0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.246
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #15 : Temmuz 26, 2016, 13:10:33 »
Cem, bir arkadaşım kullandı. İstersen temasa geçirebilirim
« Son Düzenleme: Temmuz 26, 2016, 13:10:47 Gönderen: Tunç Aytunç »
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #16 : Temmuz 26, 2016, 14:53:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Konu şişme bot olarak başlamış, sonra farklı boyutlara taşınmış. Ben tekrar şişme botta elektrikli motor kullanımını sorgulamak istiyorum.

Herkesin kullanımı farklı olduğu için öncelikle kendi beklentimi anlatayım:
- Botu yılda 15-20 kere kullanıyorum.
- Motoru yılda 3-4 kere kullanıyorum. Sarsala'dan yolcu alılrken, Göcek'de, Bodrum'da limanda yer bulamayıp alargada duruyorsam. Bulunduğum koyun dışına aşacak kullanımım olmuyor.
- Botu her zaman arkadaki mataforada taşıyorum. Sadece kışın güverteye alıyorum. Sadece kısa mesafede ve iyi havada arkada çekiyorum.
- Botla bir anda üç kişi (şoför dahil) taşısam yeterli. Gerektiğinde iki tur atarım.

Evet, neredeyse bota ihtiyacım yok. Bazen tümden bırakayım diyorum, ama birkaç kritik noktada onsuz olmuyor.

Proje şu:
- Ömrünü doldurmuş olan 270'lik botumun yerine sert tabanlı 200 veya 220'lik bot almak.
- Elektrikli bir motor edinmek.
- Aküyü bota sağlam bir şekilde sabitlemek
- En ufağından bir güneş paneli ve regülatörü de botun üzerine monte etmek.

Şarj kendi içinde çözüldüğü için aküyü indir-bindir derdi ortadan kalkıyor.

Kıvanç Tüfekçioğlu'nun yazdıklarından motor gücü ve çalışma süresi olarak bu işin olabileceğini düşünüyorum. Akünün ve elektrik tesisatının sabitlenmesini ve izolasyonunu çözebilirsem...

Sorulara gelelim:

Atladığım bir nokta, veya farklı bir önerisi / uyarısı olan var mı?

Elektrik motoru için önereceğiniz marka hangisidir? Şöyle bir baktığımda fiyatlarda uçurum var.

Bahsettiğim kullanım tarzı için ideal bot boyutu / motor gücü kombinasyonu nedir?

Bugun Pendik Marina da bir arkadasimin aldığı sisme bot, 54 lbs motoru test edecegim
merak edenleri bekler sonucları resimli paylasacagim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #17 : Temmuz 26, 2016, 18:55:03 »
şimdi ilk olarak testimize 2 adet motor ve 3 adet bot giriyor,

1.bot, 2m ızgara tabanlı zodiac bot. Bu botu ile zamanında resimdeki 66 Isca ile test ettim ve max 3knot hıza eristim. Ancak bu bot cok agir oldugundan ve tek basıma portuca koyup cıkartamadığım için onu evde bıraktım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap şu an evin bodrumunda duruyor.

(istanbulda zırt pırt bot lazim olmadığından devamlı çekmek veya üstte tasımak da anlamlı olmuyor benim icin, zaten güverteye cekmekte ayrı bir seramoni)

Bende gittim bir adet 150 TL ye eczane botu aldım. Arkasına aynalık aldım ama bu botlara aynalık takılamıyor o yuzden onu cocuklara hediye ettim burada hic değerlendirmeyecegiz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

3.bot ise kaliteli bir eczane botu, arkasına aynalık takılıp 1 bg e kadar motor takabiliyorsunuz.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

motorlar ise,

birincisi 2011 yılında 314,86 TL ye alınmış
Isca 66 lbs Elektrikli Motor ( Tatlı Su)     

Diğeri yeni alınmış (fiyatı bilmiyorum)
54 lbs haibo

ilk olarak bu 2 motoru karsilastirayım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Devam edecek......
« Son Düzenleme: Temmuz 26, 2016, 18:56:41 Gönderen: Barış Baykan »
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #18 : Temmuz 26, 2016, 19:12:38 »
ilk bakışta haibo malzeme kalitesi olarak daha kaliteli gözüküyor. Hoş isca nın 5 senelik bir motor olduğunu unutmamak lazim. Yılda 5-6 kere kullanarak bu günlere geldi. Üzerindeki boyalar dökülmeye basladı ama hala çalışıyor. Yinede Haibo isca'nın ilk günkü halinden daha kaliyeli gözüküyor.
Haibo nun nedense aküye bağlamak icin kıskaçları yok. Kuru akulere baglamak için daire şeklinde üzerinden vida ile sıkılacak soketleri var. Bendeki akü, 45A 4 senelik bir akü olduğundan bu soketlere kıskaç monte ettim. Isca ise zaten böyle gelmişti.

Pervanelere gelince, Haibo 54, isca 66 lbs olmasına ragmen Haibo'nun pervanesi az daha büyük, ayrıca pitch açısı daha yüksek. mantıklı bir açıklaması yok gibi, haibonun motor daha agir ve büyük gibi geldi. Demek ki üzerindeki 54 66 32 gibi degerler çok anlam ifade etmiyor ama bunu canli deniz testinde görecegiz.

Devam edecek....
« Son Düzenleme: Temmuz 26, 2016, 19:13:36 Gönderen: Barış Baykan »
S/Y Boemar - Fenerbahce F6

*

    Çevrimdışı Bülent Berksan

  • * Gezgin Korsan
  • 511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • artık yok
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #19 : Temmuz 26, 2016, 19:33:58 »
İlgiyle okuyorum elinize sağlık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
I need your boots your clothes and your motocycle
*

    Çevrimdışı Murat Ceylan

  • * Gezgin Korsan
  • 693
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • NİMETİM - WİM
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #20 : Temmuz 26, 2016, 20:56:31 »
Aşağıdaki ürün nasıl ama burada bir arkadaşımda gördüm ama kullanma veya deneme şansım olmadı.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #21 : Temmuz 27, 2016, 09:22:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aşağıdaki ürün nasıl ama burada bir arkadaşımda gördüm ama kullanma veya deneme şansım olmadı.

iyiymiş, bunu da test edelim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #22 : Temmuz 27, 2016, 09:28:47 »
Konumuza dönersek, 12V ile calisan pompamı bir arkadaşıma vermistim. Elimde zodiak ile çıkan ayak pompası olduğundan botu manual pompa ile şişiririm diyordum ama başka bir süpriz ile karşılaştım.
Bizim kullandığımız kaliteli zodiak vb botların pompaları ile eczane botları şişirilemiyor. En azından benimki uyumsuz. Bu nedenle botu tekrar portuca koydum ve boş bir vaktimde test etmek için bekliyorum şu an.
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*

    Çevrimdışı Ahmet Solmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 1.224
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Switch Bowling
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #23 : Temmuz 27, 2016, 18:05:38 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu iyi birşeye benziyor...
ŞANS: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.619
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #24 : Temmuz 27, 2016, 18:40:59 »
1kW = 1,34HP, nasıl oluyor da 3HP güç üretebiliyor?

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Kaan Özkan

  • * Gezgin Korsan
  • 822
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • İstanbul
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #25 : Temmuz 27, 2016, 19:08:11 »
Muhtemelen bakmışsınızdır ama,

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Türkiye fiyatı, KDV dahil 6500-7500 tl aralığında.
« Son Düzenleme: Temmuz 27, 2016, 19:11:27 Gönderen: Kaan Özkan »
Ruh eşi çok sıradan, Bana "Suç Ortağı" lazım. !!!
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #26 : Temmuz 28, 2016, 09:57:01 »
7000 TL yi verdikten sonra al torqeedo motor kafan rahat etsin, test etmeye bile gerek yok,
Benim amacım bot dahil 1000 tl ye bu isi çıkartmaktı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
zaten 5000 üzeri verince, o zaman benzinli motor alırıma dönüyor iş. Bu yüzden ben cin mallarının testine devam edecegim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dün kaliteli eczane botunu sisirdik ancak arka aynayı monte edemedik cünkü yerler birbirini tutmuyor. Anladım ki bu iş eczane botuyla olmuyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
En az 700 TL lik bir bot lazim bu iş için, arka aynayıda ekle 900 TL. Bu nedenle benim zodiak tekrar gelecek tekneye ve testler onunla yapılacak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*

    Çevrimdışı Tümay Akata

  • * Gezgin Korsan
  • 1.183
    • Yaşadığı Şehir
  • Tekirdağ
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #27 : Temmuz 28, 2016, 10:00:40 »
Testi beklemeye devam Barış Korsanım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ölümün olduğu bu dünyada, hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında.
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #28 : Ağustos 18, 2016, 15:15:54 »
Barış Korsan,

Gelişme var mı senin teslerde?
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #29 : Ağustos 19, 2016, 11:53:54 »
Valla Cem korsanım,
İş yogunluğu izinler derken tekneye bile gidemez oldum, üzerine izmirden botu getirmeyi de unuttum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

30 agustos sonrası konsulardan birinden bir bot alıp yapacagim insallah,
Hatta önceden planlama yapıp merak edenlerle birlikte de yapabiliriz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Boemar - Fenerbahce F6