0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapElle kolay sarılmıyorsa bir problem vardır. Sert havada pırıpırlıyorsa bir problem vardır. Tekneyi döndürün, ana yelkenin kuytusunda kalsın, sarın.Ben hep vinçle sarıyorum ya Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapElle bir iki kere çektiğim oldu ama zor geldi. Ne olabilir ki potansiyel problem?
Elle kolay sarılmıyorsa bir problem vardır. Sert havada pırıpırlıyorsa bir problem vardır. Tekneyi döndürün, ana yelkenin kuytusunda kalsın, sarın.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapElle kolay sarılmıyorsa bir problem vardır. Sert havada pırıpırlıyorsa bir problem vardır. Tekneyi döndürün, ana yelkenin kuytusunda kalsın, sarın.Ben hep vinçle sarıyorum ya Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapElle bir iki kere çektiğim oldu ama zor geldi. Ne olabilir ki potansiyel problem? Furlingte oluşabilecek olan bir sıkışma problemini hissedemeyebilir sarmaya devam ettiğiniz zaman furlinge yada baş istralya ya zarar verebilirsiniz dediler.
Ön yelkenin kat yapmadan sarılması için mükün olduğunca rüzgarla dolu olmasında fayda var, yani ıskotayı kontrollü kaçırarak sarın mümkünse.
Bu vinç üzerinde bırakılan halat konusu gerçekten çok önemli.Olası bir sağnakta , aksilikte vinçten çıkarılacak süre bile çok önem kazanıyor imiş benim öyle bir deneyimim olmadı...Birde Eldiven konusu var tabi meşhur taksan bir türlü takmasan bir türlü
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu vinç üzerinde bırakılan halat konusu gerçekten çok önemli.Olası bir sağnakta , aksilikte vinçten çıkarılacak süre bile çok önem kazanıyor imiş benim öyle bir deneyimim olmadı...Birde Eldiven konusu var tabi meşhur taksan bir türlü takmasan bir türlüOktay Kaptan'ım vinç üzerinde bırakmamak derken hep kilitleri mi kapalı tutuyorum demek istiyorsunuz? Aniden salınması gereken bir iskotada kilidi açmak bence çok daha riskli, vince volta ederek daha kontrollü bırakırım ben her kilidi açarken.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu vinç üzerinde bırakılan halat konusu gerçekten çok önemli.Olası bir sağnakta , aksilikte vinçten çıkarılacak süre bile çok önem kazanıyor imiş benim öyle bir deneyimim olmadı...Birde Eldiven konusu var tabi meşhur taksan bir türlü takmasan bir türlüOktay Kaptan'ım vinç üzerinde bırakmamak derken hep kilitleri mi kapalı tutuyorum demek istiyorsunuz? Aniden salınması gereken bir iskotada kilidi açmak bence çok daha riskli, vince volta ederek daha kontrollü bırakırım ben her kilidi açarken. Yelkenler açık seyir yapar iken vinçlerin üzerinde asla halat bırakmıyoruz biz.Piyanosu kapalıBir Broş durumunda piyanodan tek hareket ile boşlamak daha kolay geliyor, zaten bütün neşriyat ve öğretide bu yönde.Tabiki biraz boşlamak için bizde vince bir tur iki tur sarıyoruz o başka ...Ama işimiz bitince halatı vincin üstünden alıyoruz.Böyle öğretildi böyle alıştık ...Yanlış olabilir üstadlar burada Ne derler acaba ??
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu vinç üzerinde bırakılan halat konusu gerçekten çok önemli.Olası bir sağnakta , aksilikte vinçten çıkarılacak süre bile çok önem kazanıyor imiş benim öyle bir deneyimim olmadı...Birde Eldiven konusu var tabi meşhur taksan bir türlü takmasan bir türlüOktay Kaptan'ım vinç üzerinde bırakmamak derken hep kilitleri mi kapalı tutuyorum demek istiyorsunuz? Aniden salınması gereken bir iskotada kilidi açmak bence çok daha riskli, vince volta ederek daha kontrollü bırakırım ben her kilidi açarken. Yelkenler açık seyir yapar iken vinçlerin üzerinde asla halat bırakmıyoruz biz.Piyanosu kapalıBir Broş durumunda piyanodan tek hareket ile boşlamak daha kolay geliyor, zaten bütün neşriyat ve öğretide bu yönde.Tabiki biraz boşlamak için bizde vince bir tur iki tur sarıyoruz o başka ...Ama işimiz bitince halatı vincin üstünden alıyoruz.Böyle öğretildi böyle alıştık ...Yanlış olabilir üstadlar burada Ne derler acaba ??Valla benim en korktuğum şey hızla akan halat, hele ele, ayağa, donanıma dolanması, Allah muhafaza. Dikkat ediyorsunuzdur elbette ama ben birşeyi alışkanlık haline getirince zamanla daha bir ihmalkar oluyorum diye daima daha emniyetli gördüğüm şeyleri alışkanlık edinmeye çalışıyorum. Ana yelkenimi kendinden kilitlenen bir cem kilit tutuyor, genoamı vinç. Kolu üzerinde bırakmamaya gayret ediyorum sadece, boşlaması kolay olsun diye.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu vinç üzerinde bırakılan halat konusu gerçekten çok önemli.Olası bir sağnakta , aksilikte vinçten çıkarılacak süre bile çok önem kazanıyor imiş benim öyle bir deneyimim olmadı...Birde Eldiven konusu var tabi meşhur taksan bir türlü takmasan bir türlüOktay Kaptan'ım vinç üzerinde bırakmamak derken hep kilitleri mi kapalı tutuyorum demek istiyorsunuz? Aniden salınması gereken bir iskotada kilidi açmak bence çok daha riskli, vince volta ederek daha kontrollü bırakırım ben her kilidi açarken. Yelkenler açık seyir yapar iken vinçlerin üzerinde asla halat bırakmıyoruz biz.Piyanosu kapalıBir Broş durumunda piyanodan tek hareket ile boşlamak daha kolay geliyor, zaten bütün neşriyat ve öğretide bu yönde.Tabiki biraz boşlamak için bizde vince bir tur iki tur sarıyoruz o başka ...Ama işimiz bitince halatı vincin üstünden alıyoruz.Böyle öğretildi böyle alıştık ...Yanlış olabilir üstadlar burada Ne derler acaba ??Valla benim en korktuğum şey hızla akan halat, hele ele, ayağa, donanıma dolanması, Allah muhafaza. Dikkat ediyorsunuzdur elbette ama ben birşeyi alışkanlık haline getirince zamanla daha bir ihmalkar oluyorum diye daima daha emniyetli gördüğüm şeyleri alışkanlık edinmeye çalışıyorum. Ana yelkenimi kendinden kilitlenen bir cem kilit tutuyor, genoamı vinç. Kolu üzerinde bırakmamaya gayret ediyorum sadece, boşlaması kolay olsun diye.Vincin arkasında piyano yok mu ??Bizde kendi başına hızla akan halat olmaz.Piyanolar kapalı olduğu müddetçe ....
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTeknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapEstağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsunTeknemin,havuzluğuna,iki adet öne,iki adet arkada,bir tane direk dibi,bir tane teknenin ön kısmına toplam 6 adet 8 mm krom mapalar bağladım,bunlara bağlıyorum emniyet halatımın uçlarını. Teknemde bulunan ekipmanlarda bunlar.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÇok teşekkürler, size de Oktay kaptanım. Benim de benzer birşey yapmam lazım uzun seyirden önce.Ali Korsanın yaptığıda güzel bir sistem ancak hareket kabiliyeti nispeten kısıtlı .Karabinayı halata taktığınız zaman Başa kadar duraksız gidip geri gelme imkanınız oluyor.Halatın tansiyonunu ayarlayabilir emniyet şartlarını artırabilirsiniz.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTeknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapEstağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsunTeknemin,havuzluğuna,iki adet öne,iki adet arkada,bir tane direk dibi,bir tane teknenin ön kısmına toplam 6 adet 8 mm krom mapalar bağladım,bunlara bağlıyorum emniyet halatımın uçlarını. Teknemde bulunan ekipmanlarda bunlar.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÇok teşekkürler, size de Oktay kaptanım. Benim de benzer birşey yapmam lazım uzun seyirden önce.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTeknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapEstağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsunTeknemin,havuzluğuna,iki adet öne,iki adet arkada,bir tane direk dibi,bir tane teknenin ön kısmına toplam 6 adet 8 mm krom mapalar bağladım,bunlara bağlıyorum emniyet halatımın uçlarını. Teknemde bulunan ekipmanlarda bunlar.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTeknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapEstağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsun
Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap