Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Ali Hakan Öztahtacı - Eylül 05, 2018, 18:56:07
-
Merhaba,
Teknemde 2 adet Eberspacher Airtronic ısıtıcı mevcut. Bu ısıtıcıların kumanda panellerinin programlanabilir özellikli, uzaktan kumandalı, telefonla kumandalı gibi farklı özellikde olanları var.
Mevcut paneli programlanabilir kumanda paneli ile değiştirip özellikle kışın tekneye gidemediğim zamanlarda (İstanbul-Marmaris) otomatik havalandırma ve rutubet önleme gayesiyle , haftanın belirli günlerinde ve belirli zaman aralığında programlayarak (örneğin; pazartesi ve perşembe, saat 9-10 arası gibi) ısıtma yada sadece fan fonksiyonunu ayarlamak üzere mevcut ısıtıcımı kullanmak fikrindeyim. Teknemde güneş panellerim de mevcut. Akü problemim de olmayacak.
Eberspacher ısıtıcıların güvenlik donanımlarıda var, yani yakıt, ateşleme arızaları, aşırı ısınma vb sorunlarda cihaz otomatik kapanıyor.
Aramızda benzer yöntem kullananlar varmıdır?
Sizce randıman alabilirmiyim?
Aklıma gelmeyen muhtemel sorunlar neler olabilir?
Deneyimli arkadaşların yorumları için şimdiden teşekkürler.
-
Havalandırma teknede sürekli olmalıdır. Küf oluşumu kısa sürede ortaya çıkar ve çıktıktan sonra o küf ortadan kalkmaz. Pasif olarak manika vs gibi önlemlerle tekne içi sürekli havalanacak halde olmalıdır.
-
(https://s33.postimg.cc/iiplzw3nv/0_AD44938-_DC6_D-417_F-_A424-05274023_F2_CD.jpg) (https://postimg.cc/image/iiplzw3nv/)
Teknemde iki adet bu havalandırmadan mevcut ... yeterli olmayacağını düşündüğüm için ekstra fikir üretmiştim.
-
Bu tür havalandırmalar düşündüğünüz gibi az gelebilir. Teknelerde elektrik kaynağı artııkça doğal havalandırmalar oldukça azaldı.
-
Kerim Dişbudak korsanla şöyle bir sistem yapalım dedik.
Teknenin sürgülü giriş kapısı bende 3 parçalı. Bunlardan birine içeri, birine dışarı hava üfleyen fan koysak havayı devamlı sirküle ederek nemi önler mi? Önlerse; emme mi yoksa üfleme mi üstte olacak?
-
Kerim Dişbudak korsanla şöyle bir sistem yapalım dedik.
Teknenin sürgülü giriş kapısı bende 3 parçalı. Bunlardan birine içeri, birine dışarı hava üfleyen fan koysak havayı devamlı sirküle ederek nemi önler mi? Önlerse; emme mi yoksa üfleme mi üstte olacak?
Maşallah'ta manika yok mu?
-
Hakan Kardeşim motor bloklarında ki blower sisteminde olduğu gibi kışlamaya bırakılacak teknelerde sadece tekne içindeki havayı emip dışarı atan bir fan yeterli olur.İçerdeki basınç düştükçe tekne içine doğal olarak taze hava girecektir.Nem genelde tekne zemininde daha etkili olduğundan (suya yakın) emiş ne kadar zemine yakın olur ise sirkülasyon o kadar iyi olur.
-
Maşallah'ta manika yok mu?
Vardı yıkarken ve yağmurda su alıyor diye sökmüştüm :(
-
https://www.marintekstore.com/?catId=112&gId=2316&pId=5485
Bundan takılı bizimkinde, su falan girmiyor. Fazla su geldi mi kendini kapatıyor.
-
Başlıklarını çalmışlardı benim, demek fiyatından dolayıymış. Ondan su aldı demek
-
Başlıklarını çalmışlardı benim, demek fiyatından dolayıymış. Ondan su aldı demek
https://www.marintekstore.com/index.php?pId=1939&gId=819&catId=113
Biri solar 3 tane var, gözüm gibi bakıyorum. :D
-
Havalandırmanın etkili olabilmesi için emiş ve üflemenin teknenin iki ucunda olması gerekir ki bir taraftan giren hava diğer uçtan çıkıp tüm tekneyi havalandırsın. İçeride fabrika çalıştırmıyorsanız, fanlardan biri yeterli olur, emişe fan koyasanz, egsoz zaten kendiliğinden olur, tersi de olabilir. Bana göre hava kanallarını biiri başta diğeri kıçta olmalı, bu koşullarda fan çok gerekmeyebilir, manikalar rüzgarın etkisi ile havayı içeri verir ve atar. Baştaki manikanın havayı atacak, kıçtakinin emecek şekilde olması hava dolaşımını arttırır.