0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Kahraman Emiroğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 194
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul-Dalaman
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SAKURA - OCEANİS 393
Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #105 : Aralık 08, 2018, 12:54:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Ali korsanım talebiniz üzerine ürünle ilgili bilgileri paylaşıyorum.

Ürünün kauçuk özellikleri, Ana bileşenleri %70 tabii kauçuk %30 sentetik kauçuğun karışımından oluşur. Bu karışıma ilave olarak birçok kimyasal kullanılır. kullanım alanına göre;  atmosferik şartlara dayanımını sağlayan, vulkanizasyon (ürünün pişirilmesi) aşamasında kauçuğun homojen şekilde pişmesini sağlayan, aşınma  direncini max. seviyeye ulaştıran ve kauçuk sertlik derecesini talep edilen seviyede tutan kimyasallar kullanılır. Ortaya çıkan hammadde test kalıplarında pişirilir sonrasında teste tabi tutulur.(elastikiyet, çekme kopma, shore sertliği ölçümü gibi) Testi geçen hammadde baskıya hazırdır.

Sizinde bahsettiğiniz gibi yerli üretim ürünlerin avrupa dan ithal ürünlere göre itibarı maalesef düşüktür. Buna sebep olan nedenler birçok yerli firmaların ürünlerinin kullanım alanlarında maruz kalacağı şartları bilmemesi yada gözardı etmesinden kaynaklıdır.

Yanmar motor takozunun bize talebi sırasında getirilen ürünlerden birçoğunda benzer sebeplerle takozun görevini yapması sonlanmıştır. En çok karşılaşılan sorun şöyledir. Takozun metal aksamının paslanması ve metal ile kauçuğun yapıştığı bölgeye işlemesi sonucunda metal ile takoz birbirinden ayrılır. Bunun önüne geçmek için metal aksamın tamamının(saplama ve somunları dahil) paslanmaz çelikten üretilebilir. Şuana kadar olan üretimimizde orijinal ürüne sadık kaldık fakat Talep edilir ise paslanmaz çelik ile üretimi yapılacaktır.

Saygılar dilerim Korsan dostlarım. Pruvanız Neta olsun.


İtirazım var.
Ben bu ürünü asla kullanmam. Ve kimseye onermem. Nedenine gelince:
Deniz ortamında korozyon vardır. Zaman içinde kauçuk demirden ayrılır. Ve birgün motorunuza yol verdiğinizde motorunuz yatağından fırlar ,ileri,geri yana ,nereyi isterse oraya gider. Bu üründe dizayn hatası var. Çözüm: kauçuk kopsa da üst parça alt parçadan ayrılmamalı.
Bunları yazarken şunu da belirtmeliyim: Sen kimsin de bunları yazıyorsun derseniz cevabım 75 yaşındayım muhendisim. İyi bir mekanikciyim ve uzun yıllar makina dizaynı tecrübem vardır. Ayrıca 50 yıllık deniz tecrübem vardır. Bilmem yeterli olurmu?
Sail boat: SAKURA OCEANIS 393 Marmaris NETSEL marina.
İkametgah : İstanbul, Dalaman, ..0532 7876201
*

    Çevrimdışı Emre Ulucan

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #106 : Aralık 14, 2018, 18:05:30 »
Merhaba Kahraman korsanım. Sizinde bahsettiğiniz gibi takozun metallerinin kauçuktan ayrılması yada kopması seyir halindeki tekneyi çok ciddi riske sokar. Bunun çözümü alttan çektirmeli takoz modelleri olabilir. Bahsettiğiniz takoz modelinin örneğini linkte paylaşıyorum. Buna benzer dizaynda çok fazla motor takozu modelimiz var fakat dizayn hatası olarak gördüğünüz takoz yanmar ın orjinal takoz dizaynıdır. Yanmar marka yeni bir motor aldığınızda motor bu takozlar ile gelecektir (1gm-4jh arası) Benim düşünceme göre yanmar gibi 100 yıllık firmanın
motor takozlarında dizayn hatası yoktur. Vibrasyon sönümlemesi diğer model takozlardan çok daha üstündür. Gerekli bakımı ve kontrolleri yapılırsa uzun ömürlü ve güvenlidir  Saygılar.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.632
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #107 : Aralık 14, 2018, 19:13:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Ali korsanım talebiniz üzerine ürünle ilgili bilgileri paylaşıyorum.

Ürünün kauçuk özellikleri, Ana bileşenleri %70 tabii kauçuk %30 sentetik kauçuğun karışımından oluşur. Bu karışıma ilave olarak birçok kimyasal kullanılır. kullanım alanına göre;  atmosferik şartlara dayanımını sağlayan, vulkanizasyon (ürünün pişirilmesi) aşamasında kauçuğun homojen şekilde pişmesini sağlayan, aşınma  direncini max. seviyeye ulaştıran ve kauçuk sertlik derecesini talep edilen seviyede tutan kimyasallar kullanılır. Ortaya çıkan hammadde test kalıplarında pişirilir sonrasında teste tabi tutulur.(elastikiyet, çekme kopma, shore sertliği ölçümü gibi) Testi geçen hammadde baskıya hazırdır.

Sizinde bahsettiğiniz gibi yerli üretim ürünlerin avrupa dan ithal ürünlere göre itibarı maalesef düşüktür. Buna sebep olan nedenler birçok yerli firmaların ürünlerinin kullanım alanlarında maruz kalacağı şartları bilmemesi yada gözardı etmesinden kaynaklıdır.

Yanmar motor takozunun bize talebi sırasında getirilen ürünlerden birçoğunda benzer sebeplerle takozun görevini yapması sonlanmıştır. En çok karşılaşılan sorun şöyledir. Takozun metal aksamının paslanması ve metal ile kauçuğun yapıştığı bölgeye işlemesi sonucunda metal ile takoz birbirinden ayrılır. Bunun önüne geçmek için metal aksamın tamamının(saplama ve somunları dahil) paslanmaz çelikten üretilebilir. Şuana kadar olan üretimimizde orijinal ürüne sadık kaldık fakat Talep edilir ise paslanmaz çelik ile üretimi yapılacaktır.

Saygılar dilerim Korsan dostlarım. Pruvanız Neta olsun.


İtirazım var.
Ben bu ürünü asla kullanmam. Ve kimseye onermem. Nedenine gelince:
Deniz ortamında korozyon vardır. Zaman içinde kauçuk demirden ayrılır. Ve birgün motorunuza yol verdiğinizde motorunuz yatağından fırlar ,ileri,geri yana ,nereyi isterse oraya gider. Bu üründe dizayn hatası var. Çözüm: kauçuk kopsa da üst parça alt parçadan ayrılmamalı.
Bunları yazarken şunu da belirtmeliyim: Sen kimsin de bunları yazıyorsun derseniz cevabım 75 yaşındayım muhendisim. İyi bir mekanikciyim ve uzun yıllar makina dizaynı tecrübem vardır. Ayrıca 50 yıllık deniz tecrübem vardır. Bilmem yeterli olurmu?
Kahraman Ağbi itirazınıza itirazım var neden derseniz ürünü tanımadan test etmeden araştırmadan tartışmadan ön yargılı olmak bana bir garip geldi açıkçası,
Bana göre  burada bu konu tartışılsın,artıları eksileri işi bilenler tarafından önerileri çekinceleri yazılsın ona göre yapılabilenin en iyisi neden Türkiye de yapılmasın,
koştur koştur gidip bir titreşim takozuna bir ton para verilmesi bana şaçma geliyor.

 75 yaşında,mühendis. İyi bir mekanikçi, makina dizaynı,yapan birinin önerilerini çok merak ediyorum nasıl bir yol izlenmeli nasıl en iyisini yaparız Kahraman Ağbi ?

NOT:bir şeyin veya bir şeylerin reklamını yapmak değil amacım,Emre korsanı uzaktan yakından tanımam ilk defa forumda yazısından gördüm amanın yanlış anlaşılmasın.
« Son Düzenleme: Aralık 14, 2018, 19:21:35 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel
*

    Çevrimdışı Kemal Albayrak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.791
    • Yaşadığı Şehir
  • Tekirdağ
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #108 : Aralık 15, 2018, 13:51:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hüseyin korsanım perşembe pazarında  profösör lakaplı bir hırdavatcı var dükkanı darmadağınık ben ona yanmarın esnek takozunu götürdüm boyut olarak aynısını yaptı
esnekliği fazla değil ama motor titreşim yapsada 2 senedir sorunsuz kullanıyorum
Alıntı yapılan: Kemal Albayrak



link=topic=14399.msg213798#msg213798 date=1360006289
hüseyin korsanım perşembe pazarında  profösör lakaplı bir hırdavatcı var dükkanı darmadağınık ben ona yanmarın esnek takozunu götürdüm boyut olarak aynısını yaptı
esnekliği fazla değil ama motor titreşim yapsada 2 senedir sorunsuz kullanıyorum


Bu yazıyı 2013 de yazmıştım beş yıldır aynı takımları kullandım ve çok memnun kaldım bu sene yaprak ayrılması oldu bir takozda bu sene tekneyi karaya aldım 15 gün evvel motor takozlarını yeniliycem ve yine aynı yere yaptırıcam Perşembe pazarında profesör lakaplı birine tavsiye için Tümay gören kaptana teşekkürler
Tchita

*

    Çevrimdışı Kahraman Emiroğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 194
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul-Dalaman
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SAKURA - OCEANİS 393
Ynt: yanmar motor takozu
« Yanıtla #109 : Aralık 15, 2018, 21:42:22 »
[
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Kahraman korsanım. Sizinde bahsettiğiniz gibi takozun metallerinin kauçuktan ayrılması yada kopması seyir halindeki tekneyi çok ciddi riske sokar. Bunun çözümü alttan çektirmeli takoz modelleri olabilir. Bahsettiğiniz takoz modelinin örneğini linkte paylaşıyorum. Buna benzer dizaynda çok fazla motor takozu modelimiz var fakat dizayn hatası olarak gördüğünüz takoz yanmar ın orjinal takoz dizaynıdır. Yanmar marka yeni bir motor aldığınızda motor bu takozlar ile gelecektir (1gm-4jh arası) Benim düşünceme göre yanmar gibi 100 yıllık firmanın
motor takozlarında dizayn hatası yoktur. Vibrasyon sönümlemesi diğer model takozlardan çok daha üstündür. Gerekli bakımı ve kontrolleri yapılırsa uzun ömürlü ve güvenlidir  Saygılar.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cevabınız için teşekkür ederim. Kısaca tavsiyem şudur: üstteki saç parçayı alta kıvırın alt saça değmesin. Arada yaklaşık 5 mm mesafe kalsa yeter. Böylece ayrılma tehlikesi önlenmiş olur. Bu benim icadın değil. Amerikan motorlarında gördüm . Biraz işçilik zorlaşacak ama güvenlik daha önemli. Parasını da haketmiş olacak. Kalın sağlıcakla.
Sail boat: SAKURA OCEANIS 393 Marmaris NETSEL marina.
İkametgah : İstanbul, Dalaman, ..0532 7876201