Anket

Yabancı bayraklı tekne sahipleri... Hukuki düzenleme yapılırsa Türk bayrağına geçer misiniz?

Evet
Hayır

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Murat Korsan,
Soruları yersiz bulmak suçlama değildir, yalnızca yersiz olduğunu söylemektir. Niye suclayayim şimdi sizi durduk yerde ?

Bizim yararlandigimiz mevzuat yabancilarla ilgili degil. Yanlis yorumluyorsunuz . Ama bu size has bir durum değil.

Karşı tez meselesinde şunu söyleyebilirim;  bir soruyu çözmeye soru işaretli yerden başlanmalidir. Eğer sorun genel olarak sizin benim gibi insanların sorunuysa soru işareti tam buraya konmalidir. Yani umurumuzda olmaması gerekir üretici şu bu... bizim taleplerimizle başkalarının taleplerinin sentezini yapacak olan 'devlet'tir. Başka bir çıkar grubunun çıkarını gözeterek çıkarımı koruyamam.

Biz isteyelim. Şartsız koşulsuz isteyelim. Sonrasına bakarız.

Bülent Korsanım,
Çabanızı haklı buluyorum. Ofans yapalım tamam ama karşı taraf da bizim gibi bastırıyor/bastıracak.. Hergün dernekleri ilgili makamlara yazı yazıyor, görüşmeler yapıyor... Kaan korsan birinin linkini bile vermiş Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Adamlar 2. el tekne ithalatı istemezük deyip dururlar...

Satranç takımında hocamın söylediği ilk cümle, "karşı tarafın hamlelerini ve niyetini düşünmezsen çabuk mat olursun" idi. Bende bu nasıl yer ettiyse artık; işimde, hayatımda, her şeyde vs alışkanlık haline geldi. İş toplantılarımda beni çözen ekip arkadaşlarım bir konuda karşı tezlere de çalışıp geliyorlar artık.. Sadece yersiz denmesine üzüldüm, zira burası deniz ile ilgili her türlü düşüncenin rahatlıkla söylenebildiği bir ortam..

Yoksa aynı taraftayız.. Benim de derdim üzüm yemek...

Saygılar,


Bilemiyorum dediğiniz ne kadar doğru. "ben denizi seviyorum, 1984 model yırtsan kendisini 50.000 lira etmeyecek bir tekneyle kıyılarımı, dünya kıyılarını dolaşmak istiyorum,... hayır 2006 model bir tekneyle bunu yapmak istiyorum, aradığım Westerly işte şurada duruyor, onu alacağım" dediğinizde, kim bunu yapamazsın diyebilir? Bunu diyen küstah olmaz mı?

Karşı tarafın adımını hesap etmek doğru mu yanlış mı bilmiyorum. Hak talep ederken olmaz bu işler diye düşünürüm. Başka ülke örnekleri de masal. Mavi kart uygulamasına başka ülkelerde yok deyince ne yanıt aldık?

Bir "dava"yı kazanmak istiyorsanız, taleplerinizi basit, anlaşılabilir hale getirirsiniz. Mesela "bu adam eve geç geliyor, boşanmak istiyorum."( Bizler)  Laf kalabalığı yapmazsınız.

Ama davayı kaybetmek istemiyorsanız, yani karşı tarafsanız, "hayır eve geç gelmiyorum, saat 22:00 geç değil, zaten o da bunu yapıyor, ama geç geliyorsam bir nedeni var, aslında ben onu seviyorum, valla, Allah Kuran Mushaf çarpsın ben elimden geleni yaptım, şunu yaparsanız bak ne güzel olacak evliliğimiz"(Üreticiler) filan... davayı karıştırırsınız.

Şimdi basit ve yalınca düşünelim ve talep nedir, onu söyleyelim. 

Hepsi bu kadar.

Muhabbetle.
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2016, 19:49:44 Gönderen: Bülent Büyükdağ »


*

    Ö. T.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İkinci el tekne  ithali bakanlık iznine tabidir. Bu konuda ithali deneyen olduğunu sanmıyorum. Belki de bir gümrük müşaviri ile konuşup  ithal için bir adım atılabilir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu tekneler de eminim Özel donanımlı Cankurtaran ,deniz temizleme vs. Gibi teknelerdir.
Vaktiyle çalıştığım fabrikaya hibe edilen bir cankurtaran a ne zorlukla izin aldığımı hatırlarım Ankara dan.


*

    K. Ö.

Abi,
Bu, mecliste bir milletvekilinin 2009 bayrak değişiminden sonra yapılan bir görüşmede ki soru önergesinden bir sorunun cevabıdır.
Soru, kaç adet ve kimlere verilmiştir idi. Cevap görüldüğü üzere sayı verilirken kimlere verildiği özellikle es geçilmiş.
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2016, 20:48:58 Gönderen: Kaan Özkan »


*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu tekneler de eminim Özel donanımlı Cankurtaran ,deniz temizleme vs. Gibi teknelerdir.
Vaktiyle çalıştığım fabrikaya hibe edilen bir cankurtaran a ne zorlukla izin aldığımı hatırlarım Ankara dan.
Buyurun özel izinle ithal edilen ikinci el gemilerin tam listesi burada;

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İlginçtir 2013 yılında 125 milyon dolara şaibeli şekilde TPOA tarafından satın alınan, henüz Türk bayrağı çekilmeden dönemin başbakanı tarafından devlet töreniyle karşılanan, halen milyonlarca dolar maliyetle yabancı personelle işletilen (Aaa! anlaşma öyle!), ne amaçla alındığı net olmayan, Akdenizde ve Karadenizde sözde petrol arama çalışmaları fiyaskoyla sonuçlanıp Marmaraya hapsolan, benzeri özelliklerde yerli muadili 25 Milyon dolara üretilebilen BARBAROS HAYREDDIN PASA (Ex. POLARCUS SAMUR) gemisi listede YOK!


*

    H. A.

Bir kenara yazın, aşağıdaki teklife uygun karar yakında çıkar.  Niye adamlar oturup, fikir üretmişler. Dışımızdan birisi bunu okuduğunda %100 hak verir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    H. E.

Cassiopeia ilginçmiş.
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cassiopeia ilginçmiş.
Valla bana DAD'S TOY daha ilginç geldi.
2002 yapımı motoryatı Sanko Holding'in sahibi Konukoğlu ailesinin Gaziantepte kurduğu Eke yatçılık hangi kamu yararı için ithal etmiş acaba?

ama muhtemelen bu yeterli gelmemiş, Abdülkadir Konukoğlu 2013 yılında 13 Milyon Euroya Antalya Vicem Yat tersanesine 32m'lik ZIRHLI bir motoryat yaptırmış!!
*

    Ö. T.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir kenara yazın, aşağıdaki teklife uygun karar yakında çıkar.  Niye adamlar oturup, fikir üretmişler. Dışımızdan birisi bunu okuduğunda %100 hak verir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hakkı abi o örnek verdileri ülkelerde ikinci el yat ithalat serbestisi neymiş hiç değinmemişler. Yönlendirmeye çalışıyorlar devletimizi. Bunu iletmemiz lazım bizimde büyüklerimize. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2016, 22:38:12 Gönderen: Öcal Turan »
*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... 2013 yılında 13 Milyon Euroya Antalya Vicem Yat tersanesine 32m'lik ZIRHLI bir motoryat yaptırmış!!

İşte yerli üretici korunmalı.
*

    Ö. T.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cassiopeia ilginçmiş.
Valla bana DAD'S TOY daha ilginç geldi.
2002 yapımı motoryatı Sanko Holding'in sahibi Konukoğlu ailesinin Gaziantepte kurduğu Eke yatçılık hangi kamu yararı için ithal etmiş acaba?

ama muhtemelen bu yeterli gelmemiş, Abdülkadir Konukoğlu 2013 yılında 13 Milyon Euroya Antalya Vicem Yat tersanesine 32m'lik ZIRHLI bir motoryat yaptırmış!!

Bana da  ilginç geldi,nasıl almışlar müsaadeyi acaba ?
Muhakkak özel amaçlı bir tekne diye ya da turizm teşviğin birine bağlayıp almışlardır. Gazetecilik yapılacak bir konu Kaan korsanımız a. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2016, 23:11:30 Gönderen: Öcal Turan »
*

    E. M.

İthalat serbestliğini istememekte haklılar,çünkü ellerinde dışarıdan gelen teknelerle rekabet edecek ürün yok.Eğer milyon dolarlık tekne yaptırmıyorsanız maalesef ülkemizde güvenerek alacağınız ürün yok denecek kadar az, onlarda her zevke,her keseye hitap etmeyebilir.

Tekne imalatçıları derneğinin üyelerinin büyük kısmı aktif değil,zaten bir kısmı tekne imalatçısı değil.Malzemeciden,ithalatçıdan,tasarım ofisinden kısacası bir şekilde tekneye ve denize değmiş kişi veya firmalardan oluşmuş.(içlerinde kendi teknesini yapmayı düşünüp üye olan dahi olabilir)

Malesef ülkemizde tekne imalatçılarının çoğu sınırlı sayıda üretim yapan butik atölyeler şeklinde,bu sebepten dolayı seri üretim adı altında ürettikleri teknelerde dahi bir standart yok.Ağırlık farklı,kullanılan donatım malzemesi farklı,hatta kablolama bile farklı.Bu mantıkla üretilen tekne nasıl rekabet etsin.Onlarda kolay yolu seçip rekabet etmek yerine ithalat serbestliğini getirtmemeye çalışıyorlar.

Keşke bunlarla uğraşacaklarına işlerini büyütüp,geliştirmek için birleşseler,küçük küçük atölyeler olarak kalmak yerine ciddi fabrikalar olsalar bizde gururla onların ürettikleri tekneleri kullansak, hatta yabancılara da kullandırsak.


Sent from my iPad using Tapatalk
*

    K. Ö.

Öcal abi,
Denizcilik Müsteşarlığı, Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü'ne ithal rejimi ile teşvik kanunu gereğince müracaat'da bulunulmuş ve elbette orada ki dosyasından bakılması gerekir.
Yine de,
Her ne kadar emin olmasam da 2012 yılında ki bir bakanlar kurulu kararın da teşvik amaçlı, gümrük vergisi ödenmesi şartı ile ithal rejimi ve teşvik belgesi ile bağlanarak bir araya getiriliyor ve bazı rejimde izne bağlı olan eşyanın ithaline izin veriliyor. Bunların arasında "motorbot" da var.  Haliyle 2. ve 7. madde doğrultusunda "doğru" şekilde müracaat edilen "motorbot" ithali uygun oluyor.
Mesela, Karayolu nakil vasıtaları hariç tutulmuş.
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2016, 23:58:52 Gönderen: Kaan Özkan »
*

    E. D.

   Tartışmak ve değişik fikirleri dinleyip bunları sentezlemek iyidir ancak bir yerde sonlandırıp amaca odaklanmakta yarar var. Hepimizin bildiği gibi çok ta sınırsız zamanımız yok.
   Durumu biraz özetlemeye çalışırsak;
  Türkiye' de denize ve denizciliğe olan ilgi çok artmış ancak, her zaman olduğu gibi devlet toplumun yine çok gerisinde kalarak, toplumsal gelişmeyle hukuki üst yapıyı uyumlulaştıracak adımlar atmakta gecikmiştir .
    Amatör denizcilerin taleplerini karşılayacak üretim gerek sayı olarak gerekse çeşitlilik olarak yetersizdir . Türkiye'deki üreticilerin gelişmesini beklersek denizciliğin gelişimini 22. yy a ertelememiz gerekir. Çünkü devletin kucağında pışpışlanarak büyümek isteyenler hiçbir zaman bu statünün değişmesini istemeyecektir.
   Türk sularında hatta bütün Akdenizde Türk bayrağının dalgalanmasını isteriz. Amerikan sömürgesi gibi görünmek hiçbirimizin hoşuna gitmiyor.
   Bülent Büyükdağ korsanın söylediği gibi; "Şimdi basit ve yalınca düşünelim ve talep nedir, onu söyleyelim.  Hepsi bu kadar."
Öneriler:
-Yapılan çalışma uzun vadeli olsun, sadece bu defalık Türk bayrağına geçişle sınırlı olmasın.
-İkinci el tekne ithalatı serbest olsun ancak vergisini de verelim. Biz amatör  denizciler olarak vergiden kaçmıyoruz. Oranı tartışılabilir.
-İthal edilecek ikinci el tekneler için Survey raporu  ve denize elverişlilik belgesi istenebilir ve bu rapora göre vergi  bedeli  tespit edilebilir.
 -İthal edilen ikinci el teknelerin yurt içinde "Türk vatandaşlarına" satışı belirli bir süre yasaklanabilir.
   Yukarıdaki maddelere ilave  ya da çıkarma haklarımız saklı kalmak kaydıyla; Eğer bu maddeler üzerinde anlaşıyorsak, kalemi kuvvetli korsanların yazacağı bir amatörler bildirgesi, uygun kanallar kullanılarak bakanlığa iletilebilir.
*

    M. A.

İki maddeyi sogulamak isterim.

1. Vergi: Şu anda USA bayrak için vergi 0. O nedenle de sadece ikinci el değil, tüm yeni tekneler (motoryat, yelkenli) USA bayrak taşıyor. Vergi sembolik olmalı; pırlantada KDV %1. Demek ki mümkün.

2. Satış yasağı : Bu maddedeki amaç ne? Bu fırsattan istifade tekne ticareti engellensin. Kişisel alıma olanak tanınsın. Eğer ikinci el tekne ithalatı serbest bırakılacaksa, bu bir engel olamaz. Aracı, tüccar, broker ne derseniz deyin, tekneyi yurtdışında alıcı adına satar ve alıcı kendi ithal eder ( üstelik satıcıı bu işi organize eden bir şirket kurar, çift para kazanır). Öte yandan birey olarak binlerce Euro verdiğim bir varlığımın üzerine niye böyle bir sınırlama gelsin? Diyelim ki, işlerim yolunda gitmedi. işten ayrılmak zorunda kaldım, ya da bir tahsilat sorunum var. Ya da önüme fırsat bir ev çıktı kaçırmak istemediğim. İlk teknemi satarım. Niye bu haktan feragat edieyim ki?
*

    E. A. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir kenara yazın, aşağıdaki teklife uygun karar yakında çıkar.  Niye adamlar oturup, fikir üretmişler. Dışımızdan birisi bunu okuduğunda %100 hak verir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

ÇÖZÜM ÖNERİLERİMİZ;

Öncelikle ve önemle yukarıda sakıncalarına ve aykırılıklarına değinmeye çalıştığımız“KULLANILMI Ş / 2.EL”  teknelerin, yurt içinde serbestçe kullanılmasına derhal ve kesinlikle mani olmak gerekir.

Kanaatimizce bu manada sonuç alabilmek için sırasıyla aşağıdaki önerilerimizin gerçekleşmesi gerekmektedir.

1. Denizlerimizde dolaşan yabancı bayraklı teknelerin seyrini düzenleyen 2634 no’lu yasanın öncelikle ülkemiz gelirleri ve menfaatleri yönünden, sonra son yıllarda çok yol alarak dünya sıralamasında üst basamaklara çıkan sektörümüz menfaatine ve en sonunda da tüketicinin çıkarları bakımından gözden geçirilerek yenilenmesi ve uygulamaya konulması gerekir. Bu çalışmalar, münferit öneriler yerine Müsteşarlığımızın hazırlayacağı ve yöneteceği bir “Çalıştay” ile ve mutlaka ilgili dernek temsilcileri, Liman Başkanlıkları, Gümrük ve Gelir İdaresi Başkanlığından yetkililerin de katılımı ile yapılmalıdır.

a. Kapsama sadece, kanunun çıktığı tarihte sahibi Türk olup da yabancı bayrakta bulunan tekneler dahil edilmesi.

b. Bu kapsamda, Bakanlar kurulunun ÖTV ve KDV oranları ve kapsamı ile ilgili 2009/15815 sayılı kararı aynen geçmiş uygulamada olduğu gibi tatbik edilmesi,.

c. Sahibi Türk vatandaşı veya Türk vatandaşının hissedarı olduğu şirket  olan tekneler yabancı bayrak mevzuatı dışarısına çıkarılması.

d. Yabancı bayraklı tekne kullanımı esnasında,Transit Log muhteviyatının eksiksiz olmasını ve personel / yolcu listesinin mutlaka denetlenmesini sağlayacak uygulamalar konulması.

e. Yabancı bayraklı teknelerin konuşlanacağı ve periyodik bakımlarının yapılacağı yerlerinin gümrük mevzuatı uygulamaları ile uyumlu olması ve aksi durumlarda ağır para cezası ile cezalandırılması sağlanması.

f. Özetle, bu çalışmadan sonraki dönem için Türk vatandaşlarının yabancı bayrak mevzuatında tekne kullanımının ve sahip olunmasının caydırıcılığı sağlanmalı ve bu konuda kesin tavır alınması,

 Yukarıdaki şartlar sağlandıktan sonra halen ülkemiz envanterinde bulunmadığı halde kara sularımızda bulunan yaklaşık 8.000 adet sahibi Türk vatandaşı olan yabancı bayraklı teknenin Türk bayrağı çekmesi için geçmişteki uygulamanın aksaklıkları da dikkate alınarak Türk Bayrağına geçişi sağlanması.

     Arz ve teklif olunur.

     Saygılarımızla.

   YATEF – Yat ve Tekne Endüstrisi Federasyonu

Adamların bir sopası eksik. Nefret gözlerini öyle bürümüş ki yabancı yatçının gerçekten YABANCI olabileceği ihtimalini gözardı ediyor, turizmin ne hale gelebileceğini göremiyor. Biz de elimize sopayı alsak adam gibi üretim yapamayan , kalitesiz üretim yaptığı belli olan firmaların kamulaştırılmasını, tüketiciye ağır tazminat ödemek zorunda olmaları gerektiğini yazsak nasıl olur acaba?  Ayrıca şirket ve şahıs sahiplenme si deyim ve kuralllardan habersizler. Belki forumu okuya okuya bir şeyler öğrenmeye başlamışlardır epey süre geçti.
« Son Düzenleme: Haziran 16, 2016, 07:23:25 Gönderen: Emin Alp Alayunt »