0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

 Bence öncelikle heyecan olmalı heves olmalı sevgi olmalı cesaret olmalı bunlar olmazsa diğer olanların faydası yok







*

    A. Ü.

Genelde tek seyir yapan birisi olarak  emniyet halatımı takarım denize düşmemek için.
Gerisi teknemi tanımak huyunu suyunu bilmek ,acemi biri olarak gerisi basit abartıldığı gibi değil.
İlk yelkenliyi aldığımda işi bilen yelkencilerin sanki uzaya fırlatılan roketi kullanıyorum gibi anlatmalarına şimdi gülümsüyorum..
Emniyet halatı.
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 09:41:13 Gönderen: Ali Ünalan »


*

    O. E.

Otopilot   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap??
Dümene yakın ana yelken iskotaları    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?
Genova açma - kapama rahatlığı   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?
Rahat yelken görüşü   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben tekne alırken bunlardan hiç haberim yoktu

Mesela ana yelken iskotaları dümenin hemen yanındaki iki vince kadar geliyor. Ama bu hemen her teknede böyle ben Kasara üstünde ana yelken iskotası hiç görmedim ama ben zaten çok teknede görmedim var mıdır ?
Vardır. İşte o zaman nasıl tek başınıza yelken yapacaksınız ?
Otopilot olmalı

Buradan bunlar yazılır çizilir ise üstadlar katkı verirse yeni tekne alacak arkadaşlar için kuvetli referans olabilir
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 09:59:45 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    C. A.

Bu konu benim içinde ilginç olacak. Yelkene yeni başlayacak birisi için güzel bir başlık olmuş. Genelde yalnız çıkmayacağım ama miçolarımın bana pek faydası olmayacağı için bütün işleri tek başıma yapmam gerekecek gibi durmakta.

Şimdilik aldığım yelken eğitimlerim de alabilecek olduğum tekneye benzerliğinden dolayı bence,
*otopilot olmalı ki rahat bir şekilde yelkenlere müdahele edebileyim.
*Ayrıca katlanır bir bimini olmalı ya da yelkenleri görebilecek bir açıklığının olması gerekiyor.
*Tramola atarken genovayı tek kişi hakim olabilir mi bilmiyorum daha denemedim. Ama ana yelkene göre daha zor gözükmekte. O yüzden otomatik tramola sistemi olsa sanki iyi olacak gibi.


*

    D. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence öncelikle heyecan olmalı heves olmalı sevgi olmalı cesaret olmalı bunlar olmazsa diğer olanların faydası yok

Bu tam benlik başlık Oktay kaptanım, yazdıklarınız yeterli bence, marina eve 5 dakika mesafe olunca kendiniz bile planlamadan kendinizi denizde bulabiliyorsunuz benim durumumda.

Bir de teknik bilgi, tecrübe  ve bunların sağladığı özgüven tesis etmeye başlayınca kimseyi istemez hale geliyorum yavaş yavaş. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(Ah bir de mandar kendi kendine boşunu alsa idi.) Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    D. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konu benim içinde ilginç olacak. Yelkene yeni başlayacak birisi için güzel bir başlık olmuş. Genelde yalnız çıkmayacağım ama miçolarımın bana pek faydası olmayacağı için bütün işleri tek başıma yapmam gerekecek gibi durmakta.

Şimdilik aldığım yelken eğitimlerim de alabilecek olduğum tekneye benzerliğinden dolayı bence,
*otopilot olmalı ki rahat bir şekilde yelkenlere müdahele edebileyim.
*Ayrıca katlanır bir bimini olmalı ya da yelkenleri görebilecek bir açıklığının olması gerekiyor.
*Tramola atarken genovayı tek kişi hakim olabilir mi bilmiyorum daha denemedim. Ama ana yelkene göre daha zor gözükmekte. O yüzden otomatik tramola sistemi olsa sanki iyi olacak gibi.

Benim tremola tekniği şöyle: rüzgara yakın seyrederken oto pilotu rüzgar fırıldağı moduna alıyorsunuz. Öne gidip genoanın rüzgar üstü iskotasını sarıyorum boşunu alıyorum hazırlıyorum. Geri gelip oto pilota tremola komutu veriyorum. +1/+10 aynı anda basarak oluyor bu. O dönerken öne koşup rüzgar altını boşluyor diğer tarafı alıyorum. Araba konumlarını önce ayarlamak daha iyi tabi.

Kavança biraz daha tricky. Hiç acele etmeden önce tam iğneciğe alıp rüzgârı genoayı diğer tarafa alıyorum ayı bacağı yapmış oluyorum yani. Sonra bumbayı kapatıp oto pilotu kapatıp dümeni rüzgar altına basıp attırıyorum. Sonra iskotayı salıyorum. Ağır havada bumbayı çekmek problem kavança yerine diğer taraftan uzun dönüşle tremola.
*

    D. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Genelde tek seyir yapan birisi olarak  emniyet halatımı takarım denize düşmemek için.
Gerisi teknemi tanımak huyunu suyunu bilmek ,acemi biri olarak gerisi basit abartıldığı gibi değil.
İlk yelkenliyi aldığımda işi bilen yelkencilerin sanki uzaya fırlatılan roketi kullanıyorum gibi anlatmalarına şimdi gülümsüyorum..
Emniyet halatı.

Donanımın nedir nasıl kuruyorsun Ali kaptanım. Bi anlatsan çok makbule geçer
*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konu benim içinde ilginç olacak. Yelkene yeni başlayacak birisi için güzel bir başlık olmuş. Genelde yalnız çıkmayacağım ama miçolarımın bana pek faydası olmayacağı için bütün işleri tek başıma yapmam gerekecek gibi durmakta.

Şimdilik aldığım yelken eğitimlerim de alabilecek olduğum tekneye benzerliğinden dolayı bence,
*otopilot olmalı ki rahat bir şekilde yelkenlere müdahele edebileyim.
*Ayrıca katlanır bir bimini olmalı ya da yelkenleri görebilecek bir açıklığının olması gerekiyor.
*Tramola atarken genovayı tek kişi hakim olabilir mi bilmiyorum daha denemedim. Ama ana yelkene göre daha zor gözükmekte. O yüzden otomatik tramola sistemi olsa sanki iyi olacak gibi.


Cenk en kısa zamanda Göcek geliyorsun beraber seyir yapıyoruz
Otomatik tramola gerçekten çok kullanışlı
Ali Aygın korsana ısrar ettim geldi gördü o da taktırdı

Gerçi üstadların bazıları küçük olduğunu söylüyor performans kaybı yaşattığını düşünüyorlar ama. Sadece %100 dem % 7 kadar küçük
O farkta yelken kalitesi yükseltilerek tolere ediliyor
*

    O. E.

Ben yanlız olayım olmayayım her iki tarafa emniyet halatsız Palamar çözmüyorum
Acemilik ten
*

    C. A.

Oktay Abi davetin için teşekkür ederim. Gelecek olursam seni rahatsız ederim.
*

    A. Ç.

Otopilot tek başına seyirde bulunursa iyi olur, gerisi tamamen tekneye alışkanlıktır. Kendinden tramolalı denilen küçük bir flok iyi bir uygulamadır. Tekne tasarımı sırasında düşünülmüşse eşdeğer tekneler kadar gider, çünkü ana yelken bunu düşünerek biraz daha büyük yapılmıştır, sonradan eklenirse biraz performans kaybı olabilir.

Kendinden tramolalı bir teknede ben kendimi yelkende gibi hissetmiyorum. Motor yat gibi sadece dümen tutuyorsunuz.

Otopliot yerine dümeni kilitleyen mekanizmalar yeterli oluyor. Dümeni düze yakın gidecek şekilde kilitle, genova iskotalarını vinç üzerinden geçirip eline al, dümene gel, tramolanı at, boşlanacak tarafı bırak diğerini çek, dümeni kilitle iskotayı bağla. Tek başına iken zırt pırt tramola atmaya gerek yok. Sık atılan tramola ile seyrek atılan tramola arasında mesafe olarak fark yoktur, tek fark uzun aralıkla atılan tramolalarda rüzgarın değişip sizi rotanızın çok dışında bırakmasıdır, bu da oldukça düşük ihtimal. Sık tramolada ise her defasında hızınız kesilir, bu nedenle zamandan kahybedersiniz. 
*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Otopilot   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap??
Dümene yakın ana yelken iskotaları    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?
Genova açma - kapama rahatlığı   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?
Rahat yelken görüşü   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben tekne alırken bunlardan hiç haberim yoktu

Mesela ana yelken iskotaları dümenin hemen yanındaki iki vince kadar geliyor. Ama bu hemen her teknede böyle ben Kasara üstünde ana yelken iskotası hiç görmedim ama ben zaten çok teknede görmedim var mıdır ?
Vardır. İşte o zaman nasıl tek başınıza yelken yapacaksınız ?
Otopilot olmalı

Buradan bunlar yazılır çizilir ise üstadlar katkı verirse yeni tekne alacak arkadaşlar için kuvetli referans olabilir


"Ana yelken iskotaları" ne demek? Cenova'nın (ön yelken) birden fazla iskotası olur, ana yelkenin tek iskotası vardır. Günümüz gezi teknelerinde de çoğunlukla bumba ucundan değil, havuzlukta yer açılsın diye bumba ortasından kamara girişi üstüne, güverteye sabitlenen bir makara sisteminden geçiyor.
Terimler karıştı mı?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Otopilot   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap??
Dümene yakın ana yelken iskotaları    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?
Genova açma - kapama rahatlığı   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?
Rahat yelken görüşü   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben tekne alırken bunlardan hiç haberim yoktu

Mesela ana yelken iskotaları dümenin hemen yanındaki iki vince kadar geliyor. Ama bu hemen her teknede böyle ben Kasara üstünde ana yelken iskotası hiç görmedim ama ben zaten çok teknede görmedim var mıdır ?
Vardır. İşte o zaman nasıl tek başınıza yelken yapacaksınız ?
Otopilot olmalı

Buradan bunlar yazılır çizilir ise üstadlar katkı verirse yeni tekne alacak arkadaşlar için kuvetli referans olabilir


"Ana yelken iskotaları" ne demek? Cenova'nın (ön yelken) birden fazla iskotası olur, ana yelkenin tek iskotası vardır. Günümüz gezi teknelerinde de çoğunlukla bumba ucundan değil, havuzlukta yer açılsın diye bumba ortasından kamara girişi üstüne, güverteye sabitlenen bir makara sisteminden geçiyor.
Terimler karıştı mı?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Muhtemeldir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama karışmamış bizde iki tane Ana yelken iskotası var rüzgar üstünden kumanda ediliyor.Sancaktan ve İskeleden ayrı ayrı geliyor havuzluktaki vinçlere

German Sheet deniyor bu sisteme


« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 12:17:31 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    H. H. A.

Ben senelerdir tek başıma herşeyi yapıyorum ve mektepten değil,deneyerek öğrendim.Eminim birçoğunuz kadar teknik bilgiye sahip değilim ama hissi kabulle yapıyorum denebilir. Önce bumbayı iyice geriyorum,sonra cenovanın rüzgar altı tarafı vincinde sarılı halatı kilidinden çıkarıp bir elime alıp,otopilota 90 derece veriyorum.Tekne dönmeye başlayıp Cenova boşa çıkarken,elimdeki halatı boşlayıp diğer vincinkini sarıyorum.Sonrada ince trimlere geçiyorum.
*

    A. Ü.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Genelde tek seyir yapan birisi olarak  emniyet halatımı takarım denize düşmemek için.
Gerisi teknemi tanımak huyunu suyunu bilmek ,acemi biri olarak gerisi basit abartıldığı gibi değil.
İlk yelkenliyi aldığımda işi bilen yelkencilerin sanki uzaya fırlatılan roketi kullanıyorum gibi anlatmalarına şimdi gülümsüyorum..
Emniyet halatı.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Genelde tek seyir yapan birisi olarak  emniyet halatımı takarım denize düşmemek için.
Gerisi teknemi tanımak huyunu suyunu bilmek ,acemi biri olarak gerisi basit abartıldığı gibi değil.
İlk yelkenliyi aldığımda işi bilen yelkencilerin sanki uzaya fırlatılan roketi kullanıyorum gibi anlatmalarına şimdi gülümsüyorum..
Emniyet halatı.

Donanımın nedir nasıl kuruyorsun Ali kaptanım. Bi anlatsan çok makbule geçer

Donanımın nedir nasıl kuruyorsun Ali kaptanım. Bi anlatsan çok makbule geçer
Doğan korsanım,
Terimleri bilmiyorum başdan belirteyim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap çokta kafa yormuyorum açıkcası.
benim teknem yeke dümen,Donanımın kurma konusunda bişiy yaptığım yok,
Kendi teknemden bahsetmem gerekirse,ana yelken basma halatları havuzluğun ön kısmında oturduğum yerden  elle müdahile etmeye müsaitler,iskele sancak genova,vinçleri havuzluğumda tüm halatlara havuzlukdan müdahile edebiliyorum,dolayısı ile hiç zorlanmıyorum,başka teknelerde başka yöntemler varsa bu konuda bilgim yok,
Nasıl yelken açtığıma gelirsek,oto pilotu bağlıyorum,rüzgar üstüne dönüyorum,rüzgarın geliş yönüne ve gideceğim rotaya göre iki yelkenimide açıyorum, açtıktan sonra rotaya döndürüp tekneyi,yelken üzerindeki tüllere göre ayarlarla ufak oynamalar yapıp kendimce tirimler yapıyorum,gideceğim rotaya gidiyorum,yaptıklarım doğrudur yanlıştır bilmiyorum ama gidiyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap neticede bilmem ne rallisinde yarış yapıyorum modunda olmuyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 

Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 12:26:08 Gönderen: Ali Ünalan »