0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 767
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Elle gelir yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Heyyo hiç denemedim...
Motoryatçıdan bozma yelkenci bu kadar oluyor demek ki. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Emre Odabaşı

  • * Gezgin Korsan
  • 420
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Yel, Ece marina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama iskele kontrada furling halatı da, genova iskotası da sancakta oluyor ve tek vinçle sıkıntı oluyor. Pratik bir alternatif çözüm bulamadığımdan yelken toplamadan önce sancak kontrada olmaya dikkat ediyorum.

Daha pratik bir yol var mı atladığım?

Elektrikli furling ile bu problem ortadan kalkıyor. Sancak kıçtaki vinçte cenova ıskotasını bir tur sarılı bırakıp, furling düğmesine basıyorsunuz. Yelken pırpırlanmadan toplanıyor.

Tabii biraz pahalı bir çözüm oluyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Cenk Ayvaz

  • * Gezgin Korsan
  • 198
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • No Gossip, Seferihisar
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle gelir yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Heyyo hiç denemedim...
Motoryatçıdan bozma yelkenci bu kadar oluyor demek ki. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenli tekneye ilk çıktığımda neyin ne olduğunu anlatırken furling iskotası için vinç ile değil elinizle çekin diye belirtmişlerdi.
Teknesiz kara kaptanı.
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle gelir yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Heyyo hiç denemedim...
Motoryatçıdan bozma yelkenci bu kadar oluyor demek ki. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Ben asla Yelkenler Açık iken herhangi bir halatı vinç üzerinde bırakmıyorum.
Kendi yazdığım check list de kalın harflerle yazıyor bu durum.
Aynı check listte bir alt madde de halat sonu düğümleri kontrol kutucuğu var.
Bu iki maddeyi önemsiyorum.
Benim kayığımda kıçta hem sancakta hem iskele tarafında vinç var ki çoğu tekne böyledir.
Bizim  GENOVA  (yazılmazmış CENOVA yazılırmış )  iskotası da toplama olanı iskele kıç vincinden yapılıyor.
Genovayı toplayacağım zaman vinç zaten boş oluyor elle sararsam 1 dakika elektrikli vince aktarırsam 20 saniye sürüyor.

Siz vinci neden boşaltmıyorsunuz onu anlamadım ben

*

    Çevrimdışı Emre Odabaşı

  • * Gezgin Korsan
  • 420
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Yel, Ece marina
Elle pek de kolay sarılmıyor furling, özellikle sert havalarda yelken boşta pırpırlarken.  Belki benim furlingte bir problem vardı.
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 767
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle gelir yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Heyyo hiç denemedim...
Motoryatçıdan bozma yelkenci bu kadar oluyor demek ki. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenli tekneye ilk çıktığımda neyin ne olduğunu anlatırken furling iskotası için vinç ile değil elinizle çekin diye belirtmişlerdi.

Yelkene geçmeden önce eğitim de aldık ama, furling halatını nasıl toplamıştık hatırlamıyorum hiç.

Özellikle ana yelkeni sıkı ve düzgün sarmak için açma halatını kontrollü bırakıyorum. Rüzgar da basarken elle toplamak mümkün değil ana yelken furlingini. Onun etkisiyle cenova furlingi de kuvvet ister diye düşündüm hep.

Ana yelken gibi düzgün sarmak için rüzgar yükü olması hoşuma gidiyor.
Iskotayı koyverip ve ya rüzgara dönersen elle toplanır da, rüzgarla beraber nasıl olur, deneyeceğim.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.576
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Elle kolay sarılmıyorsa bir problem vardır.
Sert havada pırıpırlıyorsa bir problem vardır. Tekneyi döndürün, ana yelkenin kuytusunda kalsın, sarın.
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 767
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle gelir yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Heyyo hiç denemedim...
Motoryatçıdan bozma yelkenci bu kadar oluyor demek ki. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Ben asla Yelkenler Açık iken herhangi bir halatı vinç üzerinde bırakmıyorum.
Kendi yazdığım check list de kalın harflerle yazıyor bu durum.
Aynı check listte bir alt madde de halat sonu düğümleri kontrol kutucuğu var.
Bu iki maddeyi önemsiyorum.
Benim kayığımda kıçta hem sancakta hem iskele tarafında vinç var ki çoğu tekne böyledir.
Bizim  GENOVA  (yazılmazmış CENOVA yazılırmış )  iskotası da toplama olanı iskele kıç vincinden yapılıyor.
Genovayı toplayacağım zaman vinç zaten boş oluyor elle sararsam 1 dakika elektrikli vince aktarırsam 20 saniye sürüyor.

Siz vinci neden boşaltmıyorsunuz onu anlamadım ben

Benim Cenova iskota halatını vinçten boşaltmam için makara üzerindeki kilidi kullanmam gerekiyor. Ona piyano kilit koymamışlar. O kilidi de (makara üzeri cem kilit gibi, adı nedir bu kilidin bilmiyorum) yük altında açmanın imkanı yok.
Yani sizin dediğiniz gibi halatı vinçten boşladıysam da, yine vinçle asılıp o kilidi açıp sonradan iskotayı kontrollü bırakıyorum.
Bu kilidi açmanin zorluğu sebebiyle iskotayı genelde vinçte birakiyorum.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.284
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
3 diyeyim ama biraz da itiraz edeyim. Sarma sistermi normalde elle sarılacak kadar kolay çalışır. Bu kadar rahat geldiği için vinç kullanmaya gerek yoktur ama vinç de aşırı abanmamak koşulu ile kullanılabilir, hem geri kaçmasını önlersiniz, hen de yorulmazsınız. Zor geliyorsa arma ayarlarınızda bozukluk olabilir. Baş istralya gevşekse sarma sistemi yay şeklinde bir tel üzerinde dönmeye çalışır ve zorlanır. İkinci olasılık ise daha tehlikelidir, genova iskotası baş istrayaya paralel geliyordur ve zaman zaman sarılmaya çalışıyordur, bu durumda baş istralya kopması yaşamanız yakındır. Her koşulda armanızı kontrol etmenizi öneririm.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle kolay sarılmıyorsa bir problem vardır.
Sert havada pırıpırlıyorsa bir problem vardır. Tekneyi döndürün, ana yelkenin kuytusunda kalsın, sarın.

Ben hep vinçle sarıyorum ya Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle bir iki kere çektiğim oldu ama zor geldi. Ne olabilir ki potansiyel problem?
"... parce que je suis heureux en mer, et peut-être aussi pour sauver mon âme..." Bernard Moitessier
*
Evet Başlığın istikametinde devam edersek.....

Yanlız Yelken seyri için minumum gereksinmeler
* Emniyet Halatı 
*Ana yelken iskota- sı/ları ve Genova Iskotasının kıç havuzluğa ulaşması

dedik .

Peki ya Oto Pilot Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İlla gerekiyor mu ??
Ben olmasa olur fikrindeyim Iskotalar havuzlukta dümendede kilit var .....
Oto pilot çok elzem gelmiyor bana an itibari ile ...
Ne dersiniz ?
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle gelir yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Heyyo hiç denemedim...
Motoryatçıdan bozma yelkenci bu kadar oluyor demek ki. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Ben asla Yelkenler Açık iken herhangi bir halatı vinç üzerinde bırakmıyorum.
Kendi yazdığım check list de kalın harflerle yazıyor bu durum.
Aynı check listte bir alt madde de halat sonu düğümleri kontrol kutucuğu var.
Bu iki maddeyi önemsiyorum.
Benim kayığımda kıçta hem sancakta hem iskele tarafında vinç var ki çoğu tekne böyledir.
Bizim  GENOVA  (yazılmazmış CENOVA yazılırmış )  iskotası da toplama olanı iskele kıç vincinden yapılıyor.
Genovayı toplayacağım zaman vinç zaten boş oluyor elle sararsam 1 dakika elektrikli vince aktarırsam 20 saniye sürüyor.

Siz vinci neden boşaltmıyorsunuz onu anlamadım ben

Benim Cenova iskota halatını vinçten boşaltmam için makara üzerindeki kilidi kullanmam gerekiyor. Ona piyano kilit koymamışlar. O kilidi de (makara üzeri cem kilit gibi, adı nedir bu kilidin bilmiyorum) yük altında açmanın imkanı yok.
Yani sizin dediğiniz gibi halatı vinçten boşladıysam da, yine vinçle asılıp o kilidi açıp sonradan iskotayı kontrollü bırakıyorum.
Bu kilidi açmanin zorluğu sebebiyle iskotayı genelde vinçte birakiyorum.

Peki oraya bir piyano koydurtma imkanı varmı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Konforunuz çok artar...
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.284
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Yelken seyrinde genovanın orsa yakasını izleyin, iyi bir rüzgarda en fazla tahmini bir karış kadar düz hattan sapmalı, direği hizalayarak tahminde bulunabilirsiniz, daha fazla ise baş istralya gevşektir. Kıç istralya ile baş istralya gerliebilir ama arma ayarları bozuksa iyice bozulur, arma ayarlarlarını kontrol etmekte yarar var.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 767
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elle gelir yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Heyyo hiç denemedim...
Motoryatçıdan bozma yelkenci bu kadar oluyor demek ki. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Ben asla Yelkenler Açık iken herhangi bir halatı vinç üzerinde bırakmıyorum.
Kendi yazdığım check list de kalın harflerle yazıyor bu durum.
Aynı check listte bir alt madde de halat sonu düğümleri kontrol kutucuğu var.
Bu iki maddeyi önemsiyorum.
Benim kayığımda kıçta hem sancakta hem iskele tarafında vinç var ki çoğu tekne böyledir.
Bizim  GENOVA  (yazılmazmış CENOVA yazılırmış )  iskotası da toplama olanı iskele kıç vincinden yapılıyor.
Genovayı toplayacağım zaman vinç zaten boş oluyor elle sararsam 1 dakika elektrikli vince aktarırsam 20 saniye sürüyor.

Siz vinci neden boşaltmıyorsunuz onu anlamadım ben

Benim Cenova iskota halatını vinçten boşaltmam için makara üzerindeki kilidi kullanmam gerekiyor. Ona piyano kilit koymamışlar. O kilidi de (makara üzeri cem kilit gibi, adı nedir bu kilidin bilmiyorum) yük altında açmanın imkanı yok.
Yani sizin dediğiniz gibi halatı vinçten boşladıysam da, yine vinçle asılıp o kilidi açıp sonradan iskotayı kontrollü bırakıyorum.
Bu kilidi açmanin zorluğu sebebiyle iskotayı genelde vinçte birakiyorum.

Peki oraya bir piyano koydurtma imkanı varmı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Konforunuz çok artar...
Ben koyarsam neden olmasın, yer müsait. Değerlendireceğim bu konuyu.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.576
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... genova iskotası baş istrayaya paralel geliyordur ...

Mandar.

Her zaman ben karıştırırım. O nedenle hemen farkederim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap