0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.268
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #390 : Haziran 20, 2019, 14:25:12 »
Nedim selam ,
start aküsünden o yükleri alman daha doğru.

Izole et startı ,tek şarj şebekeden ve alternatorden olsun
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Murat Erciyes

  • * Gezgin Korsan
  • 721
    • Yaşadığı Şehir
  • Bodrum
    • Tekne Adı
  • Balım SY, Karacasöğüt MÜÇEV
Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #391 : Haziran 21, 2019, 10:13:28 »
Bu konuda herkesi çok meşgul ettim, ama bir soru daha. Alternatör beslemesini iki çıkışlı izolatörden servis ve motor akülerine ayrı ayrı getirdik, bağladık. Aküler bağımsız. Alternatörün hissedici ucu bir tane. Bu ucu bir aküye bağlasam, diğerini şarj ederken, ucun bağlı olduğu aküyü referans almayacak mı? Ucu her iki akü grubuna da bağlasam olmayacak? Ne dersiniz?
Murat Erciyes - Balım SY
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.268
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #392 : Haziran 21, 2019, 11:22:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konuda herkesi çok meşgul ettim, ama bir soru daha. Alternatör beslemesini iki çıkışlı izolatörden servis ve motor akülerine ayrı ayrı getirdik, bağladık. Aküler bağımsız. Alternatörün hissedici ucu bir tane. Bu ucu bir aküye bağlasam, diğerini şarj ederken, ucun bağlı olduğu aküyü referans almayacak mı? Ucu her iki akü grubuna da bağlasam olmayacak? Ne dersiniz?

sıradan iki yollu akü izolatör diyot grubunuz var ,  referansı herhangi bir aküye  pratikte bağlamanıza da gerek yok.

Alternator zaten hedef gerilim 14 kusurde sürekli sabit çıkış verir . Akü de alacagını alır ,doluysa da alternatorden bir şey çekmez. Böylece tekneye ekstra bir yük binmez.

Biraz akıllıları var ,Alper'in dedigi alternator gerilimine,akü sıcaklıgına vs bakıp  ,alternator saçma yüksek bir gerilim üretirse aradaki akım yolunu kesiyor vs. Ama   4 katı pahalı lanet sey. Gerilim düşmüyormuş falan fistanda deniyor ama görmek lazım



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.501
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #393 : Haziran 21, 2019, 11:24:48 »
Sadece tek bir referans ucu dikkate alınır. Uygulamada daha fazla deşarj olan tenvirat aküleri kullanılır. Klasik alternatör regülatörleri, akü üzerindeki voltajı sabit tutmak için tasarlanmıştır. 14V üzerinde bir değerde sabit tutarlar, bu nedenle hissedici ucunun nereye bağlandığı çok da önemli değildir. sonuçta izolatör sonrası yani akü üzerinde sabit voltaj olmasını sağlar.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.