Anket

Yabancı bayraklı tekne sahipleri... Hukuki düzenleme yapılırsa Türk bayrağına geçer misiniz?

Evet
Hayır

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. A.

Ynt: Nur topu gibi oğlum oldu. Adını Damga Vergisi koydum !
« Yanıtla #30 : Şubat 07, 2016, 18:14:13 »
bende bekliyorum  bugün yarın gelir  herhalde.


*

    T. A.

Ynt: Nur topu gibi oğlum oldu. Adını Damga Vergisi koydum !
« Yanıtla #31 : Şubat 07, 2016, 19:18:00 »
Arif korsanım öncelikle geçmiş olsun.
2 ricada bulunabilir miyim?
Birincisi sizden. Acaba hangi şartlar oluştuğundan dolayı bu damga vergisi ödeme mecburiyeti doğdu. Yeni bir tekne mi aldınız. Yoksa olan teknenize satış mı yaptınız. Satış ne zaman yapıldı, aktüel mi yoksa geriye dönük mü? Detayları vermeniz mümkün mü? Şimdiden teşekkürler.
İkincisi moderatörden. Kısa süre evvel damga vergisi bir topikte tartışılmıştı. Acaba konuları birleştirerek hem karşılaştırmayı mümkün kılmak hem de yeni arama yapacaklara kolaylık sağlamak mümkün mü? Size de teşekkürler


*

    A. U.

Ynt: Nur topu gibi oğlum oldu. Adını Damga Vergisi koydum !
« Yanıtla #32 : Şubat 07, 2016, 19:31:48 »

Paylaştığım " 488 sayılı damga vergisi kanunu uyarınca ödenmeyen damga vergisine dair tesbit tutanağı".

2014 kasım ayında adıma (şahıs) alınan teknenin bill of sail (satış belgesi) e dayanılarak geçmişe

dönük bir tutanak. Belge acentadan geldi. Henüz elime geçen bir ödeme belgesi yok. Bilginize.

Selamlar.





*

    F. B. D.

Nur topu gibi oğlum oldu. Adını Damga Vergisi koydum !
« Yanıtla #33 : Şubat 07, 2016, 20:00:22 »
Arif Hocam, merhaba,
Sanırım Cennet vatanımızda, konuya muhatap olan ilk Türk vatandaşıyım.
Konu, ilk Marmaris gümrüğünde gündeme gelmişti.
Çarşı durduk yerde karışmasın, arşivde olması gerek ayrıntının.


*

    M. B.

Çok geçmiş olsun Arif Korsan, daha bu tutara ilişkin gecikme faizi de hesaplayıp gönderecekler size. Maalesef tebligat daha fazla bir tutar olacaktır.

*

    U. K.

tüm bu uygulamalar normal bir süreçte ufukta gözüken bir Türk Bayrağı'na geçiş olanağının habercileri gibi görünüyor.
Ama iktidar ve muhalefetin bu denli gerildiği, halkın bu denli kamplaşmalara çekildiği, bir Atatürk resminin inme söylentisinden bu denli fırtınaların koptuğu bir ortamda iktidarın halihazırda "zengin uğraşı" olarak gördüğü teknecilik ile ilgili bu denli tartışma yaratacak, "ülke temellerinden sallanıyor, şehirlerinde taş taş üstünde kalmıyorken nereden çıktı bu teknecilere kıyak?" gibi son derece sevyesiz ve yüzeysel bir eleştiri korkusu ile bu olanağın önünü açmasını oldukça zor görüyorum.  umarım yanılırım.
*

    M. A.

Bunlar neden korktu da bundan korkacak?

' işte biiiiz, vergi kaçırmak maksadı ile, (burada es verilir) yabancı ülke bayrağının altında olmakdan dahi utanmayanlarııııı, (bir es daha) Allah'ın izni ile ikna ederek, şehitlerimizin kanı ile ıslanmııış bayrağımızı taşıtarak, (taşıtarak kelimesi tane tane vurgulanacak) eski CeHaPe zihniyetiniiiiiin .... '
*

    E. A. A.

Öcal ile birkaç kere konuştuk , bir kaç yerde Noterler  Noter satışı değil , satış belgesini "okuduk valla"onayı yapıyorlar. Bu kesinlikle aynı şey değildir. Hele Amerika Delaware asla kabul etmiyor, ayrıntıları ile yazmış konuşmuştuk önceden.  Kesin olarak hükümetin noterlere emri olduğunu, yabancı bayraklı tekne satışlarını onaylamalarının yasak olduğunu söylediler. Belge onayı bile  (tercüme ayağına yatarak)  yapamazlar aslında. Bu açıdan bakarsak benim tekneyi aldığım dönemde noterden satış yapılabiliyordu, hoş 5 dolar filan gösterenler olduğu gibi tam olarak yazanlarda vardı. Bu satışlarda sorun belki çıkabilir,Damga Vergisi namlı haracı Türk devletinin yabancılar arası satışta alma hakkı var mı ,ne derece hukuki bilmiyorum doğrusu... Şahıs demiyorum bakın, yabancı şirket ve yabancı şahıs ya da şirket arası işlerde ben bu parayı devlete niye ödüyorum anlamadım. Neyse. Allahtan benim forumun diplerinde kalmış maceralı alım satım işlerinde üretilen 5-6 tane "bill of sale" var, şaka gibi , ama işe yarayacak sanırım çünkü geçerli olan Fransadan gelen, pimpirik Fransızlar gerekli her türlü parayı satıcıdan kesmişlerdir zaten ben yırttım demektir. Satış Fransada ve Amerikan şirketine... Bu gün itibariyle  Noter satışı olamayacağından , şahsa satış olamayacağından, ya konsolosluk  ya da yabancı ülkede bu işleri kıvıracağımızdan , burayı takibeden memur arkadaşlar iyi okusunlar lazım olur, damga vergisini alamayacaklar. Eskiye yönelik olarak noter satışı yapılmış şahsa kayıtlı teknelerde yapacak bir şey pek yok gibi, ama şirkete ait olup  ve Türkiye noter satışı dışında kalanlarda durum böyle değerli memur arkadaşlar, pardon korsanlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. B. T.

  Kol kırılır yen içinde kalır...
*

    İ. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öcal ile birkaç kere konuştuk , bir kaç yerde Noterler  Noter satışı değil , satış belgesini "okuduk valla"onayı yapıyorlar. Bu kesinlikle aynı şey değildir. Hele Amerika Delaware asla kabul etmiyor, ayrıntıları ile yazmış konuşmuştuk önceden.  Kesin olarak hükümetin noterlere emri olduğunu, yabancı bayraklı tekne satışlarını onaylamalarının yasak olduğunu söylediler. Belge onayı bile  (tercüme ayağına yatarak)  yapamazlar aslında. Bu açıdan bakarsak benim tekneyi aldığım dönemde noterden satış yapılabiliyordu, hoş 5 dolar filan gösterenler olduğu gibi tam olarak yazanlarda vardı. Bu satışlarda sorun belki çıkabilir,Damga Vergisi namlı haracı Türk devletinin yabancılar arası satışta alma hakkı var mı ,ne derece hukuki bilmiyorum doğrusu... Şahıs demiyorum bakın, yabancı şirket ve yabancı şahıs ya da şirket arası işlerde ben bu parayı devlete niye ödüyorum anlamadım. Neyse. Allahtan benim forumun diplerinde kalmış maceralı alım satım işlerinde üretilen 5-6 tane "bill of sale" var, şaka gibi , ama işe yarayacak sanırım çünkü geçerli olan Fransadan gelen, pimpirik Fransızlar gerekli her türlü parayı satıcıdan kesmişlerdir zaten ben yırttım demektir. Satış Fransada ve Amerikan şirketine... Bu gün itibariyle  Noter satışı olamayacağından , şahsa satış olamayacağından, ya konsolosluk  ya da yabancı ülkede bu işleri kıvıracağımızdan , burayı takibeden memur arkadaşlar iyi okusunlar lazım olur, damga vergisini alamayacaklar. Eskiye yönelik olarak noter satışı yapılmış şahsa kayıtlı teknelerde yapacak bir şey pek yok gibi, ama şirkete ait olup  ve Türkiye noter satışı dışında kalanlarda durum böyle değerli memur arkadaşlar, pardon korsanlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir husus atlanmasın lütfen. Konsolosluktan işin hallolması yetmeyebilir.

a. Hali hazırda Türkiye'de bulunan ve dolayısıyla hali hazırda yaşayan bir transitlogu olan tekneyi devraldığınızda.
b. Yeni transitlog için başvurursanız, Gümrük elinizdkei regitry belgeisni yeterli bulmuyor (Ki bulmalı) ve Bill of Sale istiyor.
c. Bill of Sale'i gümrüke sunduğunuz an (ibraz yeterli) DV doğuyor. Bitti. Bill of Sale x % 0,948 hayırlı olsun..

Ne zaman olmayabilir?

A. Şirketi devralmak suretiyle tekne aldıysanız.
B. Siz devralmadna önce tekne yurtdışına çıkarak geçerli olan bill of sale'i öldürür ve ondan sonra devir alırsanız.

diye düşünüyoryum ama emin değlim.. Devlet bizleirn akıl yürütmelerinin makul olup olmadığı ile iliglenmiyor. Kurallar ve onların yorumları çerçevesinde yürüyor işler..
*

    E. D.

Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık birbuçuk yıldır foruma üyeyim. Ancak sadece bir  takipçi olarak kalmıştım. Forumdan çok yararlandığımı belirtmeliyim. Kuranlara ve yazılarıyla bizleri aydınlatanlara teşekkür ederim. Giriş yazım "kendinizi tanıtın" konu başlığıyla ilgili gibi görünmekle birlikte, bu  konu başlığıyla ilgili sorum olduğu için ikisini birleştirdim. Umarım moderasyon kızmaz.))
Sorum şu; Bir Türk vatandaşı şirkete kayıtlı Amerikan bayraklı teknesini Türkiye'de yabancı birine satmak isterse prosedür nedir? (yabancı, Türkiye'de ikamet eden biri değil. Tekneyi muhtemelen alıp götürecek.)
Teşekkürler...
*

    Ö. T.

Merhaba Erdal korsan ,evet önce kendinizi tanıtsanız daha kibar olurdu.
Tekneyi alın gidin en yakın Yunan adasına, satıp gelin. En temizi bu.
Ayrıca bu konuda yazılmış çok sayıda bilgi bulabilirsiniz forumda.
Selamlar,
*

    E. D.

Teşekkürler Öcal Korsan.
*

    E. A. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öcal ile birkaç kere konuştuk , bir kaç yerde Noterler  Noter satışı değil , satış belgesini "okuduk valla"onayı yapıyorlar. Bu kesinlikle aynı şey değildir. Hele Amerika Delaware asla kabul etmiyor, ayrıntıları ile yazmış konuşmuştuk önceden.  Kesin olarak hükümetin noterlere emri olduğunu, yabancı bayraklı tekne satışlarını onaylamalarının yasak olduğunu söylediler. Belge onayı bile  (tercüme ayağına yatarak)  yapamazlar aslında. Bu açıdan bakarsak benim tekneyi aldığım dönemde noterden satış yapılabiliyordu, hoş 5 dolar filan gösterenler olduğu gibi tam olarak yazanlarda vardı. Bu satışlarda sorun belki çıkabilir,Damga Vergisi namlı haracı Türk devletinin yabancılar arası satışta alma hakkı var mı ,ne derece hukuki bilmiyorum doğrusu... Şahıs demiyorum bakın, yabancı şirket ve yabancı şahıs ya da şirket arası işlerde ben bu parayı devlete niye ödüyorum anlamadım. Neyse. Allahtan benim forumun diplerinde kalmış maceralı alım satım işlerinde üretilen 5-6 tane "bill of sale" var, şaka gibi , ama işe yarayacak sanırım çünkü geçerli olan Fransadan gelen, pimpirik Fransızlar gerekli her türlü parayı satıcıdan kesmişlerdir zaten ben yırttım demektir. Satış Fransada ve Amerikan şirketine... Bu gün itibariyle  Noter satışı olamayacağından , şahsa satış olamayacağından, ya konsolosluk  ya da yabancı ülkede bu işleri kıvıracağımızdan , burayı takibeden memur arkadaşlar iyi okusunlar lazım olur, damga vergisini alamayacaklar. Eskiye yönelik olarak noter satışı yapılmış şahsa kayıtlı teknelerde yapacak bir şey pek yok gibi, ama şirkete ait olup  ve Türkiye noter satışı dışında kalanlarda durum böyle değerli memur arkadaşlar, pardon korsanlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir husus atlanmasın lütfen. Konsolosluktan işin hallolması yetmeyebilir.

a. Hali hazırda Türkiye'de bulunan ve dolayısıyla hali hazırda yaşayan bir transitlogu olan tekneyi devraldığınızda.
b. Yeni transitlog için başvurursanız, Gümrük elinizdkei regitry belgeisni yeterli bulmuyor (Ki bulmalı) ve Bill of Sale istiyor.
c. Bill of Sale'i gümrüke sunduğunuz an (ibraz yeterli) DV doğuyor. Bitti. Bill of Sale x % 0,948 hayırlı olsun..

Ne zaman olmayabilir?

A. Şirketi devralmak suretiyle tekne aldıysanız.
B. Siz devralmadna önce tekne yurtdışına çıkarak geçerli olan bill of sale'i öldürür ve ondan sonra devir alırsanız.

diye düşünüyoryum ama emin değlim.. Devlet bizleirn akıl yürütmelerinin makul olup olmadığı ile iliglenmiyor. Kurallar ve onların yorumları çerçevesinde yürüyor işler..

Kanunları açtım üşenmeden okudum, nedir bu damga vergisi filan erbabına sordum o yüzden gecikmeli cevap oldu. Şimdi internette var ama kolaylık olsun kanunun ilk 3 maddesini şuraya alalım bir kere.
3885 sayılı damga vergisi kanunu;

3885
DAMGA VERGİSİ KANUNU
 Kanun Numarası : 488
 Kabul Tarihi : 1/7/1964
 Yayımlandığı R.Gazete : Tarih : 11/7/1964 Sayı : 11751
 Yayımlandığı Düstur : Tertip : 5 Cilt : 3 Sayfa : 2741

Bu Kanunun yürürlükte olmayan hükümleri için bakınız
"Yürürlükteki Bazı Kanunların Mülga Hükümleri Külliyatı"
Cilt: 2 Sayfa: 721
BİRİNCİ BÖLÜM
Mükellefiyet ve İstisnalar
 Konu:
 Madde 1 – Bu Kanuna ekli (1) sayılı tabloda yazılı kağıtlar Damga vergisine tabidir.
 Bu kanundaki kağıtlar terimi, yazılıp imzalamak veya imza yerine geçen bir işaret konmak suretiyle düzenlenen ve
herhangi bir hususu ispat veya belli etmek için ibraz edilebilecek olan belgeler ile elektronik imza kullanılmak suretiyle
manyetik ortamda ve elektronik veri şeklinde oluşturulan belgeleri ifade eder.(1)
 Yabancı memleketlerle Türkiye'deki yabancı elçilik ve konsolosluklarda düzenlenen kağıtlar, Türkiye'de resmi
dairelere ibraz edildiği, üzerine devir veya ciro işlemleri yürütüldüğü veya herhangi bir suretle hükümlerinden faydalanıldığı
takdirde vergiye tabi tutulur.

 Şümul:
 Madde 2 – Vergiye tabi kağıtlar mahiyetinde bulunan veya onların yerini alan mektup ve şerhlerle, bu kağıtların
hükümlerinin yenilenmesine, uzatılmasına, değiştirilmesine devrine veya bozulmasına ilişkin mektup ve şerhler de Damga
Vergisine tabidir.
 Mükellef:
 Madde 3 – Damga Vergisinin mükellefi kağıtları imza edenlerdir.
 Resmi dairelerle kişiler arasındaki işlemlere ait kağıtların Damga Vergisini kişiler öder.
Yabancı memleketlerle Türkiye'deki yabancı elçilik ve konsolosluklarda düzenlenen kağıtların vergisini, Türkiye'de
bu kağıtları resmi dairelere ibraz eden. üzerlerinde devir veya ciro işlemleri yapanlar veya harhangi bir suretle hükümlerinden
faydalananlar öderler
. Ancak bunlardan ticari veya mütedavil kağıt mahi yetinde bulunanların vergisini,bunları en evvel satan
veya kabul veya başka suretle kullanan kişiler öderler.

Bundan sonraki maddeler bizi pek bağlamıyor ince teknik detaylar hukuki konular filan, Bülent ile Gönenç uğraşşın onlarla, bir de maliyeci biraderler. Biz sade vatandaşları ilgilendiren bu kısım esas itibariyle.
Öncelikle  transitlogun bu işlerle -direkt- alakası yok. Transit log devletin verdiği bir lutuf hediye değildir.Geçerli ve gerek şartları sağlayan her araca vermek zorundadır.Madem kanun kural uygulama peşindeler o zaman da gerek kurumsal gerek uygulamacı memur bazında sorumlulukları vardır ve yeri gelince hesap vermek durumundadırlar. Öyle diyorlar ya burası muz cumhuriyeti değilmiş.  Gelen bir aracın kayıt ve bayrak işlemlerinden ilgili devlet sorumludur Türkiye değil. Eğer evraklar ile alakalı sahtecilik vs. ihbar olmadığı durumlarda, ulusal veya uluslararası kanunlara muhalif işlerin söz konusu olmadığı hallerde  YABANCI DEVLETLERİN VERDİĞİ KAYITLAR geçerlidir ve o nihai belgelere esas teşkil edecek belgelerin menşeini -kanunen kabul edilebilir bir sebeb olmadan soruşturamaz ve isteyemez. Ülkeye bir ton yabancı bayraklı yabancı sahipli tekne giriyor hangisine bill of sale soruluyor? Sadece bizlere ve şahıs kayıtlılara soruluyor. Bu aklı bizim köylülere verenler de tahmin etmesi zor kişiler değil elbette, kaynaklar  malumdur zaten. Konuyu dağıtmadan sırayla inceleyelim. Transit logun canlı veya ölü olmasının alım satım işlerini bağlayan hiçbir yönü yoktur. Sadece "teknenin legal usullerle ülkeye girdiğini , kanun ve yönetmelikler  çerçevesinde belirlenen süre içinde   bulunduğunu" belgeler. Yani sizi ikincil problemlerden korur, problem varsa yüce devletimiz ellerini oğuşturarak bekler.  Eskisi bu açıdan alımsatım sonrası transitlog çıkarılması için gereklidir. 
Yeni transit log için Bill of sale dediğiniz gibi zaten saçmalıktır, sana ne derler adama , modern ülkelerde. Bill of sale in yeri şirket dosyanızdır , kitabi olarak düşünürseniz delaware dir. Türkiyeye ne ? Eğer gayri kanuni durum şüphe varsa yazarlar Amerikaya alırlar cevaplarını...Siz tekneyi alırken eski bill of sale isteyebilirsiniz ancak o da kendi  güvenliğiniz için. Sorgulama yapabilirsiniz. Başkalarını bağlamaz. Burada damga vergi kanununu çalıştırabilmek için devlet apaçık kanunsuz davranıyor had ve yetkisini aşarak bill of sale istiyor. Zurnanın zırt dediği yer de burası zaten.
Madde 1 – Bu Kanuna ekli (1) sayılı tabloda yazılı kağıtlar Damga vergisine tabidir.
 Bu kanundaki kağıtlar terimi, yazılıp imzalamak veya imza yerine geçen bir işaret konmak suretiyle düzenlenen ve
herhangi bir hususu ispat veya belli etmek için ibraz edilebilecek olan belgeler ile elektronik imza kullanılmak suretiyle
manyetik ortamda ve elektronik veri şeklinde oluşturulan belgeleri ifade eder.(1)
Yabancı memleketlerle Türkiye'deki yabancı elçilik ve konsolosluklarda düzenlenen kağıtlar, Türkiye'de resmi
dairelere ibraz edildiği, üzerine devir veya ciro işlemleri yürütüldüğü veya herhangi bir suretle hükümlerinden faydalanıldığı
takdirde vergiye tabi tutulur.
  Bu maddeye sokabilmek için memur numara yapıyor anlayacağınız.  Böyle bir hakları yok kesinlikle. benim transit log alabilmem için , bill of sale  ibrazı gerekli değildir interneti köşe bucak araştırdım bulamadım.  genel olarak istenilen aşagıdakiler;

Yat sahibini belirtir tescil sertifikası
Yatın sahipleri tarafından iki yılda bir kullanıldığını kanıtlayıcı belge, (Eski transitlog belgeleri)
Yatın Türkiye'de beş yıl kaldığını kanıtlayıcı belge, (Bağlama Sözleşmes

 Yani bu işin özü memura sen bu belgeyi isteyemezsin deyip (şahıs üzerine kayıtlılarda zor biraz ama) gerekli her türlü yola başvurmak. Buna kurumu ve memuru şikayet, gereğinde mahkemeye başvurmak da dahildir . Haaaa bu benim fikrim beni bağlar kavga ve mücadeleyi severim, hayatım böyle geçti, ver kurtulcu oldunuz mu efendi oldunuz mu tepenize çıkarlar. Uzun müddet doğuda kaldım o bölgedeki vatandaşlardan çok şey öğrendim. Herkesi her yeri şikayetten ,ota moka dilekçe yazmaktan korkmayın, devletimin hiçbir memuru bireysel şikayet edilmekten hoşlanmaz korkar. Arkasında "devlet var" hissi ile çalışırlar, iş bireyselliğe dönünce çark ediverirler.
Bill of sale'i  gümrüğe SUNMAYACAKSINIZ.  Gerçekten sundunuz mu iş zorlaşır, bitmese bile. Bu belgeleri genellikle sizin acentalarınızdan, marina ofislerinde bu işlere bakan görevlilerden bir şekilde alıyorlar. Bu şekilde belgeyi ellerine geçirmeleri "SİZİN ONLARA BELGE SUNDUĞUNUZ ANLAMINA GELMEZ". Meraklı memur arkadaşlar bunları okusun öğrensinler. Bu şekilde ele geçirilen belgeler, kanun çerçevesinde gerekli olmadığı ve istenmediği için, "usulsüz yolla edinilen belgedir".  İşi belge sunum noktasına getirmeye çalışmalarının sebebi malum ;
 "Yabancı memleketlerle Türkiye'deki yabancı elçilik ve konsolosluklarda düzenlenen kağıtlar, Türkiye'de resmi
dairelere ibraz edildiği, üzerine devir veya ciro işlemleri yürütüldüğü veya herhangi bir suretle hükümlerinden faydalanıldığı
takdirde vergiye tabi tutulur.
"  hükmüne tabii olmanızı sağlamak. yemeyeceğiz tabii ki.
Şirketi devralsanız bile , adamlar yukarıdaki paradoks bakışta ısrarlı iseler , en azından eski sahibine rücu edebilirler, Bülente sormak lazım. Ayrıca yeni transit log zamanı bu efendiler sizden yine Bill of sale istemeyecekler mi? aynı noktaya gelirsiniz. Kanun açık belgenin yeri yurdu menşei farketmiyor "gösterdiniz mi bittiniz yorumu var". O zaman yapacağımız  kanunen sen bu belgeyi soramazsın, bakamazsın muhatap değilsin demek.

Gelelim ilk 3 maddeye, büyüteçle bakalım biraz.

Madde 1.......    ..... Yabancı memleketlerle Türkiye'deki yabancı elçilik ve konsolosluklarda düzenlenen kağıtlar, Türkiye'de resmi
dairelere ibraz edildiği, üzerine devir veya ciro işlemleri yürütüldüğü veya herhangi bir suretle hükümlerinden faydalanıldığı
takdirde vergiye tabi tutulur.
Buradaki anlam kaymasından faydalanmak istiyorlar. Bu kanun ev şirket alımı, vekaletname vs işlerde yurt dışı makamların hazırladığı evraklar odak noktasına alınarak yazılmış. Yurt dışı menşeli alım belgesinin bu hükme tabi olabilmesi için , yine devir satış vesair işlere ve TC sınırları içinde tabi olması gerekir. Transit log ile ne alaka kuruyorlar kendileri de anlamamıştır. Eğer TC de noterden satış yapıldıysa sonuna kadar haklılar.Herhangi bir suretle hükümlerinden faydalanıldığı
takdirde vergiye tabi tutulur
  diye muallak çok geniş bir laf dolayısı ile DV doğar. Ama yabancı satış evrakına "kontrol amaçlı "fazla meraktan" bakmaları , bu alım satım devir hükümlerinin dışındadır.
 Bülent ve Gönenç sizlere iş çıkarmayayım ama bu konu da "mehkemelik" gibi.


*

    E. A. A.

Yine bir hatırlatma , Bill of sale de tek imza olur. Devir sözleşmesi gibi değildir. Satıcı ve onay makamı yurt dışında , kayıt  yurt dışı şirkete... Türkiyede ancak bu mevzular ile iştigal olunursa BOSale ibrazı sonrası DV doğabilir. O da ne zaman olur Türk Bayrağına geçiş sırasında. Memurlar bunu da okusun...
 devlet benim uyuz Fransız görünümlü Hollandalının peşine düşsün DV diye.Tek imza onun valla.  Noterde Fransız acayip kıl biri. Çok eğlenceli olur.
« Son Düzenleme: Şubat 11, 2016, 09:19:46 Gönderen: Emin Alp Alayunt »