Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Tümay Gören - Nisan 18, 2017, 12:53:32
-
Firmamızın sahip olduğu su jet sistemi belki korsanlara faydalı olabileceğini düşündüm..
Yalnız dalgıç ücreti ödeyerek teknenizin altını her hangi bir raspa vurmadan temizlenebilir.
İ
Makina İstanbul Küçükyalıdadır.
İlgili kişi Anıl Bey 05321604351
Saygılarımla
SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Anıl bey ile konuştum, anlattığı uygulama aklıma yattı. Bu hafta gidip temizliği
yaptıracağım. Bence iyi bir hizmet.
-
Acaba soğutma su girişlerini de açar mı, sanırım tıkalı az cekebiliyorum...
-
Açar
SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Önce vudu büyücüsü gibi üfleyecegim x():
-
Acaba soğutma su girişlerini de açar mı, sanırım tıkalı az cekebiliyorum...
Ben vanayı açıp içine eski bir olta kamışının ucunu sokup açıyorum arada bir, azıcık su geliyor ama ıslandığım söylenemez :o
-
Gelin hal ederiz..
280 Bar basınç var. Biz 120 çivarı kullanıyoruz
SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Gelin hal ederiz..
280 Bar basınç var. Biz 120 çivarı kullanıyoruz
SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
:)tamam ilk fırsatta
-
Motor soğutma su girişini temizlemek için; filtre üst kapağını söküp içine hafiften kıvırdığım uzunca çelik teli sokuyorum ve şarjlı ile döndürüyorum. Tertemiz oluyor hemde su girmiyor. ;)
-
Motor soğutma su girişini temizlemek için; filtre üst kapağını söküp içine hafiften kıvırdığım uzunca çelik teli sokuyorum ve şarjlı ile döndürüyorum. Tertemiz oluyor hemde su girmiyor. ;)
Saildrive mı?
-
Yok normal su girişli Hakan Korsanım.
-
Yok normal su girişli Hakan Korsanım.
Onda olur. :)
-
Bu sabah teknemi Küçükyalı B.Barınağına götürdüm. Anıl bey beni bekliyordu.
Dalgıç elbiselerini giyip işe koyuldu. Temizlediği yerleri dışarıdan göremiyordum
ancak dümen palasının tertemiz olduğunu görebildim. Çok önemli değil fakat
temizliği kamera ile kayıt etti.
Gelelim z. boya çok zarar gördü mü konusuna. Yaz aylarında dalarak sert bir sünger
ile temizlik yaptığımda, etrafa mavi boya zerreleri yayılıyordu. Bu gün ona dikkat
ettim. Zehirli boyanın aşındırıldığı belirtisi göremedim.
Sonuç :
Hızım bir mil arttı. Teknenin altı tertemiz. Bu yıl karaya almadan sezonu geçiririm.
Memnunum, tevsiye ederim.
Ellerine sağlık Anıl.
-
Boyada asınma olmuyorsa, ucuncu yıl gecırıl mi dıye dusunuyorum, mesela sert boya yaptırıyor bazılarımız racıng falan dıye adlandırılan , boyle temız olursa ındır kaldır uc seneye cıkarsa muhtesem olur
-
Bu sabah teknemi Küçükyalı B.Barınağına götürdüm. Anıl bey beni bekliyordu.
Dalgıç elbiselerini giyip işe koyuldu. Temizlediği yerleri dışarıdan göremiyordum
ancak dümen palasının tertemiz olduğunu görebildim. Çok önemli değil fakat
temizliği kamera ile kayıt etti.
Gelelim z. boya çok zarar gördü mü konusuna. Yaz aylarında dalarak sert bir sünger
ile temizlik yaptığımda, etrafa mavi boya zerreleri yayılıyordu. Bu gün ona dikkat
ettim. Zehirli boyanın aşındırıldığı belirtisi göremedim.
Sonuç :
Hızım bir mil arttı. Teknenin altı tertemiz. Bu yıl karaya almadan sezonu geçiririm.
Memnunum, tevsiye ederim.
Ellerine sağlık Anıl.
Cevat ağb ile telefonda konuştum,memnun kalmış yapılan iş den.Anıl la telefonda konuştum cumartesi saat 3,4 gibi randevüleştik..
-
Yok normal su girişli Hakan Korsanım.
Onda olur. :)
Hakan korsanım Saildrive'da da yumuşak tel kullanılabilir veya daha iyisi elektrikçilerin kılavuz dedikleri boru içinden kablo geçirmeye yarayan kılavuz tel kullanılabilir.
(https://s11.postimg.org/k5k3wllfj/272992625_tn50_0.jpg) (http://postimg.cc//image/k5k3wllfj/)
-
Olayın karadan görünüşü...
https://www.youtube.com/embed/vRmwNGsLhQg
https://youtu.be/vRmwNGsLhQg (https://youtu.be/vRmwNGsLhQg)
Bu da su altından...
https://www.youtube.com/embed/PYmN-jzA-Cg
-
Beyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...
Sail drive a dogru ufuruk x():
Suzgeci tam sizdirmaz yapma islemi 8)
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi t*"y+
-
Merhaba arkadaşlar,Cumartesi teknenin altı temizlendi,bu kadar temiz olabileceğini düşünmüyordum açıkçası,4 mili geçmeyen tekne 5.5 mili gördü,1.5 mil fark attı.Cevat ağbinin de bahsettiği gibi tekneye hiç bir zararı yok.Bana göre harika bir işlem,karaya al derdi yok.1.5 saat gibi kısa bir sürede prıl pırıl oldu teknenin altı,kesinlikle tavsiye olunur.
Emeği geçen arkadaşlara çok çok teşekkür ederim,son kuruşuna kadar hak edilmiş bir para..
-
Zehirli boyayı bozuyor mu?
-
Zehirli boyayı bozuyor mu?
Halil korsanım,Zehirli boyayı bozuyor mu konusunda bilgim yok..
Marinada karaya aldırıp temizlete bilirdim,ancak maliyet ve zaman olarak uygun gelmedi bana,marina böyle bir şey yaptırmamdaki amaç hızlı ekonomik oluşu..
-
Gelin hal ederiz..
280 Bar basınç var. Biz 120 çivarı kullanıyoruz
SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu rakamlar su jetine mi ait? Bazı markaların basınçlı yıkama makineleri var,onların basınçlarıda yeterli olur mu acaba? O yüzden sordum...
-
Bir jetin sualtında çalışabilmesi için 14 hp gibi bir güç gerektirir.
Jet tabancası çift yönlü çalışır geri tepmesini önlemek için yarı gücü arkaya verir.
Tek yönlü çalışma dalgıç için çok yorucu olur
SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Bir jetin sualtında çalışabilmesi için 14 hp gibi bir güç gerektirir.
Jet tabancası çift yönlü çalışır geri tepmesini önlemek için yarı gücü arkaya verir.
Tek yönlü çalışma dalgıç için çok yorucuBir jetin sualtında çalışabilmesi için 14 hp gibi bir güç gerektirir.
Jet tabancası çift yönlü çalışır geri tepmesini önlemek için yarı gücü arkaya verir.
Tek yönlü çalışma dalgıç için çok yorucu olur
SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Dalgıç pompa aklıma gelmedi.Benim demek istediğim tam olarak şuydu :
http://www.sanalpazar.com/bosch-universal-aquatak-125-yuksek-basincli-yikama-makinasi/i-72329200?gclid=CPexo5bzvtMCFcgy0wodRs0ISA
Bu ve buna benzer makineler...
-
Karada kullanılan makineler olmuyor. Bu su jeti benzin motorlu bir pompa gibi çalışıyor. KEndi aküsü ve starter motoru var. Su jeti tabancasının üstünde çıkış ağzının tersine, 180 derece geriye üfleyen bir nozzle var. Bu sayede tabancanın geri tepmesi ve dalgıcın geriye sürüklenmesi engelleniyor.
-
Karada kullanılan makineler olmuyor. Bu su jeti benzin motorlu bir pompa gibi çalışıyor. KEndi aküsü ve starter motoru var. Su jeti tabancasının üstünde çıkış ağzının tersine, 180 derece geriye üfleyen bir nozzle var. Bu sayede tabancanın geri tepmesi ve dalgıcın geriye sürüklenmesi engelleniyor.
😥 🤓Anladım sağolun...
-
Acaba soğutma su girişlerini de açar mı, sanırım tıkalı az cekebiliyorum...
Açar,geçen hafta sonu teknennin altı yıkanırken basınçlı su ile su giriş ve çıkış delikleri de açılmış.
Hatta mutfak gider hortumlarına da basınçlı su tutulmuş alt kısımdan,boru içerisindeki tıkalı bölgelerdeki cisimler teknenin içerisindeki tavana kadar çıkmış:)ama HATA BENİM mutfak lavabo giderine ters bir tencere koymayı akıl edemedim,HATTA BENDE böyle bir şey yaptıracak arkadaşlar teknenin içerisindeki çıkış noktalarını kapatsınlar,2 saat temizlik yapmak zorunda kalabilirsiniz teknenin içerisinde:)tekneyi yıkayan arkadaşın bir hatası yok,HATTA tamamen bana ait..
-
"HATTA HATA bende" demek istiyorsun sanırım. :D
-
"HATTA HATA bende" demek istiyorsun sanırım. :D
😶👹
-
"HATTA HATA bende" demek istiyorsun sanırım. :D
Evet hata bende..
-
Peki izmirdeki kucuk teknemizin altini nasil temizlememizi onerirsiniz bu gibi cihazlar kullanmadan ? Dalip gozlukle kendimiz silebilir miyiz ? ;D
-
Peki izmirdeki kucuk teknemizin altini nasil temizlememizi onerirsiniz bu gibi cihazlar kullanmadan ? Dalip gozlukle kendimiz silebilir miyiz ? ;D
Gözlükle silmek pek verimli olmaz. Ahşap veya teflon bir spatula olabilir.
-
Peki tekne güvertesini ne gibi bir malzeme ile temizleyebiliriz ? H sonu temizliğe gideceğim de fiberi parlatmak için ne yapmam gerekiyor ?
Ne kadar silersem sileyim tam parlamıyor ve tırtıklı olan yüzeylerde lekeler kalıyor
-
Beyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...
Sail drive a dogru ufuruk x():
Suzgeci tam sizdirmaz yapma islemi 8)
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi t*"y+
Benimde su atımıyla ilgili problemim var beyaz duman atımıda mevcut etrafımda yakınımda tanıdığım bildiğim şimdilik başka tekne olmadığı için kıyaslamada yapamıyorum motor 18 bg volvo penta dik şaft kuyruğun üzerinde 3 bir yan 3 bir yan olmak üzere altı delik vardı ve nadya doluydu temizledim tel soktum biraz artı eskiden duracak gibiydi şimdi 1100 devirde bu su atışı normalmi değilmi çok yüksek devirlerde zor yetiştiriyor zaten
https://www.youtube.com/embed/-JRhjVqYow0
-
Peki tekne güvertesini ne gibi bir malzeme ile temizleyebiliriz ? H sonu temizliğe gideceğim de fiberi parlatmak için ne yapmam gerekiyor ?
Ne kadar silersem sileyim tam parlamıyor ve tırtıklı olan yüzeylerde lekeler kalıyor
http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=19677.msg356790#msg356790
http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=14706.msg394365#msg394365
Tekneler için çeşitli markaların pasta ve cilalarının olduğunu da hatırlatayım. Belirttiğim konuları ve forumu inceleyin.
Hatta, moderatörler benim ve sizin iletinizi uygun buldukları konuya taşısınlar. Bence, iletilerimizin bu konuyla ilgisi yok.
-
Su giriş hortumunu vana kapalıyken yerinden çıkarın.
Oraya 30-50 cm'lik başka bir hortum takın. Hortum dik konumda olsun.
Vanayı açın.
Su hortumdan taşmamalı.
Kuvvetlice hortuma üfleyin.
Sonra hortumdan aşağıya sıvı porçöz gibi bir kimyasal dökün.
Güvenlik ekipmanlarını (gözlük, eldiven vb.) unutmayın.
-
Beyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...
Sail drive a dogru ufuruk x():
Suzgeci tam sizdirmaz yapma islemi 8)
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi t*"y+
Benimde su atımıyla ilgili problemim var beyaz duman atımıda mevcut etrafımda yakınımda tanıdığım bildiğim şimdilik başka tekne olmadığı için kıyaslamada yapamıyorum motor 18 bg volvo penta dik şaft kuyruğun üzerinde 3 bir yan 3 bir yan olmak üzere altı delik vardı ve nadya doluydu temizledim tel soktum biraz artı eskiden duracak gibiydi şimdi 1100 devirde bu su atışı normalmi değilmi çok yüksek devirlerde zor yetiştiriyor zaten
https://www.youtube.com/embed/-JRhjVqYow0
Ufuk kaptan
Ilk bakacagın yeri soyleyım suzgecten motora giden boruda su az ,bol bol hava kabarcıgı var mı?motor devrini artır , su artıyor ama hala seyrekse konusalım
-
Bende birsey sorayım, Elbowun içine doluşan karbonu,balata spreyi ile temizleyen var mı?
-
Şafttan bir hortum ile plastik bir vanaya geliyor
Beyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...
Sail drive a dogru ufuruk x():
Suzgeci tam sizdirmaz yapma islemi 8)
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi t*"y+
Benimde su atımıyla ilgili problemim var beyaz duman atımıda mevcut etrafımda yakınımda tanıdığım bildiğim şimdilik başka tekne olmadığı için kıyaslamada yapamıyorum motor 18 bg volvo penta dik şaft kuyruğun üzerinde 3 bir yan 3 bir yan olmak üzere altı delik vardı ve nadya doluydu temizledim tel soktum biraz artı eskiden duracak gibiydi şimdi 1100 devirde bu su atışı normalmi değilmi çok yüksek devirlerde zor yetiştiriyor zaten
https://www.youtube.com/embed/-JRhjVqYow0
Ufuk kaptan
Ilk bakacagın yeri soyleyım suzgecten motora giden boruda su az ,bol bol hava kabarcıgı var mı?motor devrini artır , su artıyor ama hala seyrekse konusalım
Semih bey şaftan bir hortum ile hemen şaftın üzerindeki plastik bir vanaya geliyor bu vana sıkışmış dönme gibi olayı yok ordan yine bir hortum kelepçe vasıtası ile japskoya gidiyor ben vanayı kapatamadığım için japsco tarafındaki kelepçeyi açıp jabskoyu filan söküyorum
Ama kelepçe hortumu çıkarsamsamda şafttaki hortumdsn su gelmeye devam ediyor ince ince kabarcık attığı yava aldığı bir nokta yok süzgeç vananın önündeyse o tarafıda sökerim gidince bazı resimlerini attım ama yararlı olurmu bilmiyorum ama vananın resmini bulamadım bulursam onuda atarım
(https://s9.postimg.org/shxn57lij/DSC_0076.jpg) (http://postimg.cc//image/shxn57lij/)
(https://s8.postimg.org/6pmzcnshd/DSC_0278.jpg) (http://postimg.cc//image/6pmzcnshd/)
(https://s21.postimg.org/ctah8v09f/DSC_0280.jpg) (http://postimg.cc//image/ctah8v09f/)
(https://s18.postimg.org/r0lxld5th/DSC_0169.jpg) (http://postimg.cc//image/r0lxld5th/)
(https://s27.postimg.org/pjkju62r3/DSC_0172.jpg) (http://postimg.cc//image/pjkju62r3/)
(https://s27.postimg.org/8xzz0eisf/DSC_0178.jpg) (http://postimg.cc//image/8xzz0eisf/)
-
Su suzgecını goremedim resimde ama impellerin önüne seffaf boru yapmışlar suyu görmek için ,oradan impelera su seyrek seyrek gelmemesi lazım...
Iyı su ceken kapalı sıstemde borular full su dolu olur asla hava yapmaz...
Su cekme vanasından sonra hafif yukarda duran suzgec olur ,o nerde &+^^
-
Semih bey teknenin yanında değilim, ama süzgeç filan yoktu direkt hortumlarla jabscoya geliyor ben bunu bu halde yarı transfer yaptım bodrumdan izmire kokara 80 mil civarı yol yaptım o ara yolda giderken bu su atımını kesti ama suda egzostan çıkışı iyice azalmıştı ama attığım fotolar ve video sonrasına ayit tekrar söküp sıvı contaladım aynı şeyi yapmıyor ve su çıkışı arttı gelmeden önceki seviyeye döndü ama biraz çalışrırınca sonra kapatınca hafif hafif nokta gibi nadir damlatmaya yeniden başladı
Volvo penta jabsco su kaçağı: https://www.youtube.com/embed/YnlXOzWgrcYSu suzgecını goremedim resimde ama impellerin önüne seffaf boru yapmışlar suyu görmek için ,oradan impelera su seyrek seyrek gelmemesi lazım...
Iyı su ceken kapalı sıstemde borular full su dolu olur asla hava yapmaz...
Su cekme vanasından sonra hafif yukarda duran suzgec olur ,o nerde &+^^
Semih bey teknenin yanında değilim, ama süzgeç filan yoktu direkt hortumlarla jabscoya geliyor ben bunu bu halde yarı transfer yaptım bodrumdan izmire kokara 80 mil civarı yol yaptım o ara yolda giderken bu su atımını kesti ama suda egzostan çıkışı iyice azalmıştı ama attığım fotolar ve video sonrasına ayit tekrar söküp sıvı contaladım aynı şeyi yapmıyor ve su çıkışı arttı gelmeden önceki seviyeye döndü ama biraz çalışrırınca sonra kapatınca hafif hafif nokta gibi nadir damlatmaya yeniden başladı
Volvo penta jabsco su kaçağı: https://www.youtube.com/embed/YnlXOzWgrcY
-
Şafttan bir hortum ile plastik bir vanaya geliyorBeyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...
Sail drive a dogru ufuruk x():
Suzgeci tam sizdirmaz yapma islemi 8)
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi t*"y+
Benimde su atımıyla ilgili problemim var beyaz duman atımıda mevcut etrafımda yakınımda tanıdığım bildiğim şimdilik başka tekne olmadığı için kıyaslamada yapamıyorum motor 18 bg volvo penta dik şaft kuyruğun üzerinde 3 bir yan 3 bir yan olmak üzere altı delik vardı ve nadya doluydu temizledim tel soktum biraz artı eskiden duracak gibiydi şimdi 1100 devirde bu su atışı normalmi değilmi çok yüksek devirlerde zor yetiştiriyor zaten
https://www.youtube.com/embed/-JRhjVqYow0
Ufuk kaptan
Ilk bakacagın yeri soyleyım suzgecten motora giden boruda su az ,bol bol hava kabarcıgı var mı?motor devrini artır , su artıyor ama hala seyrekse konusalım
Semih bey şaftan bir hortum ile hemen şaftın üzerindeki plastik bir vanaya geliyor bu vana sıkışmış dönme gibi olayı yok ordan yine bir hortum kelepçe vasıtası ile japskoya gidiyor ben vanayı kapatamadığım için japsco tarafındaki kelepçeyi açıp jabskoyu filan söküyorum
Ama kelepçe hortumu çıkarsamsamda şafttaki hortumdsn su gelmeye devam ediyor ince ince kabarcık attığı yava aldığı bir nokta yok süzgeç vananın önündeyse o tarafıda sökerim gidince bazı resimlerini attım ama yararlı olurmu bilmiyorum ama vananın resmini bulamadım bulursam onuda atarım
(https://s9.postimg.org/shxn57lij/DSC_0076.jpg) (http://postimg.cc//image/shxn57lij/)
(https://s8.postimg.org/6pmzcnshd/DSC_0278.jpg) (http://postimg.cc//image/6pmzcnshd/)
(https://s21.postimg.org/ctah8v09f/DSC_0280.jpg) (http://postimg.cc//image/ctah8v09f/)
(https://s18.postimg.org/r0lxld5th/DSC_0169.jpg) (http://postimg.cc//image/r0lxld5th/)
(https://s27.postimg.org/pjkju62r3/DSC_0172.jpg) (http://postimg.cc//image/pjkju62r3/)
(https://s27.postimg.org/8xzz0eisf/DSC_0178.jpg) (http://postimg.cc//image/8xzz0eisf/)
Ufuk korsanım,fotoğraflarınızı gördüm,krank milli ile şarj dinamosu arasındaki V kayış düz kayış kullanmışınız,bu tür yerlerde düz kayış tercih etmeyin,tırtırlı kayış seçin.
Nedeni ise tırtırlı kayış patinaj yapmaz,artı tırtırlı olduğu için rulmanlara veya yataklara ısı vermez.
Kayış döndüğü sürece sürekli soğutma yapar,ömrü düz kayışlara göre 2,3 katıdır
-
Ufuk kaptan , su damlatıyorsa, hava alıyorsa sistem çalışmaz sağlıklı, yapı vakum gibi sudan baska turlu ıyı su cekemez....
Tum kelepceleri , baglantıları kontrol edin , motorun etrafında su damlatan yer olmamalı...
Ali kaptanın dedıgı de olabilir impeller donmuyordur saglıklı , birde vazelin kullanın implllerın etrafında kaygan olmalı yuvada donerken...
-
Şafttan bir hortum ile plastik bir vanaya geliyorBeyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...
Sail drive a dogru ufuruk x():
Suzgeci tam sizdirmaz yapma islemi 8)
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi t*"y+
Benimde su atımıyla ilgili problemim var beyaz duman atımıda mevcut etrafımda yakınımda tanıdığım bildiğim şimdilik başka tekne olmadığı için kıyaslamada yapamıyorum motor 18 bg volvo penta dik şaft kuyruğun üzerinde 3 bir yan 3 bir yan olmak üzere altı delik vardı ve nadya doluydu temizledim tel soktum biraz artı eskiden duracak gibiydi şimdi 1100 devirde bu su atışı normalmi değilmi çok yüksek devirlerde zor yetiştiriyor zaten
https://www.youtube.com/embed/-JRhjVqYow0
Ufuk kaptan
Ilk bakacagın yeri soyleyım suzgecten motora giden boruda su az ,bol bol hava kabarcıgı var mı?motor devrini artır , su artıyor ama hala seyrekse konusalım
Semih bey şaftan bir hortum ile hemen şaftın üzerindeki plastik bir vanaya geliyor bu vana sıkışmış dönme gibi olayı yok ordan yine bir hortum kelepçe vasıtası ile japskoya gidiyor ben vanayı kapatamadığım için japsco tarafındaki kelepçeyi açıp jabskoyu filan söküyorum
Ama kelepçe hortumu çıkarsamsamda şafttaki hortumdsn su gelmeye devam ediyor ince ince kabarcık attığı yava aldığı bir nokta yok süzgeç vananın önündeyse o tarafıda sökerim gidince bazı resimlerini attım ama yararlı olurmu bilmiyorum ama vananın resmini bulamadım bulursam onuda atarım
(https://s9.postimg.org/shxn57lij/DSC_0076.jpg) (http://postimg.cc//image/shxn57lij/)
(https://s8.postimg.org/6pmzcnshd/DSC_0278.jpg) (http://postimg.cc//image/6pmzcnshd/)
(https://s21.postimg.org/ctah8v09f/DSC_0280.jpg) (http://postimg.cc//image/ctah8v09f/)
(https://s18.postimg.org/r0lxld5th/DSC_0169.jpg) (http://postimg.cc//image/r0lxld5th/)
(https://s27.postimg.org/pjkju62r3/DSC_0172.jpg) (http://postimg.cc//image/pjkju62r3/)
(https://s27.postimg.org/8xzz0eisf/DSC_0178.jpg) (http://postimg.cc//image/8xzz0eisf/)
Ufuk korsanım,fotoğraflarınız gördüm,krank milli ile şarj dinamosu arasındaki v kayış düz kayış kullanmışınız,bu tür yerlerde düz kayış tercih etmeyin,tırtırlı kayış seçin.
Nedeni ise tırtırlı kayış patinaj yapmaz,artı tırtırlı olduğu için rulmanlara veya yataklara ısı vermez.
Kayış döndüğü sürece sürekli soğutma yapar,ömrü düz kayışlara göre 2,3 katıdır
Sağolun ali korsan bunu bilmiyordum ama motorun kasnağı tırtıksız sıkıntı olurmu?
Semih bey dediğinizi yapıcağım söküp sistemi komple inceleyeceğim bakalım daha Çeşme sakız arası Karaburun ve Mordoğan var sağlam çıkmak lazım
-
Ufuk kaptan , su damlatıyorsa, hava alıyorsa sistem çalışmaz sağlıklı, yapı vakum gibi sudan baska turlu ıyı su cekemez....
Tum kelepceleri , baglantıları kontrol edin , motorun etrafında su damlatan yer olmamalı...
Ali kaptanın dedıgı de olabilir impeller donmuyordur saglıklı , birde vazelin kullanın implllerın etrafında kaygan olmalı yuvada donerken...
Ali kaptanın dedıgı de olabilir impeller donmuyordur saglıklı , birde vazelin kullanın implllerın etrafında kaygan olmalı yuvada donerken...
Semih korsanım,impeller torku V kayışdan almıyor sanırım,motor içerisinde dişli sisteminden alıyor torku.
Ufuk korsanım,su kaçağı sanırım impeller kapağından sızdırıyor,dış gövde yuvasını sökün bir tornacıya getirin kapak yüzeyine toz paso verin ve ya bir cam üzerine bir plaka ince su zımparası koyun,elinizle bastırarak yüzeysel temizlik yapın kapağın bastığı yere ve kapağa..
-
Şafttan bir hortum ile plastik bir vanaya geliyorBeyaz duman problemimi cozdum,suyu az cekince buhar atiyordu makina...
Sail drive a dogru ufuruk x():
Suzgeci tam sizdirmaz yapma islemi 8)
Ardindan da yeni Impelleri da degistirince motor sanki beni 4000 e cikar ,8-9 gidesim var gibi rahatladi t*"y+
Benimde su atımıyla ilgili problemim var beyaz duman atımıda mevcut etrafımda yakınımda tanıdığım bildiğim şimdilik başka tekne olmadığı için kıyaslamada yapamıyorum motor 18 bg volvo penta dik şaft kuyruğun üzerinde 3 bir yan 3 bir yan olmak üzere altı delik vardı ve nadya doluydu temizledim tel soktum biraz artı eskiden duracak gibiydi şimdi 1100 devirde bu su atışı normalmi değilmi çok yüksek devirlerde zor yetiştiriyor zaten
https://www.youtube.com/embed/-JRhjVqYow0
Ufuk kaptan
Ilk bakacagın yeri soyleyım suzgecten motora giden boruda su az ,bol bol hava kabarcıgı var mı?motor devrini artır , su artıyor ama hala seyrekse konusalım
Semih bey şaftan bir hortum ile hemen şaftın üzerindeki plastik bir vanaya geliyor bu vana sıkışmış dönme gibi olayı yok ordan yine bir hortum kelepçe vasıtası ile japskoya gidiyor ben vanayı kapatamadığım için japsco tarafındaki kelepçeyi açıp jabskoyu filan söküyorum
Ama kelepçe hortumu çıkarsamsamda şafttaki hortumdsn su gelmeye devam ediyor ince ince kabarcık attığı yava aldığı bir nokta yok süzgeç vananın önündeyse o tarafıda sökerim gidince bazı resimlerini attım ama yararlı olurmu bilmiyorum ama vananın resmini bulamadım bulursam onuda atarım
(https://s9.postimg.org/shxn57lij/DSC_0076.jpg) (http://postimg.cc//image/shxn57lij/)
(https://s8.postimg.org/6pmzcnshd/DSC_0278.jpg) (http://postimg.cc//image/6pmzcnshd/)
(https://s21.postimg.org/ctah8v09f/DSC_0280.jpg) (http://postimg.cc//image/ctah8v09f/)
(https://s18.postimg.org/r0lxld5th/DSC_0169.jpg) (http://postimg.cc//image/r0lxld5th/)
(https://s27.postimg.org/pjkju62r3/DSC_0172.jpg) (http://postimg.cc//image/pjkju62r3/)
(https://s27.postimg.org/8xzz0eisf/DSC_0178.jpg) (http://postimg.cc//image/8xzz0eisf/)
Ufuk korsanım,fotoğraflarınız gördüm,krank milli ile şarj dinamosu arasındaki v kayış düz kayış kullanmışınız,bu tür yerlerde düz kayış tercih etmeyin,tırtırlı kayış seçin.
Nedeni ise tırtırlı kayış patinaj yapmaz,artı tırtırlı olduğu için rulmanlara veya yataklara ısı vermez.
Kayış döndüğü sürece sürekli soğutma yapar,ömrü düz kayışlara göre 2,3 katıdır
Sağolun ali korsan bunu bilmiyordum ama motorun kasnağı tırtıksız sıkıntı olurmu?
Semih bey dediğinizi yapıcağım söküp sistemi komple inceleyeceğim bakalım daha Çeşme sakız arası Karaburun ve Mordoğan var sağlam çıkmak lazım
Ufuk korsanım,motor kasnağıyla alakası yok,standart sizin motor kasnağı,siz kayışı tırtırlı secin aynı numaranın tırtırlısını alın,hatta bir tanede yedek alın:)
-
Guzel konu, birseyler yazmis olayim da bulmam kolay olsun :D
-
jet ile altı temizlendikten sonra ne kadar zamanda tekrar pislenir benim zehirli yapılalı bir yıl oldu.
-
Impeller pompaların tahrik aldığı tarafta keçeler vardır. Bu keçelerden impeller tarafına bakan keçe bozulmuştur. Yağ keçesi alıp değiştirirseniz tekrarlayacaktır. Impeller için özel keçe almanız gerek,r. Yağ keçesi yağda çalıştığı için yayı çeliktir. Impeller keçesi ise aynı ebatta olsa bile yayı paslanmaz çeliktir. Yağ keçesi alırsanız, yay yerine uygun boyutta bir O ring koyarsanız oldukça yuzun süre dayanır.
-
jet ile altı temizlendikten sonra ne kadar zamanda tekrar pislenir benim zehirli yapılalı bir yıl oldu.
Tam 3 ay once guneye ınerken yaptırdım yag gıbıydı ,ama hala ıyı gıdıyor ,kışın sarmaz artık ılkbahara kadar yırttım
-
Impeller pompaların tahrik aldığı tarafta keçeler vardır. Bu keçelerden impeller tarafına bakan keçe bozulmuştur. Yağ keçesi alıp değiştirirseniz tekrarlayacaktır. Impeller için özel keçe almanız gerek,r. Yağ keçesi yağda çalıştığı için yayı çeliktir. Impeller keçesi ise aynı ebatta olsa bile yayı paslanmaz çeliktir. Yağ keçesi alırsanız, yay yerine uygun boyutta bir O ring koyarsanız oldukça yuzun süre dayanır.
Özür dileyerek ,
Konu ile alakası yok ama bu Impeller değişimi ile ilgili hiç bilgim yok.
Denizin ortasında kalmadan nereden öğrenirim acaba ?
Forumda arattım bulamadım bir şeyler
selamlar
-
https://www.youtube.com/embed/2HO2REaSyro
-
Impeller pompaların tahrik aldığı tarafta keçeler vardır. Bu keçelerden impeller tarafına bakan keçe bozulmuştur. Yağ keçesi alıp değiştirirseniz tekrarlayacaktır. Impeller için özel keçe almanız gerek,r. Yağ keçesi yağda çalıştığı için yayı çeliktir. Impeller keçesi ise aynı ebatta olsa bile yayı paslanmaz çeliktir. Yağ keçesi alırsanız, yay yerine uygun boyutta bir O ring koyarsanız oldukça yuzun süre dayanır.
Özür dileyerek ,
Konu ile alakası yok ama bu Impeller değişimi ile ilgili hiç bilgim yok.
Denizin ortasında kalmadan nereden öğrenirim acaba ?
Forumda arattım bulamadım bir şeyler
selamlar
Youtube da motoruna göre impeller,bakım, yenileme vs vıdeolar var
-
https://www.youtube.com/embed/yAba6BabHPs
-
ok teşekürler.
Bu impellere oluyor ki değişmek zorunda kalınıyor . Bu Filtre gibi bir şey mi ??
-
ok teşekürler.
Bu impellere oluyor ki değişmek zorunda kalınıyor . Bu Filtre gibi bir şey mi ??
Suyu motorun içine iten şey o x(): yıpranıyor,kırılıyor kanadı...
Acıp bak saglamsa degıstırme
-
jet ile altı temizlendikten sonra ne kadar zamanda tekrar pislenir benim zehirli yapılalı bir yıl oldu.
Tam 3 ay once guneye ınerken yaptırdım yag gıbıydı ,ama hala ıyı gıdıyor ,kışın sarmaz artık ılkbahara kadar yırttım
Güncel yalova kalamis arasinda su jeti alt temizliği yapan neresi var? önerebilecek olan var mi?
Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
-
7-8 metreye kadar tekneler için kazim özalp sokağın bitimi, günaydin restoran, beltur un hizasındaki balıkcı barınağını kullanabilirsiniz. Eski adı kuruoğlu turizm di. Devir olduktan sonra kullanmadım. 2 Yıllık bilgidir.
Yelkenli çekemezler. Gitmeden önce bilgi almanızda fayda var. Ben iki senedir filan kullanmadım.
Daha güncel bilgi gelmez ise belki işinize yarar.
Kolay Gelsin.
-
Tesekkurler Selcuk korsanim
Ben denizde, karaya almadan yapilan su jetini sormustum
Saygilar
Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
-
Konunun ustune baktım ama muhabbet hem eski hem impellerdi.
Kusura bakmayın. Su jeti diyince kullanmadığım bir şey olduğu için kafam oraya gitmedi.
Kolay Gelsin.
-
Anil bey yardimci oldu sağolsun
Haftaya operasyonu yapiyorum
Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
-
Anıl Gören değil mi? Tümay korsanın oğlu, bizim Anıl yani.. Ben de onu tavsiye edecektim. :-*
-
Su jet i ile temizlik tekne karaya almadan mi yapiliyor.
-
Anıl Gören değil mi? Tümay korsanın oğlu, bizim Anıl yani.. Ben de onu tavsiye edecektim. :-*
Anılı Görmedim ;D
Ama Tümay korsanın oğlu bence de cünkü telefonu Tümay korsan vermis.
-
Su jet i ile temizlik tekne karaya almadan mi yapiliyor.
Evet Mustafa Korsanım, suyun icerisinde yapılıyor.
Mesela ben zehirliyi bu sonbaharda yaptırdım. Kışın hareket etmediginden camur-sümük karışımı bir madde kapladı. El ile kolayca temizlenebiliyor ama bu durumda zehirlide çıkıyor. Zehirliye minimum zarar verebilmek için bu şekilde yaptırıyorum