0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ana yelken iskotası genelde bir tane olur ama iki tane de olabilir. Örneğin guletlerde kama üstünde kenarlara bağlı iki tanedir. İskota rayı yoktur. Rüzgar altı iskota ile bumbayı daha aşağı basabilirsiniz. Yelkene büküm vermek istiyorsanız rüzgar üstü iskota ile bumbayı ayaralrsınız, çok büküm olursa rüzgaraltı iskota ile bumbayı biraz aşağı basabilirsiniz.

Fiberglas teknelerde ana yelken iskotası bir araba veya iki tarafa takılmış bir mapa ile kontrol edilebiliyor, genellikle isktoa direk dibine kadar gidip, makaralarla havuzluğa kadar yönlendiriliyor. Bu tür bir yönlendirmede aynı pupa palangası gibi iskota bumbaya açılı bağlı olduğundan yelkene büküm vermek zorlaşabiliyor çünkü bumbadab direk dibnine inen iskota da bumbayı aşağı çekiyor, mümkün olursa bükümü arttırmak için iskota arabası biraz daha fazla rüzgar üstüne kaydırılmalı.


*

    H. H. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben senelerdir tek başıma herşeyi yapıyorum ve mektepten değil,deneyerek öğrendim.Eminim birçoğunuz kadar teknik bilgiye sahip değilim ama hissi kabulle yapıyorum denebilir. Önce bumbayı iyice geriyorum,sonra cenovanın rüzgar altı tarafı vincinde sarılı halatı kilidinden çıkarıp bir elime alıp,otopilota 90 derece veriyorum.Tekne dönmeye başlayıp Cenova boşa çıkarken,elimdeki halatı boşlayıp diğer vincinkini sarıyorum.Sonrada ince trimlere geçiyorum.

Hissi kablel vuku olacaktı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. Ç.

Bazıları manuel vitesten hoşlanır..onun daha keyifli olduğundan bahseder..,

Yıllar önce otomatik vitesli arabaya geçince ve rahatlığını görünce,daha önce manuelle neler çekmişim ben diye düşünmüştüm..düşünsene,arabayı götürücem diye devamlı bir kolla oynayıp duruyorsun,bacağınlada yaya benzer papuca basacam diye dizlerine ağrılar giriyor..birde çok trafik varsa allahh..yemişim keyfini..

Haa..yarış arabası kullanıyorsan manuel vites bir elzem..o da düğmeye geçti ya neyse..

O yüzden iyi yelken yapıcam diye ayak altındaki makaralar hep beni rahatsız etmiştir..bana hep elin ayağın sıkışacak,kadınların saçlarını kapacak gibi gelir..

Giriş kapısının üstündeki bumba ortası makara bence en ideali..

Yenilerdeki cenova tramola makarasıda çok iyi birşey..bırak cenova biraz küçük olsun..güç harcamayı ve halat kalabalıklığını ortadan kaldırıyor..

Chartplotter la tramola atmak acaip keyifli..kilitlerle uğraşacağına tek hareketle tekne doksan derece dönüyor..

Eski teknemde iki şey yoktu üzülürdüm..

Bimini kapalıyken direği ve yelkeni görmeyi sağlayan tepe penceresi..

Arka en köşelerde olan tek kişilik oturma yeri..
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 12:39:27 Gönderen: Serdar Çırak »


*

    O. E.

Çift Anayelken iskotalı rüzgar üstünden kumanda edilen bir sistem bu.
Gerçekten çok rahat ve kullanışlı

German main sheet system


*

    D. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsun

*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsun

Biz
Baş tarafdaki mapaya ızbarço ile tekne boyu kadar 14 lük bir halatı kış taraftaki  koçboynuzuna veya mapaya bağlıyouz.
Kendimizide can yeleğinin mapasından  can yeleğinin orj bağlantısı ile emniyet halatına bağlıyoruz.
Seyir sırasında hava patlarsa baş tarafa gitmek gerekirse diye yapılan işlem.
Altaki fotorafta lacivert halat

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 13:00:32 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    A. Ü.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsun
Teknemin,havuzluğuna,iki adet öne,iki adet arkada,bir tane direk dibi,bir tane teknenin ön kısmına toplam 6 adet 8 mm krom mapalar bağladım,bunlara bağlıyorum emniyet halatımın uçlarını.
Teknemde bulunan ekipmanlarda bunlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 13:07:07 Gönderen: Ali Ünalan »
*

    D. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsun
Teknemin,havuzluğuna,iki adet öne,iki adet arkada,bir tane direk dibi,bir tane teknenin ön kısmına toplam 6 adet 8 mm krom mapalar bağladım,bunlara bağlıyorum emniyet halatımın uçlarını.
Teknemde bulunan ekipmanlarda bunlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok teşekkürler, size de Oktay kaptanım. Benim de benzer birşey yapmam lazım uzun seyirden önce.
*

    A. Ü.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsun
Teknemin,havuzluğuna,iki adet öne,iki adet arkada,bir tane direk dibi,bir tane teknenin ön kısmına toplam 6 adet 8 mm krom mapalar bağladım,bunlara bağlıyorum emniyet halatımın uçlarını.
Teknemde bulunan ekipmanlarda bunlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok teşekkürler, size de Oktay kaptanım. Benim de benzer birşey yapmam lazım uzun seyirden önce.
[/quoter
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsun
Teknemin,havuzluğuna,iki adet öne,iki adet arkada,bir tane direk dibi,bir tane teknenin ön kısmına toplam 6 adet 8 mm krom mapalar bağladım,bunlara bağlıyorum emniyet halatımın uçlarını.
Teknemde bulunan ekipmanlarda bunlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok teşekkürler, size de Oktay kaptanım. Benim de benzer birşey yapmam lazım uzun seyirden önce.
Rica ederim,hafta sonları Tuzladayım telefonlaşalım buluşalım teknenin orjinalliğini bir bozalım mapaları bağlıyarak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ahmet ÇELENOĞLU korsanımız yazmıştı geçmiş dönemlerde bir konu başlığında forumda,o yazı halla gözümün önünde ,önlemleri alıp,tekneden düşmemek lazım diye,düştüğünüzde ölürsünüz demişti,o yazıyı okudukdan sonra bu önlemleri almıştım.
*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsun
Teknemin,havuzluğuna,iki adet öne,iki adet arkada,bir tane direk dibi,bir tane teknenin ön kısmına toplam 6 adet 8 mm krom mapalar bağladım,bunlara bağlıyorum emniyet halatımın uçlarını.
Teknemde bulunan ekipmanlarda bunlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok teşekkürler, size de Oktay kaptanım. Benim de benzer birşey yapmam lazım uzun seyirden önce.

Ali Korsanın yaptığıda güzel bir sistem ancak hareket kabiliyeti nispeten kısıtlı .
Karabinayı halata taktığınız zaman Başa kadar duraksız gidip geri gelme imkanınız oluyor.
Halatın tansiyonunu ayarlayabilir emniyet şartlarını artırabilirsiniz.
*

    A. Ü.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsun
Teknemin,havuzluğuna,iki adet öne,iki adet arkada,bir tane direk dibi,bir tane teknenin ön kısmına toplam 6 adet 8 mm krom mapalar bağladım,bunlara bağlıyorum emniyet halatımın uçlarını.
Teknemde bulunan ekipmanlarda bunlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok teşekkürler, size de Oktay kaptanım. Benim de benzer birşey yapmam lazım uzun seyirden önce.

Ali Korsanın yaptığıda güzel bir sistem ancak hareket kabiliyeti nispeten kısıtlı .
Karabinayı halata taktığınız zaman Başa kadar duraksız gidip geri gelme imkanınız oluyor.
Halatın tansiyonunu ayarlayabilir emniyet şartlarını artırabilirsiniz.

Oktay korsanım bir sürü şey düşünmüştüm Ahmet ağbi nin yazısından sonra,basit ve işlevsel bu sistem gelmişti aklıma ,bu sistemde maymun gibi bir elini bırakmadan öbür elinle mapayı bağlıyorsun kendini emniyete alıyorsun,daha iyi işlevsel basit çözümler varsa da bilgim yok .
*

    O. E.

Telefonuma sevdiğim arkadaşımdan mesaj geldi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Düzeltme ihtiyacı hissettim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  GENOVA değilmiş CENOVA  imiş.
Aynı zamanda Washinton değil Vaşinton muş .

Bu yelkenin adı iyiki
Albuquerque değilmiş ne diyececektik (yazacaktık )
Albekerküü !!! ıskotasını boşla..



Boş boş işler işte Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 13:52:46 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsun
Teknemin,havuzluğuna,iki adet öne,iki adet arkada,bir tane direk dibi,bir tane teknenin ön kısmına toplam 6 adet 8 mm krom mapalar bağladım,bunlara bağlıyorum emniyet halatımın uçlarını.
Teknemde bulunan ekipmanlarda bunlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok teşekkürler, size de Oktay kaptanım. Benim de benzer birşey yapmam lazım uzun seyirden önce.

Ali Korsanın yaptığıda güzel bir sistem ancak hareket kabiliyeti nispeten kısıtlı .
Karabinayı halata taktığınız zaman Başa kadar duraksız gidip geri gelme imkanınız oluyor.
Halatın tansiyonunu ayarlayabilir emniyet şartlarını artırabilirsiniz.

Oktay korsanım bir sürü şey düşünmüştüm Ahmet ağbi nin yazısından sonra,basit ve işlevsel bu sistem gelmişti aklıma ,bu sistemde maymun gibi bir elini bırakmadan öbür elinle mapayı bağlıyorsun kendini emniyete alıyorsun,daha iyi işlevsel basit çözümler varsa da bilgim yok .


Bir kere bağlayacaksın kendini Ali korsan

Baştaki mapaya 14 lük halat arka koç boynuzuna kadar uzat .
Koç boynuzuna voltala kendini bağladığın Emniyet seridinin karabinasını geçir serdiğin halata
al sana Otoban gibi yol Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. S.

Yalnız başına seyir için ilk şart, denizi sevmeyen bir eş ve çocuklara sahip olmanız. Ben de bunlar yok çok şükür:). Hadi diyelim bekarsınız, eşlik etmek isteyen o kadar çok eş,dost, arkadaş olacaktır ki bunları sıraya koymakta bile zorlanırsınız. Bu şartlar altında yalnız seyir gerçekten çok ama çok zor:)
*

    C. G.

Viski olmali, birde Unal...