Cumhur Ayvazoğlu ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.333
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #15 : Kasım 03, 2009, 01:23:23 »
Kadir,

Bu jelkot macun gibi birşey midir? Yani tüm tekne yüzeyine tekrar kaplama - sıvama olasılığı olan birşey mi? Yoksa lokal yapılacak bir şey midir?
S/Y Maşallah - Setur Yalova Marina D 05
*
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #16 : Kasım 03, 2009, 01:58:58 »
Hakan cım...Tekneye rengini veren jelkot dişi kalıba elyaf döşenmeden  elyaftan önce sıvanıyor...tekne kalıptan çıkınca en dış kısımda jelkot oluyor...dişi kalıp daha önceden üzerinde çok çalışıldığından(polish,ince zımpara vs) kusursuz olduğu için tekne kalıptan çıktıktan sonra zımparaya falan gerek kalmıyor...

Yıllar geçip sürekli yapılan pasta ile jelkot incelipte bozulmaya başlayınca,işte o zaman macun ve boya yapılıyor...

Tabii ozmoz oluşursa da jelkotu tamamen (yada kısmen) sıyırıp,taşlayıp benzer işlemler yapılıyor.

Tekneye yeni baştan jelkot uygulamak imkansız değil ama çok zor...Yapım aşamasında ise daha kolay...sonradan jelkot uygulayanlarda var ama ilk baştaki pürüzsüzlük sağlanamıyor...İşçilik çok uzuyor...


En çok uygulanan yöntem epoksi ile sıvayıp üzerine poliüretan (doğru tabirmi bilemiyorum) boya atılıyor...
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.333
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #17 : Kasım 03, 2009, 02:24:51 »
Hep merak ettiğim bişiydi bu jel kot ne menemdir diye, çok teşekkür ederim Kadir korsan

(rol yapmayalım yahu iki saattir özel mesajla jel kot sorularımı yanıtlıyorsun burada kibarlık yaptık genelde ama allah razı olsun. Özelden jel kot konusundaki bilgilendirmen için verdiğim içine su katılınca beyazlayan o garip sıvı sözü bakidir haberin ola Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
S/Y Maşallah - Setur Yalova Marina D 05
*
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #18 : Kasım 03, 2009, 02:48:20 »
Len sana ne diyim ben...Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA

*

    Çevrimdışı Kerim Dişbudak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.239
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul & Girne
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #19 : Kasım 03, 2009, 09:13:44 »
JelKot WM de küçük tüp şeklinde var ve gayet başarılı,

S/Y Dogi TUR 3644
*

    Çevrimdışı Özden Oğul

  • * Gezgin Korsan
  • 2.315
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • Destiny , Foça
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #20 : Kasım 03, 2009, 10:08:20 »
Tecrübeli abilerimden kime sorduysam,jelkot çok kötü durumda değil ise polyester teknenin boyanmasının tavsiye edilmediğini söylediler.Sanırım otomobillerdeki gibi,boyandıysa vardır bir hikmeti diye teknenin ikinci el değeri düşüyor.
Teknenin tamamen tekrar jelkotla kaplanması ise Kadir Korsanın dediği gibi çok işçilik isteyen bir iş olduğundan son çare olarak boyamak mümkün.Benim teknenin de,karaya alındığında yapacağım pasta-cila işlemi sırasında ortaya çıkacak boyanıp boyanmayacağı.

Bir soru da benden:Scorcher'ın küpeşte kenarlarında bulunan ahşap yumrular çürümüş.Tekrar ahşap yapmak yerine alüminyum ray üzerine geçen lastik tavsiye ettiler.Ne dersiniz?
Hiçbirimiz hepimiz kadar akıllı değiliz.
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #21 : Kasım 03, 2009, 13:37:34 »
Gitmeyen leke ve paslar için cilit bang, ama fısfıs olanı değil konsantre olanı.  oksitlenmiş sarı parçaları bile pırıl pırıl yapıyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #22 : Kasım 03, 2009, 14:25:41 »
Özden Korsan,
Benim teknede yapıldı bu, alüminyum ray üzerine geçen plastik. Çok kötü durmuyor, kötü ahşaptan iyi. Bu daha ucuz bir yol mu kullanım kolaylığı mı sağlıyor sorularının cevabını bilmiyorum çünkü tekneyi alır almaz ustanın tavsiyesiyle böyle yapmış idik. Şimdi havuzluktaki dolaplara bir tatlı su girişi var yağmurda. Nereden geldiğini bir türlü bulamıyorum. Alüminyum ray ve plastik arasında bazan su birikiyor buradan olabileceğini sanıyorum. Ben de tekneyi karaya aldırdığımda buranın daha iyi yalıtılması için ustayla konuşacağım.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Özden Oğul

  • * Gezgin Korsan
  • 2.315
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • Destiny , Foça
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #23 : Kasım 03, 2009, 15:25:52 »
Hüsne,
Teknenin profilden Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bir fotoğrafı var mı?Son karardan önce eşimin de estetik konusunda onayı için kullanacağım.Bu arada teknen lacivertti sanırım.Fotoğraflarda çok güzel görünüyor.Benimki gözüme çirkin göründü senin tekneyi görünce. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hiçbirimiz hepimiz kadar akıllı değiliz.
*

    Çevrimdışı Umut Pelit

  • * Gezgin Korsan
  • 1.192
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul- Ümraniye
    • Tekne Adı
  • S/Y Mojito, İstanbul Viaport Marina
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #24 : Kasım 03, 2009, 15:38:18 »
Hüsne Abla offline şu anda ben söyleyeyim teknesi lacivert Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap linkindede BORA BORA-1'in resimi var
*

    Çevrimdışı Özden Oğul

  • * Gezgin Korsan
  • 2.315
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • Destiny , Foça
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #25 : Kasım 03, 2009, 15:45:07 »
Umut,
teşekkür ederim.O fotoğrafları görmüştüm.Ancak ışık yetersiz olduğu için bahsettiğim lastik kuşak çok detaylı görünmüyor.Belki Hüsne'nin elinde daha iyi görebileceğim fotoğraflar vardır. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hiçbirimiz hepimiz kadar akıllı değiliz.
*
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #26 : Kasım 03, 2009, 15:52:18 »
Valalhi bu iş birazda komşunun tavuğu gibi bir mesele...

Ben Celal'in teknesine hayran hayran bakarken o da benimki için öyle düşünürmüş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Scorcher'lar asla çirkin değillerdir  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #27 : Kasım 03, 2009, 16:02:33 »
Scorcher dünyanın en güzel teknesidir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.227
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Gelcoat Tamiri Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #28 : Kasım 03, 2009, 20:50:50 »
Gelcoat tamiri şöyle yapılmalı :

1. Çatlakların bulunduğu bölge iyice temizlenmeli ve yağdan pastan arındırılmalı. Bu iş için aseton uygundur(her hangi bir hanımdan temin edilebilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

2. Gelcoat malzemesi (iki bileşenlidir ve uygun oranlarda, tarifinde yazıldığı gibi karıştırılmalıdır) çatlakların bulunduğu bölgeye mümkünse ahşap bir spatula ile sürülür. Elde edilen yüzeyin çok düzgün olması gerekmez. Hava sıcaklığı kür süresini etkiler. Ortam ne kadar sıcaksa malzeme o kadar çabuk kürlenir.

3. Malzeme sürülen bölgenin üstü bir asetat filmi ile kaplanmalı ve filmin etrafı kağıt bant ile kapatılarak yüzeyin hava ile temas kesilmelidir.

4. Ara sıra film kaldırılarak sertleşmenin kontrolu tırnak ile yapılır.

5. Kür tamamlanınca filmi kaldırıp, yüzeyin ıslak-kuru ince zımpara ile zımparalanması gerekir.

6. Pasta ile cila yapılarak işlem tamamlanır.
*

    Çevrimdışı Numan Badem

  • * Gezgin Korsan
  • 24
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Tekne yüzeyindeki PAS :( ve JelKot Tamiri?
« Yanıtla #29 : Kasım 03, 2009, 22:59:33 »
Pas lekesi, hepimizin bildiği gibi demir oksit lekeleridir, demir oksit kimyada inorganik maddeler grubunda yer alır ve kural der ki; benzer, benzeri çözer. Buradan yola çıkarak inorganik bir çözücü yani kısaca inorganik asit türevleri lekede başarılı işler çıkarır.
Özellikle seyreltik fosforik asit pas lekelerinde iyi sonuç verir. ( kumaştaki pas lekeleri dahil). Fosforik asit bulamazsak, seyreltik %5-10 luk sülfirik asit te iş görür. Sülfiriği neren bulalım derseniz akücülerde. Dikkat edeceğimiz nokta, asit ve mahdumlarının metal aksam ile fazla haşır neşir olmaması.  Oldu ise bol su ile metal aksamın pasifize edilmesi önemli.
Pasta cila veya benzeri ince granüllü temizlik malzemelerini her kullandığımızda yüzeyden 5-10 mikron tabakayı yediğimizide unutmamalıyız.

İş güvenliğini atlamayalım asitlerle, bazlarla boyalarla uğraşırken koruyucu ekipman(gözlük-eldiven-sentetik geçirimsiz tulum vb...) kullanımınada özen göstermek gerek.

Gel coat tamir işine gelirsek, kimyasal yapı olarak gel coatların çok büyük bir kısmı polyester kökenlidir. Epoksi ve poliüretan sistemlerin yapışma gücü, kopma, çekme ve aşınma dayanımları  polyester sistemlerden daha yüksektir. Tamirat yapılacak ise bu iki sistemden biri ile yapılmalıdır. Poliüretanlarda nem-su ilgisi epoksilere göre daha yüksektir bu nedenle toleranssız bir çalışma ister. Tavsiyem epoksi yönünde

Ozmos / ozmosis yok ise iş kolay; yaralı bölgeyi zımparala ( gelcoat hasar durumuna göre kademeli zımpara yapılabilir) epoksi astar ile astarla,( epoksi vernikte veya elyaf sarma reçineleri aynı işi görür) yüzey tesfiyesi ihtiyacı var ise epoksi macun ile tesfiyeyi yapmalı kuruma tamamlandıktan ince zımpara işçiliği bittikten  sonra epoksi son kat boya ile 2 kat boyanmalı.

Ozmos var ise; formda 9 martta yazmışım onu ilave etmek istiyorum,

kavramsal başlayayım;
Katı maddelere geçirgen olmayan bir membrandan, çok yoğun ortamdan az yoğun ortama su molekülleri geçişine ozmoz denir. Aslında ozmoz deyimini okulda sadece sıvı içinde sıvı diffüzyonu için kullanılırdık:)

Fiber tekne yapısına su girmesi ile teknenin yıpranmasına ve/veya şeklinin bozulmasına da ozmoz diyoruz. (ozmoz tanımının tam tersi oluyor, az yoğun ortamdan çok yoğun ortama geçiş )

Yıpranma ve şekil bozukluğu özellikle su kesmi ve karinada kabarcık (blister) oluşumu ile karakterizedir..Bu kabarcık oluşumuda aslında bir kimyasal reaksiyon sonucu oluşuyor şöyle ki ; fiber tekne yapımında kullanılan polihidroksi alkoller, alkali metallerle ve halojenürlerle hidrojen çıkarırlar ve su ile hidrolize olurlar (NaCl: tuz = Na: sodyum alkali metal – Cl: klor halojenür ).
Ozmoz için gerekli 2 bileşen var; biri çatlak, kapiler boşluk vb. içeren yüzey, diğeri ise tuzlu su ( tatlı su fiber teknelerde ozmoz daha az yaşanır) bu iki bileşen bir araya gelmesi kaçınılmaz ozmoz ama daha tehlikelisi dışarıdan izlenemeyen lamine elyaf tabakaları arasında kadar inmiş olan ozmoz, bu da gövdeye vurularak boş ses ve tok sesler izlenerek basit tespit yapılabilir.

Tedavisi kesinlikle var;
-sağlam zemine kadar temizle
-tatlı su ile birkaç kez yıka
-tuz ölç
-kurut
-nem ölç
-tamiratları yap
-boya (epoksi astar + epoksi macun + epoksi son kat veya gelcoat – karinada zehirli astarı + zehirli)