0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Teknede Toprak hattı görevini nasıl yapar?Yani 220 volt elektrik kullanan bir aletimiz arıza sebebi ile gövdesine elektrik akımı verdiği zaman bu akım toprak hattı sebebi ile akım topraga akar ve ilgili sigorta atarak elektrik akımını keserek üzücü olayların olmasına manı olur.Peki teknede toprak hattı akımı nereye akıtacak?
Teknede izolasyon trafosu galvanik etkiden korunmak için önemli bir yöntem olsa da kişi çarpılmasınıa çözüm değildir. Sanırım kaçak akımdan korunma sistemi daha iyi korunma sağlar. Elektrik girişine bağlanan hassas bir sigorta sistemidir. Tekneye gelen akımın faz ve nötr hatlarından düzgün geçtiğini kontrol eder ve toprak hattından çok düşük akım bile geçse devreyi keser. Sanırım artık evlerde tüm elektrik girişlerine takılıyor. Galvanik korunma içinse tüm teknelerin galvanik izolatör taktırmasını öneririm. Galvanik akımları (düşük voltaj) geçirmezken toprak hattından geçecek kaçak akımı geçirir.
Ahmet abi ben iyi anlatamadim,hani marinalarda genelde 2 cesit giris oluyorya, genelde 16a lik oluyor, ama bazi yerlerde 32a lik baglanti imkanida oluyor ya.Benim 2 kablo dedigim, hepimizde olan iki cesit kablo var, ben tek birini bagliyorum sebeke ceryanina, ya 16a yada 32a.16a lik kabloda bence hersey normal (akü sarji) normal ilerliyor.Halbuki 32a olan kabloyu tekne-sebeke ceryani bagladigimda Akü monitorda akü doluluk orani 14.7 lere cikiyor, 1-2 saat sonra normale yani 13.8v göstermeye basliyor.Acaba o anki gelen güc fazla oldugu icin hizli mi dolduruyor diye düsünüyorum.@Selcuk korsanim, dediginiz gibi bir süre sonra her iki kabloylanda ayni neticeye, gösterge neticesine ulasiyorum, sadece ilk 1-2 saat farlilik oluyor.