0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Solar panellerde diot kullanılır.diotların bulunmasının sebebi solar panel devreye bağlı olmadığında herhangi bir şekilde + ve - uçları kısa devre edilirse solar hücrelerin zarar görmesini engellemek amaçlıdır. güneş ısığı altında kısa devre olan bir solar panel diot üzerinden kısa devre olacagından zarar görmesi engellenmiş olur.
Tekneniz akü gücü toplam 300 a/h idi 300+175=475 olamayacağına göre ,Tekneye dönersiniz her şey nomaldir.Bu şekilde bir iki derken 2-3 aya kalmaz aküleriniz şarj tutmakta nazlanır olurlar.Ya idare edersiniz yada akuleri değiştirmek zorunda kalırsınız.Benim regülatörüm arıza yaptığı için 210 a/h marin aküyü belimide incilterek iskeleye cıkarmak zorunda kaldım.Şimdi Pahalı marin aküsü yerine ucuz oto aküsü alip paralel bağlıyorum.Hasar gören akü yerine yenisini koymak daha kolay olur sanırım.Regülatör akü voltajı limiti aşınca güneş pilini devreden çıkarır.Akü voltajı normale gelince biraz bekler ve pili devreye alır.
Özellikleri bilinmeyen bir panelin kaçlık olduğu nasıl ölçülür?Güneş altında, çıkışlarından voltmetreyle 21 volt ölçtüğümüz panel kaç watt, kaç amperdir?Saçma bir soru olduysa elektrik konusundaki cahilliğime verin. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap