Can Arslan, Ibrahim Kaplan, Hulki Erdem ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.408
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #15 : Şubat 02, 2010, 14:51:19 »
nem alıcılar ile ilgili bu ay naviga dergisinde demumidifer tipini değil humidistat'lı olanlardan kullanın yazıyor.  demuhimifier'lar tüm nemi aldıkları için içerideki ahşapların da kuruyup açılmalarına sebep olabilirlermiş.
ama sanırım çok uzun zaman alacaktır bu.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mümtaz Möröy

  • * Gezgin Korsan
  • 1.686
    • Yaşadığı Şehir
  • D E N İ Z L E R
    • Tekne Adı
  • Foca , Alargada İNO
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #16 : Şubat 04, 2010, 22:07:51 »





            Hasan Basri Korsanım



      bahsi geçen yere kadar kazıdığınıza göre teknenizde poliester ve elyaf kalmadı demek ...

     Eminmisiniz oraya kadar kazıdığınıza ?
'' HATA  GÖRENİNDİR ,,
*

    Çevrimdışı Deniz Akaltan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.118
    • Yaşadığı Şehir
  • Yenierenkoy - KKTC
    • Karpaz Gate Marina
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #17 : Şubat 04, 2010, 22:20:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Rutubetli Minderler" başlığı ilgi çekmiş ve 2 Geko ilk mesajını bu topik altında yazmış... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu vesile ile her iki Gezgin Korsana hoşgeldiniz diyorum.

Sayın Yavuz Orer eğer bir isim benzerliği yoksa uzun bir geziye çıkmıştınız. Kendinizi tanıtan ve gezi anılarınızı ileteceğiniz yeni yazılarınızı bekliyoruz.

Sayın Hasan Basri Torun ise 20 yıl kadar ahşap tekne kullandıktan sonra Fiber tekneye geçmiş, deneyimlerini, ikisi arasındaki kıyaslamasını, üstünlük ve dezavantajları hakkındaki düşüncesini çok merak ediyorum açıkçası...

Sevgilerimle...


Yavuz Orer ismi benzerlik değil.  Meslek: Mimar yazıyor. Sevgili Yavuz Ağabey gelmiş. S/Y Orer ve mürettebatına Allah selamet versin. pruvası neta olsun. Dilerim vakit bulur da bizlerle paylaşır maceralarını.
KARPAZ GATE MARİNA
*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.352
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #18 : Şubat 05, 2010, 00:39:18 »
Nem sorununa kesin çözümü buldum. Tekne içinde biraz at nalı gibi büyük olsa da (315x500x235 ve 12 kg) elektrikli bir nem alma cihazı satın alınması sonucu teknedeki higrometre %45 e düştü, cihaz izerindeki dijital nem göstergesi de aynı oranı veriyordu. Tekne içi evden daha ufak olduğu için kısacık çalışma aralıklarında sessiz çalışan bir alet. 6 saatin sonunda ne minderde ne lumboz ne de hatchler üzerinde en ufak bir su damlacığı kalmadı. Haznesinde tahmini 250 gram su birikti. Hatta kafama birşey takıldı direkt ithalatçı firmanın yöneticisi bir kaç dakika sonra cep telimden aradı gecenin 9 unda.

Benim aldığım cihaz günde 9 litreye kadar nem alabilecek kapasitede ama su haznesi 2.6 kg. Dışarı (lavabo, sintine) gibi yerlere su tahliye edebilecek ayrı bir çıkışı da mevcut. Çok erken karar vermiş gibi olmayayım ama sanırım rahat edeceğim.

Aşağıdaki gibi bir cihaz. Fiyatı 340 TL

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 05, 2010, 00:40:33 Gönderen: Hakan Zorlu »
S/Y Maşallah - Setur Yalova Marina D 05

*

    mıstafa balta

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #19 : Şubat 05, 2010, 02:21:14 »
hımm. demek ki bu cihaz aynı zamanda havadan su üretme cihazı.. bakterileri öldürmek için biriktirilen suya yarım çay bardağı çamaşır suyu eklenerek bakteriler öldürülebilir..sonra aynı su kaynatılarak buharlaştırılıp çamaşır suyunun zehirinden arındırılıp, şemsiyesel bir şeyle toplanıp tekrar biriktirilip, temiz olarak içilebilir.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.408
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #20 : Şubat 05, 2010, 10:10:07 »
ortamın bakterisi?

aslanım zaten o suda biriken bakteriyi sen havayla soluyorsun.  bişiy olsa şimdiye kadar olurdu, ya da bu halin bişiy olmuş halin.

böyle gayrirasyonel bildirimlerden uyuz oluyorum.  110% nem ölçen cihaz gibi.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet.semiz

  • * Gezgin Korsan
  • 899
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • VANDA, Güllük marina ,
    • deniz tutkusu
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #21 : Şubat 05, 2010, 12:44:56 »
Hakan Zorlu korsan,
Bu cihaz akla yatkın. Nerede satılıyor? Bir görsem iyi olacak.
4 tane kiloluk "silica gel" alıp asmayı düşünüyordum, 2 ayda bir yenilemek gerekiyor ve 4 tane kiloluk 30 TL.
istenilen verimi alabilirmiyim şüphesi de var ayrıca.
Ben bilgi toplarken, bütün eşyalar küflendi gerçi..
*
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #22 : Şubat 05, 2010, 22:44:03 »
Mümtaz korsanım nekadar fiber malzemeye yabancı biriysemde epoksi uygulaması hakkında edindiğim bilgiler doğrultusunda uygulamayı başarı ile yaptım. Tekneme usta sokmamak gibi bir takıntım var. Yirmi yıl kullandığım ahşap balıkçı teknemden sonra bu fiber yelkenlimede iki yıldır usta sokmadım. 25 yaşındaki yelkenlimi aldığımda ilk işim onu karaya almak oldu, altındaki üst üste atılmış astar ve zirhirliden kurtarıp temiz jelkot tabakaya ulaşmam spiralle çok kolay olmasına rağmen ben jelkota zarar verir korkusu ile bu işi el raspası ile yaptım. İyneyle kuyu kazmak gibi birşey, bir ay uğraştım. insan yirmi yıl düşünü kurduğu bir şeye sahip olunca ellemedik yerini bırakmıyor... Yosun teknesinin düya turunda uyguladığı epoksinin aynısını beş kat uyguladım. Ozmozdan yana teknemin bir sorunu yoktu ama bu yaştan sonra her an olabilir korkusuyla bunu yaptım. İşte bu yüzdenmidir sintinem her daim kuru ve rutubet yok?
*

    Çevrimdışı Mümtaz Möröy

  • * Gezgin Korsan
  • 1.686
    • Yaşadığı Şehir
  • D E N İ Z L E R
    • Tekne Adı
  • Foca , Alargada İNO
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #23 : Şubat 05, 2010, 22:49:10 »






       Hasan Basri Korsanım



    konu malum KOKU idi bende içeriden jelkota kadar indiniz sandım oysa şimdi anlaşıldığı üzere siz dışarıdan kazımada bulunmuşsunuz konu açığa çıktı Kolay gelsin DOĞRU YOLDASINIZ .
    İnşallah epoksiler arasına elyafta koymuşsunuzdur...
'' HATA  GÖRENİNDİR ,,
*
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #24 : Şubat 06, 2010, 14:42:00 »
Eyüp korsanım, biraz bilgisayar özürlü olduğumdan size yazdığım iki cevabıda burada göremedim. Kısaca yine yazıyorum ama umarım üçüncü baskı olmaz. 20 yıl gibi uzun bir süre kullandığım ahşap teknem, bir balıkçı teknesiydi. Karadeniz yapısı olduğundan sarma tahtaları kestaneden, 25 cm omurgası dişbudaktan, kerestenin bol olduğu yerde yapıldığı her halinden belli denizci bir tekneydi. Yelkenliye niyet varken benim gibi acemiye karadeniz takası kısmet olmuştu. Aslında iyide olmuştu,denizle ilgili her şeyi onda öğrendim. Sıyırdım tahtası,kablin,kalafat, armoz,setruskur... yüzlerce sözcük bi okadarda iş öğrendim. Teknemin tüm işlerini kendim yaptığımdan yıllar içinde marangoz,elektirikçi,macun, boya,kalafat ustası hatta pancar tamiricisi bile oluverdim farkında olmadan.
            Tabi bir yelkenli sevdalısı yelkenliye gücü yetmiyorsa ne yapar elindekini yelkenliye çevirmeye çalışır. Singin kamarasını yelkenli formunda yaptım, omurgaya 10cm'lik kontra omurga ilave ettim, bizim buralarda zeytincilik olduğundan zeytin merdiveni yapımında kullanılan kavak ağacından 8mt' seren direğini hazırladım. Niyetim latin yelken kurmaktı benim takaya. Bir zamanlar(70 yıl önce) istanbulun sebzesi, meyvası böyle latin yelkenli teknelerle taşınırmış buralardan. O zamanlar bu tekneleri kullanmış ve hala hayatta olan 86 yaşındaki bir dededen arma ölçülerini ve donatırken yardım sözünüde aldım. Benden mutlusu yok... Pancar sesi yok, sarsıntı yok,mazot bitecek korkusu yok... Daha ne isteyebilirimki tanrıdan.. Frişka havada foşur foşur gidiyorum. DÜŞ işte. Daha yelken kullanmasını bile bilmiyorken düşlerime bak. Gerçi benim takanın adıda DÜŞ'tü.  Tam takamı latin yelkenliye çevirme aşamasının sonuna gelmiştim ki bir telefon, kendi yelkenlisini kendi yapmış Tarhan abim, sana birini gönderiyorum, limanda yer ayarla, satmaya ikna edersende hemen al o tekneyi. Benim tekne karada olduğu için yerim boştu. Hızlı adımlarla limana indim,bacaklarım titriyordu,28ft bana el sallayan Dufour'u görüncede dizlerimin bağı çözüldü heyecandan. Daha anlatsam uzun hikaye. Ama ahşap takamı sattım,düşünü bile kuramazken kısmet oldu fiber yelkenliyi aldım. Siz bana ahşapla fiberi kıyaslarmısınız diye sordunuz ben neler anlattım. Şunu söyleyebilirim ahşap bir sevdadır, sevdayı kıyaslamakta çok güç birşey. Ama asıl sevdamız DENİZ aramıza fiber girmiş ahşap veya çelik girmiş detay , altımızda su üstümüzde gök nice ufuklar kımet etsin tüm denizi sevenlere alıp başımızı gidelim (denizden yeni çıkmış ağların kokusunda). Rüzgarınız uyarına, gönlünüz ferah olsun, ardınızda kentin ışıkları ufalıp gitsin, önünüzde aşılacak deryalar olsun. Denizde her yenigün koca koca sevdalara gebedir, yeterki görecek denizci gözümüz olsun...
*
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #25 : Şubat 06, 2010, 23:34:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nem sorununa kesin çözümü buldum. Tekne içinde biraz at nalı gibi büyük olsa da (315x500x235 ve 12 kg) elektrikli bir nem alma cihazı satın alınması sonucu teknedeki higrometre %45 e düştü, cihaz izerindeki dijital nem göstergesi de aynı oranı veriyordu. Tekne içi evden daha ufak olduğu için kısacık çalışma aralıklarında sessiz çalışan bir alet. 6 saatin sonunda ne minderde ne lumboz ne de hatchler üzerinde en ufak bir su damlacığı kalmadı. Haznesinde tahmini 250 gram su birikti. Hatta kafama birşey takıldı direkt ithalatçı firmanın yöneticisi bir kaç dakika sonra cep telimden aradı gecenin 9 unda.

Benim aldığım cihaz günde 9 litreye kadar nem alabilecek kapasitede ama su haznesi 2.6 kg. Dışarı (lavabo, sintine) gibi yerlere su tahliye edebilecek ayrı bir çıkışı da mevcut. Çok erken karar vermiş gibi olmayayım ama sanırım rahat edeceğim.

Aşağıdaki gibi bir cihaz. Fiyatı 340 TL

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hakan Bey, bu cihazin sizden gecer not almasina sevindim.

Boyle birsey benim icinde gerekli. Markasini ve nerede satildigini ogrenebilirmiyim? Sanirim ikinci sayfanin sonunda Ahmet Semiz Korsan'da ilgilenmis. Burada yazmak istemiyorsaniz Ozel Mesajinizi bekliyorum.

Sevgiler ve nemsiz gunler.

*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.352
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #26 : Şubat 07, 2010, 11:37:18 »
Nem alma cihazi izlenimleri: 36 saatin sonunda tekneye gittigimde cihazin haznesinden 2.5 litre su bosalttim. Tekne minder, yatak, tavan ve lumbozlarda yogunlasma yani terlemeden eser yoktu. Sanirim tum nem alindiktan sonra daha az su yapacak.

Tugrul korsan, Size ozelden telefonlarini yolluyorum.

Teknik özelliklerini özelden soran korsanlara;
Ürün Özellikleri 
 Uygulama alanı (m²)  : 20   Çalışma Ortamı (°C)  : 5~35 
 
 30°C, %80 Rh (L/gün)  : 9   Çalışma Ortamı (RH)  : %25 ve üzeri 
 
 Hava hacmi (m³/h)  : 100   Su tankı (litre)  : 3 
 
 Elektrik tüketimi (W)  : 210   Bio Filtre  : Standart 
 
 Çektiği Akım (A)  : 1,3   Ölçüler (yük.x gen.x derinlik) (mm)  : 315x500x235 
 
 Ses seviyesi dB(A)  : 40   Ağırlık (kg)  : 13,5 
 
 Elektrik besleme (V/Hz)  : 220-240V, 1~ , 50Hz   


Nem ayarı kontrol göstergesi

Otomatik defrost sistemi

Hava filtresi

Su tankı veya hortum bağlantısı

Su tankı dolduğunda  uyarı ışığı ve otomatik kapanma

Çevre dostu R134A gazı

Kolay bakım

Sessiz Çalışma

2 yıl Garanti
« Son Düzenleme: Şubat 07, 2010, 11:56:53 Gönderen: Hakan Zorlu »
S/Y Maşallah - Setur Yalova Marina D 05
*

    Çevrimdışı Kerim Dişbudak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.239
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul & Girne
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #27 : Şubat 07, 2010, 22:35:49 »
Bu arada küşük bir not hem HakanZ 'e hemde dehumidifier alacaklara, yazın da bu cihazı çalıştırarak serinlemede fayda sağlarsınız, ortam sıcaklığını azaltmaya çok etkili olmaz ancak relative  nemi azaltacağı için "ıslak" olmayacaksınız, "hissedilen sıcaklık" okunan sıcaklık olacak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan bu yaz sıcaklar kavurunca Maşallah'tayım, ona göre...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 07, 2010, 22:36:12 Gönderen: Kerim Dişbudak »
S/Y Dogi TUR 3644
*

    mıstafa balta

Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #28 : Şubat 07, 2010, 23:55:41 »
bak bunu düşünmemiştim hiç. havada ki nem ısıyı arttırır.( ya da sıcaklığı, her neyse).

nemi alırsan ısıyı düşürürsün. demek ki yazın da  faydalı bu   gavur icadı makine. vay be. neler yapıyolar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
« Son Düzenleme: Şubat 07, 2010, 23:56:11 Gönderen: Mustafa Aziz Çınar »
*

    Çevrimdışı Kerim Dişbudak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.239
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul & Girne
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #29 : Şubat 08, 2010, 00:00:05 »
Mustafa korsanım burası çok akdemik olacak ama ısı, bir enerjidir, ve birimi de kaloridir, nemi alınca ısı düşmez, ancak yüksek nemden kaynaklanan aşırı su kaybı azalır ve daha "ferah" hissedilir, pişik olmaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Dogi TUR 3644