0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Özhan Sezgin

  • * Gezgin Korsan
  • 138
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • DOĞA S
    • Caddebostan Sigorta
ST6001 Autopilot hk.
« : Haziran 27, 2019, 13:58:55 »
Merhaba Herkese,

Bir konuda desteğinizi rica edicem, daha önce ST6001 veya dolap dümende autopilot kullanan reislerimizden dümenin arkasında metal halka şeklinde çevirerek autopilotu aktif hale getirdiğimiz bir kilit kullananız var ise fikirlerine ihtiyacım olacak.

Benim auto pilot st6001 olup dümen üzerindeki siyah kontrol halkasının arka tarafında küçük bir metal halka mevcut. Autopilot üzerinde elektrik var iken AUTO tuşuna bastığımızda cihaz çalışıyor fakat dümene kumanda etmiyor,  halkayı bir kere çevirince yine bir şey değişmiyor ancak iki kere çevirdiğimde autopilot devreye giriyor, fakat bu sefer de STANDBY  yaptığımda dümen kilitli kalıyor yani dümen serbest kalmıyor. Dümen kontrolü için tekrar halkayı geri çevirmem gerekiyor.

Konu ile ilgili tecrübesi olanlar var ise desteğinizi rica ederim.

(Not. İnternette araştırdım , kullanım klavuzuna baktım bu konuda bir açıklama göremedim)
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.745
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: ST6001 Autopilot hk.
« Yanıtla #1 : Haziran 27, 2019, 14:51:13 »
Bu tür otopilotalrın çalışma prensibi budur. Dümen üzerindeki kayış sıkılaştırıldığında dümeni kontrol eder, gevşetildiğinde kontrol devreden çıkar. Oltomobil debriyajı gibi düşünün, debriyaja basılı iken nasıl motor gücünü tekerleklere iletemezseniz, kayışı sıkıştırmadan oto pilot çalışmaz, otopilotu devreden çıkardığınızda da dümen kilitli kalır

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Özhan Sezgin

  • * Gezgin Korsan
  • 138
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • DOĞA S
    • Caddebostan Sigorta
Ynt: ST6001 Autopilot hk.
« Yanıtla #2 : Haziran 27, 2019, 15:09:02 »
Ahmet hocam , arkadaki pin cok ince ve cok zor ceviriliyor, seyir halinde elimde kalacak diye korkuyorum. Bir de auto pilot da iken koparsa dümen de kitli kalir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    Çevrimdışı Ozan Sekkin

  • * Gezgin Korsan
  • 48
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Karşıyaka
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Knot For Sail
Ynt: ST6001 Autopilot hk.
« Yanıtla #3 : Temmuz 03, 2019, 17:38:02 »
Merhaba Özhan korsan,

Bende de aynı model var. O bahsettiğiniz pimin ucuna takılı bir de kol olmalı. Kolu bir yöne doğru çevirince otopilot kayışını boşaltır diğer tarafa çevirdiğinizde de kayışı gerdirerek dümenin kilitlenmesini sağlar. Otopilot motoru, kayış gerili olmadığı zamanlarda dümene müdahale edemez. Bu durumda otopilotu devreye alırsanız (AUTO konumu), kayış boşa döner ve üzerindeki dişler hasar görür.
Sizin probleminiz pime takılı bu kolun bulunmaması olabilir mi?
Pruvanız neta, rüzgarınız kolayınıza olsun

*

    Çevrimdışı Özhan Sezgin

  • * Gezgin Korsan
  • 138
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • DOĞA S
    • Caddebostan Sigorta
Ynt: ST6001 Autopilot hk.
« Yanıtla #4 : Temmuz 03, 2019, 18:56:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Özhan korsan,

Bende de aynı model var. O bahsettiğiniz pimin ucuna takılı bir de kol olmalı. Kolu bir yöne doğru çevirince otopilot kayışını boşaltır diğer tarafa çevirdiğinizde de kayışı gerdirerek dümenin kilitlenmesini sağlar. Otopilot motoru, kayış gerili olmadığı zamanlarda dümene müdahale edemez. Bu durumda otopilotu devreye alırsanız (AUTO konumu), kayış boşa döner ve üzerindeki dişler hasar görür.
Sizin probleminiz pime takılı bu kolun bulunmaması olabilir mi?


Ozan korsanım , bugün bir tanıdıktan da aynı bilgiyi aldım.  Ben autopilot daha yeni modellerde olduğu gibi start ve standby tuşları ile aktif ve pasif olduğunu düşünüyordum fakat bizimkinin modelinde bu şekildeymiş.

Benden önceki sahibi de o kol yerine bir pin takmış, pek sağlıklı durmuyor. Ona uygun bir kol uydurmayı deneyeceğim.
*

    Çevrimdışı Ozan Sekkin

  • * Gezgin Korsan
  • 48
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Karşıyaka
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Knot For Sail
Ynt: ST6001 Autopilot hk.
« Yanıtla #5 : Temmuz 09, 2019, 15:54:43 »
Özhan korsan,
Bendeki kolun içi aşınmıştı, 20x20x150 mm boyutlarında aluminyum bir çubuktan eğeleyerek yeni bir kol yaptım. Bir ucunu incelttim, diğer ucuna da bir delik açtım. Sonra da deliği uca doğru testere ile yardım. Bu yarığı iki yanından sıkabilmek için de bir civata taktım.
Geçen hafta denedim, bir kaç yerini daha eğelemem gerektiğini gördüm. Bu hali bile sorunsuz çalışıyor.

Resim yüklemeyi bir başarabilsem harika olacak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Pruvanız neta, rüzgarınız kolayınıza olsun
*

    Çevrimdışı Özhan Sezgin

  • * Gezgin Korsan
  • 138
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • DOĞA S
    • Caddebostan Sigorta
Ynt: ST6001 Autopilot hk.
« Yanıtla #6 : Temmuz 09, 2019, 16:56:04 »
super elinize saglik bende bisiler deneyecegim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bakalim..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi