0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #15 : Temmuz 26, 2019, 16:42:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
..... simi deki yerli teknelerin çekme atma yeri yok..bunlar nerede yapıyorlar o zaman zehirlilerini..öyle bir dertleri yok..çünkü sürmüyorlar..:..

Simi ana liman girişinin kuzeybatısında çekek yeri var. 


Baktım şimdi varmış..O kadar geçtim,dikkatimi çekmemiş..
S/Y   SANSED
*
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #16 : Temmuz 26, 2019, 16:45:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Serdar abi bizim yarış teknesinde zehirli yok. 3-4 gün suda hareketsiz bırak alt tutmaya başlıyor. Oldu boşluğuna geldi, denizde bıraktın. 10-15 günde kendi başına yapabileceğin bir temizliği geçiyor. Adam çağırıyorsun. Bir de pasta polish yapılıyor altına.

Tekne cuma denize iniyor, pazara kadar yarış vs seyir halinde, pazartesi sabah karaya çıkıyor. Alt yıkama yapılıyor. Bu senede yaklaşık 16 kez tekrarlanıyor.

Zehirli iyidir. O canlılara da teknene yapışıp yaşayabilecekleri ümidini aşılamazsın en azından Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Bende dört kez yaptırdım..Hemde micron..ama birinci sezon sonunda işe yaramaz hale geldi hep..belki bulunduğum yer yüzünden..
Kurtulabilirmiyiz bu işten diye çırpınıyorum..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Watsapda korsan arkadaşta yazınca onun için gündeme getirdim.
S/Y   SANSED
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #17 : Temmuz 26, 2019, 23:08:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu nano tech boyadan kullanan var mı ?

3 yıl sonu



yıka gitsin yada dal temizle





sektörde silikon boya diye geçiyor . önümüzdeki yıllarda tüm ticari gemilere zorunlu olacak . yeni inşa ettiğimiz tüm gemilere sürüyoruz . hızda ve yakıt tasarufunda  kayda değer avantajları var .
ancak normal zehirlli boyadan biraz daha dikkat isteyen bir ön hazırlığı var ..astar /bağlayıcı katı düzgün atmazsanız soğan kabuğu gibi ayrılıyor gövdeden .
elektrikli antifouling sistemler var . onlrı deneyebilirsiniz
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #18 : Temmuz 27, 2019, 00:07:06 »
Seajetin peller clean ürününe benzettim silikon esaslı ,kekamoz tutunamıyor ,önce astar iki kat sonra iki kat silikonlu üst katman...

epey pahalıya satılıyor minicik kutusu,bu boya fiyatları nasıl 10 lt satılıyor mu bılgınız var mı?

hareketli teknede  kekamoz tutunamadıgı için sıkıntı yok fakat yatan bi tekneye kekamoz daha bol yapısacak  fakat kekamozlar govdeye zarar gelmeden kolayca temizleniyor  sanırım,tecrubeniz nasıl?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #19 : Temmuz 27, 2019, 12:41:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Seajetin peller clean ürününe benzettim silikon esaslı ,kekamoz tutunamıyor ,önce astar iki kat sonra iki kat silikonlu üst katman...

epey pahalıya satılıyor minicik kutusu,bu boya fiyatları nasıl 10 lt satılıyor mu bılgınız var mı?

hareketli teknede  kekamoz tutunamadıgı için sıkıntı yok fakat yatan bi tekneye kekamoz daha bol yapısacak  fakat kekamozlar govdeye zarar gelmeden kolayca temizleniyor  sanırım,tecrubeniz nasıl?

Semih Korsanım
beni tecrübemi soruyorsanız maalesef silikon antifouling boya uyguladığımız gemiler 5 yılda bir olan havuzlama periyoduna genelde dünyanın başka yerlerinde oluyorlar ve ben maalesef orada olamıyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. dolayısıyla temizlenme kolaylığını tecrübe etmedim . ama duyduğum kadarıyla su jetiyle kolayca temizleniyor .şu an Nijerya da bir güvenlik botunun havuzlamasındayım . Teknede silikon boya kullanıldı  ama  2 yıl sonra çıktığında burada olur muyum bilemiyorum. gemi sahiplerin hıza ve yakıta olan etkisi , uluslar arası klass kuruluşlarının tercih etme sebebi ise doğaya etkisi. temizleme  maliyeti sektörde pek dikkate alınmıyor
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #20 : Temmuz 27, 2019, 13:05:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Seajetin peller clean ürününe benzettim silikon esaslı ,kekamoz tutunamıyor ,önce astar iki kat sonra iki kat silikonlu üst katman...

epey pahalıya satılıyor minicik kutusu,bu boya fiyatları nasıl 10 lt satılıyor mu bılgınız var mı?

hareketli teknede  kekamoz tutunamadıgı için sıkıntı yok fakat yatan bi tekneye kekamoz daha bol yapısacak  fakat kekamozlar govdeye zarar gelmeden kolayca temizleniyor  sanırım,tecrubeniz nasıl?

Semih Korsanım
beni tecrübemi soruyorsanız maalesef silikon antifouling boya uyguladığımız gemiler 5 yılda bir olan havuzlama periyoduna genelde dünyanın başka yerlerinde oluyorlar ve ben maalesef orada olamıyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. dolayısıyla temizlenme kolaylığını tecrübe etmedim . ama duyduğum kadarıyla su jetiyle kolayca temizleniyor .şu an Nijerya da bir güvenlik botunun havuzlamasındayım . Teknede silikon boya kullanıldı  ama  2 yıl sonra çıktığında burada olur muyum bilemiyorum. gemi sahiplerin hıza ve yakıta olan etkisi , uluslar arası klass kuruluşlarının tercih etme sebebi ise doğaya etkisi. temizleme  maliyeti sektörde pek dikkate alınmıyor
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Nijerya da,kaçırıla kaçırıla Türk kalmamış..aman kendinize dikkat edin.
S/Y   SANSED
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #21 : Temmuz 27, 2019, 13:43:11 »
Tunç korsanım,

Eger denk gelirseniz  aklınızda olsun, yatan tekneye etkisi ve temizlenme kısmını cogumuz merak edıyoruz
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #22 : Temmuz 27, 2019, 22:29:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Seajetin peller clean ürününe benzettim silikon esaslı ,kekamoz tutunamıyor ,önce astar iki kat sonra iki kat silikonlu üst katman...

epey pahalıya satılıyor minicik kutusu,bu boya fiyatları nasıl 10 lt satılıyor mu bılgınız var mı?

hareketli teknede  kekamoz tutunamadıgı için sıkıntı yok fakat yatan bi tekneye kekamoz daha bol yapısacak  fakat kekamozlar govdeye zarar gelmeden kolayca temizleniyor  sanırım,tecrubeniz nasıl?

Semih Korsanım
beni tecrübemi soruyorsanız maalesef silikon antifouling boya uyguladığımız gemiler 5 yılda bir olan havuzlama periyoduna genelde dünyanın başka yerlerinde oluyorlar ve ben maalesef orada olamıyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. dolayısıyla temizlenme kolaylığını tecrübe etmedim . ama duyduğum kadarıyla su jetiyle kolayca temizleniyor .şu an Nijerya da bir güvenlik botunun havuzlamasındayım . Teknede silikon boya kullanıldı  ama  2 yıl sonra çıktığında burada olur muyum bilemiyorum. gemi sahiplerin hıza ve yakıta olan etkisi , uluslar arası klass kuruluşlarının tercih etme sebebi ise doğaya etkisi. temizleme  maliyeti sektörde pek dikkate alınmıyor
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Nijerya da,kaçırıla kaçırıla Türk kalmamış..aman kendinize dikkat edin.

Serdar Korsanım
ülkemiz medyasına yansıdı mı bilmiyorum ama kaçırılan 4 Türk dün(cuma) günü polis operasyonu ile kurtarıldı

Semih Korsanım
dikkat edeceğim
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*

    Çevrimiçi Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.418
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #23 : Ağustos 03, 2019, 16:33:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Kurtulabilirmiyiz bu işten diye çırpınıyorum..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

Coppercoat zehirli vardı, 10 sene filan garantili...
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimdışı Hulki Erdem

  • * Gezgin Korsan
  • 1.312
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Trawler Modesta,Ören marina
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #24 : Ağustos 03, 2019, 16:59:39 »
Kalamışta bir yıl dayanmıyordu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neta pruva
*

    Çevrimdışı Onur Gölge

  • * Gezgin Korsan
  • 12
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #25 : Ağustos 04, 2019, 01:46:16 »
Ultrasonik koruma kullanan var mı?
Güneş paneline bağlasak, tıkır tıkır çalışsa?
*
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #26 : Ağustos 04, 2019, 17:52:01 »
Merhabalar maliyetleri okudum her sene ortalama 5 bin tl gibi bir rakam ödemek gerekiyor sanırım. Peki ultrasonic antifouling gibi bir cihaz  taksak daha iyi olmazmi ?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Linkini ekledim belki ilginizi çekebilir.  Saygilar
*

    Çevrimdışı Ekrem Naci Canbek

  • * Gezgin Korsan
  • 70
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Blue Bird 1, Fenerbahçe F7
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #27 : Ağustos 04, 2019, 21:29:18 »
Merhabalar,
1999'da tekne alıp kullanmaya başladım;  20 yıl sonra kişisel kanaatim, her yıl karaya çıkıp altı temizlemek ve zehirli boya ile boyamanın (ve gereken öteki bakımları yapmanın/yaptırmanın) en ekonomik ve çevreci yaklaşım olduğu yönünde. Ben mutlaka yılda bir karaya çıkmayı planlıyor, en az iki kat zehirli boyayı sürmek için en kısa süre olan 3-4 günde işlerimi bitirmeye gayret ediyorum.
..
*

    Çevrimdışı Mehmet Cömert

  • * Gezgin Korsan
  • 722
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Seafari, Marmaris
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #28 : Ağustos 04, 2019, 22:16:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ultrasonik koruma kullanan var mı?
Güneş paneline bağlasak, tıkır tıkır çalışsa?
Ben 2010 yılından 2014 yılına kadar Fethiyede kullanım.
Tekne Karina yapısı önemli,montajda sandviç yerlere dikkat edilmesi gerekiyor.
Firmalar tekne gövde planını vermekten imtina edince deneme yanılma ile oluyor iyi bir montajı gerekli.
Verim alana kadar 3 kez yer değiştirdik .Tamamen uzmanlık işi sensörler doğru yerleştirilise verim alınıyor.
Devamlı çalışması önemli ,yaz için planladığı güneş paneli uzun kış günlerinde yeterli olmuyor.
Zehirli olmadan tek başına yeterli değil.problemli limanlar da kullanıyorum.
Fethiyede emsal tekneler kıprdamadan 2 ay sonra pervane temizliği yapmadan seyirde sıkıntı yaşarken ben sorun yaşamadan seyir yaptım.
*
Ynt: Tekne altı..
« Yanıtla #29 : Ağustos 05, 2019, 00:25:54 »
Ultrasonik titreşimler, bu kadar uzun süreyle kullanılınca, tekne gövdesinin ve aksamının bazı yerlerinde malzeme yorulmasına yol açmıyor mu acaba?
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~