0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Emre Odabaşı

  • * Gezgin Korsan
  • 452
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Yel, Kaş marina
Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #15 : Aralık 13, 2018, 17:20:23 »
Volvo Penta d2-75 alternatörü 115A görünse de bu akımı çok yüksek devirlerde verebiliyor. 55 bg versiyonundaki de bundan farklı değil. 1500 devirlerde sadece 30A civarı alırsınız.
Balmar'ın aynı güçteki alternatörü 1000 devirden başlayarak bu akımı verir. Tabii kendi regülatörünü de kullanmanız gerekir. Eğer teknenizde sıradışı güç çeken cihazlar varsa 140A ve üzeri modelleri alırsanız çok memnun kalırsınız. 120A kadar olan modelleri orjinal kasnak ve kayışla kullanabilirken, daha yüksek akım veren modelleri kendi kasnağı ve kayışı ile almanız gerekir.

*

    Çevrimdışı Ali Arif Aktürk

  • * Gezgin Korsan
  • 31
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
    • Tekne Adı
  • Adonis, Turgutreis
Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #16 : Aralık 13, 2018, 17:22:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknemize Balmar 110 amperlik bir alternatörü İKİNCİ alternatör olarak taktım. Ayrıca bir "akıllı" regülatörü var, marşa bastığınızda akülerin ihtiyacına göre akımını kendisi ayarlıyor. Önce -diyelim ki 90 amperden başlıyor, aküler doldukça azalıyor.
Erol Şar ustamız kadar bilemem tabii ki ancak, toplam 645 amperlik servis akülerim 30 dk ile 1 saat içinde %100 doluluk oranına geliyor. Elbette bu daha önce akülerinizin ne kadar boş olduğuna ve akülerinizin toplam gücüne göre değişiklik gösterecektir.
Ezcümle şunu söyleyebilirim ki bir Balmar alternatörü -regülatörüyle birlikte- takarsanız kesinlikle çok memnun kalırsınız.
Sorunuza gelince, Balmar öncesi ile sonrası arasında Aaaaa! dedirtecek bir yakıt sarfiyatı farketmedim. Daha önce ne yakıyorduysam yine aynı şeyi yakıyorum. Eğer saatte 3.7 değil de 3.9 yakmışsam bunu farketmemiş olabilirim tabii ki.


Cevabınız için çok teşekkürler.

Daha önce 140 Ah 2 kurşun servis  aküm vardı.  İki buzdolabı var orijinal. Hiçbir yerde ikinci gece kalamıyordum bağlanıp şarj almadan.  Geçen yıl rahat edeyim diye solar panel taktım. Bu solar paneller en azından gün boyu buzdolapları ve asgari diğer sarfiyatı karşılıyor.  4 tane yeni servis aküsü aldım. Rahat edeyim dedim. Lakin ekim ayında bu seferde redresör arızasından dolayı (overcharge, yüksek voltaj) akülerin ikisi patladı, diğer ikisi de mefta olmuş gibi. Yepyeni  aküler redresöre kurban gitti. Şimdi yeni Victron Phoenix redresör aldım ve taktım. 4 tanede gel 165 Ah akü almayı planlıyorum. (Boyut yüzünden daha büyüğünü alamıyorum. Sığmıyor aküler)  Tabii şimdi 4 akü 660 Ah ediyor. Bu seferde aküler boşaldığında kıyıya bağlanmadan şarj olayına kafa yormaya başladım. Jeneratör için yerim yok. Bir arkadaşım bana yeni bir alternatör takarsam sorunun çözüleceğini ifade etti. İlk mesajımda da yazdığım gibi kendisi sorunu çözmüş. Kendisinin motoru 110 bg. Ancak bu seferde benim aklıma başka bir sorun geldi. Volvo D2 Penta zaten 55 BG. Zaten hava çok kötü patladığında, yelken açma imkanı olmadığında (Ki bu yaz başıma bir kez geldi. Hava biranda patladı.  Rüzgar çok şiddetliydi.) motorla çok zor yol aldım. İlave ikinci alternatör 4 bg götürüyorsa zaten 55BG yetersiz kalabilir diye endişe ediyorum.

Aldığınız redresörün kapasitesi nedir? O önemli nokta burada.


50 A redresör. 2+1 çıkışı var. Çıkışın birini önceki truster'ın aküsüne bağladık. Birisi servis akülerine, düşük amperli olanı da motor aküsüne bağladık.
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 985
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #17 : Aralık 14, 2018, 09:27:44 »
Aldığınız redresör akü kapasitenizin çok altında kalıyor.  Keşke almadan önce sorsaydınız. Normalde olması gereken minimum %10dur.
IN BOOST WE TRUST
*
Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #18 : Aralık 14, 2018, 15:50:34 »
Bilgi olarak söylüyorum Volvo Penta alternatörün içi olduğu gibi Mitsubishi dir. Orinal kömürlerde bile logosunu görürsünüz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (japon)

*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 914
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #19 : Aralık 14, 2018, 21:35:06 »
Hangi volvo? Perkins biliyorum ben onu.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şaka bir yana, günümüzde bu tip imalatları yapanlar mümkün olduğunca en az iki kaynaktan alım yapıyorlar. Herhangi bir maddi anlaşmazlık ve ya teknik sorun yaşanma riskine karşı bir tedbir. İyi fiyat için kafa tokuşturmak için aynı zamanda. VW fabrikası Italyan tedarikçi yüzunden imalat durdurunca haber olmuştu.

O nedenle şu seri numarasi ile şu seri numarası arası Mitsubishi alternatörken, başka bir aralikta başka marka çikmasi da mümkündür.

Bu arada Japon dediğimiz Mitsubishi alternatörun de Tayland ve ya Tayvan imalati olması büyük ihtimaldir.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*
Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #20 : Aralık 14, 2018, 22:03:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hangi volvo? Perkins biliyorum ben onu.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şaka bir yana, günümüzde bu tip imalatları yapanlar mümkün olduğunca en az iki kaynaktan alım yapıyorlar. Herhangi bir maddi anlaşmazlık ve ya teknik sorun yaşanma riskine karşı bir tedbir. İyi fiyat için kafa tokuşturmak için aynı zamanda. VW fabrikası Italyan tedarikçi yüzunden imalat durdurunca haber olmuştu.

O nedenle şu seri numarasi ile şu seri numarası arası Mitsubishi alternatörken, başka bir aralikta başka marka çikmasi da mümkündür.

Bu arada Japon dediğimiz Mitsubishi alternatörun de Tayland ve ya Tayvan imalati olması büyük ihtimaldir.

Artık imalat böyle bir şey oldu...

Made in Bilmemne lafının hiç bir hükmü kalmadı...
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........