0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
İskota bir yere sabitlenmeden iki ucu da havuz luğa geliyor olabilir. Böylece bir taraf cemkilitle kapalı iken diğer tarafan iskota kontrol edilir. Kullandığınız tarafı cem kilitle sabitleyip diğer tarafa geçebilirsiniz. Bir fazla makara ve uzunca bir iskota gerektirir. Adı German system midir tam emin değilim.
Piyanoya gelen halatlar iskota halatı ise doğrudur.
Bu klasik ana yelken iskota sistemidir. Tek bir iskota halatı vardır, ana yelken arabası ise halatlarla iskele veya sancağa kaydırılabilir. Ray havuzlukta olursa arabayı kaydırmak için raya kilitlenen ve arabanın iki yanında bulunan stopper de kullanılabilir, böylece şikayet edilen havuzlukta aşırı halat bulunmasının kısmen önüne geçilir.
Ahmet Abi Adı kesinlikle German main sheet system manueli var , başlığıda aynen bu
Bizim bütün sistemde pratik gelmeyen tek bir detay var:Genova furling halatı sancakta genova iskotaları gibi dümenin orada. Sancak kontrada genovayı sararken, iskele vinç üzerinden iskotayı kontrollü şekilde bırakarak, sancak vinç ile furling halatını toplayabiliyoruz.Ama iskele kontrada furling halatı da, genova iskotası da sancakta oluyor ve tek vinçle sıkıntı oluyor. Pratik bir alternatif çözüm bulamadığımdan yelken toplamadan önce sancak kontrada olmaya dikkat ediyorum.Daha pratik bir yol var mı atladığım?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBizim bütün sistemde pratik gelmeyen tek bir detay var:Genova furling halatı sancakta genova iskotaları gibi dümenin orada. Sancak kontrada genovayı sararken, iskele vinç üzerinden iskotayı kontrollü şekilde bırakarak, sancak vinç ile furling halatını toplayabiliyoruz.Ama iskele kontrada furling halatı da, genova iskotası da sancakta oluyor ve tek vinçle sıkıntı oluyor. Pratik bir alternatif çözüm bulamadığımdan yelken toplamadan önce sancak kontrada olmaya dikkat ediyorum.Daha pratik bir yol var mı atladığım?Ortalama 48 kişi "Furlingi vinçle sarmayın" diyecek.