Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Efe Sarıoğlu - Aralık 07, 2020, 10:59:58
-
Merhabalar.
Tekneyi karayı aldık, motor, şanzuman bakımı, zehirli boyası, güverte ve borda pasta cila işlemleri, vanaların değişimi, tutyaların yenilenmesi, tatlı su tesisatının yenilenmesi(kaçak var), yelkenlerin elden geçmesi, arma ayarlarının kontrolü gibi işlemler yapılacak. Bu işlemleri ilk defa yaptıracağım, bu sebeple tüm öneri ve yönlendirmelere açığım. Geko rehberde pek çok seçenek var ancak yine de Marmaris bölgesinde özellikle önereceğiniz ustalar ve firmalar varsa paylaşırsanız çok sevinirim.
Vanaları değiştirecek usta "Abi neden zehirli sürülmeden değiştirmedik bunları?" ya da
Boyayı yapacak usta " Abi neden motor bakımlarını boyadan önce yaptırdın?" vsvs gibi sorular ile karşılaşır mıyım?
Yukarıda saydığım işlemler için nasıl bir sıra izlenmeli?
-
Arma ayarı suda yapılır karada değil, yelkenleri karaya çıkmadan önce söktüyseniz bakıma gönderebilirsiniz, sarma ana yelken ve genova karada indirilmez çünkü önce açılmaları gerekir ve bu işlem karada yapılmamalıdır.
-
Arma ayarı suda yapılır karada değil, yelkenleri karaya çıkmadan önce söktüyseniz bakıma gönderebilirsiniz, sarma ana yelken ve genova karada indirilmez çünkü önce açılmaları gerekir ve bu işlem karada yapılmamalıdır.
Yelkenleri karaya almadan önce sökecegim, arma ayarlarını da en son, yeni sezon başlangıcında tekne suya inince yaptırayım.
İlk ve son yapacağım işlemler bunlar olacak peki aradakilerde nasıl bir sıra izlemeliyim?
-
Sanırım bu en iyisi :)
https://www.gezginkorsan.org/forum/gekopedia/tekne-kislama-icin-karaya-alinirken-yapilacak-isler/
-
Su alrtı bağlantıları ve vanalar değişecekse, zehirli öncesi yaptırmakta yarar var. Vanaları söktükten sonra deliğe bir iki kat epoksi boya sürmek iyi bir fikir olabilir. Aslında sıralama bu açıdan fark yaratmaz ama ama flanşların çevresinde oluşturabileceğiniz zehirli boya onarımından kaçınmış olursunuz.
Tekne gövdesinde tutya varsa temiz kalmasını kolaylaştırmak için zehirli sonrası takılması doğru olur.
-
Sanırım bu en iyisi :)
https://www.gezginkorsan.org/forum/gekopedia/tekne-kislama-icin-karaya-alinirken-yapilacak-isler/
Recep Abi Hakkı Korsanın listesi başucu kaynağı gibi ama daha çok karaya almadan önce yapılması gereken işlemleri içeriyor, ayrıca bu kadar detaya inebilmek için karaya almadan önce 10 gün gidip teknede yaşamak lazım, ben de öyle bir zaman maalesef yok ama elimin erdiğini zaman yettikçe yapacağım:(. En iyi ihtimalle 1 gün önceden gidip yelkenleri söküp, vanaları kapatır, tekneyi boşaltırım diye düşünüyorum. Bu hafta Marmaris full yağmurlu, muhtemelen önümüzdeki hafta ortası karaya alabilceğim.
-
Su alrtı bağlantıları ve vanalar değişecekse, zehirli öncesi yaptırmakta yarar var. Vanaları söktükten sonra deliğe bir iki kat epoksi boya sürmek iyi bir fikir olabilir. Aslında sıralama bu açıdan fark yaratmaz ama ama flanşların çevresinde oluşturabileceğiniz zehirli boya onarımından kaçınmış olursunuz.
Tekne gövdesinde tutya varsa temiz kalmasını kolaylaştırmak için zehirli sonrası takılması doğru olur.
Sail drive keçelerin değişimi için boya öncesi veya sonrası gibi bir tavsiyeniz olur mu Ahmet Korsanım?
-
Saildrive zehirlisi atılmadan önce yapılsa iyi olur
-
Efe kaptan tüm işlerimi Marmaris de Murat Saraç yapar. 0533 372 98 71. Benim ismimi verebilirsiniz. Tüm iş türlerini yapabilir.
-
Efe kaptan tüm işlerimi Marmaris de Murat Saraç yapar. 0533 372 98 71. Benim ismimi verebilirsiniz. Tüm iş türlerini yapabilir.
Dün sabah itibari ile tekneyi karaya aldim. Yelkenleri uksailmakers a teslim ettim. Şimdi öncelikle motor ve boya işlerini yaptıracağım. Marinadaki komşularım Marmariste ustalarin cok genis bir fiyat aralığında çalıştıklarını, bazılarının fahiş fiyatlar verdigini bu sebeple birkac Usta'dan fiyat almadan is yaptirmam konusunda beni uyardilar. Tavsiyeniz icin cok tesekkur ederim. İlk kontakt kuracağım kisi sizin tavsiye ettiğiniz usta olacak.