0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. D.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #30 : Şubat 08, 2015, 23:35:24 »
Elan yazısının üstündeki basamakta  paserella çubuğunu takmak için kullandığınız bir yuva mı var.


*

    H. B. T.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #31 : Şubat 08, 2015, 23:36:07 »
   Söz meclisten içeri ama kesinlikle üstünüze alınmayın.
Öyle bir saygısızlık yapamam.
         Çok acemi var ve ne konuştuğunu bilmeyen çok çaylak var.
Ve burada yazılanları ciddiye alıp kendini kazayla karşılaştığında ne yapabileceğini bilmeyen denizci korsanlara yanlış bilgi vermek kasten adam öldürmek gibi geliyor .....


*

    H. E.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #32 : Şubat 08, 2015, 23:37:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İmpressian yazısının olduğu kısmın sağlamlığı nedir bir fikriniz varmı.
Ya da yüzme platformunun.

Gövdeye entegre bir uzantı orası. Ben rıhtımdan üstüne atlayınca bir şey olmuyor. Oldukça sağlam yani.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama yine de emin olamıyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben birinci basamaktaki pasarella dikmesi için olan deliği kullanmayı düşünmüştüm (elan yazısında l harfinin üstüne denk  geliyor). Ama açılar pek izin vermiyor.


*

    C. D.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #33 : Şubat 08, 2015, 23:52:19 »
Mesnetlerden biri elan yazısının üstündeki oyuk olacak diğeri sizin atlamanıza ragmen dayanan,
İmpressian yazısının olduğu kısım.

Tek iğnecik çabucak laçka olucaktır.

İki mesnet noktası oldukça mukavim olucaktır.

En azından sizi güvenli bir yere götürecektir.

İmpressian yazısının olduğu kısımdaki yuva sabit olucak,
basamaktaki ise portatif olucak
yani palanızı kaybettiğinizde pala yerine geçecek zavazingo ile bir yerde tutacaksınız.
Pala yerine geçecek  elemanın kalınlığını ve genişliğini ben hesaplayıp çizerim.
Uzunluğu teknenizin palasıyla ilintili olucak imal ettirirken bunu göz önünde tutarsınız.
Teknede saklama yeri olarak biminide sanırım güneş panelleriniz var.
Panellerin altına bir düzenek yapılabilir.


Bir iki gün içinde teknik çizimleri hazırlar size gönderirim.




*

    B. G.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #34 : Şubat 09, 2015, 00:39:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bülent korsan düşündüklerinizi teknik çizgilerle ifade edebilme yeteneğiniz vardır umarım. Bekliyoruz.

Yanlış hatırlamıyormuşum, The Sailing Bible 2009 basımı s.379.'da bahsedilmiş. Bu kitaptan alıntı yapmak forum yasalarına aykırı mıdır? Neyse.

Böyle bir emercensi durum için hazırlık yapılması gerekir görüşüne ben de katılıyorum. Bu konunun açılmasının bir amacı da bu zaten. Önce fikri hazırlık sonra belki küçük modifiyeler. Farş tahtasını suya tutup dümen olmasını beklemek kaldıraçın icat olmasından bu yana medeniyetin aldığı mesafenin tam tersinde olabilir.

Ben konuyu biraz daha farklı bir yöne doğru çekmek istiyorum.

Yeke dümen teknelerimizin kolu kırılırsa yedek kolumuz var mı? Bu yedek kolu hiç denedik mi? Dolap dümen teknelerimizin dümen teli kopunca ne yapacağız. telin yedeği var mı? Teli takabilecek miyiz? Dümen dolabını faal hale getiremeyeceksek yedek yeke dümenimiz teknenin neresinde? Yedek sistemin çalıştığını deneyerek gördük mü? Ydek dümenin dikey uzantısını takacağımız yuvanın üstündeki yivli kapağı hiç açtık mı? Bu soruların hepsine bir cevabımız var ve dümen sistemimizin yelpazeye kadarki bütün iletim elemanlarını faal kabul ediyoruz. Sorunumuz yelpazede yani.

Kitapta yazılanlar ile bizim yazdıklarımız hep eksik kalıyor. Birimizin denemesi lazım. Kimse farş tahtasını mındar etmesin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    B. G.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #35 : Şubat 09, 2015, 00:49:06 »
Kitapta balon gönderinin kullanımı yönteminden de bahsedilmiş. Balon gönderi kıç tarafta omurga hattına dik olacak şekilde sabitlenmiş. İki halat birleştirilmiş. Birleşim yerinde bir kova var. Halatlar gönderin ucundan vinçlere bağlı. Halatlar terazide Yani dümen ortada. Dümeni sancağa basacağımız zaman sancaktaki halatı biraz alıyoruz. Yani arkadan çekişli bir arabamız var ve arka tekerleklerden sağdakinin frenine basıyoruz gibi. Yol boyunca bu hareketi yapıyoruz. Halatın boyu ne kadar uzun olursa yükümüz hafifliyor ama alıp verdiğimiz halat boyu artıyor. Çizim diyeceksiniz şimdi, neyse Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. K.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #36 : Şubat 09, 2015, 08:49:09 »
Daha önce şurada yazmıştım.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben dümen palası kopan teknede bulundum. Dört saat boyunca kürekle dümen tutuldu. Motor yelken bu seyir yapıldı.Ama kürekten anladığımız dingi küreği değildir.9-10 metre tekneleri iki kişi kürek çekerek yürütebilecek ve batan ağaçtan yapılmış küreklerdir.Bu küreklerin pala boyu tekne yüksekliğiyle doğru orantılıdır.Ayrıca izbandut kısmı bir kaldıraç vazifesi görecek ağırlıkta ve şişliktedir. Kaytan kısmında yer alan iskarmoz ipleri pala tarafından da elcik tarafındanda sıyrılmazlar.Modern teknelerde bunu yapmak zor ama kıç omuzluklarda baba bulunan teknelerde bu kolaydır.Ayrıca 9-10 metreye kadar teknelerde de fevkalade iş görür.Küreği kaytan kısmından babaya bağlayıp iki kişi karşılıklı dümen tutarak  bu iş yapılır.
*

    E. O.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #37 : Şubat 09, 2015, 09:05:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
SERT lODOS ve liman girişinde  farkına varamadığınız batmış teknenin
enkazı dümen palanızı kırdı.
Benim bu durumda yapacağım ilk şey, oraya demir atmak olurdu, sonrası kıyıdan yardım istemek veya dingi yardımı ile yanaşmak gibi alternatiflerden uygun olanını yapmak olurdu...
*

    E. B.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #38 : Şubat 09, 2015, 09:07:41 »
Ahmet korsanım, ne güzel anlatmışsın. Ben de bunu demeye çalışıyordum. Bu kürek ile ilgili bize daha fazla bilgi versen. İzbandut neresi, kullanımı Vs.  ?
*

    O. B.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #39 : Şubat 09, 2015, 09:11:53 »
Eski teknemde (Algomar Karia 31), balon gönderi ucuna sabitlediğim ahşap plaka ile deneme yapmıştım. Tekne seyir halindeyken yekeyi sabitleyip  yedek palayı suya indirdim ve teknenin yönünü çevirmeye çalıştım. Tekne çok yavaş seyrediyorsa bir parça etkili oluyor.  3-4 knot hızlarda tekne yönünü tek kişinin  el ile değişitirmesi hemen hemen imkansız oluyor. Bunun sebebi palaya kol kuvvetimizi yenecek çok fazla yük gelmesi ve palanın dönerek etkisiz hale gelmesi. Suyun palaya uyguladığı kuvvet ile balon gönderinin kendi ekseni etrafında dönmesini engelleyecek bir moment kolu (kol gücünüzün paladaki kuvveti yenmesi için) yapmak gerekiyor. Eğer önceden hazırlığınız yoksa teknede bunu yapmanız zor.
« Son Düzenleme: Şubat 09, 2015, 09:13:59 Gönderen: Orhan Barut »
*

    A. K.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #40 : Şubat 09, 2015, 09:25:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet korsanım, ne güzel anlatmışsın. Ben de bunu demeye çalışıyordum. Bu kürek ile ilgili bize daha fazla bilgi versen. İzbandut neresi, kullanımı Vs.  ?
Küreğin suya giren kısmına "pala", ıskarmoza bağlandığı ince kısmına, "kaytan", kaldıraç vazifesi gören şişkin kısmına "izbandut" ve tuttuğumuz kısmada "elcik" deniliyor.
Bahsettiğim kürek bot veya sandal küreği değildir. Batan ağaçtan yapılan ve tekneyi yürütebilen küreklerdir.Bartın ile Cide arasındaki Kurucaşile,Kapısuyu,Tekkeönü gibi köylerdeki tersanelerde hala yapılır.Batı Karadeniz de hala bir kısım küçük alamotralarda (8-9metre boyunda) bu kürekler kullanılır.Kullanılmadıkları zamanlarda çarpılmasınlar diye kamara üstüne dengeli bir şekilde palalar suya dik bakacak şekilde bağlanırlar.Sorun şu dur ki bizim teknelerimizde bu kürekleri muhafaza edecek yer olmamasıdır.Yada sizin yaptığınız gibi direğe bağlanabilir.Ayrıca sizin teknenin boyuna uygun olacak bir  kürek sizin tekneyi fevkalade idare eder.Yani size pala düştü, iğnecik koptu, tel koptu, hidrolik hortumu patladı gibi mazaretler yok.İlk fırsatta ben de kendi teknemde küreklere bir yer yapmayı düşünüyorum.Ayrıca baş tarafa  iskarmoz da  yaptırmayı düşünüyorum.
*

    A. K.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #41 : Şubat 09, 2015, 09:33:31 »
Kulanımına gelince; kürek bir kaldıraçtır.Dengeli üretilmiş bir kürekte, küreği suya batırıp çıkartmak için  fazla güç harcamanıza gerek kalmaz.Belli noktadan sonra kendi batar ve çıkar.Bu yüzden kapıdan, bacadan, kendi üreteceğiniz palalar yüzme eğilimi gösterecek ve sert havalarda işe yaramayacaktır.Oysa kürek tekne hızından dolayı  yüzse bile , Viking tekleri gibi kıçtan sancak ve iskeleye çekerek te yön verebiliyorsunuz. Çok batmasına da gerek  kalmıyor yani.Bu bağlamda 9-10 metreye kadar teknelerde iş göreceği kanaatindeyim.   
*

    M. A.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #42 : Şubat 09, 2015, 09:45:24 »
Bence sopaya, balon gönderine vs... birşeyler bağlanarak acil durumda yapılacak çözümlerin dışında, uzak yola gidecek her teknede yedek bir dümen sistemi olması iyi olur.
Ahmet Kardeşim, tekneyi satmadan önce planını yapmıştım ama ben uzak biyere gidemediğim için uğraşmamıştım.
Mesela senin teknenin kıçına hem kıçtan takma ufak bir motoru bağlayabileceğin sağlam bir braket ve gene aynı braketten destek alarak oraya monte edebileceğin bir yedek dümen sistemi yapsan iyi olur. Ben o zaman paslanmazdan yapmayı düşünmüştüm komple ama çerçevesini paslanmaz yapıp palası ağaçtanda olabilir. Çok bir parada tutmaz. Denizdeykende yapabilirsin. Kıçtaki merdivenin kullanımını engelleyeceğinden, sök tak bir şey olması iyi olur, yoksa merdiveni iptal edip tak çıkar merdiven yapabilirsin.
Benim düşündüğüm bir diğer yöntemde, Dümen hidrolik olduğundan. hidrolikte bir arıza olursa. Dümen palasını kontrol eden pistonu palaya bağlayan yekeyi acil durumda çıkarıp dümenin boş dönmesini sağlayıp, daha sonra yukarıdan tekneyi kullanırken oturduğun yerden bir delik açıp oraya direk palaya giden bir boru bağlayıp bu boruyada bir yeke takarak dümen kontrolünü sağlamaktı.
5 sene boyunca hiç dümen arızası yaşamadım ama olurda olmadık bir yerde birşey olursa tedbirli olmakta fayda var.
*

    A. K.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #43 : Şubat 09, 2015, 10:00:36 »
Haklısın Murat Korsanım; yapılacaklar listesine bende ikinci sıraya yazmıştım.Olası hidrolik arızasında , yeke dümen gibi kullanmak için düzenek yapmayı düşündüm.Bizim balıkçı teknesinde bu sistem var . bir sorun olduğunda kıç üstünden kapağı açıp manuel yekeyi hemen takıp yola devam edebiliyosun.Yedek motor için braket projeni anlatmıştın uzun yolculuklar için çok mantıklı.

Birde istanbuldaki olta teknelerinde gördüğüm bir sistem var. Onların tekneli kruzlu olmadığı için kıç altına boru şeklinde insan kolu girebilecek düzenek yapmışlar.Pervaneye bir şey dolandığında yada dümene bir şey olduğunda suya girmeden müdahele ediyorlar.
*

    M. A.

Ynt: sopaya tahta bağlayarak dümen palası imal edilebilir mi?
« Yanıtla #44 : Şubat 09, 2015, 10:09:38 »
Evet bazı balıkçı teknelerinde bende gördüm. Livar diyorlar. Ama bizim tekneler için sakat bir uygulama.
Gerçi bi kere kış günü 5 derece suya don gömlek girip donmak zorunda kalmıştım pervaneye dolanan halatı çıkarmak için  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Olsa iyi olur aslında  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Senin teknede dümen palasına zarar vermen için tekneyi 2. kattan aşağı falan atman lazım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Boydan boya omurga salma var dümen pala bağlantısıda omurganın üzerinde kalıyor, kayalara bindirsen gene kurtulma şansın var  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Senin teknede dümenle ilgili için rahat etsin istiyorsan, yapacağın 1. iş, fırsatını bulduğunda dümen hidrolik hortumlarını değiştir. O teknede dümenden yolda kalabileceğin tek yer orasıdır.