0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. Z.

12V LPG gaz kesme valfini nereden bulabilirim. Teknemde piknik tüpü ile çalışanbir ocağım var ve genelde Amerikan teknelerinde zorunlu olan ve bir çok charter teknesinde bulunan gaz kesme valfini nereden bulacağımı merak ediyorum. Şu ana kadar bulamadım bulduğuma da €400 dediler (bulamamak o fiyattan daha iyi çünkü basit bir devre ve valf)

Amacım düğmeyi açık konuma getirdiğimde ocağa gaz gelecek. Kapalıya getirdiğimde ne yapması gerektiğini söylememe gerek yok sanırım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    C. B.

Hakan "selenoid" denen bişi mi vardı?
Doğru mu hatırlıyorum? Ya da bu başka bişi mi idi?


*

    K. D.

Sevgili arkadaşlar sanırım oto LP:G tankı montajı yapanlard a bu valf var  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yani Hakan senin uzamnalık alanın  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    K. D.

Sayın Baygün "selenoid " yine tam isabet  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayın Baygün "selenoid " yine tam isabet  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

doğrudur, selenoid, hortum çapı bildirirseniz uygun fiyatla tedarik edebilirim.

not:
yanlış anlaşılmasın, soğutma işiyle iştigal ettiğimiz için sürekli kullandığımız bir parça, doğrudan distribütöründen tedarik ettiğim için daha uygun fiyatlara alabilmekteyim.
« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2010, 09:02:49 Gönderen: Ömer Barlas »

*

    H. E.

Selonoid denen vanalar elektirkle açılan kapanan şeyler. Elektriği verince açılıyor ya da tam tersi kapanıyor. Anlamadığım bunun gaz kaçağıyla ilgisi ne? Tek başına bunu takınca sadece valfi açıp kapayacaksınız. Ha gaz kaçağını algılayıp bir devreyi kesen bir algılayıcı olsa anlayacağım da... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. D.

Kesinlikle haklısın, ancak bazı selenoid vanalar ki bunlar daha çok endustriyel mutfaklarda kullanılıyor, gaz kaçağıi deprem , yangın gibi değişik sensorlarden gelen bilgiler ile de kapanabiliyor, bence Hakan Z 'de sanırım bunlara parmak bastı, bence teknede en iyisi gazmusluğu kapalı tüp.Her gün çıkarken kontrol  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2010, 09:11:25 Gönderen: Kerim Dişbudak »
*

    Ö. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selonoid denen vanalar elektirkle açılan kapanan şeyler. Elektriği verince açılıyor ya da tam tersi kapanıyor. Anlamadığım bunun gaz kaçağıyla ilgisi ne? Tek başına bunu takınca sadece valfi açıp kapayacaksınız. Ha gaz kaçağını algılayıp bir devreyi kesen bir algılayıcı olsa anlayacağım da... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

doğalgaz için böyle sistemler var, ancak LPG için var mı yok mu bilemiyorum, araştırmak lazım, ancak dediğiniz doğru, entegre bir sistem çok daha mantıklı.
*

    M.

Hakan Z adına konuşmamayım ama galiba selenoid ihtiyacı tembellik sebebi ile...
Bende tüp ayrı bir kutuda ama vanası her daim açık. Her seferinde kim açıp kapamakla uğraşır ki?
Ama selenoidle işim olmadığı her an kapalı tutabilirim. Buna ilaveten bir de 12v gaz alarmı da olmalı.
Bunları entegre edecek 12v'luk bir sistem yoktur herhalde (milyon dolarlık yatlar hariç)

Bir soru daha; LGP havadan ağır olduğu için dibe çökecek. Evlerimizde bir kaçak olduğunda "kapıyı açıp süpürün" derlerdi; peki teknenin sintinesinden nasıl dışarı atılır bu gaz ?
« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2010, 09:27:07 Gönderen: Mehmet Atay »
*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...bence Hakan Z 'de sanırım bunlara parmak bastı, ...

Bırak kardeşim neye parmak basacak? Bu HakanZ ve AteşK kişisi "tekneye para harcanacak yeni bir ıvır zıvır olsun da biraz daha neşelenelim"in peşindeler... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. D.

Dogi'de tüpler bir yuva işinde sançak portuç da ve bu yuvaların altında hortumlarla gaz çıkışı dışarı tahliyesi için bir yontem uygulanmış nacak ne kadar çalışır emin değilim. Bence teknelerde gaz sensoru daha faydalı olur en azıdan jurnal eder.
*

    Ö. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bunları entegre edecek 12v'luk bir sistem yoktur herhalde (milyon dolarlık yatlar hariç)

Çok kolay bir şekilde 12V ve selenoid ile entegre edilebilecek bir cihaz buldum, röleleri de mevcut, böylece selenoidi kolayca kumanda edebilir;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...peki teknenin sintinesinden nasıl dışarı atılır bu gaz ?

En az 300 Avroluk, kıvılcım çıkarmadan çalışan, kapalı motor hazneli bir elektrikli fan-hortum sistemi vardır muhakkak. Biraz bekleyelim Hakan Z veya AteşK (muhtemelen ikisi birden) bulup alırlar birkaç gün içinde  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. Ç.

Denk geldi, hafta başı bu konuda blog yazmıştım: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

HknZ, Amerika'da valfli, contalı kapaklı tüp kutusu sistemi bile daha ucuza satılıyor be! Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Tüpün deniz seviyesinin üstünde kapalı bir kutuda olması ve altındaki bir delikten gazı denize tahliye etmesi iyi bir önlemdir. Bu önlem sadece tüp kapalı iken (ekl ilie veya elektrikli valf ile) tekneyi korur. Tüpten ocağa ulaşıncaya kadar kullanılan borular çatlayabilir daha da önemlisi, hareketli ocaklarda ocak bağlantısının yapıldığı hortum zamana bağlı olarak eskir ve yarılabilir. yeni teknelerde bu hortumun miyatlı olduğnun gördüm, yani ilaç kutularının üstünde olduğu gibi son kullanma tarihi var ve değiştrilmesi gerekiyor.

Tekne içe dolan gazı tahliyesine gelince:

1. Bir sistem kurmak istiyorsanız, benzin motorlu teknelerin motor havalandırmasında kullanılan fanları kullanabilirsiniz. Bu fanların motor kısmı izolelidir, yangına sebep olamdan yanıcı gazlzrı ortamdan uzaklaştırılar.
2. Amaç olduğunda gazdan kurtulmaksa, sintinenizi boşaltmak için kullandığınız kapları kullanabilrsiniz. Eğer çok fazla gaz olduğuna inanıyorsanız. Kova ile su alırmış gibi tekne içindeki gazı alın ve dışarı boşaltın. Oldukça uzun ve yorucu olmakla beraber içerideki gazın büyük çoğunluğunu bu yolla atabilrsiniz. Daha sonra sintinenizi boşaltmalk için kullandığınız daha küçük kapları kullanın. En son ise sintine pompanızı susuz çalıştırabilrisniz. Dalgıç pompa esasına göre çalışan bu pompalar su geçirmz olduğu gibi gazı da geçrimez. Su kadar verimli çalışmasa bile gazın son kalan kırıntılarını atacaktır.
3. En kolay yöntem. Baş üstüne geçin, bir kibrit çakın ve heçlerden veya lumbozlardan birinden içeri atın. Tekne içinde kesinlikle gaz kalmaz.  Sizde umarım çok fazla yanmazsınız.