0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. D.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #15 : Ocak 25, 2010, 19:31:31 »
Bence Direk zaren orijinal bir deðil,
zaaten sonradan takýlýyor,
Tekneler otomobil gibi deðil ki, kabuk imalatý dýþýnda bütün donanýmlarý dýþarýdan saðlanýyor ve üzerinde de donanýmý üretenin ismi yazýyor tekne kabuðunu dökenin deðil , bu sebeple sökülmesi, takýlmasý aýp deðil, mesala, Turhan Akman korsaným benim komsumdur C1'den sürekli takar söker direðini, güneye tekne yüzerek gider, kuzeye karadan kamyon sýrtýnda Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap


*

    M. E.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #16 : Ocak 25, 2010, 20:44:29 »
Ben bu direk sökme takmasýyla ilgilii bu konuþmalarda gözüme takýlan 2-3 hususa deðinecektim, müsade ederseniz...

Birincisi Noyan Korsan, aðzýndaki baklayý çýkartmadýkça ona tam anlamýyla yardýmcý olamayacaðýz belli ki...  )))
Söküme gelince, Arþimed'in dediði gibi "il nomine punta süperior stabila di marina, este mi sokari et takari vos direki"...
türkçesi þööeyle  bana marinada tekne direðinizden yüksek sabit bir nokta verin, dünyayý pardon direðinizi söküp takiiimm

optimist ýskaçalarýyla bizim kullandýðýmýz güverte üstü ýskaçalarýn alakasý yoktur, sevgili Emreciðim çünkü malumun, senin de belirttiðin gibi ön arka ýstralya ve çarmýklar yoktur optimistte... bizim tip teknelerde o derece oyuklara kovuklara falan gerek yoktur.

tekne direði sökerken ve takarken mesele direði yerinden çýkartmak falan deðildir tüm içinden geçen telleri ve halatlarý-mandarlarý abramaktýr, onun için çoðu direk dibine (özellikle elektrikle ilgili) ajutajlar falan yapar duru...

su kaçýrmasý da Çömlekçi korsnýn dediði gibi, omurgaya kadar inmiyorsa pek söz konusu olmuyor... onlar da bir takým körükler mörükler var, söküp takmasanýz bile sorun zaten... yani su kaçýrmasý açýsýndan,

gelelim direksiz teknenin sallanmasýna...
bu gerçekten hiç aklýma yatmadý, eðer bizim tip gezi-yarýþ için dizayn edilmiþ yatlar mevzu bahis edildiyse, nasýl olur merak ettim doðrusu...
Emre Korsan'dan bu tecrübeyi ya da intibayý nasýl edindiðini öðrenmek isterdim




« Son Düzenleme: Ocak 25, 2010, 20:44:54 Gönderen: Mehmet Erem »


*

    N. B.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #17 : Ocak 25, 2010, 21:04:01 »
Merem Korsaným,

La finu palla chestum! 

Latincem sizinki  kadar uzun cümle kurmaya yetmez. O yüzden þu Fransýzca! sözle, söze girdim.
Dilimin altýnda bir þey yok. Çakýr Korsan habire teknenin direðini söküp gemiye yüklemekten bahsediyor.
O yüzden merak ettim. Ben bir teknenin direðin sökülüp takýldýðýný farkedersem aklýma türlü türlü þeyler gelir.
Bu durum belki baþkasýna normal gelebilir. bilmiyorum.

Hani vardýr ya " Doktordan" "Garaj arabasý" " Sigara içilmemiþ" mantýðý..


*

    E. Ç.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #18 : Ocak 25, 2010, 21:34:17 »
Bi kaç cümlede ben yazayým barii.. Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap

Önce direk sökme mevzusunun nereden geldiðini anlatayým.

16. Yüzyýlda Ingiliz denizcilerin geliþtirdið.......diye baþlayayým dedim ama çok uzun olacak bu hikaye ben kýsa keseyim.

32' altý treylerli tekneleri güverte üzerinde getirmek maliyetli olduðundan dolayý nakliye firmalarý Ro-Ro lar ile tekne taþýmaya baþlamýþlar.

RoRo Gemilerindeki katlarýn tavan yükseklikleri dolayýsý ile direklileri kabul etmediði içinde.Direðin sökülmesini istemekteler.
Bende zaten daha önce direði sökülmüþ ve güverteye yatýrýlýp sabitlenmiþ, makus talihini kabullenmiþ yaþlý kýzlarýn peþinde olduðum için sorun yok.. Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap

Ama niyetiniz 34' üstü treylersiz bir tekne ise direði sökmeniz size extra bir maliyet getirir.Bu tekneler güverte üstü geldiði için direk sökmeye gerek yok.

Ha... Bir de hali hazýrda konteyner taþýyan gemiler var.Bazen konteylerin üzerinde motoryat taþýndýgýný gördüm ama direkli tekneyi konteylerlerin üzerine koyacaklarsa yine direði sökmenizi isterler.

Zaman sýkýntýnýz yoksa 38' teknenin direðini söküp tekrar taktýrmaya uðraþmadan (-ki ucuz bir iþ deðil) Adam gibi sudan suya iþ yapan gemiyle getirin derim kayýðýnýzý.

よろしく ...


*

    U. P.

Ynt: TEKNE DİREĞİ SÖKÜLMESİ
« Yanýtla #19 : Ocak 25, 2010, 21:35:24 »
Bizim pontonda bir tekne var tekneye bakarken dikkatimi cekti direkin iskarcaya oturma noktasinin oraya adam koli bandi sarmis bi kac kat tirstim uzaklastim aman kafama falan iner

*

    E. Ö.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #20 : Ocak 25, 2010, 22:36:02 »
Merem korsaným. iki kez dufour direði monte ettiðim için ne gibi bir sistem kullanarak direði diktiðimizi gayet net biliyorum Optimist örneðini sadece ýskaça nýn ne olduðunu bilmeyen korsanlar için biraz daha net fikirleri olmasý için verdim. ýstralya ve çarmýh telleri ile bi alakamýz elbette optimistte bu teller yok. Arþimed abiyede bi öneri, direk dikmek için illa marinada direkten daha yüksek bir sabit noktaya gerek yoktur, sancak ve iskelesinde ki yelkenli teknelerin direklerini kullanabilir   Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap
Bizim tip teknelerde o derce oyuklara kovuklara gerek yoktur, çünkü daha öncede yazdýðým gibi kovuðun içine girmiyor zaten, kovuk diye söylediðimiz yer direðin içinde kalýyor zaten. yani direk bi nevi onun içine oturuyor. tüm kablolar, baðlantýlar, mandarlar direk karadayken içinden geçirilip ayarlanýyor.
gelelim direksiz teknenin sallanmasýna  Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap
Guletçilerin birçoðu yelken kullanmamsýna raðmen guletlerde direk vardýr. bunun sebebi özellikle dalgalý denizlerde direk ve çarmýh telleri sayesinde tekne daha stabil oluyor, þöyleki çarmýh tellerinin donanýmý ve gerginliði tekneyi daha stabil tutmayý baþarýyor. direksiz bir tekne üzerinde bizzat bulundum ayrýca. eðer tanýdýðýnýz gulet kaptaný varsa arayýp bunu teyit edebilirsiniz sanýyorum.
sanýyorum açýklayýcý oldum  Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap
*

    M. E.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #21 : Ocak 25, 2010, 22:58:21 »
Sevgili Emreciðim,

arþimed abi ile ilgili mevzuun esprik babýnda yapýlmýþ olacaðýný anlayacaðýný umuyordum... ))
þahsi bir þey deðil, eðer yanlýþ örnek seçtiysem özür dilerim...

söylediklerin zaten direk ile ilgil genel geçer kurallar...

direksiz guletlerin sallanmasýyla ilgili ise doðrusu þaþýrtýcý bir bulgu. Ama mantýklý düþünürsek malum gulet ve týrhandiller bizim tip gezi standart yatlardan farklý yapýlarý var. çoðu ahþap. oldukça geniþ bir en sayesinde stabilite saðlanýyor. altta bir salma yok, aðýrlýk omurga boyunca yayýlmýþ.

bunlarýn hangisi ne kadar etkili olduðunun  bilimsel açýklamasýný yapacak tecrübem yok, belki Orhan Barut korsan aydýnlatýcý verilere ulaþýr. ben de en kýsa zamanda araþtýrýp, tatmin edici bir açýklamay ulaþýrsam dilim döndüðümce aktarmaya çalýþacaðým...

ama bizim tip teknelerde direðin olmamasýnýn stabiliteyi azaltacaðýna inanmak saflýk olur diye düþünüyorum.
bilmem anlatabildim mi? )))
*

    M. K.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #22 : Ocak 25, 2010, 23:15:05 »
Ahhhh Ahmet Çelenoðlu Korsan olsaydý þimdi.
Bir iki cümle kursaydý.( bir paragraf daha iyi olurdu )
Ama direðin olmamasýnýn stabiliteyi azalttýðý hiç sanmýyorum, ha bunu salma için deseniz mantýklý da.
Ayný zamanda guletlerde çarmýh tellerinin donanýmý ve gerginliði tekneyi daha stabil tutmayý baþarmasý,bana da pek mantýklý gelmedi.
*

    E. Ö.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #23 : Ocak 25, 2010, 23:22:16 »
Mehmet abim elbette esprik olarak anladým ama sistem buydu bizim Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap görüþtüðümüzde detaylý anlatýrým abi yada burda dilim döndüðünce açýklamaya çalýþýrým. evet bende bilimsel olarak bu konulara yaklaþamýyorum Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap ama Orhan korsanýmýn vardýr bir bilimsel açýklamasý. ve evet bizim tip teknelerde direðin olmamasý stabilizeyi azaltýyor, evet belki saf olabilir Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap evet belki genç ve hazýr asker olabilir Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap ama öyle Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap hürmetler  
*

    E. Ö.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #24 : Ocak 25, 2010, 23:24:48 »
Mete korsaným, direðin olmamasý stablizeyi azaltýyor, direksiz bir teknede seyir yaparsanýz anlarsýnýz  Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap ayrýca guletler için ise gayet mantýklý.
*

    Ö. K.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #25 : Ocak 25, 2010, 23:46:06 »
Haklýsýn Emre,  stablize sorun yaratabilir. Ama stabilitesine bir etkisi olacaðýný ben de sanmýyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap
Baðlantýlarý görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap
Mete korsaným, direðin olmamasý stablizeyi azaltýyor, direksiz bir teknede seyir yaparsanýz anlarsýnýz  Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap ayrýca guletler için ise gayet mantýklý.
*

    D. A.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #26 : Ocak 26, 2010, 10:27:34 »
Baðlantýlarý görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap
Sevgili Emreciðim,

arþimed abi ile ilgili mevzuun esprik babýnda yapýlmýþ olacaðýný anlayacaðýný umuyordum... ))
þahsi bir þey deðil, eðer yanlýþ örnek seçtiysem özür dilerim...

söylediklerin zaten direk ile ilgil genel geçer kurallar...

direksiz guletlerin sallanmasýyla ilgili ise doðrusu þaþýrtýcý bir bulgu. Ama mantýklý düþünürsek malum gulet ve týrhandiller bizim tip gezi standart yatlardan farklý yapýlarý var. çoðu ahþap. oldukça geniþ bir en sayesinde stabilite saðlanýyor. altta bir salma yok, aðýrlýk omurga boyunca yayýlmýþ.

bunlarýn hangisi ne kadar etkili olduðunun  bilimsel açýklamasýný yapacak tecrübem yok, belki Orhan Barut korsan aydýnlatýcý verilere ulaþýr. ben de en kýsa zamanda araþtýrýp, tatmin edici bir açýklamay ulaþýrsam dilim döndüðümce aktarmaya çalýþacaðým...

ama bizim tip teknelerde direðin olmamasýnýn stabiliteyi azaltacaðýna inanmak saflýk olur diye düþünüyorum.
bilmem anlatabildim mi? )))


Yelkenli bir teknenin direðinin sökülmesi stabiliteyi azaltmaz aksine arttýrýr. Ancak; direði sökülmüþ bir yelkenlinin stabilite artýþý, (tekneyi düzeltici kuvvetlerin artmasý) nedeniyle, teknenin yalpalarý sertleþir. Ani ve sert yalpalara sebep olur. Direk ve yelkenler takýlý iken bir kuðu gibi yalpa yapan tekneniz, direkler ve yelkenler söküldüðünde arazide ilerleyen bir traktör gibi davranacaktýr. Resimleri görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap
*

    O. B.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #27 : Ocak 26, 2010, 10:29:48 »
Direðin tekne salýnýmýna   etkisi vardýr ama bu etkiye stabilite denmez:
1. Direksiz ve salmalý tekne : Böyle bir tekneyi rüzgarsýz ve dalgasýz denizde 40 derece yatýralým ve salýnmaya býrakalým ve diyelim ki  10 dakikada salýným duruyor ve tekne orijinal haline dönüyor.
2. Direkli ve salmalý tekne : Ayný tekneyi yukarýdaki ayný þartlarda yine 40 derece yatýralým ve salýnmaya býrakalým. Direk aðýrlýðý, dönme merkezinin diðer tarafýnda salmanýn aksi yönde moment uygulayacaðý için salýnýmý durdurmaya çalýþacaktýr. Bu teknenin 10 dakikadan daha az bir sürede salýnýmý duracaktýr. Yani direk bir çeþit dinamik damper etkisi yapacaktýr.

Ancak direðin aðýrlýðý tekneye ayný miktar kuvvet uygulandýðýnda(mesela yelkene gelen rüzgar kuvveti) teknenin daha fazla yatmasýna neden olacaktýr. Diyelim ki bir  teknenin çok kuvvetli özel alaþýmdan üretilmiþ direði var ve aðýrlýðý 10 kg.  Ayný tekneye 50 kg lýk direk taktýðýmýzda tekne, ayný rüzgarda direði 10 kg olan tekneye göre daha fazla yatar(salmalarýn ayný olduðunu kabul ediyoruz). Ancak rüzgarýn aniden kesildiðini düþünürsek 50 kg direkli teknenin salýnýmý 10 kg direkli tekneye göre daha çabuk duracaktýr.
Bu güzel bir konu aslýnda bakayým hesap yapabilecek miyim bir araþtýrayým?
« Son Düzenleme: Ocak 26, 2010, 10:35:42 Gönderen: Orhan Barut »
*

    E. Þ.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #28 : Ocak 26, 2010, 11:29:59 »
Bence de Orhan korsan doðru söylüyor.
Direk teknenin aðýrlýk merkezini yukarý çekecektir.Bu da doðrultma kuvvetlerinde azalma demektir.Denizde tekne daha yavaþ yalpa yapacak ama yalpa açýsý daha fazla olacaktýr.
*

    U. K.

Ynt: TEKNE DÝREÐÝ SÖKÜLMESÝ
« Yanýtla #29 : Ocak 26, 2010, 11:43:04 »
Baðlantýlarý görebilmek için üye olmalýsýnýz. Üye Ol veya Giriþ Yap
Bizim pontonda bir tekne var tekneye bakarken dikkatimi cekti direkin iskarcaya oturma noktasinin oraya adam koli bandi sarmis bi kac kat tirstim uzaklastim aman kafama falan iner
Bizim pontonda da bir adam var, çatlayan güverte camýna ve kenarlarýna bant yapýþtýrmýþ.  týrstým kaçtým ama nereye gitsem benimle geliyor.