0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

German mainsheet system iskotanın arabasız olarak iki mapaya bağlanması ile oluşuyor. İskotayla ana yelken bumbasını ortaya alamıyorsunuz, yani orsa açısı biraz düşüyor. Uzun süre orsa seyri için bumba ucundan bir halat alıp rüzgarüstü küpeşteye (örneğin balon iskota bağlantı mapasına) bağlanabilir. Spilit mainsheet v eya doulbe main sheet diye geçen sistemde ise bu mapalara birer tane ayrı iskota palanfgası bağlanıyor, orsaya girerken bumbayı ortaya almak mümkün ve aynen arabayı kaydırarak bükümü kontrol ettiğiniz gibi bumbayı kontrol edebiliyorsunuz. Guletlerde kullanılan ikinci bahsettiğimdir.


*

    Ü. Ö.

Bizim teknede German sistem için fark ödedik, açiklamasinda ana yelken iskotasini her iki dümenin oradan kontrol etme kolaylığı olarak açıklamışlardı. Aksi halde kasara vincinin orada mı kalıyor tam bilmiyorum.

German sistem dediler ama ana yelken arabası yine de bulunuyor bizde. Sizin ikinci bahsettiğiniz şekli German sistem diye adlandırdılar yanılmıyorsam.
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 14:11:08 Gönderen: Ümit Özdoğan »


*

    A. Ç.

İskota bir yere sabitlenmeden iki ucu da havuz luğa geliyor olabilir. Böylece bir taraf cemkilitle kapalı iken diğer tarafan iskota kontrol edilir. Kullandığınız tarafı cem kilitle sabitleyip diğer tarafa geçebilirsiniz. Bir fazla makara ve uzunca bir iskota gerektirir. Adı German system midir tam emin değilim.


*

    O. E.

Bizimde german main system de Anayelken arabamız duruyor .
Bumba kontrolleri için Kasara üzerinde biri sancak diğeri iskelede iki ayrı halat var.Bunlar ana yelken arabasına bağlı
Bu sistemde biri iskelede , diğeri sancakta iki ayrı ana yelken iskotası daha var.
Bunlar Dümen yanındaki vinçlere geliyor.
Bumba açısı bunlar ile ayarlanıyor.Daha imce bir durum var ise gerekiyor ise kasara üzerindeki halatlar ile kontrol edilebiliyor.
Bunlar ile Bumba kilidi oluşturabiliyormuş.

Resimi alta kırmızı halatlar havuzluktaki vinçlere gidiyor

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 14:28:52 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    A. Ç.

Bu klasik ana yelken iskota sistemidir. Tek bir iskota halatı vardır, ana yelken arabası ise halatlarla iskele veya sancağa kaydırılabilir. Ray havuzlukta olursa arabayı kaydırmak için raya kilitlenen ve arabanın iki yanında bulunan stopper de kullanılabilir, böylece şikayet edilen havuzlukta aşırı halat bulunmasının kısmen önüne geçilir.

*

    Ü. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İskota bir yere sabitlenmeden iki ucu da havuz luğa geliyor olabilir. Böylece bir taraf cemkilitle kapalı iken diğer tarafan iskota kontrol edilir. Kullandığınız tarafı cem kilitle sabitleyip diğer tarafa geçebilirsiniz. Bir fazla makara ve uzunca bir iskota gerektirir. Adı German system midir tam emin değilim.

Bizimki aynı tarif ettiğiniz şekilde.  Her iki başta da ayrı ayrı piyano kilit var cem kilit yerine.
*

    O. E.

Ahmet Abi
Adı kesinlikle German main sheet system manueli var , başlığıda aynen bu
*

    A. Ç.

Piyanoya gelen halatlar iskota halatı ise doğrudur.
*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Piyanoya gelen halatlar iskota halatı ise doğrudur.

Aynen öyle , Kıçtaki vinçlerin 10 cm önündeki piyanoya gelen kırmızı halatlar İskota halatı
*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu klasik ana yelken iskota sistemidir. Tek bir iskota halatı vardır, ana yelken arabası ise halatlarla iskele veya sancağa kaydırılabilir. Ray havuzlukta olursa arabayı kaydırmak için raya kilitlenen ve arabanın iki yanında bulunan stopper de kullanılabilir, böylece şikayet edilen havuzlukta aşırı halat bulunmasının kısmen önüne geçilir.


AMA SİZ GERÇEKTEN MÜTHİŞSİNİZ İYİKİ VARSINIZ !!!!
Şimdi teknenin kendi manueline baktım , ya bu adam boşuna bir şey yazmaz bilmeden konuşmaz diye

Bu klasik ana yelken iskota sistemidir.  demiştiniz



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 15:10:03 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    Ü. Ö.

Bizim bütün sistemde pratik gelmeyen tek bir detay var:

Genova furling halatı sancakta genova iskotaları gibi dümenin orada. Sancak kontrada genovayı sararken, iskele vinç üzerinden iskotayı kontrollü şekilde bırakarak, sancak vinç ile furling halatını toplayabiliyoruz.

Ama iskele kontrada furling halatı da, genova iskotası da sancakta oluyor ve tek vinçle sıkıntı oluyor. Pratik bir alternatif çözüm bulamadığımdan yelken toplamadan önce sancak kontrada olmaya dikkat ediyorum.

Daha pratik bir yol var mı atladığım?
*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet Abi
Adı kesinlikle German main sheet system manueli var , başlığıda aynen bu
Ach So!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Manual'i bana gönderebilir misin? Merak ettim Alman nasıl iş yapmış, niye yapmış?
*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizim bütün sistemde pratik gelmeyen tek bir detay var:

Genova furling halatı sancakta genova iskotaları gibi dümenin orada. Sancak kontrada genovayı sararken, iskele vinç üzerinden iskotayı kontrollü şekilde bırakarak, sancak vinç ile furling halatını toplayabiliyoruz.

Ama iskele kontrada furling halatı da, genova iskotası da sancakta oluyor ve tek vinçle sıkıntı oluyor. Pratik bir alternatif çözüm bulamadığımdan yelken toplamadan önce sancak kontrada olmaya dikkat ediyorum.

Daha pratik bir yol var mı atladığım?

Ortalama 48 kişi "Furlingi vinçle sarmayın" diyecek.
*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizim bütün sistemde pratik gelmeyen tek bir detay var:

Genova furling halatı sancakta genova iskotaları gibi dümenin orada. Sancak kontrada genovayı sararken, iskele vinç üzerinden iskotayı kontrollü şekilde bırakarak, sancak vinç ile furling halatını toplayabiliyoruz.

Ama iskele kontrada furling halatı da, genova iskotası da sancakta oluyor ve tek vinçle sıkıntı oluyor. Pratik bir alternatif çözüm bulamadığımdan yelken toplamadan önce sancak kontrada olmaya dikkat ediyorum.

Daha pratik bir yol var mı atladığım?

Ortalama 48 kişi "Furlingi vinçle sarmayın" diyecek.


1. si bendim tam gönder tuşuna basacaktım kırmızı yazı çıktı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Kaldı 47.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap