0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Galvanik izolatör içinde diodlar, şunlar bunlar bulunan ve teknenin elektrik sisteminin eksi kutbunu kara elektriğine karşı ( ponton prizimiz ) izole eden bir cihazdır. Böylece kaçak akımların teknemizin metal aksamını eritmesini engeller. DİYE İMALATÇILARI Reklam verir.Bu görevi yapar ama sonuçta elektriki ve elektronik bir cihaz olduğundan yanabilir, patlayabilir,şu olur bu olur ve görevini yapamaz hale düşebilir. Galiba 100 dolarlar civarına satılırlar. Ayrım trafosu ise hafızam beni yanıltmıyorsa karşılıklı ve birbiriyle irtibatlı olmayan ( yalıtılmış ) iki ayrı çekirdek üzerindeki sarımlarla kara elektriğini '' kendi içinde hapsederken '' tekneye '' özel ''elektriği ikinci çekirdekten üretir. Böylelikle tekne deniz veya tekne kara arasında kaçak akım oluşmaz. Her durumda yukarıdaki cihazdan daha güvenli sayabiliriz, eğer bu fonksiyona ihtiyacımız sahiden varsa.Pratiğe daha yatkın denizciler ise şunu iddia ediyorlar :Teknenizde 220V'u sadece akü şarj cihazı için kullanıyorsanız ve bu cihazınız merdiven altı imalatı değilse, sistem korumalıdır, teknenizde bir kaçak akım oluşmaz. Dolayısıyla bu tarz ilave bir tedbire gereksinim yoktur. Yok teknede çeşitli 220 V'luk cihazı kullanıyorsanız, üzerinde düşünün.