferi iş görür, yalnız ısı elde edebilmek için  motorun çalışıyor olması gerekir ki bu da önemli yakıt tükeimi  ve gürültü demektir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.144
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #48 : Kasım 19, 2015, 15:54:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor  soğutma sıvısından ısı ele edilebilir.  Bir çok teknede bu sıvı bir eşanjör yardımı ile tekne kullanım suyunu ısıtmakta kullanılıyor.  Basit bir otomobil (daha doğrusu satıldığı isimle jip ) kaloriferi iş görür, yalnız ısı elde edebilmek için  motorun çalışıyor olması gerekir ki bu da önemli yakıt tükeimi  ve gürültü demektir.

Teknelerdeki bidon gibi 1000 TL üzeri eşanjö rle de motorun çalışmasını her şartta zaten kabul ediyoruz Ahmet korsanım.
Olabilirse 50 TL ye aldığım resimdeki gibi bir kat kaloriferi eşanjörünü kullanmak aklıma geldi. Hem avuç kadar boyutlu daha kibar hem de neredeyse bedava. Ancak motor sıcak su devirdaim ini etkilermi vb. Sorular aklıma geliyor. Motorum OM 616 Mercedes 65 HP.

*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #49 : Kasım 19, 2015, 16:09:41 »
yanlı hatırlamıyorsam motor üreticileri soğutma sıvısının  motor dışında kullanılmasını pk  iyi karşılamıyorlar ama bir  çok teknede fabrika çıkışı motor soğutma sıvısına bağlı su ısıtma üniteleri olduğuna göre  çok önemli soun çıkması beklenmemeli.  Motor soğutmasında mutlaka termostat vardır  ve bu termostat motor soğutma sıvısının  hararetini  sabit tutmaya  çalışır. Suyu  motor dışında dolaştırınca sanırım bu sistem az da olsa etkilenir ama gerek teknelerde kullanılan  su ısıtma sistemleri gerek otomobillerde kulanılan kalorifer  sistemleri  bu şekilde çalıştığına göre sou  olmaması lazım.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.144
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #50 : Kasım 19, 2015, 16:13:03 »
Uygulamayı yapınca tekrar burada paylaşırım neticeyi. Teşekkürler Çelenoğlu korsanım.
*

    Çevrimdışı Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.228
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #51 : Kasım 19, 2015, 16:32:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Olabilirse 50 TL ye aldığım resimdeki gibi bir kat kaloriferi eşanjörünü kullanmak aklıma geldi. Hem avuç kadar boyutlu daha kibar hem de neredeyse bedava. Ancak motor sıcak su devirdaim ini etkilermi vb. Sorular aklıma geliyor. Motorum OM 616 Mercedes 65 HP.
Resim nerede acaba?
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mustafa Erol

  • * Gezgin Korsan
  • 81
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • gezgin korsan
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #52 : Kasım 19, 2015, 16:33:39 »
Düdüklü tencere kısmı yanlış oldu. Basınçlı kapa gerek yok.Paslanmaz bir tank olacak.Çift cidarlı,tankın dış yüzünden toplanan egzoz baca ile dışarı atılacak.En dış cidar ise cam yünü ile yalıtılacak.Tea light yakmamın sebebi depolaması kolay ucuz,heryerde bulunuyor.Ve istenen adette yakılarak kalori arttırılabilir.Kabin içerisinde yanmayacak.Sancak tarafında dolap içerisinde yanacak motor bölmesinde size kağıt üzerinde bir çizim yapıp paylaşacağım.Egzoz ağzı direk havuzluğa açılacak.Emişi motor bölmesindeki ortamdan yapacak
*

    Çevrimdışı Cevat İpekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 759
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Barıs, Tuzla
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #53 : Kasım 19, 2015, 16:37:26 »
 Ben 130 TL ye Çorum kaloriferi aldım, biraz hortum,kelepçe, iki ''T'', iki de vana ile taktım.
Motor çalışıyorken (Yol alıyorken)  oluşan sıcak su ile, içerisi çok güzel ısınıyor.
Gel gör ki,  sahilde veya alarga da duruyorken, motorun harcadığı (saatte 3 litre)
yakıt ve gürültü nedeni ile ısınma işi olmuyor.
Selam ve sevgiler.
*

    Çevrimdışı Mustafa Erol

  • * Gezgin Korsan
  • 81
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • gezgin korsan
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #54 : Kasım 19, 2015, 16:44:23 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kötü çizim için özür dilerim ama aşağı yukarı böyle bir şey.Motor çalıştırmaya gerek yok.
*

    Çevrimdışı Mesut Tunga

  • * Gezgin Korsan
  • 2.192
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #55 : Kasım 19, 2015, 16:57:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resim nerede acaba?

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #56 : Kasım 19, 2015, 17:00:22 »
düdüklü tencere ile bu iş olmaz.  düdüklü tencerenin mantığı içinde yükselen basınçtan dolayı suyun kaynama sıcaklığının yükselmesi ve yemeklerin daha çabuk pişmesi.  siz burada düdüklü tencere kullanarak bir buhar kazanı oluşturmaya çalışıyorsunuz, bu buharı da tekne içerisinde döndürmeye çalışıyorsunuz. bu iş olmaz bir kere.  düdüklü tencereden buhar çıkışını ve dönüşünü (ki soğuyacağı için sıvı halde dönecek) ayarlamanız için özel ekipman gerekecek.
sonrasında buharı teknede dolaştırmanız çok zor, zira bir düdüklü tencerede üretilecek kadar buharınız var, bu buhar da tüm tesisatta dolaştıracak kadar miktarda olmayacaktır.  bu sebeple buhar ve su devresini ayırmak için Öcal Ağabey'in fotoğrafını gönderdiği eşanjörden kullanmanız gerekecek.  burada ısıttığınız suyu da içeride dolaştırmak için bir sirkülasyon pompası tesis etmeniz gerekecek.
sintineden dolaşacak tesisat, farşların altına koyulacak radyatör de cabası.
ayrıca radyatürler aslında isim olarak yanlıştır, doğrusu konvektör olmalıdır.  zira radyasyonla değil kovensiyonla ısı transferi yaparlar.  bunun için de dikey durumda monte edilmeli, ısınan havanın yükselmesi prensibi ile içinden geçerek yukarı giden havayı ısıtarak çalışması ile ortamı ısıtırlar.  yani yatay koyduğunuz radyatör çalışmayacaktır, bunun yerine zeminden ısıtma için kullanılan boruları döşemeniz daha mantıklıdır.
ayrıca bu düdüklü tencere sanırım hep orada durmayacak, zaman zaman dolaba kaldırılma ihtiyacı olacaktır.  bu da sistemin demonte olmasını gerektirecek.  sürekli bir basınçlı buhar tipi vana montajı ve demontajı sözkonusu.

offff... çok uzun yazdım.

bunu yapacağınıza tüplü kombi koyun daha ucuz olur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
yine de zeminden yapacağınız ısıtma bir işe yaramayacak zira farç tahtaları ciddi izolasyon sağlar, onun yerine kombiye radyatör bağlayın daha iyi.  hatta fanlı radyatör bağlayın daha rahat ısıtırsınız. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

şaka bir yana, en güzeli aslında tekneniz de elveriyorsa soba.  yoksa Webasto benzeri mazotlu ısıtıcılar.

selamlar
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mustafa Erol

  • * Gezgin Korsan
  • 81
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • gezgin korsan
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #57 : Kasım 19, 2015, 17:12:36 »
Umut korsanım çizimde de anlatmaya çalıştığım gibi tencereden vazgeçtik.Bir tank içerisinde su ısıtacağız,sıcak suyu devirdaim pompası ile kabin içerisine yollayıp bildiğimiz panel radyatörden geçireceğiz,sonra tekrar tanka toplayacağız.eskihisar topçular araba vapurundaki radyatörler gibi, toplam tank hacmi 10 litre civarı,sistemdeki su ile birlikte tahminim 15 litre gibi bir suyu ısıtacağız.Tankın dış yüzeyinden bir gömlek gibi saç geçecek ve ısınan hava egzost buradan toplanarak en üstten bir boru vasıtasıyla dışarı atılacak.En dış kısım ise cam yünü izole edilecek ki bulunduğu yeri yakmasın.Yakıtımız bence kesinlikle mum olacak.Ben yapıcam sizlerle paylaşırım.Hatta soğuk bir kış günü Yeşilköye kahve içmeye beklerim.
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #58 : Kasım 19, 2015, 17:23:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Umut korsanım çizimde de anlatmaya çalıştığım gibi tencereden vazgeçtik.Bir tank içerisinde su ısıtacağız,sıcak suyu devirdaim pompası ile kabin içerisine yollayıp bildiğimiz panel radyatörden geçireceğiz,sonra tekrar tanka toplayacağız.eskihisar topçular araba vapurundaki radyatörler gibi, toplam tank hacmi 10 litre civarı,sistemdeki su ile birlikte tahminim 15 litre gibi bir suyu ısıtacağız.Tankın dış yüzeyinden bir gömlek gibi saç geçecek ve ısınan hava egzost buradan toplanarak en üstten bir boru vasıtasıyla dışarı atılacak.En dış kısım ise cam yünü izole edilecek ki bulunduğu yeri yakmasın.Yakıtımız bence kesinlikle mum olacak.Ben yapıcam sizlerle paylaşırım.Hatta soğuk bir kış günü Yeşilköye kahve içmeye beklerim.
ya evet, aynı zamanlarda yazmışız, o kadar yazdım silmeye kıyamadım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
vallahi inovasyon güzel şey, yaratıcılık harika.  umarım sonuç alırsınız.  mumla bence zor ama.
yalnız tekne içerisinde uyurken gaz, mum, vs. açık ateş hem yangın hem de zehirlenme/boğulma tehlikesi sebebiyle sakat iş.  gece kapatmanız ve yanarken de sürekli etkili şekilde havalandırmanız lazım.

aslında şunu denesenizz
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Emre Şimşek korsanımız yapmış, hatta fotoğrafları paylaşmıştı ama database çöküntüsüne kurban gitmiş sanırım, mesajlar yok olmuş.
ben de iki taneden yaptım geçenlerde ama henüz denemedim, deneynce paylaşırım.
« Son Düzenleme: Kasım 19, 2015, 17:24:54 Gönderen: Umut Korkmaz »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mustafa Erol

  • * Gezgin Korsan
  • 81
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • gezgin korsan
Ynt: teknelerde ısınma ve ısıtıcı problemleri
« Yanıtla #59 : Kasım 19, 2015, 17:28:47 »
Umut korsanım siz yanılmıyorsam Zerdaliyi iyi biliyorsunuz.Sancak taraftaki dolabın içi mahzen gibi çok geniş.Orda yanacak.Egzost dışarı havuzluğa atılacak.Kamara bölümünde bir şey yanmayacak.