0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Nedim Delen

  • * Gezgin Korsan
  • 1.288
    • Yaşadığı Şehir
  • Zürih - İsviçre
    • Tekne Adı
  • Luchs II, Lachen - HIMELAY, Finike Setur Marina
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #45 : Ağustos 08, 2019, 09:50:54 »
24 saat calisinca sarfiyat 1.2x24  28.8ah  2 adetse 57ah yapiyor.

Enerji konusunu iyi hesaplamak lazim, birde piyasada bircok marka model olustu hangi marka daha iyi?

Benik kayik boyutu icin baktim, bazi ürünler 2 adet verici derken bazilari 4 adet verici gerekli diyor.

simdi önemli soruya gelelim: bugünkü tecrübelerinlen bu isi tekrar yaparmisini?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mehmet Cömert

  • * Gezgin Korsan
  • 722
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Seafari, Marmaris
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #46 : Ağustos 08, 2019, 13:07:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
24 saat calisinca sarfiyat 1.2x24  28.8ah  2 adetse 57ah yapiyor.

Enerji konusunu iyi hesaplamak lazim, birde piyasada bircok marka model olustu hangi marka daha iyi?

Benik kayik boyutu icin baktim, bazi ürünler 2 adet verici derken bazilari 4 adet verici gerekli diyor.

simdi önemli soruya gelelim: bugünkü tecrübelerinlen bu isi tekrar yaparmisini?
Eğer Fethiye benzeri aşırı kekemoz oluşumu olan bir yerde değilem yapmam.
Sonuçta her cihaz ilave bir iş yükü getiriyor.
Aküler tükenip sorun olmasın diye paneldi.
Zaman ayarlı  anahtar  dı ilave  bir çok iş çıkıyor ve  bunların takibi de önemli.
Devamlı çalışan cihaz da yazın sıcak havalarda tekne kapalıyken diyot yanması gibi basit te olsa arıza veriyor. Kutuyu sök görür yaptır tak.hep ilave iş..Şimdi genelde Uygun temiz yerlerdeyim.kışın Bandırma da kışladım orada
İşe yaradı 4.5 ay sonra Çıkıp İstanbula zehirlilnin ikinci senesi olduğu halde gittim.
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2019, 13:09:14 Gönderen: Mehmet Cömert »
*

    Çevrimdışı Hakan Boz

  • * Gezgin Korsan
  • 29
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SCUDDER, Büyükada
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #47 : Ağustos 08, 2019, 13:24:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Epoksi bazlı bütün koruyu maddeler iş yapıyor tekne altında. Bir abim Armorcoat getiriyor arabalar için. Çizilmesi engelliyor. Tabanca ile atılıyor. Piyasadaki seramik kaplama saçmalığı gibi değil. Ciddi koruma sağlıyor. Onun ürününü pendik marinada 3 ay denedik boyalı bir kaporta parçası üzerinde. uygulama yapılan yer hem daha az kekamoz tutuyor hem de basınçlı suyu vurduğun anda altta birşey kalmıyor. Hemde zehirliye oranla daha pürüzsüz bir yüzey olduğu için hıza da katkısı minimalde olsa vardır. Benim arabamın kaput tavan ve bagaj kapağında kaplı. Senelerdir de duruyor. Çizilme vs yok.
ALPER merhaba. bu bahsettiğin önemli bir şey. maliyet konusunda bilgi var mı. nerede kim yapar? 
dünyanın bütün denizcileri, birleşin
*

    Çevrimdışı Mehmet Cömert

  • * Gezgin Korsan
  • 722
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Seafari, Marmaris
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #48 : Ağustos 08, 2019, 13:27:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
24 saat calisinca sarfiyat 1.2x24  28.8ah  2 adetse 57ah yapiyor.

Enerji konusunu iyi hesaplamak lazim, birde piyasada bircok marka model olustu hangi marka daha iyi?

Benik kayik boyutu icin baktim, bazi ürünler 2 adet verici derken bazilari 4 adet verici gerekli diyor.

simdi önemli soruya gelelim: bugünkü tecrübelerinlen bu isi tekrar yaparmisini?
Elektrik hesabı her bir özneden 7.2 ×5=36 A
2×36 =72 A olarak düşünüldü tabi bu pik hesabı. Gölge düşme bulutlu günler düşünüldüğünde ancak denk geliyorduGenel de 5 ssat % 100 olarak günlük  verimi hesaplıyorlardı o yıllar.

*

    Çevrimiçi Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 948
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #49 : Ağustos 08, 2019, 13:42:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Epoksi bazlı bütün koruyu maddeler iş yapıyor tekne altında. Bir abim Armorcoat getiriyor arabalar için. Çizilmesi engelliyor. Tabanca ile atılıyor. Piyasadaki seramik kaplama saçmalığı gibi değil. Ciddi koruma sağlıyor. Onun ürününü pendik marinada 3 ay denedik boyalı bir kaporta parçası üzerinde. uygulama yapılan yer hem daha az kekamoz tutuyor hem de basınçlı suyu vurduğun anda altta birşey kalmıyor. Hemde zehirliye oranla daha pürüzsüz bir yüzey olduğu için hıza da katkısı minimalde olsa vardır. Benim arabamın kaput tavan ve bagaj kapağında kaplı. Senelerdir de duruyor. Çizilme vs yok.
ALPER merhaba. bu bahsettiğin önemli bir şey. maliyet konusunda bilgi var mı. nerede kim yapar?

Tekne için maliyeti ne çıkar bilemiyorum ama Amerikadan ithal edilen bir ürün. Ama bir arabayı komple çift kat kaplama maliyeti 3000 TL civarındaydı. Tekne için çift kata gerek yok ve daha sonra maliyet fiyatlarınıda bayağı aşağı çektiler Amerikadan indirim alarak. 5000 TL civarında bir hammadde masrafı olabilir ama uzun sürede karlı duruma geçersiniz hem temizleme süresi hemde çekek fiyatı vs yüzünden. Sertleştiricisi ile karıştırılıp beraber uygulanan bir kimyasal. Ön hazırlığı sadece tutunabileceği pütürlü bir yüzey hazırlamak yani zımpara yapıp tozu uzaklaştırmak. Sertleştirici ile karıştırdıktan sonra 45 dakika içinde karışımı bitirmeniz gerek. Yani tek bir kerede karışıtırıp uygulama yapılamaz. Normalde havalı boya tabancası ile kullanılıyor ama rulo fırça ile de uygulanabilir.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #50 : Ağustos 08, 2019, 13:48:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
buradan bakmak isterseniz
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*

    Çevrimdışı Hakan Boz

  • * Gezgin Korsan
  • 29
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SCUDDER, Büyükada
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #51 : Ağustos 08, 2019, 14:34:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
buradan bakmak isterseniz
Tunç kaptan sen uyguladın mı? tecrübe etmiş örnekler var mı Türkiyede.
dünyanın bütün denizcileri, birleşin
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #52 : Ağustos 08, 2019, 15:16:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
buradan bakmak isterseniz
Tunç kaptan sen uyguladın mı? tecrübe etmiş örnekler var mı Türkiyede.

Hakan Korsanim ,
uyguladim. montajina ve devreye alimina denemelerine katildim . ancak benim monte ettirdigim gemiler 96 metre ve ustu gemiler ile 50 metre ve ustu yatlar . bunlarin govdeleri aluminyum ve veya celik . koruma anod ve katoddan uzaklastikca azalmakta . ama 20 metrelik bir teknede gozardi edilebilir . kesinlikle zehirli boya ile birlikte uygulanmali .
marmara denizinde mesela kalamista tek boya ile 2 yili ancak cikarabilir.
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler