Giriş Yap
Kayıt Ol
Giriş Yap
Bağlı kalma süresi:
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Giriş Yap
Kayıt Ol
Configuration
Boxed Container
Hide Carousel
Gezgin Korsan
Makine Dairesi
Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi
(Moderatör:
Özgür Ökten
)
Solar Panel Elektrik Bağlantıları
« önceki
sonraki »
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
3
...
5
Aşağı git
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
M. A.
Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
:
Mart 20, 2013, 09:44:14 »
Arkadaşlar ben solar panelin elektrik bağlantılarını yaparken, Regülatörden çıkan kabloları direk akülerden birinin + ve – kutuplarına bağladım, bu şekilde eğer both şalter both konumunda ise ikisini birden şarj ediyor, Şalteri 2 konumuna getirirsem sadece kabloların bağlı olduğu aküyü şarj ediyor. Ama kablolar direk aküye bağlı olduğu için sadece 1. aküyü şarj etmek istersem bu olmuyor doğal olarak.
Sabah Aküler ile Both şalter arasındaki kabloları takip edip inceledim.
2 akününde + kutbundan çıkan kablolar direk both şalterdeki 1. ve 2. bağlantı noktalarına gidiyor. Akülerin – kutbundan çıkan kablolarda Motorun üzerinde sol ve sağ tarafta ayrı ayrı cıvatalarla motora bağlı. Both şalterin üzerindeki kablolardan 3.süde gene motorun üzerinden – akımı alıyor.
Solar panel üzerinden gelen elektriği both şalter üzerinden akülere göndermek istersem bu durumda direk aküye bağladığım bağlantıları söküp, + kablosunu both şalterdeki 1. ve 2. + kablolarına paylaştırıp – kabloyuda gene şalterin üzerindeki –ye bağlayınca bu durumda şalter hangi konumda ise o akü yada aküler şarj oluyor olması lazım, şalter off konumunda olursada panelden gelen elektrik akülere gitmiyor.
Panelden gelen elektriği both şalter üzerinden akülere göndermek için yol bumudur yoksa farklı bir yol yada daha iyi bir yol varmıdır?
Birde aklıma takılan bir konuda, bağlantıyı both şalter üzerinden yaptığımız taktirde şalteri off konumunda bırakırsak bu durumda panelden gelen elektrik regülatöre gidiyor ama akülere gitmediğinden bununda acaba regülatöre bir zararı varmıdır?
Zira regülatörün kullanım klavuzunda regülatöre önce aküyü sonra paneli bağlayın yazıyor.
Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar bilgilerini paylaşabilirlerse çok güzel olur.
Fikir beyan eden tüm arkadaşlarıma peşinen teşekkür ederim, Selam ve Saygılarımı Sunarım
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
veya
Giriş Yap
Kayıtlı
H. E.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #1 :
Mart 20, 2013, 09:53:52 »
Murat Korsan,
Regülatörün regüle etmesi için...
Düzenleyicinin panelden gelen akımı akülere göre düzenlemesi için akülerin doluluk oranını, akülere akan elektrik miktarını bilmesi lazım. O nedenle sürekli akülerle temasta olmalı. Ancak o zaman aküler dolunca onları düşük bir akımla besleyerek tam dolu tutabilir.
Kayıtlı
G. A.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #2 :
Mart 20, 2013, 10:16:21 »
Bir şey anladıysam Arap olayım...
En son yazdığın soruyu anladım sadece...
Paneller devamlı aküde bağlı olması gerekiyor Murat...
Zararı yok faydası var...
Belki de both şalter kullanmayacaksın...
Belki sadece both konumunda kalacak...
Kayıtlı
A. Ç.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #3 :
Mart 20, 2013, 10:35:22 »
Both şalter, akülerden birini veya ikisini kullanım devresine bağlar. Yani orta uç tenviratta diğer uçlar akülerdedir. Şarj için regülatörden çıkan + ucu both şalterin tenvirat ucuna, -'yi ise motora bağlarsınız. Böylece istediğiniz aküyü şarj edebilirsiniz.
Both şalter teknede olmadığınız zaman elektriği kesmek içindir. Bu nedenle yukarıdaki bağlantıyı önermem. Both şalteri kapattığınızda, tenvirata güneş panellerinden enerji gider veaçık unuttuğunuz bir şey varsa sürekli çalışır. Akü seçtiğinizde ise yine tenvirat devrede kalır. Önerim şarj için ayırıcı bir devre veya iki anahtar kullanmanızdır.
Kayıtlı
M. A.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #4 :
Mart 20, 2013, 11:54:34 »
Hakan,Gökhan ve Ahmet Kaptanlarım fikirleriniz için teşekkür ederim
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
veya
Giriş Yap
Ahmet Abi Both şalterde 2 tane akünün + kablosu ayrı ayrı yerlere bağlı, birde motordan gelen - uç var. Şalteri 1-2 diye oynattığında -yi birinden öbürüne alıyor, both yaparsanda iki aküye birden bağlıyor eksiyi. senin dediğin gibi sadece bunlardan birine bağlarsam o zaman iki aküyü birden şarj edermi acaba
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
veya
Giriş Yap
En güzeli direk aküye bağlamak galiba ?
Kayıtlı
A. Ç.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #5 :
Mart 20, 2013, 12:17:38 »
Both şalter de akü ucuna bağladığınızda zaten aküye bağlamış oluyorsunuz.
Kayıtlı
G. A.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #6 :
Mart 20, 2013, 12:37:58 »
Both şalteri both konumunda tutarsan ikisinide şaj etmiş olursun...
ama senin akülerin bir diğerinden amperi farklı ise
o zaman düşük olanı dolduracak sonrasında diğer aküye geçecek...
ikisini de aynı anda şarz etmez ...
aynı ise de hangisi daha boş ise onu dolduracak
yok abicim ...
ikisi de aynı ise onu
senin regulatöre soracaksın
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
veya
Giriş Yap
Kayıtlı
A. Ç.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #7 :
Mart 20, 2013, 12:49:42 »
Both şalterde "both" konumu sadece marş basma için iki akünün de ayrı ayrı gücü yetmezse kullanılmalıdır. Aküleri başka bir şey için birbirine bağlamak çok doğru değil.
«
Son Düzenleme: Mart 20, 2013, 12:50:17 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu
»
Kayıtlı
G. A.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #8 :
Mart 20, 2013, 12:59:49 »
neden doğru değil ...
Kayıtlı
C. D.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #9 :
Mart 20, 2013, 13:15:07 »
Güneş panellerinden gelen gerilimi panel reğülatöründen sonra direk servis akülerine bağlayın.
Servis aküsü ile motor aküsü arasına koyacağınız minik bir elektronik devre işinizi görür.
İstanbulda bu devreyi kurabilecek yetkin ustalar olduğunu düşünüyorum.
Devre, şarj edeceği aküden besleniyor ve aküyü izliyor.
Akünün gerilimini 11,5 v. ile 13,5 volt arasında kontrol edip,
şarja gerek olup olmadığını otomatik olarak kontrol edip, karar veriyor.
Böylelikle tüketimi daha yoğun servis akülerini sarj ederken,
motor aküsünün durumunu kontrol ederek motor aküsünü de gerekliyse sarj ediyor.
Bu sistem sahil beslemeli şarj işleminde de kullanıldığı takdirde,
akülerin gereksiz sarjını kestiği gibi şarja ihtiyaç duymayan
motor aküsüne zorla şarj işlemine tabi tutup,
akünün erken çökmesinin önüne geçiyor
Marş basma anında röleyi minik bir transiztör ile enerjilendirerek
röle kontaklarının tahribatını önlüyor.
Devrenin tüketimi miliwat mertebesinde yani ihmal edilebilir düzeyde.
Sevgi ve saygıyla.
Kayıtlı
G. A.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #10 :
Mart 20, 2013, 13:24:19 »
can korsan,
o zaman bir hata yapmışım ...
Ben regulatörün bunu algıladığını düşünmüştüm...
bu devreyi nereden nasıl temin edebiliriz...
Kayıtlı
A. Ç.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #11 :
Mart 20, 2013, 13:40:48 »
Aküler kullanıma bağlı olarak değişik voltajlardadır. Yüksek voltajda olan düşük voltajda olana akım gönderir. Yani deşarj olur.
Güneş paneli de sadece gündüz çalışır. İki akü bağlı ise gece biri diğerini deşarj edebilir.
Kayıtlı
G. A.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #12 :
Mart 20, 2013, 13:50:02 »
Teşekkür Ahmet Korsan,
O zaman en doğrusu bu panelleri kullanacaksak...
ve birden fazla Akümüz var ise Both Şalter kullanmamak...
Kayıtlı
C. D.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #13 :
Mart 20, 2013, 13:51:39 »
Gökhan korsanım hata yapmamışsınız.
Güneş panellerinde ki reğülatörler,
normalde akü durumuna göre şarjı başlatacak
ya da şarjı kesecek şekilde dizayn edilmiştir.
Ancak sorun güneş panelleri ile akü şarjında motor aküsünün durumu.
Bahsettiğim devreniz yoksa ve motor akününüzü önemsiyorsanız,
devamlı bot şalteri devreye alıp çıkartmakla ve iki de bir
motor aküsünün gerilimini ölçme durumunda kalırsınız.
-Bana ne abi, akü ne zaman çökerse,
o zaman çaresine bakarım diyen arkadaşlara bir sözüm yok.
Şimdi şöyle bir düşünelim,
Bir hafta on günlük bir seyir planlıyoruz,
sakin bir koyda çoluk çocuk yüzecek kafa dinleyeceğiz.
Marinadan marş bastık motor akümüz yüzde 5 kapasitesini kaybetti.
onbeş yirmi dakikalık motor seyrinde kaybını alternatör marifetiyle yerine koydu.
Sakin bir koyda demir attık.
Seyir akümüzden kullandığımız kapasite panelerimiz,
vasıtasıyla yerine konuyor. Herşey yolunda.
Bir iki.... üç..... beş gün sonra Tekrar demir topladık ve marşa bastık
15 dakikalık motor seyrinde, marş anında kullandığımız kapasite
alternatör marifetiyle tekrar yerine kondu sonra yelken seyrine döndük.
Nihayet marinamıza girmeden tekrar marş bastık ve yerimize bağlandık.
Bu süreçte dikkat edilirse 3 kez marş bastık.
Ama koyda buzdolabıydı, Tv idi Pc idi müzik sistemi idi bir sürü tüketimimiz oldu.
Anlaşılacağı üzere motor akümüz güneş paneline doğrudan bağlı ise,
servis aküleri dolum zamanı süresince,
ihtiyacı olmasada zorunlu şarja maruz kalmış oluyor.
Bir an düşünün günde beş öğün dolu dolu yemek yemektesiniz,
ancak tuvalete 5 günde bir gitmektesiniz.
Dolayısı ile bir çok tekne sahibi motor aküsünün çok daha önce çöktüğünü hatırlayacaktır.
Güneş paneli olsun ya da olmasın, eğer redresörünüz tek çıkışlı ise
aynı sakınca sahil beslemeden yapılan şarjlarda da geçerlidir.
Kayıtlı
G. A.
Ynt: Solar Panel Elektrik Bağlantıları
«
Yanıtla #14 :
Mart 20, 2013, 14:03:11 »
Can Korsan Üstad,
Bu devre dolaylı da olsa iki aküyü birbirine abğlamıyor mu?
Bu bağlantıda Ahmet Korsanın bahsetmiş olduğu deşarj durumu
olmayacak sanırım devre yapısı gereği...
Sizi bulmuşken demiştim ki...
Kapalı konumda bulunmakta imişsiniz...
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
3
...
5
Yukarı git
« önceki
sonraki »