0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Cenk Ayvaz

  • * Gezgin Korsan
  • 198
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • No Gossip, Seferihisar
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle kolay sarılmıyorsa bir problem vardır.
Sert havada pırıpırlıyorsa bir problem vardır. Tekneyi döndürün, ana yelkenin kuytusunda kalsın, sarın.

Ben hep vinçle sarıyorum ya Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle bir iki kere çektiğim oldu ama zor geldi. Ne olabilir ki potansiyel problem?
Furlingte oluşabilecek olan bir sıkışma problemini hissedemeyebilir sarmaya devam ettiğiniz zaman furlinge yada baş istralya ya zarar verebilirsiniz dediler.
Teknesiz kara kaptanı.
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle kolay sarılmıyorsa bir problem vardır.
Sert havada pırıpırlıyorsa bir problem vardır. Tekneyi döndürün, ana yelkenin kuytusunda kalsın, sarın.

Ben hep vinçle sarıyorum ya Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle bir iki kere çektiğim oldu ama zor geldi. Ne olabilir ki potansiyel problem?
Furlingte oluşabilecek olan bir sıkışma problemini hissedemeyebilir sarmaya devam ettiğiniz zaman furlinge yada baş istralya ya zarar verebilirsiniz dediler.

Yani öyle bir his geliştirdim kendimce, sıkıştığını anlıyorum hemen duruyorum, ya iskota bir yerlere takılmış oluyor ya başka birşey filan düzeltiyorum. Ama elle çekmek sadece durgun havada mümkün gibi bende.

Bir de teknik olarak iskotayı full boşlayıp mı sarmak lazım yoksa iskotayı az sal furlingi az al gibi gergin tutarak mı?   
"... parce que je suis heureux en mer, et peut-être aussi pour sauver mon âme..." Bernard Moitessier
*

    Çevrimdışı Mehmet Çömlekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 1.491
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Derviş I, Küçükyalı
Vince gerek bile yok, 2 kez elle zorlayıp (birinde halatı birinde tamburu) baş ıstıralya koparmışlığım var 15 sene önce  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mandarı bağladığınız fırdöndü bilyaları genelde sorun çıkartır.

Bende sorun ISTIRALYAYA  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap paralel giden mandar yüzünden fırdöndünün çalışmaması imiş...

Ön yelkenin kat yapmadan sarılması için mükün olduğunca rüzgarla dolu olmasında fayda var, yani ıskotayı kontrollü kaçırarak sarın mümkünse.

Otopilotsuz bir kez tek tabanca kaldım denizde, dümeni ortada bağlayarak yapabilecekleriniz emin olun son derece sınırlı.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.284
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Doğrudur, sürçü lisan etmişim, affola.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ön yelkenin kat yapmadan sarılması için mükün olduğunca rüzgarla dolu olmasında fayda var, yani ıskotayı kontrollü kaçırarak sarın mümkünse.


Öyle duymuştum ben de Mehmet Kaptan, öyle yapmaya gayret ediyorum, o yüzden de elle zor oluyor. Teşekkürler
"... parce que je suis heureux en mer, et peut-être aussi pour sauver mon âme..." Bernard Moitessier
*
Bu vinç üzerinde bırakılan halat konusu gerçekten çok önemli.
Olası bir sağnakta , aksilikte vinçten çıkarılacak süre bile çok önem kazanıyor imiş benim öyle bir deneyimim olmadı...
Birde Eldiven konusu var tabi meşhur taksan bir türlü takmasan bir türlü
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu vinç üzerinde bırakılan halat konusu gerçekten çok önemli.
Olası bir sağnakta , aksilikte vinçten çıkarılacak süre bile çok önem kazanıyor imiş benim öyle bir deneyimim olmadı...
Birde Eldiven konusu var tabi meşhur taksan bir türlü takmasan bir türlü

Oktay Kaptan'ım vinç üzerinde bırakmamak derken hep kilitleri mi kapalı tutuyorum demek istiyorsunuz? Aniden salınması gereken bir iskotada kilidi açmak bence çok daha riskli, vince volta ederek daha kontrollü bırakırım ben her kilidi açarken.
"... parce que je suis heureux en mer, et peut-être aussi pour sauver mon âme..." Bernard Moitessier
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu vinç üzerinde bırakılan halat konusu gerçekten çok önemli.
Olası bir sağnakta , aksilikte vinçten çıkarılacak süre bile çok önem kazanıyor imiş benim öyle bir deneyimim olmadı...
Birde Eldiven konusu var tabi meşhur taksan bir türlü takmasan bir türlü

Oktay Kaptan'ım vinç üzerinde bırakmamak derken hep kilitleri mi kapalı tutuyorum demek istiyorsunuz? Aniden salınması gereken bir iskotada kilidi açmak bence çok daha riskli, vince volta ederek daha kontrollü bırakırım ben her kilidi açarken.

Yelkenler açık seyir yapar iken vinçlerin üzerinde asla halat bırakmıyoruz biz.
Piyanosu kapalı

Bir Broş durumunda piyanodan tek hareket ile boşlamak daha kolay geliyor, zaten bütün neşriyat ve öğretide bu yönde.

Tabiki biraz boşlamak için bizde vince bir tur iki tur sarıyoruz o başka ...

Ama işimiz bitince halatı vincin üstünden alıyoruz.
Böyle öğretildi böyle alıştık ...
Yanlış olabilir üstadlar burada

Ne derler acaba ??
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 17:07:26 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu vinç üzerinde bırakılan halat konusu gerçekten çok önemli.
Olası bir sağnakta , aksilikte vinçten çıkarılacak süre bile çok önem kazanıyor imiş benim öyle bir deneyimim olmadı...
Birde Eldiven konusu var tabi meşhur taksan bir türlü takmasan bir türlü

Oktay Kaptan'ım vinç üzerinde bırakmamak derken hep kilitleri mi kapalı tutuyorum demek istiyorsunuz? Aniden salınması gereken bir iskotada kilidi açmak bence çok daha riskli, vince volta ederek daha kontrollü bırakırım ben her kilidi açarken.

Yelkenler açık seyir yapar iken vinçlerin üzerinde asla halat bırakmıyoruz biz.
Piyanosu kapalı

Bir Broş durumunda piyanodan tek hareket ile boşlamak daha kolay geliyor, zaten bütün neşriyat ve öğretide bu yönde.

Tabiki biraz boşlamak için bizde vince bir tur iki tur sarıyoruz o başka ...

Ama işimiz bitince halatı vincin üstünden alıyoruz.
Böyle öğretildi böyle alıştık ...
Yanlış olabilir üstadlar burada

Ne derler acaba ??

Valla benim en korktuğum şey hızla akan halat, hele ele, ayağa, donanıma dolanması, Allah muhafaza. Dikkat ediyorsunuzdur elbette ama ben birşeyi alışkanlık haline getirince zamanla daha bir ihmalkar oluyorum diye daima daha emniyetli gördüğüm şeyleri alışkanlık edinmeye çalışıyorum. Ana yelkenimi kendinden kilitlenen bir cem kilit tutuyor, genoamı vinç. Kolu üzerinde bırakmamaya gayret ediyorum sadece, boşlaması kolay olsun diye.
"... parce que je suis heureux en mer, et peut-être aussi pour sauver mon âme..." Bernard Moitessier
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu vinç üzerinde bırakılan halat konusu gerçekten çok önemli.
Olası bir sağnakta , aksilikte vinçten çıkarılacak süre bile çok önem kazanıyor imiş benim öyle bir deneyimim olmadı...
Birde Eldiven konusu var tabi meşhur taksan bir türlü takmasan bir türlü

Oktay Kaptan'ım vinç üzerinde bırakmamak derken hep kilitleri mi kapalı tutuyorum demek istiyorsunuz? Aniden salınması gereken bir iskotada kilidi açmak bence çok daha riskli, vince volta ederek daha kontrollü bırakırım ben her kilidi açarken.

Yelkenler açık seyir yapar iken vinçlerin üzerinde asla halat bırakmıyoruz biz.
Piyanosu kapalı

Bir Broş durumunda piyanodan tek hareket ile boşlamak daha kolay geliyor, zaten bütün neşriyat ve öğretide bu yönde.

Tabiki biraz boşlamak için bizde vince bir tur iki tur sarıyoruz o başka ...

Ama işimiz bitince halatı vincin üstünden alıyoruz.
Böyle öğretildi böyle alıştık ...
Yanlış olabilir üstadlar burada

Ne derler acaba ??

Valla benim en korktuğum şey hızla akan halat, hele ele, ayağa, donanıma dolanması, Allah muhafaza. Dikkat ediyorsunuzdur elbette ama ben birşeyi alışkanlık haline getirince zamanla daha bir ihmalkar oluyorum diye daima daha emniyetli gördüğüm şeyleri alışkanlık edinmeye çalışıyorum. Ana yelkenimi kendinden kilitlenen bir cem kilit tutuyor, genoamı vinç. Kolu üzerinde bırakmamaya gayret ediyorum sadece, boşlaması kolay olsun diye.

Vincin arkasında piyano yok mu ??

Bizde kendi başına hızla akan halat olmaz.
Piyanolar kapalı olduğu müddetçe ....
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 17:22:43 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.613
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Tekneyi aldığımda Furlingi toplarken çok zorlanıyordum,dikey açı ile çektiğim için gerekli gücü veremiyordum,birde orjinal Furling stop noktası çok zor bir yerdeydi 1 nolu fotoğrafdaki yer,seyir esnasında Furling bırakmam veya çekmem gerektiğinde çok zorlanıyordum.tüm sistemi iptal ettim,fotoğrafda görülen 2 no lu makara,3 nolu halat sıkıştırma aparatını bağladım ismini bilmiyorum hemen hemen 90 derede açı ile makara üzerinden geçtiği için halat çok rahat sarıyorum, bırakıyorum. Seyir esnasında Furling bırakmak ve çekmek istediğimde havuzluk içinden rahatlıkla işlem yapabiliyorum.
1 nolu sistem eski sistem şuan bu sistemi kullanmıyorum.fotoğrafını attım belki işinize yarar bu sistem.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu vinç üzerinde bırakılan halat konusu gerçekten çok önemli.
Olası bir sağnakta , aksilikte vinçten çıkarılacak süre bile çok önem kazanıyor imiş benim öyle bir deneyimim olmadı...
Birde Eldiven konusu var tabi meşhur taksan bir türlü takmasan bir türlü

Oktay Kaptan'ım vinç üzerinde bırakmamak derken hep kilitleri mi kapalı tutuyorum demek istiyorsunuz? Aniden salınması gereken bir iskotada kilidi açmak bence çok daha riskli, vince volta ederek daha kontrollü bırakırım ben her kilidi açarken.

Yelkenler açık seyir yapar iken vinçlerin üzerinde asla halat bırakmıyoruz biz.
Piyanosu kapalı

Bir Broş durumunda piyanodan tek hareket ile boşlamak daha kolay geliyor, zaten bütün neşriyat ve öğretide bu yönde.

Tabiki biraz boşlamak için bizde vince bir tur iki tur sarıyoruz o başka ...

Ama işimiz bitince halatı vincin üstünden alıyoruz.
Böyle öğretildi böyle alıştık ...
Yanlış olabilir üstadlar burada

Ne derler acaba ??

Valla benim en korktuğum şey hızla akan halat, hele ele, ayağa, donanıma dolanması, Allah muhafaza. Dikkat ediyorsunuzdur elbette ama ben birşeyi alışkanlık haline getirince zamanla daha bir ihmalkar oluyorum diye daima daha emniyetli gördüğüm şeyleri alışkanlık edinmeye çalışıyorum. Ana yelkenimi kendinden kilitlenen bir cem kilit tutuyor, genoamı vinç. Kolu üzerinde bırakmamaya gayret ediyorum sadece, boşlaması kolay olsun diye.

Vincin arkasında piyano yok mu ??

Bizde kendi başına hızla akan halat olmaz.
Piyanolar kapalı olduğu müddetçe ....

Genoa için küpeşte hizasında bir kilit var ama öyle sağanakta filan (hele muhtemelen tekne yatmışken) denize düşmeden boşlanacak gibi değil.
"... parce que je suis heureux en mer, et peut-être aussi pour sauver mon âme..." Bernard Moitessier
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.284
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Halatlar vinç başka bir halat için kullanılmayacaksa vinçte olmalı. Piyano sadece vinç başka halata lazımsa kullanılmalı. Vinç üzerine düzgün sarılmış bir halat kolayca boşlanabilir ve en önemlisi el ile kontrol edilerek bırakılabilir. Piyanoyu açtığınıda ise halat zıpkın gibi çekilir, el ile tutarsanız eldiven bile olsa elinizi yakarsınız zaten tutamazsınız, halat yerde ise veya yolunda başka bir şey örneğin eliniz varsa dolanıp  kesinlikle zarar verir. İskotalar kesinlikle vinç üzerinde olmalı, mandarlar ise vinçten sökülebilir ama boşlanacaksa önce mutlaka vince sarılmalı piyano ondan sonra açılmalı. Vinç kolu halatları vinç ile çekmek içindir. Trim bittikten sonra kesinlikle vinç üstünden alınmalı ve yerine koyulmalı, yeri ise genellikle güverde vinç kolu koymak için tasarlanmış ceplerdir. Kolları, halatların bulunduğu yerlerde tutmak kesinlikle yanlıştır, boşlayan bir halat vinç koluna mutlaka dolanır.

Benim şahsi tercihim ama ben halatların ucuna bağ yapmam, gerekirse vinç üzerinden ve piyanolardan kolaylıkla kayıp gitsin isterim. Halat ucunu düğümlediğinizde, düğüm, piyanoya gelidğinde o piyanoyu veya grupsa grubu koparır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Bu arada "Genoa" kesinlikle doğru yazım ama beni arkadaşım whatsapp tan uyardı aman CENOVA de....
Washington'a da VAŞİNTON de
Aman diyeyim müşgül durumda kalıyoruz dedi...
selamlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.613
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknemi tanımam,rüzgarı hissetmem,teorik işlere kafam basmaz,pratikle zaten ne yapman gerektiğini tekne hissettiriyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estağfirullah abi, emniyet halatı meselesini sormuştum, nereye bağlıyorsun kendini, ne kullanıyorsun nasıl yapıyorsun
Teknemin,havuzluğuna,iki adet öne,iki adet arkada,bir tane direk dibi,bir tane teknenin ön kısmına toplam 6 adet 8 mm krom mapalar bağladım,bunlara bağlıyorum emniyet halatımın uçlarını.
Teknemde bulunan ekipmanlarda bunlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok teşekkürler, size de Oktay kaptanım. Benim de benzer birşey yapmam lazım uzun seyirden önce.

Ali Korsanın yaptığıda güzel bir sistem ancak hareket kabiliyeti nispeten kısıtlı .
Karabinayı halata taktığınız zaman Başa kadar duraksız gidip geri gelme imkanınız oluyor.
Halatın tansiyonunu ayarlayabilir emniyet şartlarını artırabilirsiniz.

Ben tembel biriyim,deponun kapağını aç halatı bul Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap al eline başa git baştan bağla gel kıça bir ucunu koç boznuzuna bağla,işlem bitiğinde tekrar topla vs vs uzun iş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap belkide iyi bir sistem ama bana uymaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sizin sistemde iskele sancak iki tane halat bağlamak lazım,ne taraftan emniyetli gitmem gerektiğini o anki hava şartları belirler,benim sistemde 6 ad mapalar duruyorlar oldukları yerde Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap güvenlik olarak tartışmaya açık bir konu tabi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2018, 17:55:06 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel