0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    G. S.

Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« : Ocak 18, 2017, 18:50:21 »
Selamlar,
Teknemde malesef bot ve motor yok. Sezonun başlamasından önce bir bot ve motor almam şart. Bunun içinde fuarı bekliyorumdum ve az zaman kaldı. Umarım fuarda extra indirimler olacaktır.
Sorum şu:
Nasıl bir bot ve motor almalıyım? Nelere dikkat etmeliyim?
Botlarda; Ahşap tabanlı, Fiber tabanlı yada şişme tabanlı tipleri var. Hangisi uygun olur?
Motorlarda;kısa şaft-uzun şaft ve 2t-4t tipler var. Ve tabi motor gücü ne olmalı?
Birde şişme botmu-Dingimi? Hangi ifade doğru..İkiside aynı şey için kullanılıyor sanki,ama aslında farklılar değilmi?


*

    H. A. T.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #1 : Ocak 18, 2017, 21:09:22 »
Merhaba bu soruların tamamı maddiyata bakar.bende 2 hp honda 4 zamanlı ve 2.4 şişme taban brig marka bot var benim işimi görüyor. Ancak hep aklıma geliyor acil durumda ben ne yaparım diye.Gonlumde 3.60 fiber tabanlı bot ve 20 hp dıştan takma motor var.Yani motoru cikarinca nereye koyacaksınız?Botu katlayıp teknenin içinde mi taşıyacağınız?Teknenin arkasında mi çekeceksiniz?
Kişisel mevzulara giriyor.


*

    T. A.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #2 : Ocak 19, 2017, 11:55:14 »
Merhaba

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Forumda bu ve benzeri birçok tartışma mevcut. Öncelikle arama yapıp bu konuları dikkatlice okursanız birçok sorunuza kolaylıkla cevap bulabilirsiniz. Arkasından hala aklınızda kalan veya cevaplayamadığınız kısımları forumda bizlere sorarsanız cevap vermek daha kolay olacaktır.


*

    H. A.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #3 : Ocak 19, 2017, 12:32:55 »
Tunç korsanın önerisini yapın. Bence uzun seyirlerde, kötü havada botu nerede muhafaza edeceğiniz ( tercihiniz) anahtar sorudur.


*

    G. S.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #4 : Ocak 19, 2017, 13:20:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
,,,. Öncelikle arama yapıp bu konuları dikkatlice okursanız birçok sorunuza kolaylıkla cevap bulabilirsiniz. Arkasından hala aklınızda kalan veya cevaplayamadığınız kısımları forumda bizlere sorarsanız cevap vermek daha kolay olacaktır.

Aynen dediğinizi yaptım zaten..İnanın bir süre cevap bulmaya çalıştım..
Diğer taraftan benzer başlıklarla forumda yeni sayfalar açılamaz diye bir sınırlama olduğunu da düşünmüyorum. Ama varsa da dikkat ederim..
Ayrıca şunuda bilmenizi isterim ki forumlardaki onlarca sayfa içinde cevap aramaya çalışmak ta ciddi bir iş. Epey zaman alıyor..Hem bazen aradığınız cevabı da bulamıyorsunuz. Malum açılan konudan sapılıyor bazen ve birçok farklı görüş-konu konuşulabiliyor.
Bu nedenle biliyorsanız sorularımı cevaplayın lütfen, bilmiyor-ilgilenmiyor yada rahatsız oluyorsanız uzak durun konudan olsun bitsin..Zira ben hep söylediğim gibi yeni denizciyim ve sizlerin bilgi ve tecrübelerinden faydalanmaya çalışıyorum.


« Son Düzenleme: Ocak 19, 2017, 13:22:42 Gönderen: Gökhan Sandıkçıoğlu »

*

    T. A.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #5 : Ocak 19, 2017, 13:36:48 »
Gökhan korsan olayın sınırlama ile ilgisi yok. Sorularınız o kadar geniş konular ki yalnızca "nasıl bir bot ve motor almalıyım" sorunuza bile 10 sayfa cevap yazmak lazım. Zira dikkata almak gereken onlarca husus var. Ve bir çoğu da sizin kişisel tercihleriniz ile alakalı. Bota kaç kişi binecek. Botu ne için kullanacaksınız. Botla yapacağınız en uzun mesafe ne olacak (örneğin ada boğazında kıçtan kara iken Bozburuna alışverişe gidecek misiniz ). Tekneyle en uzak nereye girmeyi düşünüyorsunuz. Bu seyahat esnasında botu nerede taşımak istiyorsunuz. Ve bunun gibi daha onlarca soru.
Ama dediğiniz gibi, en iyisi ben uzak durayım. Size iyi şanslar
*

    G. S.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #6 : Ocak 19, 2017, 14:05:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.... dikkata almak gereken onlarca husus var. Ve bir çoğu da sizin kişisel tercihleriniz ile alakalı. Bota kaç kişi binecek. Botu ne için kullanacaksınız. Botla yapacağınız en uzun mesafe ne olacak (örneğin ada boğazında kıçtan kara iken Bozburuna alışverişe gidecek misiniz ). Tekneyle en uzak nereye girmeyi düşünüyorsunuz. Bu seyahat esnasında botu nerede taşımak istiyorsunuz...

Bu yazdıklarınız bile ufkumu açıyor..Düşünmediğim-bilmediğim şeylerin olduğunu görüyorum. Zaten bu sayfanın tam da amacı bu...Konu üzerinde konuşarak bilgi sahibi olmak...bu şekilde endişelerim azalıyor.bilgi edinmek beni rahatlatıyor. Bazende bilgi sahibi oldukça da endişelerim artıyor:)

Botu sadece kısa mesafelerde servis botu olarak düşünüyorum.Bu nedenle 2-3 kişi taşısa yeter..Kalabalık olduğunda gerekirse birkaç tur atarım.. Alışveriş için botla kıyıya çıktığımda, bot ne yapılır nereye bırakılır hiçbir fikrim yok!!:)
Botu yaz boyunca ; tekne üzerinde (yada yaptırabilirsem güneş panelindeki rollbarda/mataforada askıda),yada kıçtan bağlı şekilde deniz üzerinde. Kışın ise ; güvenli bir yerde sanırım tekne içinde (yada bilmiyorum-başka ne olabilir) bulundurmayı düşünüyorum.
Sonuç olarak almayı düşündüğüm botun boyu  2,5mt civarında olacak sanırım ama tabanı nasıl olmalı,hangisi uygundur bunu öğrenmeye çalışıyorum. Çünkü değişik tabanlı botlar var. Motorda yine düşük güçlü birşey olacak taşıma kolaylığı için ama bunlarında  değişik tipleri var.


« Son Düzenleme: Ocak 19, 2017, 14:06:42 Gönderen: Gökhan Sandıkçıoğlu »
*

    B. B.

bence
« Yanıtla #7 : Ocak 19, 2017, 15:02:00 »
Ben de fuardan (uygun fiyat bulursam) 2 m bir bot alacagim. Hafif olması için narin olma riskini de goze alip sisme taban alacağım.
Motor için düşüncem ise ...... En azından Bu sezonu küreğe kuvvet geçirmek. Sebebi motorun taşıma indir bindir servis bakım ve çalınma zorlukları ve gerektiğinde çalışmamasından korkmam. Yakın mesafe yanaşmak için kürek çekebilirim diye düsünüyorum. Bozulma riski yok spor yapıyorsun . Bir de ileride motor almak zorunda kalırsam motorun değerini bilmek için de en az 1 sezon kürek çekmek lazım...
« Son Düzenleme: Ocak 19, 2017, 15:02:16 Gönderen: Bülent Berksan »
*

    H. A.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #8 : Ocak 19, 2017, 16:35:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
,,,. Öncelikle arama yapıp bu konuları dikkatlice okursanız birçok sorunuza kolaylıkla cevap bulabilirsiniz. Arkasından hala aklınızda kalan veya cevaplayamadığınız kısımları forumda bizlere sorarsanız cevap vermek daha kolay olacaktır.

Aynen dediğinizi yaptım zaten..İnanın bir süre cevap bulmaya çalıştım..
Diğer taraftan benzer başlıklarla forumda yeni sayfalar açılamaz diye bir sınırlama olduğunu da düşünmüyorum. Ama varsa da dikkat ederim..
Ayrıca şunuda bilmenizi isterim ki forumlardaki onlarca sayfa içinde cevap aramaya çalışmak ta ciddi bir iş. Epey zaman alıyor..Hem bazen aradığınız cevabı da bulamıyorsunuz. Malum açılan konudan sapılıyor bazen ve birçok farklı görüş-konu konuşulabiliyor.
Bu nedenle biliyorsanız sorularımı cevaplayın lütfen, bilmiyor-ilgilenmiyor yada rahatsız oluyorsanız uzak durun konudan olsun bitsin..Zira ben hep söylediğim gibi yeni denizciyim ve sizlerin bilgi ve tecrübelerinden faydalanmaya çalışıyorum.



Gökhan korsan, yeni konu elbette açabilirsiniz ama aynı başlık varsa ondan devam etmek uygun olur, eğer siz öyle yapmasanız genelde moderatörler konuyu birleştirir.
Gezgin korsan formunun en iyi tarafı Engin bir Deniz olan arşividir. Yıllar içerisinde nice değerli korsanlar burada yazdılar, doğruları aktardılar. Bunlardan istifade etmek için geriye dönüp araştırmak en iyi yoldur. Yeni konu açtığınızda o günlerde forumla ilgilenen korsanlar cevap yazıyor ve maalesef çok ciddi cevaplar olmayabildiği gibi, yanlış olanlarda oluyor. Arşiv araştıması yapmak kişiye doğruyu bulma konusunda alternatifler sunuyor. Sizin sorularınızın cevaplarıda arşivde duruyor. Tercih sizin. Kolay gelsin.
*

    O. A.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #9 : Ocak 19, 2017, 16:59:45 »
Merhaba,

Ben de fuardan dıştan takma motor almak istiyorum. Gerektiğinde zorda kaldığımda teknede de kullanmak için Tercihim Yamaha 6 HP den yana. Belki birleşir isek daha iyi bir indirim alabiliriz?

Ayrıca konu açılmışken benim de bir sorum olacak, 2,20 metre Orca bot ile 6 hp yamaha motor çok mu tutarsız olur? Uzun şaft alsam (teknede de kullanırım diye) sorun yaşar mıyım diye düşünüp duruyorum.
*

    G. S.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #10 : Ocak 19, 2017, 17:40:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
,,,. Öncelikle arama yapıp bu konuları dikkatlice okursanız birçok sorunuza kolaylıkla cevap bulabilirsiniz. Arkasından hala aklınızda kalan veya cevaplayamadığınız kısımları forumda bizlere sorarsanız cevap vermek daha kolay olacaktır.

Aynen dediğinizi yaptım zaten..İnanın bir süre cevap bulmaya çalıştım..
Diğer taraftan benzer başlıklarla forumda yeni sayfalar açılamaz diye bir sınırlama olduğunu da düşünmüyorum. Ama varsa da dikkat ederim..
Ayrıca şunuda bilmenizi isterim ki forumlardaki onlarca sayfa içinde cevap aramaya çalışmak ta ciddi bir iş. Epey zaman alıyor..Hem bazen aradığınız cevabı da bulamıyorsunuz. Malum açılan konudan sapılıyor bazen ve birçok farklı görüş-konu konuşulabiliyor.
.....

..........
Gezgin korsan formunun en iyi tarafı Engin bir Deniz olan arşividir. Yıllar içerisinde nice değerli korsanlar burada yazdılar, doğruları aktardılar. Bunlardan istifade etmek için geriye dönüp araştırmak en iyi yoldur. Yeni konu açtığınızda o günlerde forumla ilgilenen korsanlar cevap yazıyor ve maalesef çok ciddi cevaplar olmayabildiği gibi, yanlış olanlarda oluyor. Arşiv araştıması yapmak kişiye doğruyu bulma konusunda alternatifler sunuyor. Sizin sorularınızın cevaplarıda arşivde duruyor. Tercih sizin. Kolay gelsin.

size katılmıyorum..konuyu tekrar usül-yol/yordama getirmenize de gerek yoktu..
yeni forum açma sebeplerini yukarıda kısaca anlatmaya çalışmıştım..bakın yine konudan uzaklaşılıyor..
forumlarda hep böyle şeyler olur ve konu konuyu açar zaten..buda iyi birşeydir müsait olan bilen ilgilenen güncel olan sayfada düşünce ve deneyimlerini paylaşır.
arşivler çok önemlidir elbette ve ben çok fazla faydalandım bunlardan ama bazen de samanlıkta iğne aramaya benziyor, sonucu bulmak zor ve yorucu olabiliyor..hem bahsettiğiniz yanlışlıklar arşiv yazışmalarda da olabilir. bu durumda konunun yeni bir başlıkta ve yeni tarihli güncellenmesi de iyi olur aslında..
lütfen konuyu saptırmadan öğrenmeye çalıştığım şeylere dair yorum yazarsanız sevinirim..bu şekilde inanın herşeyden soğuyor insan. birşey sormaya, yazmaya çekinecek duruma getirmeyelim kimseyi..
« Son Düzenleme: Ocak 19, 2017, 17:50:24 Gönderen: Gökhan Sandıkçıoğlu »
*

    G. S.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #11 : Ocak 19, 2017, 17:44:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,
Ben de fuardan dıştan takma motor almak istiyorum. Gerektiğinde zorda kaldığımda teknede de kullanmak için Tercihim Yamaha 6 HP den yana. Belki birleşir isek daha iyi bir indirim alabiliriz?
Ayrıca konu açılmışken benim de bir sorum olacak, 2,20 metre Orca bot ile 6 hp yamaha motor çok mu tutarsız olur? Uzun şaft alsam (teknede de kullanırım diye) sorun yaşar mıyım diye düşünüp duruyorum.
özelden telefon numaranızı paylaşırsanız fuara geldiğimde ararım sizi..güç birleştirmek iyi olabilir..pazarlık imkanımız artar:)
sorunuza gelince deneyimli kaptanlar cevaplarlar sanırım...bende sorularıma cevap arıyorum hala....
*

    H. A.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #12 : Ocak 20, 2017, 00:37:15 »
Gökhan korsan konuyu saptırdığım filan yok, size yardımcı olmaya  çalışıyorum. Açtığınız konuya gelen cevaplar gördüğünüz kadar. Arşivde sorularınızın tüm cevapları olduğunu biliyorum. Bunları sizi soğutmak içinde söylemiyorum. Bundan sonra bende çekildim.
*

    K. T.

Ynt: Şişme Bot/Dingi ve motor nasıl olmalı?
« Yanıtla #13 : Ocak 20, 2017, 10:34:43 »
Merhaba Gökhan Korsan ; Kusura bakmayın abiler haklı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap daha önce acılmış konuların link'i var. Şimdi 100 tane hangi dingi hangi motor konusu olursa bilgi kirliliği oluşuyor. Burada ki genel husus denizcilerin bilgiye daha kolay sağlıklı bir şekilde ulaşması. Sizin sorunuz bu foruma üye oldugum günden beri tartışıldı. O tartışmaları okur ve ordan çıkardığınız sonuca göre kendi cevabınızı bulabilirsiniz.

Ama size kısaca özetleyecek olursam ( diğer konuların hepsini okumuş biri olarak )

Öncelik taban seçiminde. Alimünyun hafif olur taşıması kolaydır. Ahşap ona nazaran daha ağır olur Fiber taban ise en ağırı olur. Fiber taban plaining'e diğerlerine göre daha cabuk kalkar. Dingi'yi yedeklediğiniz de çekerken  sizin hızınızı daha az etkiler. Ama alıp güverteye çıkarmak çok zorlaşır. Diğerlerine oranla daha dengelidir. Tüpleri yenilenebilir. Daha güvenlidir. Fiyatıda doğal olarak daha pahalıdır. İdeal boy 2.50 dir. Bu boy ve altı için liman kaydı gerekmez. İdeal motor Bu boy bir bot için max 6 HP dir. Kısa şaft olmalıdır. Uzun şaft plaining yaptırmaz. 3 kişi taşıma kapasiteniz vardır. Benim botum Fiber taban 2.90 orca marka. Motorum suzuki 2.5 hp... Teknem alargada oldugundan botum limanda her daim kıyıda bağlı. Bu yağmurlarda ağzına kadar su dolmuş ve havuz kıvamındaydı. Motoru üzerinde bırakmadıgımdan piyasadaki en hafif motoru seçtim. yaklaşık 14 kg. Bot'u forumda bir abimiz bana ''hediye'' etti. Sağ olsun her kullandıgım da iyi dileklerimi sunuyorum.  Benim de 2.50 şişme taban botum vardı bende onu kendisine vermiştim daha hafif bir bot'a ihtiyacı vardı. Böylelikle ikimizinde işi çözülmüş oldu.