0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #30 : Şubat 08, 2010, 00:08:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mustafa korsanım burası çok akdemik olacak ama ısı, bir enerjidir, ve birimi de kaloridir, nemi alınca ısı düşmez, ancak yüksek nemden kaynaklanan aşırı su kaybı azalır ve daha "ferah" hissedilir, pişik olmaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yüksek nem niye su kaybını artırıyor? Barut Korsan hesaplamadan inanmam!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 08, 2010, 00:08:35 Gönderen: Hakan Erim »


*

    K. D.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #31 : Şubat 08, 2010, 00:17:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mustafa korsanım burası çok akdemik olacak ama ısı, bir enerjidir, ve birimi de kaloridir, nemi alınca ısı düşmez, ancak yüksek nemden kaynaklanan aşırı su kaybı azalır ve daha "ferah" hissedilir, pişik olmaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Son söz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap su kaybı ;insan vucudunda yüksek nemden kaynaklanan terleme


*

    N. B.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #32 : Şubat 08, 2010, 00:29:26 »
Ortamda yüksek oranda nem varsa terleme az olur. Terleyerek vücud ısısını düşüremediğimiz için
bunalırız. Yani ortamı daha sıcak olarak algılarız. Nem oranı düşük ise daha ortamı daha soğuk
hissederiz.
« Son Düzenleme: Şubat 08, 2010, 00:42:55 Gönderen: Noyan Bakır »


*

    H. E.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #33 : Şubat 08, 2010, 00:32:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nem oranı düşük ise daha ortamı daha soğuk
hissederiz.

Kışın nemli havada niye daha soğuk hissediyoruz o zaman? Formül olmadan olmaz abi...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. B.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #34 : Şubat 08, 2010, 00:59:36 »
Kışın nemli havada daha soğuk hissetmeyiz ; tersine daha sıcak hissederiz.

İşte formül:

Hissedilen sıcaklık= Meteorolojinin verdiği hava sıcaklığı/ gerçek   Hava sıcaklığı X Havadaki nem oranı (Bağıl nem) X Bulunulan Yer 
                          ------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Kişisel sıcaklık hissetme katsayısı X Giyim kuşam.

*

    m.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #35 : Şubat 08, 2010, 01:08:16 »
Noyan korsanım bu tablo gösteriyor... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bilgi için alındı: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

HİSSEDİLEN SICAKLIK (SICAKLIK VE NEM’E GÖRE)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 08, 2010, 01:11:17 Gönderen: Mehmet Sütçü »
*

    T. K.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #36 : Şubat 08, 2010, 01:18:41 »

Nem orani yuksekse; kislari daha soguk, yazlariysa daha sicak hissederiz diye biliyorum ben.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bunun kendimce en guzel aciklamasi; kisin Rusya'ya gittigim zamanlarda aslinda oranin daha soguk olmasina karsin, havanin kuru olmasi yuzunden fazla etkilenmiyor olmam. Ancak burada yuksek nem yuzunden aslinda cok soguk olmasada daha soguk hissediyoruz.

*

    N. B.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #37 : Şubat 08, 2010, 01:20:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Noyan korsanım bu tablo gösteriyor... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bilgi için alındı: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

HİSSEDİLEN SICAKLIK (SICAKLIK VE NEM’E GÖRE)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Budur Sütçü Korsanım. Teşekkürler.
*

    T. K.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #38 : Şubat 08, 2010, 01:25:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Noyan korsanım bu tablo gösteriyor... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bilgi için alındı: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

HİSSEDİLEN SICAKLIK (SICAKLIK VE NEM’E GÖRE)


Mehmet Bey, birde bu cizelgenin sifira yakin ve sifirin altindaki (-) sicakliklarda olanini gormek lazim diye dusunuyorum.
« Son Düzenleme: Şubat 08, 2010, 01:26:57 Gönderen: Tuğrul Karan »
*

    m.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #39 : Şubat 08, 2010, 02:25:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mehmet Bey, birde bu cizelgenin sifira yakin ve sifirin altindaki (-) sicakliklarda olanini gormek lazim diye dusunuyorum.

Tuğrul Korsan, Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tahmin etmek zor değil... Havada ki bağıl nemin düşüklüğü, örneğin % 25, hava sıcaklığı da 20 derece ise hisettiğimiz en az 2 derece altında olacak gibi görünüyor. Yani 18 derece..

Bu durum da bağıl nemin, bulunduğumuz iklimde normal şartlar altında % 30 un altına pek inmediğini söylemek abartı olmaz diye düşünüyorum.

Fakat rüzgarın etkisini de göz ardı etmemek lazım. Çünkü nemin düşmesinde belki de tek etken...
Açık deniz de güneşin yakıcı etkisini hissetmememizin nedeni de budur diye düşünüyorum...     
   
*

    H. E.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #40 : Şubat 08, 2010, 09:41:17 »
nem oranı arttıkça ortan ısısının  cilde iletimi artıyor olabilir ve hem soğuğun hem de sıcağın yüksek nem ortamında daha fazla hissediliyor olması bundandır bence. Yanı nem miktarı  havanın ısı iletkenliğini arttırıyor olması lazım
*

    H. E.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #41 : Şubat 08, 2010, 10:16:14 »
Tabloyla falan olmaz kardeşim.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Modelleyin, formül gösterin!   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bu konu tam fizik ile ilgili. Tıpla alakalı değil. Mühendislik lazım. Hemi Korsan ve Tuğrul Korsana katılıyorum ben.
*

    U. K.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #42 : Şubat 08, 2010, 10:18:31 »
Temel bilgi :
Havada su buharı vardır.
bu su buharı kg/kg-hava ile ölçülür.
yoksa yoktur, varsa vardır.
bu kg/kg-hava ile ölçülen değere "mutlak nem" denir.
aynı kuru termometre sıcaklığında  havanın taşıyabileceği nemin bir limiti vardır.
işte bu mutlak nemin max. neme oranına da bağıl nem deriz, % ile gösterilen budur.
içinde belli nem olan havayı mutlak nemi koruyarak soğutursak 100% neme ulaşırız.
içinde belli nem olan havayı sıcaklığı koruyarak nemlendirirsek 100% neme ulaşırız.
Havanın tüm özelliklerinin yansıtıldığı psychrometric chart vardır.  burada
kuru termometre sıcaklığı/ıslak termometre sıcaklığı/mutlak nem/bağıl nem/entalpi kombinasyonları ile ortamdaki havanın koşulları belirlenir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ayrıca aşağıdaki linkte de olay dijitalize edilmiş, yine de hesap hatalarına karşı manuel kontrolde fayda var.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

tüm bunlar yetmiyormuş gibi her bağıl nem/mutlak nem/kuru termometre sıcaklığı kombinasyonu için "yoğuşma sıcaklığı" vardır.  aşağıdaki linkte bunun hesaplanması var.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
işte bizim problemimiz burada başlıyor.
eğer ortamdaki havanın temas ettiği herhangi bir yüzey, havanın yoğuşma sıcaklığından daha soğuk ise o yüzeyde yoğuşma başlar.  bizim nemlenme dediğimiz olay budur.

şimdi HakanZ kardeşimizin çözümlerine bakalım :
1 - Nem alma cihazı dediğimiz havadaki su buharını tutan alet.  Bu alet ne yapıyor, belli bir hava sıcaklığında ortamdaki mutlak nemi azaltıyor.  bu da havanın yoğuşma sıcaklığını arttırıyor.  bu durumda da havanın temas ettikleri yüzeyin sıcaklığı aynı kalmasına rağmen yoğuşma sıcaklığı arttığı için nemlenme bitmiyor ama azalıyor. tabii teknenin içi dış ortamdan izole edilemediği için bu çözüm kalıcı olamıyor, sürekli olarak nem alma işlemi devam ediyor.
2 - Yağlı radyatör : Yine HakanZ, yine bir çözüm arayışı.  Kahramanımız bu bölümde nem alma değil, havayı ısıtma yoluna gidiyor.  Bu şekilde hem havayı, hem de teknenin iç yüzeylerini ısıtıyor.  Havayı ısıtarak havanın nem taşıma kapasitesini arttırıyor ve bağıl nemi azaltıyor.  Aynı şekilde teknenin iç yüzeylerini de ısıtarak yüzey sıcaklıklarının havanın yoğuşma sıcaklığından daha sıcak olmasını sağlıyor ve nemlenmeyi engelliyor (ya da engellediğini sanıyor).  Bu çözümde bencileyin gözlüklü bi arkadaşınız iki kalem muhabbet ve yarım şişe (tahsisat bu şekilde) bira içmek için Maşallah'a girdiğimde okkalı bir küfür sallıyorum zira ortamdaki yoğuşma sıcaklığından daha düşük sıcaklıkta olan gözlüklerim buğulanıyor.
3 - Yağlı radyatör çözümüden de mutlu olmayan kahramanımız dizinin final bölümünde her iki kombinasyonu birleştirip elnktirnkli bir nem alma cihazını tesis edip endüstriyel bir çözüm buluyor.  bu da şu koşullar itibarı ile yapılabilecek en mantıklı çözüm zira tekneyi dış ortamdan izole etmek mümkün değil, doğa dengesizliği sevmediği için içerisinin ortamını sürekli olarak dışarı ile aynı yapmaya ve balansı bulmaya çalışıyor, bu da sürekli olarak içeriye soğuk hava ve bağıl nem ihraç etmekle oluyor.  HakanZ kardeşimiz "hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır.  o satıh da tüm Termodinamiktir" diyerek teknolojinin kendisine sağladığı tüm olanaklarla bu problemle savaşıyor.  Haa, akıntıya kürek çekiyor o ayrı ama en azından aynı kerterizde duruyor ve nemle mücadelesinde başarılı oluyor.
Umarım bağınızı ağrıtmamışımdır.
Sevgiler.
« Son Düzenleme: Şubat 08, 2010, 10:24:41 Gönderen: Umut Korkmaz »
*

    U. K.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #43 : Şubat 08, 2010, 10:25:43 »
Hemi haklıdır.  
gerçi 2-3 senelik termodinamik eğitimde biz "hissedilen sıcaklık" diye birşey okumadık, daha çok meteoroloji ile ilgili bir durum sanırım.
« Son Düzenleme: Şubat 08, 2010, 11:34:00 Gönderen: Umut Korkmaz »
*

    H. E.

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #44 : Şubat 08, 2010, 10:38:08 »
Bu HakanZ kişi kahramanı o kadar zengin ki yakında özel yatı içinde hem nem alma cihazını hem hava nemlendirici cihazını karşı karşıya koyup aynı anda çalıştıracak.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap