0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Güven Birkan

  • * Gezgin Korsan
  • 934
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • seyriseyreyle
şişme bota elektrikli motor?
« : Şubat 10, 2011, 23:28:08 »
Şişme bota benzinli motor yerine kıçtan takma elektrikli motor tavsiye edilir mi?
Çelen ve Güven Birkan
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

moda koyu
*

    Çevrimdışı Kurmay Erbaş

  • * Gezgin Korsan
  • 331
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir & Çeşme
    • Tekne Adı
  • TANGAROA,ALAÇATI MARİNA
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #1 : Şubat 10, 2011, 23:58:19 »
Ben kürek tavsiye ediyorum,elektrik kesilmesi ve çarpması riski yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
TANGAROA ALAÇATI MARİNA
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #2 : Şubat 11, 2011, 00:38:33 »
Edilmez.
S/Y Mehmet Efe   ( 5.20 yelkenli balıkçı kayığı )
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.416
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #3 : Şubat 11, 2011, 09:21:42 »
Bu kişisel bir seçim. Bota motoru takıp aküyü indirip bağlayacaksınız. Eğer motorunuza ek benzin deposu kullanıyorsanız işlem hemen hemen  aynı. Ama depo motor üstündeyse motoru takıp kullanırsınız. O zaman elektrikli motor kullanmak biraz daha eziyetli gelebilir.

Elektrikli motorlar denizde çok çevreci değildir. Aküyü şarj etmek için genellikle fosil yakıt kullanırsınız. Akünün ömrü sonsuz değildir. Cinsine göre 300 - 1000  şarj deşarjdan sonra değşmeleri gerekir, bu da atık açısından çok çevreci değil, ayrıca oldukça da pahalı olur. Motorun elektrikli olduğu için bakım  gerektirmediği fikrine de katılmıyorum. Yeni yeni kullanılmaya başlanan bu sistemler arızaya en azından şimdilik daha açıktır.     

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #4 : Mart 15, 2011, 20:17:42 »
Discovery de izlediğim bir programdan edindiğim izlenim.........ELEKTRİKLİ MOTOR İŞE YARAMAZ........
performansının cok dusuk oldugunu dusunuyorum ayrıca turkıyeye gelen modellerı ya cok pahallı yada cok kalıtesız cın malı
ikinci eli yok gibi birşey,yakıt ikmali yapma sorununu vb sorunları bence illaki çevreye duyarlı motor kullanarak aşmak istiyorsak 2 hp 4 zamanlı honda yamaha vb bır motor alarak çözebiliriz..sonucta elektlikli motorunda pili aküsü birgün atılacak,ülkemizde de yeterli geridönüşüm tesisi yok.saygılar
Berkay
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #5 : Ağustos 12, 2014, 20:51:12 »
Turkiye nin elektrik üretiminin yuzde 40 i fosil yakıtlardan  değil hidro ve rüzgardan sağlanır. Dolayısıyla elektrikle şarj edilen piller direk dizel motor calişması kadar cevreyi kirletmezler. Diğer nokta akuler çok kıymetlı geri dönüşüm malzemeleridir bu nedenle çoğu geridönüşüme kazandırılır.
Ben 3 senedir 350 tl ye aldığım bir elektrikli motoru kullanıyorum. Ayrıca kullandığım aküyü kullanmadığım zamanlarda servis akülerine paralel bağladığımdan kullanımda oluyor boş boş durmuyor. Sarj işlemini ise güneş panelleri ile yapıyorum. Bugune kadar hic bakıma girmedi

Avantajları
Sessiz
Hafif olduğundan tek elle kaldırılıp tekneye baglanabilir
Benzin döküldü derdi yok

Dezavantaji
Sınırlı menzil (kullandığım akü hafif olsun diye küçük bir akü bu nedenle 1 mil sonrasında su koyuyor)
Sınırlı guc ( max 2 knot yapıyor. Motor 650 lbs)

S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.230
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #6 : Mart 20, 2015, 10:58:31 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şişme bota benzinli motor yerine kıçtan takma elektrikli motor tavsiye edilir mi?

soru daha önce sorulduğu için buradan devam edeyim. Benim sorum şişme botla ilgili değil..

Yeni elektrikli motor ilanlarında "6.5 metreye kadar" teknelerde kullanılabileceği yazıyor.. Özellikle yelken amaçlı günlük seyir yapan biri için uygun olabilir mi?

Kolaylığı şu: Hırsızlık ihtimali ortadan kalkıyor. Akşam sökmesi, taşıması, saklaması gayet kolay..

Zorluğu olan elektrik içinse, 1- Güneş enerjisi 2- Küçük (yine kolay taşınır, saklanabilir) bir çanta jeneratör çözüm olabilir mi?

Sanırım çok deneyen yok... Deneyenler bilgilerini paylaşırsa öğrenmiş olacağız... Tabii kısa, günlük ve kıyı seyri için sadece...


*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #7 : Mart 24, 2015, 14:50:52 »
Recep korsanım hangi marka model elektrik motorundan bahsediyoruz?

Sadece merakımdan benim 650 lbs elektrik motorunu sıfır yüzgarda 31 ft algomar yelkenliye taktım. Max gücte 0.5 knot yaptık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biraz rüzgar olsaydı problem olurdu bence. 650 lbs lik bir motor bence 6.5m bir yelkenli icin yeteli degil. Anca şişme botu götürür.
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*

    Çevrimdışı Kıvanç Tüfekçioğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 1.305
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Dikili
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Merica , Bademli İç liman Alarga
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #8 : Mart 24, 2015, 16:09:06 »
Bende de Minnkota'nın endura c2'si var... Acıkcası çok pratik ve hafif olması güzel , 72 Amper bir akü ile en üst seviye olan 5. seviyede 2.5 metre botu , üzerinde sadece 1 kişi varken :  3.5 - 4 mil hıza çıkarıyor... kullanım suresi 45 dk ,,, 4. seviyede hız 3mil altına iniyor ama kullanı süresi 1 saat üzeri , 3. seviye bence en ideali , yaklasık 2.5 mil yapıyor ama şarjı 2-3 saat civarı gidiyor... 1-2 . seviyelerde anca sırtı yaparsınız , kadı ki benimde almamdaki sebep tamemen budur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 24, 2015, 16:10:15 Gönderen: Kıvanç Tüfekçioğlu »
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.230
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #9 : Mart 24, 2015, 16:24:09 »

Barış korsanım, küçük teknelerin liman giriş çıkışları için sormuştum..  Yoksa seyir için kullanışlı olduğunu düşünmüyorum..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bu üstteki "6.5 metre tekneye kadar" diyor..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bu daha pahalı ama 700 kg'ya kadar tekneler için diyor.. ki bu modelin daha güçlüleri de var. 3.5 tona kadar tekneler için olanı da var. Ama pahalı...

Hafif olması taşımada kolaylık, çalınmaya karşı tedbir imkanı veriyor.. Ama kullanış durumunu tecrübe eden korsanlardan öğreneceğiz...





*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #10 : Mart 25, 2015, 10:29:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Barış korsanım, küçük teknelerin liman giriş çıkışları için sormuştum..  Yoksa seyir için kullanışlı olduğunu düşünmüyorum..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bu üstteki "6.5 metre tekneye kadar" diyor..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bu daha pahalı ama 700 kg'ya kadar tekneler için diyor.. ki bu modelin daha güçlüleri de var. 3.5 tona kadar tekneler için olanı da var. Ama pahalı...

Hafif olması taşımada kolaylık, çalınmaya karşı tedbir imkanı veriyor.. Ama kullanış durumunu tecrübe eden korsanlardan öğreneceğiz...


Bence Torqeedo haricinde hepsi birbirine benziyor. Bir kere pervaneye baktıgınızıda anliyorsunuz, hic pervane pitch'i yok. Yani tork yok.
Eger resimde görünen rota sizin tekneyse bence onu anca Torqeedo götürür. Diğerleri rüzgarsız havada tabi ki çikartıp sokar limana ama Egenin rüzgarı oldu mu bence götürmez. Kıvanç korsanımın dedigi gibi bu tip motorlar bence bot lara uygun.
55 lik bir elektrikli motor icin fiyat bana çok yuksek geldi bu arada,

Not : Bendeki tatlı su icin 66 lik , hala bozulmadı çalisiyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ama her kullanımdan sonra tatli su ile yıkıyorum.
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*

    Çevrimdışı Musa Sağlam

  • * Gezgin Korsan
  • 590
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • ufo 10 ,harem
    • @musasaglam
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #11 : Mart 25, 2015, 11:27:12 »
Kanaatim elektrikli motorların hem performans hem kullanım kolaylığı açısından çok başarısız ve zahmetli olduğudur
akü taşı vs  2000 liraya benzinli düşük bg bir motor alınabilir  ikinci elde daha yüksek bg kondisyonu iyi birşey bulunabilir.

Bence de kürek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap veya yüzme

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #12 : Mart 25, 2015, 12:44:37 »
Riptide 55 ın doğrudan motor gücü verilmemiş ama 12V altında max 50A çektiği verilmiş. Yani 12 x 50 = 600 watt eder. Bu da yaklaşık 600/736=0,82 hp dir.  Yani 1 beygirden küçük motorları konuşuyoruz.  Deniz şartlarında bunlardan birşey beklemek hayal olur.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Musa Sağlam

  • * Gezgin Korsan
  • 590
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • ufo 10 ,harem
    • @musasaglam
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #13 : Mart 25, 2015, 13:21:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Riptide 55 ın doğrudan motor gücü verilmemiş ama 12V altında max 50A çektiği verilmiş. Yani 12 x 50 = 600 watt eder. Bu da yaklaşık 600/736=0,82 hp dir.  Yani 1 beygirden küçük motorları konuşuyoruz.  Deniz şartlarında bunlardan birşey beklemek hayal olur.

Doğru söze ne denir
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: şişme bota elektrikli motor?
« Yanıtla #14 : Temmuz 26, 2016, 12:12:44 »
Konu şişme bot olarak başlamış, sonra farklı boyutlara taşınmış. Ben tekrar şişme botta elektrikli motor kullanımını sorgulamak istiyorum.

Herkesin kullanımı farklı olduğu için öncelikle kendi beklentimi anlatayım:
- Botu yılda 15-20 kere kullanıyorum.
- Motoru yılda 3-4 kere kullanıyorum. Sarsala'dan yolcu alılrken, Göcek'de, Bodrum'da limanda yer bulamayıp alargada duruyorsam. Bulunduğum koyun dışına aşacak kullanımım olmuyor.
- Botu her zaman arkadaki mataforada taşıyorum. Sadece kışın güverteye alıyorum. Sadece kısa mesafede ve iyi havada arkada çekiyorum.
- Botla bir anda üç kişi (şoför dahil) taşısam yeterli. Gerektiğinde iki tur atarım.

Evet, neredeyse bota ihtiyacım yok. Bazen tümden bırakayım diyorum, ama birkaç kritik noktada onsuz olmuyor.

Proje şu:
- Ömrünü doldurmuş olan 270'lik botumun yerine sert tabanlı 200 veya 220'lik bot almak.
- Elektrikli bir motor edinmek.
- Aküyü bota sağlam bir şekilde sabitlemek
- En ufağından bir güneş paneli ve regülatörü de botun üzerine monte etmek.

Şarj kendi içinde çözüldüğü için aküyü indir-bindir derdi ortadan kalkıyor.

Kıvanç Tüfekçioğlu'nun yazdıklarından motor gücü ve çalışma süresi olarak bu işin olabileceğini düşünüyorum. Akünün ve elektrik tesisatının sabitlenmesini ve izolasyonunu çözebilirsem...

Sorulara gelelim:

Atladığım bir nokta, veya farklı bir önerisi / uyarısı olan var mı?

Elektrik motoru için önereceğiniz marka hangisidir? Şöyle bir baktığımda fiyatlarda uçurum var.

Bahsettiğim kullanım tarzı için ideal bot boyutu / motor gücü kombinasyonu nedir?